Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare trekjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Rare trekjes

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Welke rare trekjes heeft jouw hond?

Donner loopt heel vaak binnen met een lapje in z'n bek, liefst een oud en vies poetslapje die hij uit het wasgoed jat.
Buiten met een bal of stokje.

Bayleigh moet altijd slapen met een poot op een andere hond of mens en als ze denkt dat je haar 'vangt' loopt ze van je weg, terwijl ze komt als je het gewoon vraagt :roll:

Quira is gewoon een schatje maar tut enorm met haar eten nu ze zwanger is. Er móet iets lekkers door, want dat mag als je zwanger bent.
Ook moet ze altijd slapen met een zacht kleedje naast of over haar...onze koukleum.

En het koekje voor het slapengaan, dat moet ook bij allemaal :lol1:

Ik denk dat elke hond wel z'n gewoontes en trekjes heeft, dus laat maar horen :D
Sandra&co

Re: Rare trekjes

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als je Izzy onmeunig hard tussen de schouders krabt, begint die luidkeels te brommen en grommen, zo lekker vindt ze dat. Het moet ook niet zacht, maar lóeihard, ze moet het gevoel krijgen dat ze de grond in geduwd wordt, zeg maar. Ze komt het soms ook vragen. Vorig jaar was ze met een vriendin mee en toen kreeg ik een appje "Wat betekent het ook alweer als ze met d'r voorpoten plat op de grond bij je staat te kijken? Ze staat hier nu al een paar minuten zo naar me te kijken.":mrgreen:

Sofi springt als een muddefukker. Die komt zo hoog dat mensen die haar niet kennen er een verzakking van krijgen. Ze kan mij (1.80) vanuit stand bíjna in de ogen kijken als ze even d'r best doet. De meeste van d'r puppies hebben dezelfde schijt aan zwaartekracht.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Mijn oude lieve Ben verzorgt alles wat baby is. Pups, kittens, lammetje, kuikentjes. Hij vindt het allemaal schattig en hij gaat subiet moederen als hij een babydier aangeboden krijgt. Likken, warmhouden en beschermen. En mij roepen als er geluid uitkomt :I:

Dirkje heeft een dekentje waar ze op sabbelt voor het slapengaan. En ze pompt dan als een kat met haar voorpootjes.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna staat altijd te 'bidden' voordat ze gaat eten. Dat staat ze een beetje stom naar haar bak te kijken. Als ik het te lang vind duren zeg ik meestal iets van ; ja, amen. Genoeg gebeden nu. En dan gaat ze eten.
Ze wordt ook graag gevoerd. Brokjes uit de hand en kvv met een vork graag. Ook drinkt ze raar als de waterbak niet volledig gevuld is, dan legt ze die puntneus op de rand en lebbert ze kreunend en steunend wat water naar binnen. Waarop ik dan braaf de bak tot de rand toe vul.

Vito legt graag zijn achterpoot ergens op als hij op zijn zij ligt. Vaak ligt hij met zijn kont tegen me aan op de bank, met 1 achterpoot naar achteren gestrekt zodat die op schoot ligt.
Hij houdt ook van gedragen onderbroeken van mij. Als ik er eens een ergens laat slingeren kan ik er donder op zeggen dat ik hem vol met gaten en kapot getrokken terug vind.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Sandra&co schreef: Sofi springt als een muddefukker. Die komt zo hoog dat mensen die haar niet kennen er een verzakking van krijgen. Ze kan mij (1.80) vanuit stand bíjna in de ogen kijken als ze even d'r best doet. De meeste van d'r puppies hebben dezelfde schijt aan zwaartekracht.
Zeg dat. Vanuit stand met vier poten tegelijk.

Rakoes kan playbacken. Als ze aandacht wil gaat ze eerst tegen je aan vleien, liefst vanaf de leuning van de bank. Dan gaat ze je heel schattig aankijken en playbacken: Blaffen zonder geluid. Staat ze daar als een soort blubvis :LOL: Even later verandert het in schattige geluidjes en als je haar dan nog geen aandacht geeft dan wordt er voluit gekeft :mrgreen:

Tiba daagt uit voor een apporteerspelletje door van achter tussen je benen door te komen. Dat kan met een bal, maar het is natuurlijk veel effectiever met een enorme stok :mrgreen:
Omdat ze bij ons meestal weinig succes heeft met bedelen om spelletjes doet ze het voornamelijk bij nietsvermoedende wildvreemde mensen. Hilarisch! :LOL:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca gaat af en toe eens goed voor Dalí staan en dan moet hij haar bek uitlikken. Dat doet hij met verve. Ze kijkt er dan altijd heel stoned bij.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Guus besluipt Bas regelmatig. Als een leeuw die een gazelle gaat grijpen. Bas staat dan ergens te dromen en dan loopt meneertje in slow motion haar kant op. Ineens als hij vlak bij haar is springt hij woest omhoog en doet WOEF!!! Ik zeg altijd wat ben jij flauw! Als hij dat doet. Bas schrikt zich kapot en kijkt dan boos door spleetogen mijn en zijn kant op alsof ik in het complot zat. :LOL:
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy moet 's avonds altijd gek doen op de bank. Dan wrijft hij z'n kop over de kussens en rent dan al grommend rond op die manier :Q: Vooral als wij ook op de bank komen zitten, dan moet ik hem altijd goed hard kloppen op z'n borst of billen. Dan maakt hij zoveel lawaai :schrik: en daarna zo'n blije bek. Helemaal tevreden met zichzelf.

Diva rust als een idioot. D'r voorpoten liggen plat op de grond, d'r kont steekt in de lucht. Een beetje zo'n speelse houding. Maar ze valt dikwijls in slaap op die manier :piew: En ze is op zo'n moment ook niet speels, eerder afwachtend (als we koken, zien of er niets valt). Het ziet er niet uit.

Noa heeft zo veel trekjes, ze is gewoon raar. Ze moet drie keer hoog springen als ze eten krijgen, ze moet aan de lijnen knagen als ik ze aanlijn, ze klaagt 's ochtends altijd als ik haar uit de bench laat (echt rare geluiden, kleine debiel). Ze is heel dwingend waar ze gekieteld moet worden (met dat voetje jouw hand dirigeren, hier alsjeblieft :pffff: )
Als je op je hurken zit, duwt ze haar kont onder je knie en begint dan te hupsen. Ze duwt je echt om met hoeveel kracht ze zet. Als je dan kietelt, is ze helemaal gelukkig.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi loopt altijd richting zijn mand om ervoor stil te gaan staan en dan met een idioot hoge boog in zijn mand te springen. Alsof er een muisje in zijn mand zit die hij moet bespringen ofzo.

Veyron moet tijdens wandelingen vaak mijn hand even vastpakken. Hij komt dan aangerend springt heel blij me voorbij draait zich om komt naast me lopen en loopt dan een paar meter met mijn hand in zijn bek door.
om vervolgens weer verder te rennen.

Gentle heeft geen gekke trekjes... dat is gewoon een teckel. Dat is een gek beest in de basis.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Luka gaat ‘s morgens als ze haar etensbrokjes krijgt er bijna altijd eentje uithalen legt die binnen neer en soms volgt er dan een tweede. Dan gaat ze eten en als ze klaar is eet ze de brokjes binnen op. Toen ik haar net had heb ik ze weggehaald en in haar bak erbij gedaan terwijl ze stond te eten, maar toen liep ze toen ze klaar was naar binnen en keek zo beteuterd toen ze geen brokjes zag. Heb ik natuurlijk nooit meer gedaan maar ik had het dus niet begrepen. Ik vind het echt grappig om te zien. Geen enkele vorige hond deed zoiets.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik "dikke billen" zeg en in de billetjes van Aak knijp dan levert het een salvo aan brom geluidjes op en gaat hij op zijn rug met de poten omhoog liggen en maken we er een dolletje van.
Als mijn partner dat doet of überhaupt al zegt "heb jij dikke billen" (tegen Aki :pffff: ) dan moet hij uitkijken want dan reageert Aki zeer fel en ohwee als mijn partner een poging doet om in de billen te knijpen :LOL: , uiteraard wel op een grappige manier, maar met beleid, want op die momenten zie je gewoon dat Aak uit zou kunnen halen, iets wat hij bij mij dus niet doet.
Heel apart om dat verschil vaak te zien..

Soms doe ik wel "Oh Aak, baas zegt dat je dikke billen hebt!" en dan is het al direct alarmfase rood.. voor mijn vriend dan :goeie:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Een leuke flatcoat woont hier vlakbij. Aak en hij zijn water en vuur. Als we daar voorbij moeten (met straat ertussen maar de hond zit soms dus buiten) dan gaat de hele houding van Aak al veranderen.. ook al zit dat beest niet eens buiten :mrgreen:
Zie ik hem al sluipen, en kijken.. haren overeind, staart in de pluim.

En dan kom ik er ineens met mijn stem doorheen "hé vriend! Kappû hé :hmmm: " en dan heel sneu die staart weer omlaag en met een schaapachtige grijns naar mij kijken :engel:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Lente mag graag de tuin in, maar als er iets anders is dan normaal dan moet er geblaft worden.
We proberen het beperkt te houden en dat lukt best aardig.
De buren hebben een tuinhuis gekregen, nou, dat hoorde dus niet!
Ze liep meteen naar die hoek en ging tekeer. Dan roepen we haar terug en dat doet ze ook braaf.
Nu zijn we een week verder, ze loopt nog wel naar die hoek, maar geen gekef meer!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet wordt woest als mensen hun rolgordijn (zo'n ding aan de buitenkant van het raam) omhoog doen.. :Q:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy bidt ook voor zijn snoepjes en als ik hem zeg van wat ben jij een lelijk róthondje hé, zal ik ff dat koppie van je romp af trekken?
Dan weet ie niet hoe gek hij moet doen met slijmen en kroelen. ( jaja we sporen allebei niet hahaha).
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Geef Zappa een stukje rauwe kip en hij denkt dat je hem wilt vermoorden. Geef hem ingelegde pepers of augurken en hij vindt je de meest fantastische baas ter wereld.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Als Perry een botje of snoepje op zijn plaats heeft gehad en het is op, moet hij daarna steevast luid en woest daaroverheen rollen :hmmm: en als ik eten geef, steevast een kort blafje.

Noah schuurt altijd langs heggen, al mijn Duitse herders hebben dat gedaan. Ondanks dat Noah wat minder mobiel is, blijft ze dat doen
Perry en Noah

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel loopt onder je benen door als begroeting, en dan heeft ie het liefst dat je hem effe hard op zijn billen klopt. Ik ben het gewend, maar hij doet het ook gerust bij andere mensen. Geloof dat Samantha (die iets kleiner is) weleens bijna weggevoerd is op zijn rug ;) En hij loopt altijd rond met een gejatte handdoek. Of dekbedovertrek..
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu slide. Hij neemt een aanloop, zet zijn voorpoten vooruit en slide een paar meter door de hal of woonkamer. Hij doet het meestal als hij doorheeft dat we naar buiten gaan maar ook vaak spontaan. Omdat hij zich dan helemaal invouwt heeft hij een nog dikkere kop met spleetogen. Ik vind het zo schattig.
Het leuke is dat Uma het over is gaan nemen Afbeelding1: Gaan ze met z'n tweeën glijdend door de woonkamer.

Als Manu blij is iemand te zien gaat hij op zijn achterpoten staan en maakt een bid-beweging met zijn voorpoten. Hij doet het liggend ook weleens. Gegarandeerd succes - iedereen komt aaien.

Als je Manu een kauwsnack geeft pakt hij het nooit meteen aan. Hij wil eerst zeker weten of er niet nog iets anders komt of dat Uma misschien iets beters krijgt. Je denkt dan dat hij het niet lust maar zodra de kastdeur dicht is, wordt hij pas superblij met zijn knaag.

Uma maakt caviageluiden als ze iets van je wil. Heel rare hoge tonen die je niet uit een hond zou verwachten.
Ze haat het als we aan de eettafel zitten en niet eten. Dan beukt ze tegen je stoel aan en zet ze haar klauwen in je nek om zo hoog mogelijk op je te klimmen.
Ze rekt zich ook uit met een heel harde schreeuw, een soort kattenschreeuw.
Als je haar aait terwijl ze ligt gaat ze spinnen.
En als je je schoenen aantrekt om haar uit te gaan laten is ze zo enthousiast dat ze haar neus in je schoenen propt waardoor alles langer duurt :D
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Er schiet me toch nog een eigenaardigheidje van Rasta binnen.
Soms moet ie midden in de nacht wel eens uit.
Hij komt dan zachtjes en bescheiden maar wel hardnekkig bij mijn bed staan, zacht puffend en brommend alsof.ie wil zeggen eh vrouwtje, sorry maar ik mot plasseh.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Wat een leuk topic, dit!
Manuma schreef:Manu slide. Hij neemt een aanloop, zet zijn voorpoten vooruit en slide een paar meter door de hal of woonkamer. Hij doet het meestal als hij doorheeft dat we naar buiten gaan maar ook vaak spontaan. Omdat hij zich dan helemaal invouwt heeft hij een nog dikkere kop met spleetogen. Ik vind het zo schattig.
Het leuke is dat Uma het over is gaan nemen Afbeelding1: Gaan ze met z'n tweeën glijdend door de woonkamer.

Als Manu blij is iemand te zien gaat hij op zijn achterpoten staan en maakt een bid-beweging met zijn voorpoten. Hij doet het liggend ook weleens. Gegarandeerd succes - iedereen komt aaien.

Als je Manu een kauwsnack geeft pakt hij het nooit meteen aan. Hij wil eerst zeker weten of er niet nog iets anders komt of dat Uma misschien iets beters krijgt. Je denkt dan dat hij het niet lust maar zodra de kastdeur dicht is, wordt hij pas superblij met zijn knaag.

Uma maakt caviageluiden als ze iets van je wil. Heel rare hoge tonen die je niet uit een hond zou verwachten.
Ze haat het als we aan de eettafel zitten en niet eten. Dan beukt ze tegen je stoel aan en zet ze haar klauwen in je nek om zo hoog mogelijk op je te klimmen.
Ze rekt zich ook uit met een heel harde schreeuw, een soort kattenschreeuw.
Als je haar aait terwijl ze ligt gaat ze spinnen.
En als je je schoenen aantrekt om haar uit te gaan laten is ze zo enthousiast dat ze haar neus in je schoenen propt waardoor alles langer duurt :D
Dat doet Tosca ook, ja!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Floortje schreef:
Sandra&co schreef: Sofi springt als een muddefukker. Die komt zo hoog dat mensen die haar niet kennen er een verzakking van krijgen. Ze kan mij (1.80) vanuit stand bíjna in de ogen kijken als ze even d'r best doet. De meeste van d'r puppies hebben dezelfde schijt aan zwaartekracht.
Zeg dat. Vanuit stand met vier poten tegelijk.

Rakoes kan playbacken. Als ze aandacht wil gaat ze eerst tegen je aan vleien, liefst vanaf de leuning van de bank. Dan gaat ze je heel schattig aankijken en playbacken: Blaffen zonder geluid. Staat ze daar als een soort blubvis :LOL: Even later verandert het in schattige geluidjes en als je haar dan nog geen aandacht geeft dan wordt er voluit gekeft :mrgreen:
Heel herkenbaar allemaal.
Alleen ipv tegen je aan vleien als ze wat wil, drukt ze die puntneus midden in je gezicht. Vind ik niet prettig, dus duw haar neusje zachtjes naar beneden. Dan kruipt ze helemaal in je nek. Slijmbal :LOL:
Werkt dat allemaal niet, dan begint het playbacken en de rest :mrgreen:

Tux doet ook aan styling. Kussentjes over de bank schuiven, want die liggen niet goed volgens haar. Kleedjes verplaatsen.
Afgelopen week had ze zelfs een kussentje van de bank naar de stoel verplaatst. Want daar was zon en Tuxjes horen op een kussentje te liggen. :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angelique. schreef:Xtreme heeft wel een heel apart trekje....alles wat voor honden bedoeld is (koek,snoep,botten enz) kijkt die naar alsof je hem wil vergiftigen, dan moet Martijn hem echt overtuigen dat het echt heel lekker en bijzonder is dan eet die het met smaak op :roll: :roll: Ik kan hem nog zo proberen te overtuigen dat het echt heeeeeeeeeeel lekker en speciaal is, hij weigert steevast :roll: :roll:

Maar kom nou niet met menseneten aanzetten, wat het ook is het is hap,slik,weg :80: vooral toetjes, ijs, groente en fruit :piew: :piew:

De rest is wel normaal :pffff: :mann:
Dat laatste herken ik hier bij allemaal ook, het eerste dan weer helemaal niet :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Xygan kan praten, dan kijkt ie je aan en begint tegen je te "praten" woehoewahoewa.. het is geen blaf, geen jank en geen piep maar wat t wel is geen idee. Xanu vind hem dan totaal niet sporen en staat hem aan te kijken alsof ie t in Keulen hoort donderen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

malinois schreef:Xygan kan praten, dan kijkt ie je aan en begint tegen je te "praten" woehoewahoewa.. het is geen blaf, geen jank en geen piep maar wat t wel is geen idee. Xanu vind hem dan totaal niet sporen en staat hem aan te kijken alsof ie t in Keulen hoort donderen.
Dat doet Bronco ook, zo mooi is dat.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat playbacken herken ik niet. Dat hebben ze vast van hun pa ;)
Floortje
Zeer actief

GrethavW schreef: Tux doet ook aan styling. Kussentjes over de bank schuiven, want die liggen niet goed volgens haar. Kleedjes verplaatsen.
Afgelopen week had ze zelfs een kussentje van de bank naar de stoel verplaatst. Want daar was zon en Tuxjes horen op een kussentje te liggen. :pffff:
Ja!
Al van kleins af aan. Toen had ze een knuffelbeest wat twee keer zo groot was als zijzelf. Ging ze met dat ding in haar bek op de stoel proberen te springen, wat natuurlijk niet lukte. En volhouden hè? 80 keer naar beneden donderen totdat het wel lukt.
Arme Tiba moet het ook regelmatig stellen zonder schapenvacht in haar mand, omdat Rakoes er dan mee aan de haal is gegaan.
Maar Rakoes slaapt net zo makkelijk op de stoeptegels in de tuin, dus wat dat betreft is ze minder prinsesje dan Tux :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef:En volhouden hè? 80 keer naar beneden donderen totdat het wel lukt.
:LOL: Dat vind ik juist goed. Zus is ook zo'n verbeten doorzetter. Het. Moet. Lukken.
Loeikwaad dat dat lijfje niet doet wat ze had bedacht.

Uiteindelijk lukt het ook en oh wat is ze handig :mrgreen:

:tongue: Wat tot nu toe niet lukt is over de schutting springen. Ze komt tot 1.70 met een aanloop, sprong tegen de schuur en draai in de lucht.
Floortje
Zeer actief

Nog even oefenen en ze is er overheen :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
malinois schreef:
Angelique. schreef:Xtreme heeft wel een heel apart trekje....alles wat voor honden bedoeld is (koek,snoep,botten enz) kijkt die naar alsof je hem wil vergiftigen, dan moet Martijn hem echt overtuigen dat het echt heel lekker en bijzonder is dan eet die het met smaak op :roll: :roll: Ik kan hem nog zo proberen te overtuigen dat het echt heeeeeeeeeeel lekker en speciaal is, hij weigert steevast :roll: :roll:

Maar kom nou niet met menseneten aanzetten, wat het ook is het is hap,slik,weg :80: vooral toetjes, ijs, groente en fruit :piew: :piew:

De rest is wel normaal :pffff: :mann:
Dat laatste herken ik hier bij allemaal ook, het eerste dan weer helemaal niet :mrgreen:
Ik zal het is proberen te filmen, echt hij kijkt je aan alsof je met arsenicum komt aanzetten :80: En het verandert ook niet...als die iets al tig keer heeft gehad zou je denken nou hallo je kent het nu zo langzamerhand wel.....maar nee hoor VERGIF !! :eek: :eek:
Afbeelding ben heel benieuwd Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”