Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Na maanden wachten was het vorige week dan eindelijk zover: xBodeguero Liza (3 jaar) kwam met transport vanuit Spanje . Aangezien het drie uur rijden was naar de ophaalplaats, en dat ook nog eens midden in de nacht besloten we met de camper te gaan, de hele hondenbunch mee, zodat we tenminste terplekke konden overnachten.
Wat een ukkie en wat een schatje, was het eerste dat ik dacht . Eerst maar eens haar de pootjes laten strekken op de parkeerplaats, na een lange rit vanuit zuid-Spanje. Ze vond het best en ging lekker aan de snuffel. Ik ben toen met haar een eindje van de camper verwijderd blijven wachten, terwijl manlief Mara ging halen. Die kennismaking verliep heel rustig en zonder enig gedoe. Mara aan een paal gebonden en toen eerst Maverick en tenslotte Kailen gehaald. De honden waren al zo moe inmiddels van alles, dat het heerlijk tam verliep en we nog even een gezamenlijk rondje konden lopen. Daarna sprongen ze allemaal de camper in of het de normaalste zaak van de wereld was. Ik had in het badkamertje een slaapplekje voor Liza gemaakt, zodat ze wel in contact met ons stond (deur op een kier) maar afgescheiden was van de rest. Ze heeft geen kik gegeven en diep liggen slapen
De volgende ochtend voelde juffie zich al helemaal bij ons thuis. Ze klauterde op de banken, lag op onze schoot en was (na een eerste schroom) prima op haar gemak tussen de groterds. Die laatsten lieten het zich, tot mijn blijdschap en opluchting, allemaal zonder problemen welgevallen
Eerst reden we naar een rustige plek voor een wandeling zodat ze zich even wat konden ontladen, daarna met wat pauzes naar huis. Best een spannend momentje , want op eigen terrein kunnen ze weer anders gaan reageren, maar ze waren al echt een groepje en bovendien moe, dus Liza kon ongestoord huis en terrein gaan verkennen. Ook het eten verliep probleemloos, en hierna ging het lichtje uit (dit is trouwens het enige moment dat ze op een hondenbed lag, want verder wenst madam uitsluitend op schoot/de bank te slapen )
Ook de eerste nacht in huis verliep voorbeeldig. Geen geluid, geen gedoe, niks slopen en helemaal zindelijk en dat na een jaar in een asiel . Maar daar waar ik had verwacht de kleine Kruimel te moeten beschermen tegen mijn lomperiken , blijkt het eerder andersom het geval. Juffie vindt het namelijk nodig te gaan grommen als een andere hond zich in de buurt waagt van hààr bank en hààr mensen , en die Softies van mij pikken dat nog ook . Eerst dus maar eens duidelijk maken dat zij daar niet over gaat, en nu mag ze er pas als laatste bij. Het is wel heerlijk hoe snel ze alles oppikt en mee wil werken; een geweldig leuke mix van eigengereidheid en bereidwilligheid.
kijk wie er vooraan staat met snoepjes uitdelen
Maverick vindt het prachtig als ze achter hem aanzit, of hij achter haar, waarbij Liza bijval krijgt van haar grote zus
Wandelen gaat eigenlijk ook al prima; ze loopt perfect mee, verliest je geen moment uit zicht, lijkt totaal niet te willen jagen vooralsnog en luistert zelfs al als je haar roept! Echt wonderbaarlijk hoe snel ze zich hier heeft aangepast en nu al haar plaatsje heeft veroverd. In de roedel en in ons hart
Laatst gewijzigd door lucie op 08 jul 2020 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
En wat ontzettend fijn dat ze zich zonder moeite bij jullie voegt. Ze doet waar ze voor aangenomen is
Filmpje kijk ik vanavond thuis even op m'n gemak maar de foto's zijn al geweldig.
Oh, wat een leukie! En die donkerbruine aanwinst in jullie roedel had ik ook even gemist, das ook een knapperd zeg. Het klinkt allemaal veel te perfect allemaal... weet je zeker dat er niet nog ergens een addertje onder het gras zit?
Wat een enig hondje. En wat een lieve honden heb je dat ze haar moeiteloos in de groep hebben opgenomen. En Liza is in een soort hondenhemel terechtgekomen bij jullie. Wat een ruimte. Veel plezier met haar.
Jion schreef:Dat is wel een heel knap hondje hoor!
Al kijkt ze alsof je je handen er wel vol aan gaat hebben.
Zou er een scheutje podenco inzitten?
ik zei hetzelfde naar aanleiding van de foto's op Facebook en toen linkte Lucie naar het topic dat ze een paar maanden geleden opende over Liza. Heel grappig. Ik weet niet hoe ik de link hier moet plakken, maar lees maar eens terug
Nogmaals, Liza is
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Een scheutje podenco zou zomaar kunnen met die oren en vacht, maakt haar nog mooier!
Geweldig dat het zo goed gaat! Dat grommen op de bank kan ook zomaar nog een beetje onzekerheid zijn omdat ze op een nieuwe plek is. Maar beter niet accepteren en gelijk ingrijpen.
Heel veel geluk met Liza. Ik voel me daar ook een beetje verantwoordelijk voor omdat je vertelde dat je door het forum voor een Bodeguero hebt gekozen en ik ze hier vaak heb gepromoot!
Wat een geluk! Fijn dat ze zich al meteen zo goed weet te voegen tussen de rest, en dat die haar ook accepteren.
Moest wel lachen om het filmpje, natuurlijk moet er weer een herder even wat van zeggen als er gerend wordt.
Ik kende de bodeguero eerst niet, maar nu er wat meer hier opduiken vind ik ze steeds leuker om te zien.
Wat betreft die scheut podenco: ja, dat meende ik ook al te zien op haar foto's https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... wCY84Knt28
en ik vind zelf onderdaad dat het haar nog leuker maakt om te zien. Qua gedrag vind ik het echt een terrier trouwens, al ken ik geen podenco's zelf dus heel veel kan ik daar niet over zeggen. Dat gegrom zal zeker voor een groot deel onzekerheid zijn, over haar positie, de regels en ook de reactie van de anderen, maar ik smoor het in de kiem want ik ben er wel van overtuigd dat ze anders onuitstaanbaar gaat worden
Ten eerste: heel veel geluk en plezier met Liza!
Ten tweede: wat is ze knap! Mooie bruine aftekening en een lenige mooie bouw
Ten derde: plaats je veel foto's van haar?
Wat een dame dat ze aan de anderen laat zien dat jullie van haar zijn Heel fijn dat de ontmoeting met de rest van de roedel zo goed ging.
Een Bodeguero (kruising)... het zal denk ik niet lang duren voordat er hier ook een komt . Ze zijn zo leuk!
Ik ben benieuwd hoe ze zich gaat ontpoppen bij jullie
leuk dat jij er ook over denkt , de variatie is best groot moet ik zeggen. Ik viel echt voor die lange poten, mooie staart, intense blik en net-niet oren
Wat ik heel fijn vind ik dat ze heel rustig is, geen nerveus kefhondje, maar gewoon lekker actief.