Mijn honden zijn ondanks hun uiterlijk vreselijke killers. Vanmorgen hadden ze alweer een mus gedood. Ze killen alles en zijn echte kleine terriers. Die schildpadden laten de struikjes steeds wiebelen en krassen met hun nagels langs de vaste elementen in hun verblijf. Dat vinden ze een totale trigger om wild op te worden. Ze reageren als op een rode lap op dat geritsel.Zinodo schreef:Ahh, dat is niet helemaal hoe je dit had bedacht!
Ik weet niet hoe serieus je dat "geruzie" tussen de schildpadden moet nemen, ja het zijn allemaal kerels maar ze zitten al hun hele leven samen en zolang je ook maar niks aan wondjes kan ontdekken lijkt het me niet heel indrukwekkend. Misschien is het gewoon het tijd van het jaar of zoEn wat je zegt over heel actief worden rond vijf uur, dat doet die onze ook haha. Dan gaat hij een paar rondjes crossen door zijn verblijf, met zo'n tevreden smoel erbij, voor zo ver een schildpad een tevreden smoel kan trekken
ja zijn verblijf is dan niks vergeleken met de jouwe, maar hij is er toch wel blij mee denk ik zo.
Maar de hondjes, ja. Dat is ook de reden dat ik mijn schildpad achter een hek heb staan - dan kan er niks gebeuren. Maar ik moet wel zeggen dat het hier met tijd echt een stuk beter is geworden, dus kans is groot dat je over een paar maanden wel gewoon het hekje weg kan halen. Ik kan me wel voorstellen dat jouw honden een lange adem hebben als het hun goed uitkomtmaar ja, ze zullen er toch echt achter komen dat die lopende stenen niet zo heel interessant zijn. Misschien vooral express langs het verblijf gaan wanneer de schildpadden rustig zijn en even geen toegang toelaten richting het einde van de middag, dat ze dan wat sneller interesse verliezen omdat er niet zo veel gaande is..?
We gaan zien hoe het loopt. Enige dat ze niet doen is vol de aanval inzetten want dat durven ze niet. Ze snappen het niet omdat het een schildpad is. Heel erg maar ik neig naar een schrikeffect. Als dit zo doorgaat. Dus de schildpad bij ze in de buurt houden en als ze dan ruiken vanaf de onderkant van het schild vol de tuinslang erop. Dat ze wat respect krijgen en er met een boog omheen gaan. Of een spuitbus bio citroenspray vol op hun bakkes als ze te dichtbij komen. Iets wat ze gaan associeren met de schildpad en dat deze een soort stinkdier imago krijgen en dus veilig zijn.
Dan zet ik de schildpad op de grond en ga ik ook gillen en bevestigen dat het hele smerige vieze dieren zijn.
Maar dat is met Guus misschien net niet goed aangezien die zelden agressief is behalve als iets agressief naar hem is. Hij kan met de kippen maar bijt de haan die hem aanvalt. Hij kan met elke hond maar vliegt de teef van de buren aan omdat zij hem aanvalt. Dus kan zijn dat Guus dan meteen vol erin gaat hakken en dat wil ik nu net niet hebben. Voor Bas gaat hem dit wel worden. Die wil geen spray in haar smoel en zal meteen afdruipen als ik zeg aaaahhhh Bassie wat een rotbeest. Heeft hij in je gezicht gesproeid. Aahhhh. Dan komt ze haar hele leven niet meer bij een schildpad