Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwarte lijst honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zwarte lijst honden

Ongelezen bericht door noekie »

dagmar88 schreef:
Tamara81 schreef:
Interessant project. Hoe kom je op dit idee?

Wat ik altijd heb gedacht is dat de honden voor de vleesmarkt vetgemest werden in kleine hokken zoals hier met varkens gebeurd.
Dat er afgedankte rashonden verkocht worden dat wist ik niet. Heb me er ook nooit im verdiept verder.

Zie, een ras tosa, en bassethound. Een van die huskies is zo lekker, die springt uit de kooi en in de laatste paar seconden komt er een blije bek tevoorschijn :mrgreen:
Ze hebben nog geen samenwerkingsverband met een stichting hier, anders had ik wel op willen vangen.
Als het weer van af kan, help ik ze graag aan een vrije plek.

Ik volg haar al heel lang en inderdaad jammer genoeg nog geen mogelijkheid om als particulier een hond te adopteren bij haar.
Het gros wat op de vleesmarkt komt is Rashond; vooral Golden retrievers, Duitse herders; mechelaars enz enz.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Geen HR honden en geen platte neuzen, behalve een FB van Chantal, die vind ik wel leuk :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara81 schreef:
dagmar88 schreef:
Zinodo schreef:
dagmar88 schreef: :schrik: Afbeelding Heb net gevraagd om een prijsopgave om een chinese hond hier te krijgen.
Van de slachtmarkt opgekocht.
Nu ben ik benieuwd. Laat je ons weten?
Voorlopig even boven budget, maar dat wil ik nog wel. 2000 engelse pond.
Ze hebben alles, van teckel tot ierse setter tot sint bernard.
Heel veel mechelaars en op het moment 60 samojeden. Zag dus ook een paar mooie huskies.
De markten hebben stilgelegen en nu alles weer open gaat zitten de handelaren met een enorm overschot. Als ze ze gevoerd hebben.

Het gaat me ook niet om het opeten hoor; wij zijn dat niet gewend, maar eigenlijk is het zonde dat niet te doen met honden die toch doodgemaakt worden.
De weg er naartoe hoeft niet zo gruwelijk.

Wat ik altijd heb gedacht is dat de honden voor de vleesmarkt vetgemest werden in kleine hokken zoals hier met varkens gebeurd.
Dat er afgedankte rashonden verkocht worden dat wist ik niet. Heb me er ook nooit im verdiept verder.
In Amerika is daar ook een organisatie voor. Die koopt echt hele "partijen" honden, zo'n 300 per keer zonder te kijken wat erbij zit. Eenmaal in Amerika kijken ze welke herplaatst kunnen worden, direct of na een traject. Heb er een paar keer een serie over gezien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

noekie schreef:
dagmar88 schreef:
Tamara81 schreef:

Zie, een ras tosa, en bassethound. Een van die huskies is zo lekker, die springt uit de kooi en in de laatste paar seconden komt er een blije bek tevoorschijn :mrgreen:
Ze hebben nog geen samenwerkingsverband met een stichting hier, anders had ik wel op willen vangen.
Als het weer van af kan, help ik ze graag aan een vrije plek.

Ik volg haar al heel lang en inderdaad jammer genoeg nog geen mogelijkheid om als particulier een hond te adopteren bij haar.
Het gros wat op de vleesmarkt komt is Rashond; vooral Golden retrievers, Duitse herders; mechelaars enz enz.
Ja er worden geregeld knpv mechels verkocht naar China, vooral de grote types :jank:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Niks dat:
- Dom is/uit de ogen kijkt
- Misvormd is
- Te klein is (kleiner dan Sofi, dus plm 30cm schoft)
- Krulletjes heeft

Crescent: je had ook een foto van Izzy mogen posten hoor :lol1:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Geen kortsnuit, geen kortpoot, geen overmatig vel of wangen, geen dwerghond, geen nervositeit, geen agressie, geen torenhoge drive, geen reusachtige en zware hond, gewoon geen hond die beperkt wordt door zijn lijf.
Geen keffer/extreme blaffer, geen kleine hond (<10 kg), geen haarbal of hond die een lelijk geschoren lama lijkt als je kort trimt.

Rassen die ik nooit bij me zie passen zijn kleine terriers, Rottweilers, Duitse herders, schapendoezen, border collies, alle soorten bulldogs, mops, Boston terrier, pekinees, shih tzu, sint Bernard, leonberger, Berner sennen, grote Zwitser, chihuahua, alle mastiffs/mastins, laekense herder, de meeste gezelschapshonden wel (op die witte bolletjes na. Ooit), teckel, bassets, corgi (aaau ik vind ze zo schattig!), Staffords, Cane corso, Presa en dat soort, sheltie, en ga maar door.

Zul je zien dat ik met wat van bovenstaand eindig. Doe ik meestal.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Alles waar ik geen klik mee heb, en dat zijn er veel :wink:
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Buiten alles wat ongezond is; teckels. Ook al ben ik er min of meer mee opgegroeid, ik vind ze lelijk :schrik:
Ik heb liever een hond met normale pootlengte. Maar dat wil niet zeggen dat ik echt nooit een teckel in huis zal halen, je weet maar nooit
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Alle honden wat niet functioneel gebouwd is.
Ik hoef ook geen langharige of sterk verhalende honden.
Extreme agressie wil ik ook niet (meer)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Echt niet:
Geen staffords, pitbulls en zulks soort.
Nooit van zn leven een Cane Corso of American Bulldog, vreselijk!
Geen Engelse Bulldog, of Franse Bulldog (al vind ik ik die laatste wel leuk, mits een mooie snuit).
Geen Sharpei, Chow, Akita of andersinds antisociaal ras.

Liever niet:
Iets kleins omdat ik bang zou zijn om er op te staan of het te verwonden.
Een shih tzu, Maltezer, havanezer, m.a.w. klein, veel haar en aanleg tot stofferschap.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Lelijke honden (en eigenlijk vind ik maar weinig honden mooi), "mismaakte" honden (en daar vallen ook platsnuiten en couperen onder), agressieve honden en domme honden.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Geen bullachtigen, geen herdertype, geen hond met te korte neus, teveel vacht, te klein en te korte pootjes.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Al was het de laatste hond op aarde, maar een Mopshond wil ik echt niet.
Daarna komt een Boxer, nee ook gewoon niet.

Meer algemeen: plat snuiten is een nee, enorme vachten is ook een nee en alles wat ongezonde proporties heeft, is ook een nee.
Van korte poten ben ik ook geen fan, maar dat is niet een absolute 'nee'.

Het mooist vind ik honden die een normaal lijf hebben (niet te slank, niet te breed), normale mooie (ook weer niet té) spitse snuit,
en een korte vacht hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tamara81 schreef:Ik wil trouwens ook nooit meer een hond met micro-poten of dwerggroei poten. Ik snap waarom het zo gefokt is bij de teckel, maar soms zie je foto's waarop de poten wel zo kort zijn, dat is niet gezond meer. Lanai is mijn laatste hond met korte pootjes :)
Dit zei ik ook altijd :mrgreen: niet gelukt.
Mijn vriend was nog stelliger: absoluut géén langgerekte honden!
En nu wijst hij op straat de hele tijd worsten aan ‘kijk wat een leuk hondje’ :LOL:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Een hond die altijd in de startblokken staat..
Die meteen overeind schiet zodra je maar 1 vinger beweegt, die nerveus wordt als je even een wandeling of lesje overslaat.
Veel blaffen, keffen en druk doen in huis.
Honden die alleen maar leven voor de baas en niks anders kunnen bedenken dan opdrachten voor de baas uitvoeren.
Stuiterballen, drukke honden. Oke, Voske kan ook druk zijn en stuiteren maar dat is dan eventjes en ligt verder alsnog de hele dag te slapen. :mrgreen:
Honden met mensagressie of die zenuwachtig/angstig worden al er bezoek komt.

Denk dat ik hiermee sowieso uit kom op alle herders en wat daar dan maar op lijkt.
Bordes collies enzo, moet er niet aan denken.

Angstige of timide honden zou ik ook echt helemaal niks mee kunnen, ik heb daar geen geduld voor.
Stel je niet zo aan en doe even normaal, ga ik dan denken. Helpt natuurlijk niet zo. :mrgreen:

Oh en na Xavi ook geen honden meer met grote kans op hondagressie en die buiten stuurloos is (dat is nogal een vervelende combinatie).
Afbeelding
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Geen Hr honden

geen herders
geen poedels

geen honden die moeten werken. Ik hou het wel bij tamme honden. Hoewel Sliske echt geen tamme is.

geen rotweiler dobberman

geen honden waar je baas over moet zijn. die je geen vinger mag geven. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

geen jagers geen vechters
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef:Dat filmpje van die honden die van de vleesmarkt komen: een vrachtwagen vol! :80: En ik zag een Bobtail, dat ras heb ik in geen jaren meer gezien.

Ik zag het dus alweer heel anders voor me. Een marktverkoper in China heeft hokken met honden en een klant vraagt om twee dijen van die lekkere Husky.
Marktverkoper: That Husky meat is not for sale today. Dutch woman wants to buy the whole dog. We are waiting for the dollars.

En ondertussen zit die husky daar maar op de vleesmarkt totdat Dagmar hem op transport naar NL kan zetten.

Maar het werkt dus met shelters en stichtingen, heel logisch eigenlijk :D .

Die Samojeeds uit dat filmpje zijn wel cute trouwens :I:
:LOL: t is zonde
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Geen pitbull, geen rottweiler. Doodeng die beesten. Verder heb ik echt helemaal niks met de hele categorie schoothondjes. Chihuahuas vind ik ook vreselijk lelijk en chagrijnig. Sowieso heb ik geen affiniteit met bolle voorhoofden, kleine driehoekige oortjes en spitse snuiten tiepjes. Ik vind ze niet per se stom hoor, maar heb er over het algemeen ook niks mee. En verder alles met zo'n lelijke snuit, van Franse bull tot boxer tot sharpei. En alle andere verminkte rassen.
dagmar88
Zeer actief

katerke schreef: geen honden waar je baas over moet zijn
Dat wil ik ook niet meer. Niet dat ik het niet kan, maar constant sturing moeten geven heb ik helemaal geen zin meer in.
Het appel was wel aardig, maar ik heb dan toch liever mijn huidige niet gehoorzame honden die harmonie willen.
Niko moest je volgzaam houden.
dagmar88
Zeer actief

Zinodo schreef: Maar ik ben het er mee eens hoor, een teckel die met zijn borstkast de vloer dweilt hoef ik ook echt nooit never niet.
Laatst zag ik een filmpje van een show waarop een basset zichzelf bij iedere stap met z'n pik tegen z'n flanken sloeg.
Daar zou ik echt niet mee kunnen leven :tongue:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ik hoef ook geen honden waarvan de eigenaars beweren dat ze een ‘way of life’ zijn.
Dus bijvoorbeeld geen angstpissende Saarlozen. Zonde, want mooi vind ik ze wel.
En geen honden die niet los kunnen lopen. Ik moet er niet aan dènken om een hond een levenlang aan een touw vast te moeten houden. Dan heb ik liever geen hond.
dat laatste is inderdaad niet helemaal leuk.. nu heb ik er een, ( mijn lieve Zuurtje) en ik denk niet dat alle mastins ( kruisingen) dat hebben, maar ik hoop er ook nooit meer een te treffen die het gewoon niet kan. dat en het verharen ( wat echt belachelijk veul is, zorgt er wel voor dat er niet zo gauw weer een zou komen
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Alles met teveel haar :wink:
Geen platsnuiten die omkiepen zodra het warmer is, geen chi’s of ander soortgelijk formaat cavia’s.
Eigenlijk sowieso geen kleine honden, met uitzondering voor een leuke teckel, die mag zo komen.
Geen enorme kwijlende hangwangen.

En ook geen Stafford meer, ik zal altijd een zwak voor ze houden, maar er komt er geen meer.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tamara81 schreef:Dwerggroei met nog enigzins normale poten:
Afbeelding

Dit vind ik dus niet mooi:
Afbeelding

Korte pootjes zonder dwerggroei zoals bijvoorbeeld de Havanezer. Prima :ok:
Afbeelding
Die middelste is geen gezicht inderdaad.
bovendien hebben alle hondjes uit dat nest mooie rechte pootjes
Rakoes' poten zijn niet krom, maar wel scheef. En haar voorvoetjes staan naar buiten gedraaid, net zoals dat zwarte hondje uit jouw post. Achterpoten zijn wel recht.
Ze heeft er totaal geen last van en ze rent alle honden in bos eruit. En haar appetijtelijke bekkie maakt ook veel goed natuurlijk :wink:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Alles wat geen halflang-harige, langharige of stokharige vacht heeft.
Alles wat geen normale snuit heeft.
Alles wat geen normale, warme hondenogen heeft.
Alles wat gecoupeerde oren en staarten heeft.
Alles met een lagere schofthoogte dan 30 cm.
Alles wat onder HR valt.

Een hond lijkt qua voorkomen bij voorkeur op een vos, wolf of beer. :I:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

DeDiana schreef: Daarnaast vind ik hangoren, krulstaarten, staartloosheid en ruwhaar niet mooi, maar kan ik me nog wel voorstellen dat ik eventueel zo voor het karakter van een hond zou vallen, dat ik dat door de vingers zou zien.
Bodegueros hebben helaas vaak geen of een zeer korte staart. Erg jammer, maar daar zou ik het dan inderdaad niet voor laten.
Ruwhaar vind ik bij kleine hondjes erg leuk, bij grote niet altijd zoals Lakense herder. Dan zou ik liever voor een stokhaarvariant gaan.

Wat er hier echt nooit in komt, wegens slechte ervaringen, is de Engelse Setter. Op zich best een leuke hond om te zien, maar zo'n gruwelijke bord voor hun kop, niet te doen :gvd:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bij mij komen er geen teckel, border collie, stafford, iets met een poolhondenvacht en herders en herderachtigen.

Neuroten. neusfluiten, te slaafs en met veel dingen van 0 naar 100 in 1 seconde kan ik niks mee.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:
Dees en Maylo schreef:Bij mij komen er geen teckel,
:cool2:

Afbeelding
:neenee:
Dan liever dit
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

poeh die vind ik moeilijk, heb een hele lijst die ik perse niet wil,

qua karakter, geen nerveuse, drukke, keffende, schrikkerige, angstige, volgzame of nederige hond,
qua uiterlijk, geen langharige, of veel verharende hond, ook geen hond die door de fok misvormd is, [korte neus bv]
geen kleine hond, niets onder mijn knie hoogte,
geen hond die bekent staat om gezondheidsproblemen,
hond komt alleen als pup.

maar weet niet wat of er in de toekomst op mijn pad komt, kan ik een klap verliefd worden op een hond, en dan is mijn hele lijst voor niets geweest.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef:
DeDiana schreef: Daarnaast vind ik hangoren, krulstaarten, staartloosheid en ruwhaar niet mooi, maar kan ik me nog wel voorstellen dat ik eventueel zo voor het karakter van een hond zou vallen, dat ik dat door de vingers zou zien.
Bodegueros hebben helaas vaak geen of een zeer korte staart. Erg jammer, maar daar zou ik het dan inderdaad niet voor laten.
Precies, als er heel veel pluspunten tegenover staan, kan ik daar ook prima mee leven. Zo belangrijk is dat uiterlijk voor mij nou ook weer niet. Als ik zou kunnen kiezen tussen een leuke bodeguero zonder staart en een iets minder leuke met staart, koos ik zonder twijfel die leukere zonder staart.

Ik ben benieuwd wat er t.z.t. bij jullie bij komt, ik vind het in ieder geval heel aansprekende hondjes!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Tamara81 schreef:
Frootje schreef:
Ik zie heel vaak het argument “een hondje dat zo klein is dat ik bang zou zijn het pijn te doen” langskomen. Ik had die angst in het begin ook heel erg maar mijn ervaring is nu juist dat die kleintjes gelukkig niet levensmoe zijn en heel goed uitkijken waar jij loopt en gaat zitten en zo. Ik breek ongeveer drie keer per week bijna mijn nek over Mowin. Over Froo ben ik toen ze pup was één keer gestruikeld en daarna nooit meer. Die ervaring heeft ze wel onthouden. Afbeelding
Hetzelfde hier. Ook mijn oudste broer, de lompheid zelfe, heeft tot nu toe nog niet op Lanai of Feta gestaan.
Zijn jullie nooit bang voor andere honden? Ik vind Uma al klein en fragiel en als ik Manu niet mee heb word ze 9 van de 10 keer wel omver gerend of opgejaagd :oeps:
Uma is 60 cm hoog Afbeelding1:
Ik zou met zo'n uk echt vrezen voor die enorme lomperikken en pestkoppen met die achterlijke eigenaren.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”