Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lolala
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!

Ongelezen bericht door Lolala »

Frootje schreef:Het probleem met die oplevingen is dat ze ze hebben totdat het ineens niet meer gaat en het eigenlijk alleen nog maar lijden is. Een dier laten inslapen is altijd een heel persoonlijke kwestie maar ik zou dat moment zelf altijd voor willen zijn. Het is niet erg om een dier dat nog goede dagen heeft in te laten slapen als de situatie zo uitzichtloos en eigenlijk zo schrijnend is. Liever een paar weken te vroeg dan een dag te laat. Ons oude hondje had nog best veel goede dagen maar ging gewoon zo rap achteruit dat het snel geen hondwaardig bestaan meer geweest zou zijn. Zij is op een goede dag ingeslapen, heeft op de dag zelf nog een stukje gewandeld, nog kwispelend een kluifje gegeten en heeft nog vrolijk de dierenarts begroet. Dat gaat je aan het hart, dan twijfel je aan jezelf, dat is heel zwaar. Maar ze ging snel en was gelijk weg, je merkte toch wel dat dat lichaam behoorlijk op aan het raken was. Honden zijn wel heel goed in het zichzelf sterk maken. Dat is geweldig, maar ook een valkuil en het maakt het besluit voor ons als eigenaren soms nog moeilijker. Maar soms moeten we dat besluit toch nemen. Het is echt niet altijd in het belang van de hond om te blijven rekken, zelfs niet als de hond nog gewoon goede momenten heeft. Ik hoop dat de dierenarts je hier een realistisch advies over kan geven morgen.
Oké duidelijk verhaal, dankjewel voor het delen en het openen van mijn ogen.
Jullie hebben gelijk, ik moet aan het welzijn van mijn hondje denken. Bij mij werkt het een beetje omgekeerd, ik voel me slecht als ik haar laat inslapen terwijl ze misschien nog even mee kan met pijnstilling. Dat is niet goed natuurlijk.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Lolala schreef:Jullie hebben gelijk, ik moet aan het welzijn van mijn hondje denken. Bij mij werkt het een beetje omgekeerd, ik voel me slecht als ik haar laat inslapen terwijl ze misschien nog even mee kan met pijnstilling. Dat is niet goed natuurlijk.
Maar "nog even mee kunnen met pijnstilling" is dus puur voor jezelf, omdat je haar niet kunt/wilt missen. Het is niet in het belang van je hond, want beter wordt dit niet.

Mijn hond had een tumor op de plek van haar teennagel. Ze was 13 plus. We hebben haar laten sjouwen (dat was haar liefste bezigheid). Toen ze op een ochtend met 1 pootje omhoog in de deuropening stond om te gaan sjouwen, was het klaar.
Niet eerlijk om er dan nog meer pijnstillers in te gooien, en dan een maand later alsnog moeten laten gaan. Terwijl hond in die maand heel veel meer lijdt dan ze laat zien. Ze is niet verder afgetakeld - wat zij beslist verschrikkelijk had gevonden - en ze is de volgende middag lekker gaan slapen met ons om zich heen. Daarna de finale spuit, maar die heeft ze niet meegekregen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb mijn hond laten inslapen omdat ze niet wilde eten in de ochtend en niet mee uit wilde. Ze was niet doodziek, ze had geen zichtbare pijn maar ze was op. Een hond die bijna 15 jaar lang altijd eet en altijd mee wil en dat ineens niet meer wil is imo doodziek. En dan is t over... dat is erg verdrietig, ik heb alleen maar gejankt die dag behalve toen ze erbij was. Pas toen ze ingeslapen was kon je me opvegen. Maar t was goed, dit was geen grand lady waardig meer.
Heel veel sterkte...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Je kunt het onvermijdelijke uitstellen in je eigen belang en dan weer in een situatie zoals vandaag komen, op stel en sprong moeten regelen dat je hond ingeslapen moet worden maar dat je nergens terecht kan.

Izzy was nog goed genoeg om iig nog weken te blijven leven, ze had nog plezier en liep nog lekker mee. Maar wat levert 6 weken leven op als dat leven steeds pijnlijker wordt en ze uiteindelijk alleen maar lijdt. Ga jij genieten van die weken met je hond of ga je alleen maar kijken of ze dan nu wel slecht genoeg is/genoeg pijn heeft om ingeslapen te worden?
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zet je eigen gevoelens nou eens aan de kant en de belangen van je hond voorop.
Ik zit eerlijk gezegd met ergernis je reacties te lezen, die gaan alleen over jou en wat jij wil.
Arme hond.
Er is nog 1 ding wat je voor je hondje kunt en moet doen en wat je daar zelf van vindt doet er niet toe. Niemand neemt zo'n beslissing zonder kut gevoel.
En je bent zeker niet te vroeg, eerder te laat. :ugh:
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel sterkte vandaag.

Het blijft een moeilijke keuze . Loslaten is ook houden van .
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hoop dat ze nog een redelijke nacht heeft gehad. Hoe moeilijk en verdrietig ook, niet meer blijven uitstellen, dan gaat het egoïsme worden. Heel veel sterkte. :roos:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

GrethavW schreef:Zet je eigen gevoelens nou eens aan de kant en de belangen van je hond voorop.
Ik zit eerlijk gezegd met ergernis je reacties te lezen, die gaan alleen over jou en wat jij wil.
Arme hond.
Er is nog 1 ding wat je voor je hondje kunt en moet doen en wat je daar zelf van vindt doet er niet toe. Niemand neemt zo'n beslissing zonder kut gevoel.
En je bent zeker niet te vroeg, eerder te laat. :ugh:
Zo zag ik het dus ook, vandaar mijn reaktie eerder in het topic.

Soms is een keuze om een hond te laten gaan echt wat lastiger maar in een situatie als deze zou die makkelijk moeten zijn. Juist in het belang van het dier.

Suzanne
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Op een gegeven moment ging het niet om niet willen laten gaan, maar om nog 1 nacht te wachten met goede pijnstillers en het dier dan thuis te laten inslapen. Dat is geen situatie die anderen vanaf hun scherm kunnen beoordelen. Behalve als er staat dat het dier ligt te schreeuwen en te janken van de pijn.

In laten slapen gaat altijd met heftige gevoelens gepaard en die zijn soms erg verwarrend. Daar kan beter naar gekeken worden door iemand die het dier en diens baasje goed kent en/of een dierenarts.

Je wil later ook terug kunnen kijken op een naar omstandigheden zo mooi mogelijk afscheid. Ik heb de eerste dagen na de dood van Barley best moeite gehad met sommige van de reacties die ik hier kreeg. Terwijl ik die achteraf kon terug leiden naar niet goed gelezen te zijn, of zelf niet goed genoeg geformuleerd hebben, maar het was niet fijn. Een ruis op mijn rouw die ik verdomd goed had kunnen missen.

De foto die we hier zien, spreekt wel boekdelen. Als je ervoor kiest om niet te behandelen dan moet je heel snel de knoop doorhakken. Er valt geen winst te behalen met het nog even aankijken, want dit gaat alleen nog maar erger worden en nooit meer beter, hoe opgewekt het dier zich ook op momenten kan tonen.

Ik hoop dan ook van harte dat ts vandaag doorzet. En ik hoop dat jullie ondanks alles een mooie nacht samen hebben gehad.
Lolala
Vaste gebruiker

kooi schreef:Op een gegeven moment ging het niet om niet willen laten gaan, maar om nog 1 nacht te wachten met goede pijnstillers en het dier dan thuis te laten inslapen. Dat is geen situatie die anderen vanaf hun scherm kunnen beoordelen. Behalve als er staat dat het dier ligt te schreeuwen en te janken van de pijn.

In laten slapen gaat altijd met heftige gevoelens gepaard en die zijn soms erg verwarrend. Daar kan beter naar gekeken worden door iemand die het dier en diens baasje goed kent en/of een dierenarts.

Je wil later ook terug kunnen kijken op een naar omstandigheden zo mooi mogelijk afscheid. Ik heb de eerste dagen na de dood van Barley best moeite gehad met sommige van de reacties die ik hier kreeg. Terwijl ik die achteraf kon terug leiden naar niet goed gelezen te zijn, of zelf niet goed genoeg geformuleerd hebben, maar het was niet fijn. Een ruis op mijn rouw die ik verdomd goed had kunnen missen.

De foto die we hier zien, spreekt wel boekdelen. Als je ervoor kiest om niet te behandelen dan moet je heel snel de knoop doorhakken. Er valt geen winst te behalen met het nog even aankijken, want dit gaat alleen nog maar erger worden en nooit meer beter, hoe opgewekt het dier zich ook op momenten kan tonen.

Ik hoop dan ook van harte dat ts vandaag doorzet. En ik hoop dat jullie ondanks alles een mooie nacht samen hebben gehad.
Dankjewel we vragen nog advies van de da en dan laten we haar inslapen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Je bent dus nog niet geweest. Wat wil je in vredesnaam dat de dierenarts nog zegt? Til het anders nog even het weekend over.
Mijn god :-(
thom
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Je bent dus nog niet geweest. Wat wil je in vredesnaam dat de dierenarts nog zegt? Til het anders nog even het weekend over.
Ik neem aan dat ze vandaag een afspraak met de dierenarts heeft gehad, dat hoop ik wel eigenlijk.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Lolala schreef:Ik denk dat we dat maar moeten doen, ontstekingsremmers. Hoop alleen niet dat de da weer gaat zeuren..
Ik vraag me af waar over. Je geeft dit meerdere keren aan in je antwoorden en telkens als ik een antwoord lees dan vraag ik me af wat de dierenarts dan wil.

Verder zijn alle tips al gegeven en blijft er over je veel sterkte en wijsheid te wensen. :roos:
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:Dat is geen situatie die anderen vanaf hun scherm kunnen beoordelen. Behalve als er staat dat het dier ligt te schreeuwen en te janken van de pijn.
Jawel hoor. Die wond is niet verenigbaar met een leven met ook maar een flintertje kwaliteit.
Dat ziet iedereen met een beetje inlevingsvermogen.
Het is al veel te laat.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

dagmar88 schreef:
kooi schreef:Dat is geen situatie die anderen vanaf hun scherm kunnen beoordelen. Behalve als er staat dat het dier ligt te schreeuwen en te janken van de pijn.
Jawel hoor. Die wond is niet verenigbaar met een leven met ook maar een flintertje kwaliteit.
Het is al veel te laat.
Dat ben ik met je eens, maar ik had het over die ene nacht met pijnstillers en dan de dag erna d.a. aan huis en beestje rustig inslapen op eigen plek.

Maar goed, we weten niet wat er gebeurd is vandaag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kooi schreef:
dagmar88 schreef:
Het is al veel te laat.
Dat ben ik met je eens, maar ik had het over die ene nacht met pijnstillers en dan de dag erna d.a. aan huis en beestje rustig inslapen op eigen plek.

Maar goed, we weten niet wat er gebeurd is vandaag.
Zo had ik het ook begrepen :ok:
Sandra&co schreef:Je bent dus nog niet geweest. Wat wil je in vredesnaam dat de dierenarts nog zegt? Til het anders nog even het weekend over.
Sandra haar laatste bericht in dit topic is van vanmorgen 10.20 uur.
De DA zou voor zover ik heb begrepen vandaag thuis komen om de hond in te laten slapen.

Dat overleggen snap ik ook niet helemaal, maar wat daarvan de uitkomst is, is nog niet bekend.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kells schreef:Ze is later op de middag ook nog online geweest, maar ik heb er alle begrip voor dat ze nu even niet reageert. Als je voor de eerste keer zo'n beslissing moet nemen dan hakt dat er behoorlijk in. Na het laten inslapen van mijn eerste twee honden was ik dagen lang niet aanspreekbaar.
Precies, en al helemaal niet als je "net" op een forum komt. Je hebt wel iets anders aan je hoofd.
ranetje
Zeer actief

Kells schreef:Ze is later op de middag ook nog online geweest, maar ik heb er alle begrip voor dat ze nu even niet reageert. Als je voor de eerste keer zo'n beslissing moet nemen dan hakt dat er behoorlijk in. Na het laten inslapen van mijn eerste twee honden was ik dagen lang niet aanspreekbaar.
Ik had het over haar laatste bericht in dit topic (of ergens anders wat dat betreft).

Ik ben het verder met je eens hoor.
Het hakt er altijd in.
Niet alleen bij de eerste honden, maar eigenlijk altijd wel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Lolala
Vaste gebruiker

Dank voor jullie advies, onze lieverd is naar de regenboogbrug en we zijn intens verdrietig, maar het is goed zo. Het is stil zonder haar en onze andere hond is van slag en kruipt steeds onder de bank. De katten boeit het verder niet zo veel geloof ik.
Ik heb nog nooit zo'n moeilijke beslissing moeten maken..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lolala op 02 jul 2020 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sterkte! Het is een groot gemis maar je hebt, in haar belang, het juiste besluit genomen.

Suzanne
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Sterkte.

Heeft jullie andere hond afscheid kunnen nemen ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sterkte :roos:
Is het inslapen thuis gebeurd?
Afbeelding
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Heel veel sterkte :roos:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Heel veel sterkte. :roos:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heel veel sterkte, is ook een rotbeslissing. Maar voor jullie hond de beste beslissing.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Velen onder ons weten hoe moeilijk deze beslissing is.
De scherpe pijn slijt. Het heeft tijd nodig.
Sterkte :roos:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel veel sterkte
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Heel veel sterkte,

:roos:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Heel veel sterkte met het grote gemis :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”