Al veel eerder begonnen ja, toen was ik nog niet zwanger, hij was bij de puppycursus al bang voor de andere pups.Heavy schreef:Wanneer is het begonnen? Was je toen al zwanger? Ik heb een herder gehad die uitviel omdat hij boos was en heb er nu eentje die uitviel omdat ze sommige dingen raar vond . Mensen met een pet op of met een getinte huidskleur . Geen agressie maar gewoon blaffen omdat iets " anders " was
Ik heb het uitvallen bij allebei de ho den op dezelfde manier aangepakt . Omdat ik het helemaal niet belangrijk vond waarom ze het deden maar ik er enorm van baalde om met een uitvallende springende herder van 34 kg te lopen
Maar ik moest eerst écht boos worden. De tijd dat ik zachtjes aardig en begripvol was en met lieve woordjes mijn hond mee probeerde te lokken maakte het alleen maar erger . Om het echt goed aan te pakken en dan bedoel ik niet fysiek moet je zelf ten eerste helemaal fit zijn
Wandelen niet meer als ontspanning zien ( dat doet hij maar in de tuin ) maar als training. Ik had een anti trek tuig omdat dat me meer zekerheid gaf en het trekken minder was . En we gingen op pad . Niet angstvallig honden ontlopen maar juist honden opzoeken
Hond op afstand is aandacht vragen hup koekje erin en steeds een beetje dichterbij aandacht vragen koekje erin tot je kunt paseren
Maar dit gaat niet met een hond van 60 kilo en een 6 maanden dikke buik . Hij voelt je onzekerheid en hij voelt dat je niet fit bent. Je schrijft dat je bang bent voor je 5 jarig dochtertje en moet haar dus vooruit sturen. Straks heb je er nog een baby bij hoe zie je dat voor je
Dit train je ook niet even weg . Jij bent terecht bang voor ongelukken en hij voelt dat . Ik snap je ideaal plaatje van een kindje en een baby in de kinderwagen en een grote reus die ernaast waggelt maar dat moet je echt even van je afzetten
Ik ontwijk overigens niet ‘angstvallig’ andere honden, maar ik houd heel bewust zo veel mogelijk afstand om succes te kunnen behalen met hem. Hij wordt er niet beter van als hij constant keihard geconfronteerd wordt en in volle paniek uitfreakt..
Ik ben inderdaad niet fit op het moment, dat zal hij zeker voelen (hoewel ik geen verschil merk) maar ik ben niet onzeker of angstig.