Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn dat....!?!?

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat zijn dat....!?!?

Ongelezen bericht door laeken »

Zinodo schreef:Ahh, dat is niet helemaal hoe je dit had bedacht!
Ik weet niet hoe serieus je dat "geruzie" tussen de schildpadden moet nemen, ja het zijn allemaal kerels maar ze zitten al hun hele leven samen en zolang je ook maar niks aan wondjes kan ontdekken lijkt het me niet heel indrukwekkend. Misschien is het gewoon het tijd van het jaar of zo :engel: En wat je zegt over heel actief worden rond vijf uur, dat doet die onze ook haha. Dan gaat hij een paar rondjes crossen door zijn verblijf, met zo'n tevreden smoel erbij, voor zo ver een schildpad een tevreden smoel kan trekken :engel: ja zijn verblijf is dan niks vergeleken met de jouwe, maar hij is er toch wel blij mee denk ik zo. :lol1:

Maar de hondjes, ja. Dat is ook de reden dat ik mijn schildpad achter een hek heb staan - dan kan er niks gebeuren. Maar ik moet wel zeggen dat het hier met tijd echt een stuk beter is geworden, dus kans is groot dat je over een paar maanden wel gewoon het hekje weg kan halen. Ik kan me wel voorstellen dat jouw honden een lange adem hebben als het hun goed uitkomt :LOL: maar ja, ze zullen er toch echt achter komen dat die lopende stenen niet zo heel interessant zijn. Misschien vooral express langs het verblijf gaan wanneer de schildpadden rustig zijn en even geen toegang toelaten richting het einde van de middag, dat ze dan wat sneller interesse verliezen omdat er niet zo veel gaande is..?
Mijn honden zijn ondanks hun uiterlijk vreselijke killers. Vanmorgen hadden ze alweer een mus gedood. Ze killen alles en zijn echte kleine terriers. Die schildpadden laten de struikjes steeds wiebelen en krassen met hun nagels langs de vaste elementen in hun verblijf. Dat vinden ze een totale trigger om wild op te worden. Ze reageren als op een rode lap op dat geritsel.

We gaan zien hoe het loopt. Enige dat ze niet doen is vol de aanval inzetten want dat durven ze niet. Ze snappen het niet omdat het een schildpad is. Heel erg maar ik neig naar een schrikeffect. Als dit zo doorgaat. Dus de schildpad bij ze in de buurt houden en als ze dan ruiken vanaf de onderkant van het schild vol de tuinslang erop. Dat ze wat respect krijgen en er met een boog omheen gaan. Of een spuitbus bio citroenspray vol op hun bakkes als ze te dichtbij komen. Iets wat ze gaan associeren met de schildpad en dat deze een soort stinkdier imago krijgen en dus veilig zijn. :engel:

Dan zet ik de schildpad op de grond en ga ik ook gillen en bevestigen dat het hele smerige vieze dieren zijn.

Maar dat is met Guus misschien net niet goed aangezien die zelden agressief is behalve als iets agressief naar hem is. Hij kan met de kippen maar bijt de haan die hem aanvalt. Hij kan met elke hond maar vliegt de teef van de buren aan omdat zij hem aanvalt. Dus kan zijn dat Guus dan meteen vol erin gaat hakken en dat wil ik nu net niet hebben. Voor Bas gaat hem dit wel worden. Die wil geen spray in haar smoel en zal meteen afdruipen als ik zeg aaaahhhh Bassie wat een rotbeest. Heeft hij in je gezicht gesproeid. Aahhhh. Dan komt ze haar hele leven niet meer bij een schildpad :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je leest de vreselijkste verhalen over honden die op schildpadden gaan knagen. Ik moet er niet aan denken. Die beesten hebben geen verweer. :(

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:E-collar.
Dat ze het dus niet met jou associëren.
Zo heb ik Peer in één keer het ondergronds gaan afgeleerd. Hij wist vanaf dat moment dat konijnen veranderen in sidderalen en liet ze volledig met rust als ze wegdoken. Bovengronds mocht ie er trouwens wel graag achteraan hollen maar dat was prima.
Schildpad aanraken is optater. Stoffel is haram. Dat knopje indrukken hoef je, als je het op het juiste moment doet, maar één keer te doen. Gewoon vanuit je tuinstoel met een krant met een gaatje voor je neus :cool2:
Ik weet het. Maar ik ben falikant tegen die dingen. Dus dan zou ik hypocriet zijn om hem 1 keer zelf goed en met goede reden wel te gebruiken. Snap je wat ik bedoel? Ik weet dat dit de oplossing is maar dan gebruik ik een E collar. Terwijl ik vind dat die dingen verboden moeten zijn omdat het misbruik het goede gebruik ruimschoots overstijgt.

Dan maar een hekje. :oohja:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Maar zou je als je vee had ook tegen schrikdraad zijn. Want dat is exact hetzelfde.
Dat is trouwens ook nog een idee. Schrikdraad om het terreintje. Wel even opletten dat je er zelf niet tegenaan staat en je hart gereset wordt :engel:
Als ze er een keer tegenaan gelopen zijn laten ze Stoffel en co verder ook wel met rust.
Ik ben zelf ook tegen gebruik van stroom maar in geval van leven en dood kan ik er ruim overheen zien. Je wilt geen aangeknaagde schildpad vinden.
Eens. En ik heb schrikdraad. Dus wie weet komt dat er van. Ik wil gewoon zelf niet op een knopje drukken en de hond stroom geven. Dan liever dat ze er zelf tegenaan lopen als ik binnen ben ofzo.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De maximaal uitgerekte lijven van het spannende. Je hebt het zo leuk gedaan allemaal
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

bram en thijs schreef:De maximaal uitgerekte lijven van het spannende. Je hebt het zo leuk gedaan allemaal
Gaat goedkomen hoor. Het heeft tijd nodig en anders wat creativi-tijd :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Ik wil gewoon zelf niet op een knopje drukken en de hond stroom geven.

Ik! Ik!
Mag ik het het doen??

Leesbril op, tong uit je bek en dan knetteren.
:devil:

Jij kan Bas geen stroom geven :neenee:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef: Ik wil gewoon zelf niet op een knopje drukken en de hond stroom geven.

Ik! Ik!
Mag ik het het doen??

Leesbril op, tong uit je bek en dan knetteren.
:lol1: Standje barbecue.
Gegrilde schildpad.
In eigen schild gaar gegrild.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Afbeelding
Als Bas dan gaat krijsen en doen dan heb jij een trauma. Volgende keer mag jij haar vasthouden bij de dierenarts. Dat is zo erg dat ik het niet meer durf. Als die een spuitje moet gaat zo oorverdovend gillen en in je handen hakken waarbij ze alle kanten op schiet. Zet je haar dan op de grond dan kruipt ze krijsend rondjes. Poeh wat een drama. Ik trek dat helemaal niet. Ik ga naar buiten met mijn vingers in de oren en geef haar aan de assistente inclusief waarschuwing dat dat gaat gebeuren. 1 minuut later neemt ze een snoepje aan en loopt ze met de staart omhoog de kliniek uit. :oohja: En dan ben ik tenminste niet de boeman :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”