Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust in de nacht. Medicatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Onrust in de nacht. Medicatie?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Caro schreef:Sinds vrijdag geef ik dus de cholodin. De eerste 2 nachten heb ik beneden geslapen en sliep Shep rustig door terwijl ze de nacht voor de cholodin ook onrustig was geweest terwijl ik beneden lag. Zondagnacht ben ik boven gaan slapen. Op de camera zie ik dat ze de eerste tweeënhalf uur van de nacht rustig heeft geslapen. Daarna draait de camera naar een punt waar niks te zien is en heeft dus ook niets opgenomen. Maar die tweeënhalf uur is al bijzonder vergeleken met hoe het de laatste tijd is gegaan. Afgelopen nacht draait de camera al na een half uur verkeerd en daar kan ik dus niet veel over zeggen. Maar zijn wel al 3 rustige nachten. Weet niet of het puur door de cholodin is want ik heb ook het ritueel van gaan slapen veranderd. Ik doe de lampjes niet meer uit en geef haar geen laatste snack meer.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit door cholodin komt omdat het dan al direct de eerste nacht gewerkt zou hebben en omdat ik maar een halve geef, terwijl ze volgens het potje voor haar gewicht 2 hele pillen zou moeten hebben. Dat zou toch bizar zijn?
Eigenlijk durf ik het niet te hopen. Zal eens gaan proberen met lichten uit want heb het idee dat die camera steeds naar die lichtpunten draait en als hij niet opneemt, dan weet ik niks.
Nog iets opvallends sinds ik dit geef is dat ze iedere avond tegen het tijdstip dat ik haar die halve geef, gaat klappertanden als ik haar knuffel. Lijken wel soort afkickverschijnselen.
Bij Caspar werkte het ook direct. Ik heb hem het laatste half jaar ook wel eens een dubbel portie gegeven als hij door een ineens veranderde dagindeling onrustiger werd, ook dat hielp. We konden het ook aan hem merken als we zijn dosis vergeten waren.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ramiek schreef:
Caro schreef:Sinds vrijdag geef ik dus de cholodin. De eerste 2 nachten heb ik beneden geslapen en sliep Shep rustig door terwijl ze de nacht voor de cholodin ook onrustig was geweest terwijl ik beneden lag. Zondagnacht ben ik boven gaan slapen. Op de camera zie ik dat ze de eerste tweeënhalf uur van de nacht rustig heeft geslapen. Daarna draait de camera naar een punt waar niks te zien is en heeft dus ook niets opgenomen. Maar die tweeënhalf uur is al bijzonder vergeleken met hoe het de laatste tijd is gegaan. Afgelopen nacht draait de camera al na een half uur verkeerd en daar kan ik dus niet veel over zeggen. Maar zijn wel al 3 rustige nachten. Weet niet of het puur door de cholodin is want ik heb ook het ritueel van gaan slapen veranderd. Ik doe de lampjes niet meer uit en geef haar geen laatste snack meer.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit door cholodin komt omdat het dan al direct de eerste nacht gewerkt zou hebben en omdat ik maar een halve geef, terwijl ze volgens het potje voor haar gewicht 2 hele pillen zou moeten hebben. Dat zou toch bizar zijn?
Eigenlijk durf ik het niet te hopen. Zal eens gaan proberen met lichten uit want heb het idee dat die camera steeds naar die lichtpunten draait en als hij niet opneemt, dan weet ik niks.
Nog iets opvallends sinds ik dit geef is dat ze iedere avond tegen het tijdstip dat ik haar die halve geef, gaat klappertanden als ik haar knuffel. Lijken wel soort afkickverschijnselen.
Bij Caspar werkte het ook direct. Ik heb hem het laatste half jaar ook wel eens een dubbel portie gegeven als hij door een ineens veranderde dagindeling onrustiger werd, ook dat hielp. We konden het ook aan hem merken als we zijn dosis vergeten waren.
Toch ook dus. Bijzonder. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een supplement direct werkte.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Mooi toch :ok: Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Afbeelding
Caro
Zeer actief

lucie schreef:Mooi toch :ok: Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Ik ook. Ik ga vanavond weer boven slapen en weer kijken hoe het gaat.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Inmiddels paar keer beneden geslapen dat het goed ging met haar. Paar keer boven geslapen dat ik het niet echt kon zien omdat die camera weer raar was gedraaid. Afgelopen nacht heeft de camera het wel goed gedaan. Ze heeft echt een aantal keer twee uur achter elkaar geslapen. Niet onrustig rond gelopen. Eigenlijk gewoon goed. Met lampen gewoon uit.
Afgelopen zaterdag ook nog naar dierenarts geweest omdat ik een bult in haar oksel had gevonden. Nu heeft ze op haar ribben ook al 2 bulten die beiden gecontroleerd zijn en dat waren vetbulten. Maar omdat deze in de oksel zit en daar ook lymfeklieren zitten, toch maar even met da overlegd en die vond het wel verstandig te laten checken vanwege de plek waar hij zit. Maar gelukkig, zoals ik al dacht, een vetbult.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

De onrust in de nacht is weer helemaal terug. Heb nog geprobeerd de cholodin op te hogen maar ook dat maakte geen verschil. Ben maar weer beneden gaan slapen maar zelfs dat heeft afgelopen nacht niet geholpen. Ze heeft de hele nacht lopen spoken. Terwijl dat de 3 nachten hiervoor haar wel rust gaf. Ik vind het zo rot. Ze lijkt nu overdag soms ook wel wat aanhankelijker. Vrees ervoor hoe het morgen gaat want dan moet ik weer werken, na anderhalve week vrij te zijn geweest.
Ik zit maar te piekeren. Nu besloten om de komende dagen even helemaal geen cholodin en geen flexadin meer te geven en te kijken hoe de nachten dan gaan. Blijft het een probleem of wordt het erger (zoals nu dat het zelfs niet helpt als ik beneden slaap), dan wil ik toch met de dierenarts overleggen of het een optie is om selgian uit te proberen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Nou ik was daarstraks een uurtje op de slaapkamer op bed gaan liggen. Dacht even uit de situatie en ook voor Shep dat ze mijn spanning niet aan hoeft te voelen. Voorheen ging ze dan altijd gewoon lekker liggen slapen maar ik kijk net terug op de camera; ze staat steeds op en kijkt dan naar de achterdeur waar ik blijf. Gaat in de mand liggen maar ook constant kijken. Ik ben bang dat de verlatingsangst die vaker voorkomt bij oude honden is begonnen. En wat dan. Maak me behoorlijk druk. Ben het ook niet gewend omdat Shep altijd gemakkelijk alleen heeft kunnen zijn, ook als ik een hele dag werken ben.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Tja wisselend. Ik ben begonnen met pijnstilling geven en de eerste nachten dat ik dat deed gingen eigenlijk best goed. Maar gisternacht was het echt weer dramatisch. Afgelopen nacht ben ik beneden blijven slapen en heb haar pas in de avond pijnstilling gegeven en toen ging het supergoed. Dus ik weet niet goed of het door de pijnstilling komt. Shep geeft nooit pijn aan. Haar halve poot kan eraf liggen en dan geeft ze nog geen kik. Dat is eigenlijk best lastig.
Als ik pijnstilling wil blijven geven, wil ik sowieso volgende week een bloedonderzoek laten doen om te kijken of ze het wel aan kan. Wie weet komt er nog iets anders uit dat bloedonderzoek.
Gelukkig tot nu toe als ik werken ben wel oké. Tijdens mijn avonddienst had ze zelfs 3 uur achter elkaar ontspannen liggen slapen op de bank.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:Dat is het moeilijke ook . Dat ze geen pijn aangeven. Ik wordt zelf altijd erg suf en slaperig van pijnstillers. Dus het kan ook een bijwerking zijn. Of ze heeft misschien toch pijn maar waarom dan alleen 's nachts vraag je je weer af.

Of ze wordt onrustig van de pijn als ze alleen is en samen met jou kan ze de pijn wel aan
Ik denk trouwens wel dat slepen met een achterpoot of doorzakken door iets komt wat pijnlijk is en anders gaan lopen ook weer pijn kan veroorzaken in rug ofzo

Hopelijk blijft ze nu rustig met de pijnstilling in de avond
Precies dat heb ik me ook af zitten vragen. Want dan zou ze op andere momenten ook onrustig moeten zijn toch? Als ze pijn heeft. Ze is ook alleen als ik 8 uur werken ben maar dan is haar gedrag heel anders dan in de nachten. En toen dacht ik ook aan bijwerkingen van de medicatie, zoals moeheid. Blijft lastig he. Konden ze maar praten.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zou het kunnen helpen als je haar beperktere ruimte geeft? Ik zou er dan wel zelf bij blijven slapen maar ik zou dan met een ren een klein stuk afzetten.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn ouwe oops had een stoffen bench als veilige plek. Deir was altijd open maar dat was de enige plek waar hij echt veilig uren sliep.
Ook tezamen met cholodin en cbd.
Overdag was er met hem ook niks aan de hand
Groetjes Heidi
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ik ben gestopt met de pijnstilling maar de afgelopen week is het eigenlijk best goed gegaan. De nachten dat ik beneden blijf, slaapt ze perfect. De nachten dat ik naar boven ga eigenlijk ook best oké nu.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”