Moderator: moderatorteam

Ik zou er niet zo van uit gaan dat het vanzelf goed komt. Xavi van Hylos en Bronco van GrethavW kunnen toch ook niet los, omdat ze buiten overal aandacht voor hebben, behalve voor de baas?Nicoline schreef:Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.
Ik vind eigenlijk sowieso dat de meeste honden van dit type (tenzij bij uitzondering) niet los horen te lopen, dat doe ik dus met Colin ook niet ookal is hij nog redelijk hondsociaal. Met redelijk bedoel ik dan in vergelijking met rasgenoten, kleinere hondjes vindt hij leuk en daar accepteert hij ook een snauw van, maar van grotere honden absoluut niet, en ik heb niet de illusie dat ik raseigenschappen eruit kan trainen. Maar idd meer focus op mij is wel een aandachtspuntje, en ik denk dat dat als hij straks echt uitgepubert is dat dat wat makkelijker gaat. Ik heb weleens met de gedachte gespeeld hem toch eens ergens los te laten met muilkorf om, maar ik hou het toch maar gewoon bij de lange lijn. Als ik zeker weet dat hij echt sociaal blijft kan ik het beleid altijd nog versoepelen, andersom lijkt me lastiger en dan wordt het ook zielig.Fotogravinnetje schreef:Ik zou er niet zo van uit gaan dat het vanzelf goed komt. Xavi van Hylos en Bronco van GrethavW kunnen toch ook niet los, omdat ze buiten overal aandacht voor hebben, behalve voor de baas?Nicoline schreef:Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.
Dank jeGalga's schreef:Mooie korf. Leuk kleurtje. Kan hij met korf wel net zo goed zijn bek open krijgen als zonder korf? De banden om zijn bek heen lijken mij wat krap? Zeker als ik het vergelijk met de ruimte die bij windhondenkorven aan de onderkant zit.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit type honden niet los hoort te lopen. Zo sta ik er ook in.Nicoline schreef:Ik vind eigenlijk sowieso dat de meeste honden van dit type (tenzij bij uitzondering) niet los horen te lopen, dat doe ik dus met Colin ook niet ookal is hij nog redelijk hondsociaal. Met redelijk bedoel ik dan in vergelijking met rasgenoten, kleinere hondjes vindt hij leuk en daar accepteert hij ook een snauw van, maar van grotere honden absoluut niet, en ik heb niet de illusie dat ik raseigenschappen eruit kan trainen. Maar idd meer focus op mij is wel een aandachtspuntje, en ik denk dat dat als hij straks echt uitgepubert is dat dat wat makkelijker gaat. Ik heb weleens met de gedachte gespeeld hem toch eens ergens los te laten met muilkorf om, maar ik hou het toch maar gewoon bij de lange lijn. Als ik zeker weet dat hij echt sociaal blijft kan ik het beleid altijd nog versoepelen, andersom lijkt me lastiger en dan wordt het ook zielig.Fotogravinnetje schreef:Ik zou er niet zo van uit gaan dat het vanzelf goed komt. Xavi van Hylos en Bronco van GrethavW kunnen toch ook niet los, omdat ze buiten overal aandacht voor hebben, behalve voor de baas?Nicoline schreef:Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.