Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een paar weken terug een Wisdom Panel-test voor Duque opgestuurd dus ik zal binnenkort de resultaten wel binnen krijgen. Wie wil gokken wat er in zit?
Hij is echt prachtig nu al.
Ik gok voor het grootste deel whippet/greyhound.
Maar zijn snuitje is net wat breder. Wellicht ver weg wat mechelse herder of toch wat stafford/cc bloed.
Ik denk ook iets van windhond (nouja dat is deel wat zeker is volgens mij) met iets waar iig staff door zit. Ik kan er met een beetje fantasy ook wel een RR in zien. Maar denk dat niet.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 05 jul 2020 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Zonder de berichten te lezen dacht ik ook aan pitbullachtig maar dan wel puur op basis van die laatste foto.
Ik dacht ook even aan Airedale maar die hebben heel donkere ogen. Ik denk dat die lichte ogen ook meespelen wamneer mensen er iets staffigs in zien. En ik denk dat de terrier niet meer dan een kwart is.
Nanna schreef:Kiek, een Bull Lurcher.
Ik vind het qua type toch heel veel van Duque weg hebben, zeker nu hij ouder wordt.
Stel dat je denkt dat het een Bedlington terriër oid zou zijn, waar komt dan die forse kop vandaan? Zowel, de Whippet, Grey als Bedl. hebben allemaal smalle hoofdjes.
Het verklaart dan weer niet de ruwharige pup die ook in het nest zat ben benieuwd wat er uit de test komt.
Z'n vader had wel precíes zo'n figuur. Zo'n megagespierde dikbilkoei met een wespentaille. Maar dan grijs. Ik ben benieuwd. Ik hoop niet dat er een SPA in zit, hoewel hij veel vrijer/opener is nu dan Izzy was op die leeftijd.
Greyhound, whippet en fox terriër of Duitse jachtterriër.
Ik denk dat die bredere neus best van een terrier kan komen met een bredere neus. Amy heeft dat ook, waardoor veel mensen ook dachten dat er misschien iets van stafford/pitbull in zou zitten, maar volgens haar DNA-test zit er naast windhond en podenco ook wat pincher en herder in en iets wat veel verwantschap vertoont met de fox terrier, allemaal rassen dus met een wat bredere neus/snoet.
DeDiana schreef:Greyhound, whippet en fox terriër of Duitse jachtterriër.
Ik denk dat die bredere neus best van een terrier kan komen met een bredere neus. Amy heeft dat ook, waardoor veel mensen ook dachten dat er misschien iets van stafford/pitbull in zou zitten, maar volgens haar DNA-test zit er naast windhond en podenco ook wat pincher en herder in en iets wat veel verwantschap vertoont met de fox terrier, allemaal rassen dus met een wat bredere neus/snoet.
Hoe hoog en zwaar is hij nu?
Ik zie er naast windhond ook pitbull of stafford in. Maar verklaart dat ook die stevige poten? Misschien ook nog Mechelse herder?
Ik durf bij hem echt niet te raden al vind ik een vleugje stafford niet gek gedacht. Maar je hebt geen verdere info meer kunnen achterhalen over de ouders? Geen foto's van de ouders of nestgenootjes? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Heel nieuwsgierig hier naar wat eruit komt in elk geval!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
hakunamatata schreef:Ik durf bij hem echt niet te raden al vind ik een vleugje stafford niet gek gedacht. Maar je hebt geen verdere info meer kunnen achterhalen over de ouders? Geen foto's van de ouders of nestgenootjes? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Neuh. Die man was minder dan niet geïnteresseerd in Duque en waar hij terecht was gekomen. Dus daar heb ik geen fiducie meer in.
Wat je vaak ziet bij lurchers is greyhound/whippet/saluki (of daar dan weer een mix van) met wheaten terrier of patterdale en dan nog een vleugje bull (SBT, bull terriër of APBT meestal). Ik denk dat dat allemaal wel opties kunnen zijn, dat stevige kan ook nog wel van patterdale komen.
Nanna schreef:Kiek, een Bull Lurcher.
Ik vind het qua type toch heel veel van Duque weg hebben, zeker nu hij ouder wordt.
Stel dat je denkt dat het een Bedlington terriër oid zou zijn, waar komt dan die forse kop vandaan? Zowel, de Whippet, Grey als Bedl. hebben allemaal smalle hoofdjes.
Het verklaart dan weer niet de ruwharige pup die ook in het nest zat ben benieuwd wat er uit de test komt.
Inderdaad Nanna, die neus. Ik vind ze trouwens érg mooi, de B. lurchers. Zou ik zeker als volgende hond overwegen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
hakunamatata schreef:Ik durf bij hem echt niet te raden al vind ik een vleugje stafford niet gek gedacht. Maar je hebt geen verdere info meer kunnen achterhalen over de ouders? Geen foto's van de ouders of nestgenootjes? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Neuh. Die man was minder dan niet geïnteresseerd in Duque en waar hij terecht was gekomen. Dus daar heb ik geen fiducie meer in.
Ik heb zelfs nog als covert-op zitten informeren bij hem naar mogelijke pups, maar kreeg weinig tot niks los.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…