Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust in de nacht. Medicatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Onrust in de nacht. Medicatie?

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb het er in een ander topic al over gehad maar Shep van 13.5 jaar oud is dus onrustig in de nacht. Ik zie dat als ik de camerabeelden terug kijk. Onrust bestaat uit ongeveer om de 20 minuten van plaats veranderen. Over het algemeen slaapt ze op een gegeven moment een uur door maar verder staat ze dus regelmatig op, loopt een paar rondjes en gaat ergens anders weer liggen. Ik weet dat er bij de dierenarts middelen zijn voor dementie maar wil haar eigenlijk niets geven wat nu misschien nog niet nodig is. Overdag heeft ze het namelijk niet. Als ik 's avonds beneden zit ook niet. Het is geen verlatingsangst want als ik 8 uur werken ben is ze ook gewoon rustig. Ik heb gegoogled op slaapmedicatie hond maar kom dan alleen medicatie voor dementie tegen maar zoals ik al schreef buiten de nachten doet ze normaal. Als ik zelf beneden slaap, dan is ze wel gewoon rustig. Nu wissel ik dus boven en beneden slapen af. Ik heb het er graag voor over maar heb inmiddels zelf pijn van steeds op de bank slapen en begin daar moe van te worden want dan slaap ik minder. Doe het nu afwisselend zodat we allebei een paar goede nachten in de week hebben. Via google kwam ik ook nog bach bloesem tegen die je speciaal kunt laten samenstellen op de klacht van je hond maar ik geloof daar niet zo in. Heb ooit bach bloesem voor mezelf geprobeerd maar dat deed niets. Verder krijgt ze supplement voor hersenveroudering, ik heb een shirt met mijn geur in haar mand gelegd, heb zo'n adaptil ter kalmering in het stopcontact gehad maar dat doet allemaal niets.
Heeft iemand hier weleens gehoord/ervaring met iets wat ik kan geven, puur voor de nacht? Ze is verder oké, dus misschien moet ik het maar laten maar als ik de beelden terug kijk vind ik het zo sneu dat ik haar steeds weer op zie staan. Terwijl ze dus wel steeds een paar uur door slaapt als ik op de bank slaap.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Onrust in de nacht. Medicatie?

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy heb ik Cholodin gegeven en daar heeft ze het lange tijd goed op gedaan; je hebt hier vast wel over gelezen want supplement voor dementie/veroudering. Zij had daar in het begin ook echt alleen 's nachts last van. Op het laatst hielp helaas niets meer :(:
Anders zou je nog passiebloem kunnen overwegen, dat geeft ook wat meer rust maar is niet specifiek voor 's nachts.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Lampje aan heb ik inderdaad ook geprobeerd maar daar raakte ze nog meer van in de war. Ging ze kijken of ik nog op toilet zat.
Cholodin had heavy het inderdaad in ander topic ook al over. Ik ben er een beetje bang voor omdat een vriendin van mij dat in het verleden aan haar hond (ook tervueren) heeft gegeven en die ging er heel raar door doen. Maar ja de ene tervueren is natuurlijk niet de andere.
@ Lucy had jouw hond de onrust 's nachts ook alleen als zij echt alleen was of ook als je erbij was? Ik hoop in ieder geval niet dat het snel verergert. Ben blij dat ik nog wel zonder problemen kan gaan werken.

Laatst nog met Shep op vakantie geweest in een huisje. Daar zag ik ook best tegenop want tja veranderingen he. Maar dat ging juist super goed. Ze paste zich net zo goed aan als voorheen. Totaal geen onrust.

@ Heavy, Shep wordt 's avonds totaal niet onrustig. Het begint echt pas nadat ik naar boven ben. Als ik beneden blijf liggen, blijft zij ook rustig liggen. Zit al te denken aan matras kopen om in de kamer te slapen maar dat vindt ze misschien ook raar. Ik zal dat inositol eens opzoeken.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ingrediënten Sanal Relax Grote Hond
Inositol, nicotinamide, taurine, L-Tryptofaan, calcium, vitamine B6, zinkcitraat, vitamine E, selenium, vitamine D3.

Dit vond ik ook nog. Zou dat wat kunnen zijn? Is ook met dat inositol. Wel erg goedkoop. Ik denk altijd dat goedkoop niet werkt, haha.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hoe was de slaapsituatie in het vakantiehuisje?
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ook Caspar deed het heel goed op Cholodin, zonder dat hadden we hem jaren eerder moeten laten gaan.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:
Caro schreef:Ingrediënten Sanal Relax Grote Hond
Inositol, nicotinamide, taurine, L-Tryptofaan, calcium, vitamine B6, zinkcitraat, vitamine E, selenium, vitamine D3.

Dit vond ik ook nog. Zou dat wat kunnen zijn? Is ook met dat inositol. Wel erg goedkoop. Ik denk altijd dat goedkoop niet werkt, haha.
Dat denk ik ook altijd maar het gaat toch echt om het juiste middel wat werkt en dat is bij elke hond anders. Die Sanal Relaxt is wel goedkoop maar dat zijn 15 tabletten en je moet er denk ik 3 per dag geven .
Ja ik vind het lastig. Zie net dat in choline ook dat inositol zit. Wil het wel proberen maar vind het ook eng. Vooral omdat de hond van mijn vriendin er dus juist nog veel onrustiger van werd. Ik lees veel positieve reviews maar ook wel reviews dat er meerdere honden zijn die er hyperactief van werden. Ben daar bang voor omdat Shep verder niet sloom is. Ze loopt ook niet rond te dolen zoals ik van veel honden lees. Ze wisselt gewoon heel erg vaak van plaats. Vind het ook apart dat ze dat niet doet als ik beneden slaap. Terwijl ze als ik werken ben wel gewoon rustig is. Ook als ik avonddienst heb en om 22.00 uur thuis kom. Ik kijk dan regelmatig via de camera en zie haar soms lekker loungen op de bank.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

*Esther schreef:Hoe was de slaapsituatie in het vakantiehuisje?
Daar had ik een slaapkamer beneden en liet de deur open. Ze begon dan met slapen op de grond in de slaapkamer en vertrok op een gegeven moment naar haar dekbed dat in de woonkamer lag. Ik was dus wel vlakbij. Soms had ze niet eens door dat ik naar bed ging, zo diep lag ze te slapen maar dat kwam door alle boswandelingen die we daar deden. Moe natuurlijk. Ik was ook vooral bang dat ze niet meer alleen in een vreemd huisje achter kon blijven of de hele dag ook onrustig zou gaan rond lopen maar dat was dus niet zo. Als ik even naar de winkel ging, bleef ze gewoon rustig. Stond wel achter de deur op de uitkijk maar niet blaffen of huilen ofzo.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, ik denk ook dat ze gewoon rustiger is met jouw gezelschap. Dat blijkt dan ook wel uit het antwoord. Zo lang zal ze niet meer bij je zijn dus ik zou er dan voor kiezen om bij elkaar in de buurt te slapen. Uiteindelijk zal dat jullie het meeste rust geven denk ik. Mee naar boven gaat niet begrijp ik tussen de regels door?
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:
Caro schreef:
*Esther schreef:Hoe was de slaapsituatie in het vakantiehuisje?
Daar had ik een slaapkamer beneden en liet de deur open. Ze begon dan met slapen op de grond in de slaapkamer en vertrok op een gegeven moment naar haar dekbed dat in de woonkamer lag. Ik was dus wel vlakbij. Soms had ze niet eens door dat ik naar bed ging, zo diep lag ze te slapen maar dat kwam door alle boswandelingen die we daar deden. Moe natuurlijk. Ik was ook vooral bang dat ze niet meer alleen in een vreemd huisje achter kon blijven of de hele dag ook onrustig zou gaan rond lopen maar dat was dus niet zo. Als ik even naar de winkel ging, bleef ze gewoon rustig. Stond wel achter de deur op de uitkijk maar niet blaffen of huilen ofzo.
Ach wat braaf. Als je denkt goed te kunnen slapen op een matras in de woonkamer is dat natuurlijk ook een oplossing. Dan hoef je haar verder geen middeltjes te geven. Wat hier ook goed helpt is de lange wandeling in de avond
Ja ze is sowieso niet normaal braaf altijd. Lange wandeling had ik ook bedacht maar ik doe de laatste wandeling altijd als het al donker is en merk dat ze de laatste tijd dat in het donker lopen niet zo fijn vindt, ziet het tegenwoordig ook slechter in het donker. Weet ook niet of beweging het ding is. Afgelopen donderdag had ik late dienst en is ze van 14.30 tot 21.30 alleen geweest en voornamelijk geslapen. Dus goed uitgeslapen maar die nacht sliep ze ook gewoon weer goed. Lag ik wel beneden hoor.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

*Esther schreef:Ja, ik denk ook dat ze gewoon rustiger is met jouw gezelschap. Dat blijkt dan ook wel uit het antwoord. Zo lang zal ze niet meer bij je zijn dus ik zou er dan voor kiezen om bij elkaar in de buurt te slapen. Uiteindelijk zal dat jullie het meeste rust geven denk ik. Mee naar boven gaat niet begrijp ik tussen de regels door?
Ja maar daarom vind ik het zo vreemd dat ze wel rustig is als ik ben werken, ook met avonddiensten. Terwijl ze dan toch ook niet in mijn gezelschap is.
Boven is inderdaad geen optie meer. Ze kan zelf die steile trap niet meer op. Dragen is geen doen voor mij want ze weegt ongeveer 29 kilo en ze vindt dat niks. Soms lukt het op de bank springen in 1 keer maar soms blijft ze halverwege hangen. Als ik dan opsta om te helpen, kijkt ze me verontwaardigd aan en trekt op één of andere manier zelf die achterkant ook de bank op. Net een klein kind wat wil zeggen; mama ikke zelf doen. :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Baasje weg van huis of baasje wel in huis maar niet bereikbaar is natuurlijk wel een groot verschil...
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En baasje van huis als het licht is, vs baasje niet bereikbaar terwijl het donker is wellicht ook.

Jammer dat mee naar boven niet gaat, het is ook het eerste waar ik aan dacht.
Verder heb ik zo ook geen oplossingen, wel vervelend dit, zowel voor haar als voor jou.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Baasje weg van huis of baasje wel in huis maar niet bereikbaar is natuurlijk wel een groot verschil...
Dat klopt maar als ik 's nachts op de bank slecht geslapen heb, doe ik 's middags weleens een dutje van anderhalf uur boven in mijn bed. En dan is het geen probleem. Dus dat is ook weer apart.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Habibi schreef:En baasje van huis als het licht is, vs baasje niet bereikbaar terwijl het donker is wellicht ook.

Jammer dat mee naar boven niet gaat, het is ook het eerste waar ik aan dacht.
Verder heb ik zo ook geen oplossingen, wel vervelend dit, zowel voor haar als voor jou.
Ook dat zou verschil kunnen uitmaken maar ik kom ook weleens thuis als het al een tijdje donker is en dan is er toch niks aan de hand. Doordat al die voor de hand liggende dingen niet gelden is het gewoon lastig. Wil ook niet vanalles in haar gaan stoppen que medicatie enzo als dat misschien nog niet nodig is.
Mee naar boven gaat inderdaad echt niet. Dan ga ik toch maar vaker beneden slapen denk. Ik vind het vooral lastig dat ik weet dat ze 's nachts onrustig is als ik er niet ben want verder heb ik daar geen last van. Ik hoor haar namelijk verder niet maar ik word er onrustig van als ik boven lig en lig te denken hoe zij zich beneden voelt.
Ik kijk het komende week denk nog even aan. Blijft het of wordt het erger misschien toch die cholodin eens proberen. Mocht ze er juist hyper op reageren, neem ik aan dat dat ook wel weer snel stopt als ik het niet meer geef. Nou vraag ik me wel af of ik dan toch die aktivait kan blijven geven. Heb het idee dat die namelijk wel goed werkt tegen verwarring.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ja wel echt een ouderdoms ding. Heb ook nog aan pijn gedacht vanwege haar leeftijd en dat ze die misschien 's nachts meer voelt omdat er geen afleiding is. Maar daarvoor heb ik 2 weken pijnstilling (onsior) gegeven maar dat maakte ook geen verschil. Had gedacht dat het haar misschien ook zou helpen bij het opstaan want dat gaat tegenwoordig ook soms wat lastiger maar ook daarin maakte het geen verschil. Denk dat ik voorlopig maar doorga met afwisselend boven en beneden slapen. Als ik boven slaap de camera laten aanstaan. Al kan ik het daar niet altijd goed op terugkijken want soms is dat stomme ding naar een deel in de kamer gedraaid waar Shep niet is en is er dus ook niets opgenomen. Ik maak mezelf altijd nogal erg druk. Moet ook kijken naar wat ze allemaal nog wel kan voor een herder van 13.5 jaar (zoals vanmorgen een wandeling van 3 kwartier waarin ze mij constant met een schuin oog aankijkt of ik de bal niet bij heb of een stokje ga gooien).
Misschien toch bach bloesem voor nachtrust laten samenstellen. Dat is volgens mij toch een baat het niet dan schaadt het niet ding.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Boutje schreef:Sherlockje had het ook... Nu Jinn gestorven is staat haar bench leeg (ze zat daar graag in) en Sherlock is meteen de dag na haar dood in die bench gaan liggen slapen. Op haar orthopedische matras en zoals hij stond, dus in een hoekje en met en plank er op, ideetje veilig hol dus. Nu en dan nog eens er uit en ronddrentelen, maar nu doe ik gewoon deurtje dicht en slaapt hij prima.
Is misschien ook een optie?
Nu was het hier makkelijk omdat Sher er zelf voor koos (behalve de deur dicht dan) maar misschien helpt de duidelijkheid en beperkte ruimte ook om rust te vinden.
Dat zou misschien ook nog wel een idee zijn. Al heeft ze nu een orthopedische mand maar ligt daar nooit langer dan 20 minuten in. Ze ligt het liefst languit op het kleed. En dan neemt ze zoveel ruimte in dat ik echt een hele grote bench of hok in de kamer zou moeten zetten. Heb het idee dat ze verder wel op haar gemak is. Ze verblijft voornamelijk op kleed, in mand en op de bank. Dat is haar veilige zone geworden sinds ik dat grote kleed heb omdat ze tegenwoordig weg glijdt op het laminaat. Alsof ze haar eigen veilige zone heeft bedacht want ze zal nooit in de keuken (die zit ook in de woonkamer) of op mijn gedeelte van de bank gaan liggen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ik heb zojuist toch maar een pot cholodin besteld. Ik heb afgelopen nacht boven geslapen omdat ik echt even die rust nodig had. Ik kijk net terug op de camera en Shep stond afgelopen nacht in plaats van om de 20 minuten tot een half uur, echt om de 5 minuten op om ergens anders te gaan liggen. Ze loopt nog steeds niet te dwalen ofzo maar zo constant opstaan en ergens anders gaan liggen, pfff dan heeft het schatje toch totaal geen nachtrust.
Voordat ik de dierenarts ga bellen om te overleggen of selgian iets zou kunnen zijn, wil ik dus eerst dit supplement geven. Nog 2 vragen voor degene met ervaring met cholodin:
Duurt het net als vaak met andere supplementen een maand voordat ik iets zou kunnen merken?
Geven jullie het in de ochtend of avond? Ik vind dat lastig want zat zelf te denken 's avonds vanwege het hopelijk daarvan wel kunnen slapen maar in veel reviews lees ik dat oude honden juist weer fit en actief werden van cholodin en daar zit in in de nacht natuurlijk juist niet op te wachten. Actieve is juist geen probleem want ze wandelt nog gewoon een uur mee en is ook nog alert op ballen die gegooid worden en knuffels die door het huis vliegen.

Ik hoop zo dat dit gaat helpen want ik maak me er echt heel druk om. Ze doet het verder nog zo goed voor haar leeftijd maar die nachten zo doorbrengen, dat vind ik zo rot voor haar.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

In de borstharen heel rustig een etherische olie 'aaien', dat deed ik bij Sam bij avond-onrust. In een diffuser kan ook.
In de mix zat: Stress Away, Peace and Calming, Copaiba en Vetiver.

PEACE & CALMING
De oliën in deze mix worden van oudsher gebruikt bij het verminderen van depressie, angsten, stress en spanningen. Het kalmeert het zenuwstelsel na een stressvolle dag, emotionele trauma's en shock. Kan helpen bij het rustig in slaap vallen. Het geeft een diep gevoel van tevredenheid en verfrist de geest.

STRESS AWAY
Wordt gebruikt bij woede, angst, nervositeit, rusteloosheid, spanning en trauma.
Deze oliën verminderen stress en zorgen voor ontspanning, voor betere emotionele balans en verbeteren de slaap.

VETIVER
Bij onrust en paniek, vermindert boosheid en angst, bevordert focus, aarding en zelfbewustzijn. Bij emotionele en fysieke uitputting. Dier dat mentaal en fysiek “de weg kwijt is”.

COPAIBA
Copaiba versterkt de werking van veel andere oliën. Het werkt ontspannend en kalmerend.

Deze mix vermindert stress, bevordert herstel na schrik en angst, kalmeert, aardt en geeft zelfvertrouwen. Het dier kan ontspannen en slaapt beter.

Deze mix in een verdunning omdat je dit niet in pure vorm aan mag brengen op bijv de huid of vacht.

In een diffuser mag geen verdunde olie, dan zou je een mix van de pure oliën moeten maken.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Hilly is dat allemaal op basis van kruiden? Want mijn ervaringen daarmee zijn dat het niets doet.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Caro schreef:Hilly is dat allemaal op basis van kruiden? Want mijn ervaringen daarmee zijn dat het niets doet.
Nee, het is een etherische olie. (combi) De oorsprong is wel dat het gewonnen wordt uit de planten.

Het is zo verschillend vaak, wat werkt en niet werkt. Sam reageerde er bijv. wel op mijn zijn (dementie) onrust. Ik vond het zelf ook heel lekker moet ik zeggen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:Ik snap dat je je zorgen maakt :( het is zo vervelend om die onrust te zien .
Ik geef de cholodin om 12.00 . Omdat Jip vaak aan het einde van de middag onrustig wordt.

Ik denk dat het een beetje uitproberen is maar als het echt om de nacht gaat zou je het misschien het beste in de avond kunnen geven. Ik denk wel dat het de eerste uren het beste werkt. Bij Jip duurde het zeker geen maand voordat ik iets merkte . Na een paar dagen werkte het al
Ja ergens in de avond is dan denk het best want het begint echt pas nadat ik naar boven naar bed ben gegaan. Misschien kan ik eerst met een halve beginnen om te kijken wat haar reactie is in plaats van direct een hele pil. Moet ik natuurlijk wel een aantal nachten boven slapen om het resultaat te kunnen beoordelen. Als het niet werkt ben ik bang dat ik voortaan altijd op de bank moet slapen maar dat moet dan maar.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Hilly45 schreef:
Caro schreef:Hilly is dat allemaal op basis van kruiden? Want mijn ervaringen daarmee zijn dat het niets doet.
Nee, het is een etherische olie. (combi) De oorsprong is wel dat het gewonnen wordt uit de planten.

Het is zo verschillend vaak, wat werkt en niet werkt. Sam reageerde er bijv. wel op mijn zijn (dementie) onrust. Ik vond het zelf ook heel lekker moet ik zeggen.
Is dat dan een kant en klare mix? En waar kocht je dat dan? Voor dit moment heb ik alleen iets voor de nachten nodig. Denk niet dat ik het lekker zal vinden want ik krijg migraine van sterke geuren :ugh:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Caro schreef:
Hilly45 schreef:

Is dat dan een kant en klare mix? En waar kocht je dat dan? Voor dit moment heb ik alleen iets voor de nachten nodig. Denk niet dat ik het lekker zal vinden want ik krijg migraine van sterke geuren :ugh:
Nee, het is een samengesteld iets, destijds speciaal voor Sam samengesteld. Sam stond bij Diane onder behandeling. Zij heeft deze mix dus voor Sam gemaakt. Het is niet zozeer 'sterk'.

https://www.zimadierenhomeopathie.nl
Afbeelding
Caro
Zeer actief

De cholodin wordt vanmiddag al bezorgd. Ben benieuwd. Hoop echt dat het iets gaat doen want het is nu opeens nog erger. Afgelopen nacht was ik op de bank blijven liggen om te slapen en werd ze ook onrustig, steeds ergens anders gaan liggen. Dat is voor het eerst dat ze dat doet terwijl ik erbij ben.

Ik vind het zo vreemd want ben gisteren van half 3 tot half 10 weg geweest (werk) en was er niets aan de hand. Heeft ze zelfs een paar uur achter elkaar lekker op de bank liggen slapen. Toen ik thuis kwam heb ik tot 11 uur series gekeken en ligt ze ook gewoon rustig. Maar zodra ik alles uit zette en ging liggen om te slapen, begon het.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Zinodo schreef:
Caro schreef:De cholodin wordt vanmiddag al bezorgd. Ben benieuwd. Hoop echt dat het iets gaat doen want het is nu opeens nog erger. Afgelopen nacht was ik op de bank blijven liggen om te slapen en werd ze ook onrustig, steeds ergens anders gaan liggen. Dat is voor het eerst dat ze dat doet terwijl ik erbij ben.

Ik vind het zo vreemd want ben gisteren van half 3 tot half 10 weg geweest (werk) en was er niets aan de hand. Heeft ze zelfs een paar uur achter elkaar lekker op de bank liggen slapen. Toen ik thuis kwam heb ik tot 11 uur series gekeken en ligt ze ook gewoon rustig. Maar zodra ik alles uit zette en ging liggen om te slapen, begon het.
Misschien een heel stom iets om te zeggen, ik weet het niet, maar wat zou ze doen als je de tv aan zou laten? Misschien het proberen waard?
Dat is niet stom want heb daar zelf ook over zitten nadenken. Om bijvoorbeeld radio aan te laten. Tv constant aan lijkt me niet zo goed voor de tv. Maar probleem is dat ik hem dan best hard moet zetten omdat Shep niet helemaal goed meer hoort. En de huizen hier zijn erg gehorig, dus ben bang dat mijn buren dat niet gaan waarderen.
En als ik 8 uur werken ben staat er ook niets aan en dan is ze wel gewoon rustig. Maar is zeker het proberen waard. Een keertje aanzetten en kijken wat er gebeurt. Ik weet namelijk niet in welke mate ze doof is. De deurbel hoort ze bijvoorbeeld niet meer maar als ik iets laat vallen met een bonk, dat hoort ze dan weer wel.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Sinds vrijdag geef ik dus de cholodin. De eerste 2 nachten heb ik beneden geslapen en sliep Shep rustig door terwijl ze de nacht voor de cholodin ook onrustig was geweest terwijl ik beneden lag. Zondagnacht ben ik boven gaan slapen. Op de camera zie ik dat ze de eerste tweeënhalf uur van de nacht rustig heeft geslapen. Daarna draait de camera naar een punt waar niks te zien is en heeft dus ook niets opgenomen. Maar die tweeënhalf uur is al bijzonder vergeleken met hoe het de laatste tijd is gegaan. Afgelopen nacht draait de camera al na een half uur verkeerd en daar kan ik dus niet veel over zeggen. Maar zijn wel al 3 rustige nachten. Weet niet of het puur door de cholodin is want ik heb ook het ritueel van gaan slapen veranderd. Ik doe de lampjes niet meer uit en geef haar geen laatste snack meer.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit door cholodin komt omdat het dan al direct de eerste nacht gewerkt zou hebben en omdat ik maar een halve geef, terwijl ze volgens het potje voor haar gewicht 2 hele pillen zou moeten hebben. Dat zou toch bizar zijn?
Eigenlijk durf ik het niet te hopen. Zal eens gaan proberen met lichten uit want heb het idee dat die camera steeds naar die lichtpunten draait en als hij niet opneemt, dan weet ik niks.
Nog iets opvallends sinds ik dit geef is dat ze iedere avond tegen het tijdstip dat ik haar die halve geef, gaat klappertanden als ik haar knuffel. Lijken wel soort afkickverschijnselen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:Ohja dat laatste herken ik . Dat doet Jip ook klappertanden en bibberen. Maar die doet dat bij het weggaan overdag :wink: of zomaar op de dag lijkt een soort stress

Fijn dat het nu goed gaat. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je het licht weer uit doet
Shep deed dat klappertanden alleen als ze weet dat iemand ons komt ophalen om naar het bos te gaan, dan is het duidelijk opwinding. Anders deed ze het nooit. Maar precies sinds ik die cholodin geef, doet ze dat dus 3 avonden op rij rond een uur of 6. Alleen als ik haar op dat moment knuffel. Rond 7 uur geeft ik haar weer een halve pil en daarna is het ook weer klaar. Lijkt dus echt verband te houden. Maar vind jij het niet apart dat ze beter slaapt terwijl ik maar een halve geef? Durf niet te geloven dat het zo werkt.
Licht uit zou ik doen omdat ik hoop dat die camera dan beter meewerkt.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ik heb Shep de laatste maanden niet meer gewogen vanwege het corona gedoe maar ze zal tussen de 28 en 29 kilo wegen. Maar wie weet reageert ze gewoon goed op die cholodin. Ik was met een halve begonnen omdat ik voorzichtig wilde zijn vanwege de ervaringen van de hond van een vriendin die hyper werd en trillende spieren kreeg. Zolang ik het idee heb dat dit al werkt, blijf ik een halve geven. Omhoog gaan kan altijd nog.
Shep ziet het ook als een snoepje ja maar dat verklaart niet het klappertanden want ze krijgt altijd rond die tijd een snoepje, dus dan zou ze dat al eerder gedaan moeten hebben.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou niet continu dingen blijven veranderen. Je hebt nu die lichten aangelaten en hou dat dan even zo.

Je bent continu op zoek naar een patroon en dat is begrijpelijk, maar de crux van dementie is dat het zo onnavolgbaar en onlogisch is. Ik zou in elk geval zorgen voor een fijn bed of goede slaapbank beneden zodat je lekker bij haar bent.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”