Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gemuilkorfde pitbull aan boom vastgebonden

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Gemuilkorfde pitbull aan boom vastgebonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

:engel: Zoals beloofd wat foto’s van Colin met z’n muilkorf, gemaakt door Dees en Maylo van het forum hier. We zijn er erg blij mee, het is alleen nogal lastig om hem tijdens het wandelen van de voorkant op de foto te krijgen, zitten vond ie maar niks dus dan maar aan een boom vastgebonden, maar zelfs dan heeft hij als jonge reu vooral aandacht voor de omgeving. En tot slot nog maar eentje van z’n blije bek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

Re: Gemuilkorfde pitbull aan boom vastgebonden

Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Mooie korf. Leuk kleurtje. Kan hij met korf wel net zo goed zijn bek open krijgen als zonder korf? De banden om zijn bek heen lijken mij wat krap? Zeker als ik het vergelijk met de ruimte die bij windhondenkorven aan de onderkant zit.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nicoline schreef:Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.
Ik zou er niet zo van uit gaan dat het vanzelf goed komt. Xavi van Hylos en Bronco van GrethavW kunnen toch ook niet los, omdat ze buiten overal aandacht voor hebben, behalve voor de baas?
Nicoline
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Nicoline schreef:Ik train wel, vooral veel samen sporten, maar ben misschien ook wel een beetje laks qua opvoeding. Ik heb het idee dat hij een laatbloeier is die nog niet helemaal volwassen is, en dan ook een tomeloze energie erbij. Klinkt misschien raar maar ik heb een soort “komt vanzelf wel goed” idee, en anders maar weer met koekjes en klikkers aan de slag.
Ik zou er niet zo van uit gaan dat het vanzelf goed komt. Xavi van Hylos en Bronco van GrethavW kunnen toch ook niet los, omdat ze buiten overal aandacht voor hebben, behalve voor de baas?
Ik vind eigenlijk sowieso dat de meeste honden van dit type (tenzij bij uitzondering) niet los horen te lopen, dat doe ik dus met Colin ook niet ookal is hij nog redelijk hondsociaal. Met redelijk bedoel ik dan in vergelijking met rasgenoten, kleinere hondjes vindt hij leuk en daar accepteert hij ook een snauw van, maar van grotere honden absoluut niet, en ik heb niet de illusie dat ik raseigenschappen eruit kan trainen. Maar idd meer focus op mij is wel een aandachtspuntje, en ik denk dat dat als hij straks echt uitgepubert is dat dat wat makkelijker gaat. Ik heb weleens met de gedachte gespeeld hem toch eens ergens los te laten met muilkorf om, maar ik hou het toch maar gewoon bij de lange lijn. Als ik zeker weet dat hij echt sociaal blijft kan ik het beleid altijd nog versoepelen, andersom lijkt me lastiger en dan wordt het ook zielig.
Nicoline
Zeer actief

Galga's schreef:Mooie korf. Leuk kleurtje. Kan hij met korf wel net zo goed zijn bek open krijgen als zonder korf? De banden om zijn bek heen lijken mij wat krap? Zeker als ik het vergelijk met de ruimte die bij windhondenkorven aan de onderkant zit.
Dank je :) ja rood staat hem meestal goed. Op de foto’s heeft hij z’n bek al open, er kan ook nog wat worden bijgesteld maar volgens mij zit hij goed. Hij heeft die korf vooral tegen van straat eten dus aan de onderkant is hij ook meer dichtgewerkt. Als we echt intensief bezig zijn gaat ie sowieso af, dat kan dan ook.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Knappe vent is het en die blije bek is om te zoenen :lief: Hoe oud is hij nu?
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

De titel :LOL:

Staat hem super goed!!
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat een knappe hond!
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nicoline schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Ik vind eigenlijk sowieso dat de meeste honden van dit type (tenzij bij uitzondering) niet los horen te lopen, dat doe ik dus met Colin ook niet ookal is hij nog redelijk hondsociaal. Met redelijk bedoel ik dan in vergelijking met rasgenoten, kleinere hondjes vindt hij leuk en daar accepteert hij ook een snauw van, maar van grotere honden absoluut niet, en ik heb niet de illusie dat ik raseigenschappen eruit kan trainen. Maar idd meer focus op mij is wel een aandachtspuntje, en ik denk dat dat als hij straks echt uitgepubert is dat dat wat makkelijker gaat. Ik heb weleens met de gedachte gespeeld hem toch eens ergens los te laten met muilkorf om, maar ik hou het toch maar gewoon bij de lange lijn. Als ik zeker weet dat hij echt sociaal blijft kan ik het beleid altijd nog versoepelen, andersom lijkt me lastiger en dan wordt het ook zielig.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit type honden niet los hoort te lopen. Zo sta ik er ook in.
Het was alleen fijn geweest als die van mij toch zou luisteren en contact met me zou hebben, zodat hij op overzichtelijke plekken zonder andere honden toch af en toe los zou kunnen.
Bij Bronco is dit altijd onmogelijk geweest. Als Colin zijn aandacht ook maar enigszins te vangen is met wat dan ook, zou ik hier toch nu al mijn best voor doen.
Daar heb je later veel plezier van.
Altijd aan de lijn is ook geen ramp, maar de keuze hebben is fijner.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ah mooi, dat blije bekkie!
Mooi lijntje heeft Colin. :D

Wat betreft aandacht.. Xavi heeft dat buiten nooit gehad.. op de hondenschool was het ook een drama al hebben we nog wel íets kunnen bereiken maar zeer minimaal. :engel:
Hopelijk kun jij jezelf op wat voor manier dan ook wel interessant maken voor hem.
Afbeelding
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Bij Gimmick is dit ook verkeerd gegaan in haar eerste jaar.
En uiteindelijk is dat ook wat haar de kop heeft gekost letterlijk.
Echt probeer zijn aandacht te pakken en uit te breiden naar vasthouden.
Ik kan me herinneren dat je wel bezig was met m als klein pupje qua aandachtsoefeningen toch of verwar ik je nu?

Ik vind het wel een mooie hond. Alleen die korf is niet mijn smaak.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vind hem prachtig! Graag vaker foto's maken :lol1:
Nicoline
Zeer actief

Dank jullie wel :) Ik denk dat dat “altijd op zoek naar ongein” (bij Colin zijn dat trouwens vooral katten :/) ook wel een beetje hoort bij het type hond. Ben er ook wel mee bezig, maar die drift om katten te zoeken en de horizon af te scannen is zo groot dat hij er zelfs zijn bijtrol of speeltje voor loslaat, sowieso is het moeilijk om zijn aandacht op *iets* te behouden, het enige wat soms werkt dan is een koekje maar dan beloon ik weer dat gedrag. Hij zit ook nog een beetje in de alles is leuk fase, ookal is hij al 2, takjes en rondwaaiende blaadjes zijn nogsteeds heel interessant en daar moet ook achteraan gerend worden bijvoorbeeld. Denk dat ik gewoon een adhd hond heb :lol1:
Ik ben niet zo van de correcties en heb hem eigenlijk alleen positief willen opvoeden, maar daar kom ik toch een beetje op terug nu, bij sommige honden werkt dat niet en Colin is er een van. Ben achteraf misschien ook wat eigenwijs geweest door geen puppycursus te volgen, ik dacht dat doe ik gewoon zelf, heb ik me toch een beetje op verkeken zeker met een hond die gewoon heel veel hond is zowel fysiek als mentaal. Maaarr we komen er wel uit samen, ik denk dat ik ook veel van hem aan het leren ben.

En tja ik zie hem het liefst ook zonder muilkorf, maar hij eet gevaarlijke dingen van straat en is daar heel snel mee, dus dat risico neem ik niet meer. Dit model is misschien wat minder elegant zo, maar wel een stuk comfortabeler dan een draadkorf, die ging namelijk schuren op z’n neus.
Komt ook bij dat ik heel relaxt loop nu, want hij kan niks doen mocht hij dat willen. Tis bijna alsof ik met een normale hond loop :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”