Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even voorstellen: Liza! (meer) nieuwe foto's p3
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Re: even voorstellen: Liza!
wat een leuk hondje is Liza. Heel veel plezier met haar
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
bedoel je die zwarte Beauceron? Dat is Mara, zij is hier nu precies een jaar en gekomen als speelmaatje voor Maverick. Nou is zij iets te fel naar zijn zin (zijn eigen schuld maar dat terzijde), maar ze kunnen wel heerlijk rennen samen. Wat mij betreft heeft zij echt alles wat ik leuk vind in een hondmijke schreef:Oh, wat een leukie! En die donkerbruine aanwinst in jullie roedel had ik ook even gemist, das ook een knapperd zeg. Het klinkt allemaal veel te perfect allemaal... weet je zeker dat er niet nog ergens een addertje onder het gras zit?

Het klinkt inderdaad wel een beetje te mooi om waar te zijn, maar ik denk dat een goed functionerende roedel er al voor een groot deel voor kan zorgen dat de nieuweling er zo in mee kan draaien. Vooruit, toch een minpuntje (hoewel niet onverwacht): als een van de kippen zo dom is per se op het erf te willen, dan grijpt ze die. Dit moet ik haar nog wel ff afleren...
- lucie
- Zeer actief
ze zit tussen S en M in met haar 10,5 kg en ik vind het precies een mooi formaat; heel handzaam zonder al te kwetsbaar te zijnCélie schreef:Wat een leukerd, maar op het filmpje lijkt ze een stuk hoger dan op de foto's.

- lucie
- Zeer actief
wat lief, vooral wat je over Kailen zegtkipo schreef:Ik vind jouw roedel toch zo leuk, die variatie, de interactie en van Kailen smelt ik altijd een beetje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Aantal honden: 1
Wat een leukerd!! 

- lucie
- Zeer actief
Jij bent zeker verantwoordelijkJohnny Jones schreef:Wat is ze leuk!!![]()
. Ik voel me daar ook een beetje verantwoordelijk voor omdat je vertelde dat je door het forum voor een Bodeguero hebt gekozen en ik ze hier vaak heb gepromoot!

haha, Mara vindt inderdaad altijd overal wat vanPersistence schreef:Wat een geluk! Fijn dat ze zich al meteen zo goed weet te voegen tussen de rest, en dat die haar ook accepteren.
Moest wel lachen om het filmpje, natuurlijk moet er weer een herder even wat van zeggen als er gerend wordt.![]()
Ik kende de bodeguero eerst niet, maar nu er wat meer hier opduiken vind ik ze steeds leuker om te zien.

Zo'n Bodeguero zou goed bij jou passen

-
- Zeer actief
Wat een leuke aanvulling op je bijzondere roedel.
Leuke naam. Spreek je het uit als lieza of laisa?
Hoop dat ze veel plezier met elkaar hebben.
Je hebt een prachtige ruimte!

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Leuke roedelgenoot erbij zo! Veel plezier met haar, fijn dat het zo gemoedelijk is verlopen tot dusver.
- lucie
- Zeer actief
Het is Lieza; ik heb haar vernoemd naar mijn meisjes Lizzy en Amber die begin dit jaar overleden zijn Ze heeft dus wel wat waar te makenJetski schreef:Wat een leuke aanvulling op je bijzondere roedel.

Ruimte heb ik hier inderdaad meer dan genoeg, maar ze maken daar alleen gebruik van als ik meega

dankjewel, dat is inderdaad een zorg minderMarlett schreef:Leuke roedelgenoot erbij zo! Veel plezier met haar, fijn dat het zo gemoedelijk is verlopen tot dusver.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Die is thuis gekomen.
Veel plezier!
Veel plezier!

-
- Zeer actief
Haha, loopt binnen alsof ze er altijd al bij heeft gehoord. Wat een leuke aanwinst! Geniet ervan 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat een leukie
Oke jullie zijn mijn nieuwe gezin en roedel?
Goed, over tot de orde van de dag
lekker trutje.

Oke jullie zijn mijn nieuwe gezin en roedel?
Goed, over tot de orde van de dag

-
- Zeer actief
Een heerlijke toevoeging aan je roedel, ontzettend leuk meiske. Heel veel plezier samen!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
- Zeer actief
Wat een ontzettend leuk hondje! Daar ga je vast veel plezier van beleven.
Geweldig dat het zo soepel gaat met je roedel.
We wachten met smart op meer foto's
Geweldig dat het zo soepel gaat met je roedel.
We wachten met smart op meer foto's

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och wat is ze leuk zeg!
maar wat een zelfvertrouwen al in de roedel
Hartstikke goed zeg, geweldig zelfs!

maar wat een zelfvertrouwen al in de roedel

- lucie
- Zeer actief
Aan zelfvertrouwen ontbreekt het haar inderdaad beslist niet. Van een klap wil ze nog wel eens even schrikken, maar verder is ze nergens bang van en lijkt ook totaal geen trauma's te hebben. Ze mag van mij nu zelfs al loslopen
Het enige wat ze wil is bij de roedel blijven, komt rap aangevlogen als je roept en blijft keurig op het pad
. Ze heeft totaal geen interesse er op eigen houtje op uit te trekken. Zelfs hier op het terrein blijft ze gewoon bij ons in de buurt. Dus wéér geen hondje dat zelf gaat spelen
. Ze is byzonder goed in het overnemen van het roedelgedrag, dus ik heb veel geluk.
Grommen op de bank doet ze nog steeds en ze vindt het maar niks dat twee anderen er ook op liggen. Gisteren wou ze per sé bij mij, maar daar lag Mara al en bovendien lag Maverick tussen mijn man en mij. Toen kroop ze maar via de achterleuning naar mij toe en liet zich zo op mijn schoot vallen
. Wat een portret! Helaas mocht ze toen weer naar de grond verhuizen, want nee is en blijft gewoon nee 

Grommen op de bank doet ze nog steeds en ze vindt het maar niks dat twee anderen er ook op liggen. Gisteren wou ze per sé bij mij, maar daar lag Mara al en bovendien lag Maverick tussen mijn man en mij. Toen kroop ze maar via de achterleuning naar mij toe en liet zich zo op mijn schoot vallen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Haha, ja, dat was bij Amy het eerste halfjaar ook zolucie schreef:Aan zelfvertrouwen ontbreekt het haar inderdaad beslist niet. Van een klap wil ze nog wel eens even schrikken, maar verder is ze nergens bang van en lijkt ook totaal geen trauma's te hebben. Ze mag van mij nu zelfs al loslopenHet enige wat ze wil is bij de roedel blijven, komt rap aangevlogen als je roept en blijft keurig op het pad
. Ze heeft totaal geen interesse er op eigen houtje op uit te trekken. Zelfs hier op het terrein blijft ze gewoon bij ons in de buurt. Dus wéér geen hondje dat zelf gaat spelen
. Ze is byzonder goed in het overnemen van het roedelgedrag, dus ik heb veel geluk.

Nee, grapje, het kan natuurlijk nog best veranderen als ze er wat langer is, maar fijn dat het vooralsnog zo makkelijk gaat en hopelijk blijft dat gewoon zo!

Slimmeriklucie schreef:Grommen op de bank doet ze nog steeds en ze vindt het maar niks dat twee anderen er ook op liggen. Gisteren wou ze per sé bij mij, maar daar lag Mara al en bovendien lag Maverick tussen mijn man en mij. Toen kroop ze maar via de achterleuning naar mij toe en liet zich zo op mijn schoot vallen. Wat een portret! Helaas mocht ze toen weer naar de grond verhuizen, want nee is en blijft gewoon nee

Ik kan me voorstellen dat het bij jouw groterds wel fijn is dat ze haar mannetje wel staat en zich goed kan redden, maar dat heeft dus ook een kleine keerzijde. Komt vast goed met wat begeleiding en wellicht krijgt ze er sowieso minder moeite mee om samen met de andere honden bij jou te liggen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- lucie
- Zeer actief
DeDiana schreef:Haha, ja, dat was bij Amy het eerste halfjaar ook zolucie schreef:Aan zelfvertrouwen ontbreekt het haar inderdaad beslist niet. Van een klap wil ze nog wel eens even schrikken, maar verder is ze nergens bang van en lijkt ook totaal geen trauma's te hebben. Ze mag van mij nu zelfs al loslopenHet enige wat ze wil is bij de roedel blijven, komt rap aangevlogen als je roept en blijft keurig op het pad
![]()
Nee, grapje, het kan natuurlijk nog best veranderen als ze er wat langer is, maar fijn dat het vooralsnog zo makkelijk gaat en hopelijk blijft dat gewoon zo!![]()

[quote="DeDiana"
Slimmeriklucie schreef:Grommen op de bank doet ze nog steeds en ze vindt het maar niks dat twee anderen er ook op liggen. Gisteren wou ze per sé bij mij, maar daar lag Mara al en bovendien lag Maverick tussen mijn man en mij. Toen kroop ze maar via de achterleuning naar mij toe en liet zich zo op mijn schoot vallen. Wat een portret! Helaas mocht ze toen weer naar de grond verhuizen, want nee is en blijft gewoon nee

Ik kan me voorstellen dat het bij jouw groterds wel fijn is dat ze haar mannetje wel staat en zich goed kan redden, maar dat heeft dus ook een kleine keerzijde. Komt vast goed met wat begeleiding en wellicht krijgt ze er sowieso minder moeite mee om samen met de andere honden bij jou te liggen.[/quote]
gisteravond

Ze mag er als laatste bij is nu de regel, en dat gaat prima. Pas als er één weg gaat en dan weer in de buurt komt, gaat ze alsnog grommen, maar het is allemaal heel beheersbaar. Gisteren had ik wat stukjes kaas te verdelen en toen moesten ze opgelijnd allemaal zit/af/poot doen. Juffie deed vrolijk mee en ook zonder één grommetje

Tamara81 schreef:Wat een heerlijk hondje. Zo fijn dat het in het begin al zo goed gaat en dat ze zo vrij is!
Meer foto's graag![]()
ze is zeker leuk en vrij en ze leert ook nog eens heel snelthom schreef:Wat een leuke en positieve verhalen en wat is ze leuk.

- DeDiana
- Zeer actief
Haha, nou, dat gaat snel de goede kant op! 
Amy gromt trouwens ook vaak als ze op de bank of op het bed ligt en een andere hond wil erbij. Maar geen hond (
) hier die zich daar wat van aantrekt. Ze bedoelt er blijkbaar niet zo veel mee, want zelfs Arlo, die echt wel onderdanig is en alle conflicten wil vermijden, ploft gewoon doodleuk naast haar zonder zich er iets van aan te trekken, en verder dan een grom of een blaf gaat Amy ook nooit. Ik denk dat het bij Amy een soort uiting is van even gestoord worden in haar rustmomentje of slaap, aangezien ze het vervolgens prima vindt als de hond gewoon bij haar komt liggen en ook juist een enorme contactligger is. Gek beest.

Amy gromt trouwens ook vaak als ze op de bank of op het bed ligt en een andere hond wil erbij. Maar geen hond (

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- lucie
- Zeer actief
Wat apart van Amy, en mooi dat de anderen haar zo goed snappenDeDiana schreef:Haha, nou, dat gaat snel de goede kant op!
Amy gromt trouwens ook vaak als ze op de bank of op het bed ligt en een andere hond wil erbij. Maar geen hond () hier die zich daar wat van aantrekt. Ze bedoelt er blijkbaar niet zo veel mee, want zelfs Arlo, die echt wel onderdanig is en alle conflicten wil vermijden, ploft gewoon doodleuk naast haar zonder zich er iets van aan te trekken, en verder dan een grom of een blaf gaat Amy ook nooit. Ik denk dat het bij Amy een soort uiting is van even gestoord worden in haar rustmomentje of slaap, aangezien ze het vervolgens prima vindt als de hond gewoon bij haar komt liggen en ook juist een enorme contactligger is. Gek beest.

Hier snappen ze Liza ook, want die bedoelt er wel degelijk wat mee: als je niet gauw opzout, ga ik bijten

Inmiddels is het een heerlijk troepje aan het worden. Vooral Mara en Liza gaan goed samen, want dat zijn de meest actieven en avontuurlijke van het stel. Liza is nog altijd zeer op (vooral) mij gefocussed (misschien ook wel doordat Mara dat zo is) en wandelen is een feestje. Ze hoort er gewoon helemaal bij en is eigenlijk een heel makkelijk, lief, vrolijk en grappig meisje

- DeDiana
- Zeer actief
Re: even voorstellen: Liza! nieuwe foto's p3
Haha, slimmerik is het, ze heeft goed misbruik gemaakt dus van de situatie dat jouw andere honden even te flabbergasted waren om er adequaat op te reageren
Mooi dat dat ook weer aan het rechttrekken is 
En superleuk dat zij en Mara echt vriendinnen aan het worden zijn!
Volgens mij geniet ze nu al helemaal met volle teugen van haar nieuwe Franse leven!

En superleuk dat zij en Mara echt vriendinnen aan het worden zijn!
Volgens mij geniet ze nu al helemaal met volle teugen van haar nieuwe Franse leven!

- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Wat een knap dametje heb je in huis gehaald
Fijn dat ze zich stilaan voegt, en dat de rest zich niet meer zo laat doen 

- ceciel
- Zeer actief
Op de foto's lijkt het net alsof ze er altijd al geweest is. Heerlijk clubje honden heb je 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat heeft ze een zoet koppie
als ze slaapt
Schitterend hondje met flink en vrolijk karakter, ongelofelijk hoe ze in je roedel is opgenomen.
Mooie foto's van de wandeling ook, en die billen van Maf joh!

Schitterend hondje met flink en vrolijk karakter, ongelofelijk hoe ze in je roedel is opgenomen.
Mooie foto's van de wandeling ook, en die billen van Maf joh!
-
- Zeer actief
Chinezen…?lucie schreef:Het komt echt doordat die rare chinezen van mij ineens blijkbaar erg onder de indruk waren van de kruimel dat ze niet meer wisten hoe ze moesten reageren, waardoor Liza bedacht dat ze dan de boel wel eens kon regeren
![]()

Ze loopt echt heerlijk mee. Ze heeft een mooi tuigje, zelfde als Bella

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Wat is ze leuk