Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwarte lijst honden
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zwarte lijst honden
Oke, oke het klinkt wat dramatisch, maar welke honden zouden er bij jou nooit inkomen? En waarom niet?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Zwarte lijst honden
Alles dat meer wang en slobber heeft dan een grootmoeder zonder kunstgebit.
Alles dat meer tand, kies, kaak en bijbehorende spier heeft dan een gemiddelde pony.
Alles dat zo klein is dat ik erover struikel en het vermoord als ik er dan bovenop kukel.
Alles dat groter is dan formaat minipony.
Alles dat minder haar heeft dan de schedel van Humberto tan.
Alles dat meer haar heeft dan het materiaal dat ik gebruik om mijn vloer te doen.
Alles dat meer tand, kies, kaak en bijbehorende spier heeft dan een gemiddelde pony.
Alles dat zo klein is dat ik erover struikel en het vermoord als ik er dan bovenop kukel.
Alles dat groter is dan formaat minipony.
Alles dat minder haar heeft dan de schedel van Humberto tan.
Alles dat meer haar heeft dan het materiaal dat ik gebruik om mijn vloer te doen.
Laatst gewijzigd door Habibi op 30 mar 2020 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Swiffers, keffers, ik kan er niet tegen dat zijn geen honden voor mijn gevoel, ik zou er op gaan staan ofzo.

- kipo
- Zeer actief
Alles waarbij een normaal gebit niet in de bek past en alles met overdreven veel vel, vooral aan de kop.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Keffers, piepers, lawaaimakers dus.
En struikelformaat hond, eigenlijk alles onder de 5 kg. Ons grootste konijn is 5 kg, zou toch gek zijn als ze groter was dan de hond
Ook alles met een vacht waarmee ik wat moet doen, ik heb daar de discipline niet voor en bovendien ga ik ervan niezen
En struikelformaat hond, eigenlijk alles onder de 5 kg. Ons grootste konijn is 5 kg, zou toch gek zijn als ze groter was dan de hond

Ook alles met een vacht waarmee ik wat moet doen, ik heb daar de discipline niet voor en bovendien ga ik ervan niezen

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Sowieso alle honden die grote kans hebben op gezondheidsproblemen door hun lichaamsbouw, schedelvorm of hoeveelheid huid (extreem lange rug, heel weinig hoekingen, fragiele botten, heel korte neus, te kleine schedel, zware neusplooi, zware lipplooi etc). En verder honden die van oorsprong gefokt zijn op scherpte naar andere honden of naar mensen (ook geen wakers dus).
Wat ik niet snel bij ons in huis zie komen zijn honden die veel vachtverzorging nodig hebben, maar die sluit ik toch niet bij voorbaat al uit
Wat ik niet snel bij ons in huis zie komen zijn honden die veel vachtverzorging nodig hebben, maar die sluit ik toch niet bij voorbaat al uit
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Veel kleiner dan een kilo of 15 (formaat Lazar) hoef ik niet zo nodig. Ik heb graag wat grotere honden.
Verder zou ik niet een kortsnuit of hond met ander bewust gefokt gebrek willen liever. Ik zie ze graag zo fit en sportief mogelijk zonder beperkingen. Jura haar snuit is al iets korter (25% boxer) en dat merk je al wel met warme dagen. Mocht er ooit een herplaatser op ons pad komen dat het zo loopt dan is het een ander verhaal, maar ik zou het dus niet bewust uitzoeken.
Verder zou ik niet een kortsnuit of hond met ander bewust gefokt gebrek willen liever. Ik zie ze graag zo fit en sportief mogelijk zonder beperkingen. Jura haar snuit is al iets korter (25% boxer) en dat merk je al wel met warme dagen. Mocht er ooit een herplaatser op ons pad komen dat het zo loopt dan is het een ander verhaal, maar ik zou het dus niet bewust uitzoeken.
-
- Zeer actief
Misschien ga ik er ooit anders over denken, maar ik acht de kans zeer klein dat er ooit een Molosser, een terriër, of een hond uit rasgroep 9 bij mij thuis aangetroffen wordt. Sowieso wil ik geen hond zonder neus, dus een mops of pekinees komt hier zeker nooit.
Binnen rasgroep 6 is er een aantal rassen dat ik echt práchtig vind, maar ook die gaat er vermoedelijk nooit komen. Ik vrees dat die types niet geschikt zijn voor mij. Maar dat ligt aan mij, niet aan de hond
Binnen rasgroep 6 is er een aantal rassen dat ik echt práchtig vind, maar ook die gaat er vermoedelijk nooit komen. Ik vrees dat die types niet geschikt zijn voor mij. Maar dat ligt aan mij, niet aan de hond

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Rhodesian Ridgeback, vind ik eignelijk zonder uitzondering enorme lijers.
Berner Sennen vanwege de gezondheid. In datzelfde rijtje ook allerlei andere reuzen.
Niets uit de oertypesgroep. Blaft non stop - haart als een gek - jaagt als een gek. Pick 2
Geen cane corso, rottweiler, bullmastiff.
Berner Sennen vanwege de gezondheid. In datzelfde rijtje ook allerlei andere reuzen.
Niets uit de oertypesgroep. Blaft non stop - haart als een gek - jaagt als een gek. Pick 2

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Van die overmatige vel honden...
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Daar valt de Lab niet onder......sbientje schreef:Rhodesian Ridgeback, vind ik eignelijk zonder uitzondering enorme lijers.
Niets uit de oertypesgroep. Blaft non stop - haart als een gek - jaagt als een gek. Pick 2![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Haha mijn honden haren niet als een gek hoor, niet als een husky. Ze verharen wel, 2 x per jaar, maar niet year round zoals een poolhond
Godzijdank

-
- Zeer actief
Een hond uit buitenland. Ohnee, wacht even...
Kan me erg vinden in de beschrijving van Habibi, geen hond waar ik zelf bang van zou (kunnen) worden, geen hond uit de gezelschapshondjes-groep, geen korte pootjes, geen die ik regelmatig moet borstelen of met vilten. Een geen hond die niet functioneel gebouwd is, hij moet wel een kilometer of 5 kunnen hardlopen zonder uitpuilende ogen of paarse tong. Het liefst ook geen blaffer, maar dat is mislukt.
Kan me erg vinden in de beschrijving van Habibi, geen hond waar ik zelf bang van zou (kunnen) worden, geen hond uit de gezelschapshondjes-groep, geen korte pootjes, geen die ik regelmatig moet borstelen of met vilten. Een geen hond die niet functioneel gebouwd is, hij moet wel een kilometer of 5 kunnen hardlopen zonder uitpuilende ogen of paarse tong. Het liefst ook geen blaffer, maar dat is mislukt.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik moet altijd hard lachen om mensen die denken dat hun hond daar ook maar bij in de buurt komt.sbientje schreef:Haha mijn honden haren niet als een gek hoor, niet als een husky. Ze verharen wel, 2 x per jaar, maar niet year round zoals een poolhondGodzijdank
Met een beetje zure bek, dat wel

Haar houdt me niet tegen, ik zit (gelukkig) toch nog een jaar of twaalf aan de Naap vast.
Sjaak is een bart smit hondje. Echt hartstikke lekker voor er bij. In bed, in je nek, op schoot op de plee, op de arm. Hij is overal.
Amper werk, het wandelt super makkelijk en altijd gezellig.
Hij is vier kilo, veel kleiner fokken vind ik onverantwoord.
Ik moet geen hond die hinder ondervindt van zijn uiterlijk of geen redelijke levensverwachting heeft en geen agressie meer.
Waar ik echt slecht mee kan leven is nervositeit.
- ceciel
- Zeer actief
Hier geen terriërs, Tollers, border collies of andere bal -en baas adorerende neuroten.
Van keffende hondjes word ik ook niet blij. Ik kan niet tegen dat geluid op die frequentie.
Agressie ADHD en patsergedrag vind ik ook echt niet aantrekkelijk in een hond ongeacht de verpakking.
Van keffende hondjes word ik ook niet blij. Ik kan niet tegen dat geluid op die frequentie.
Agressie ADHD en patsergedrag vind ik ook echt niet aantrekkelijk in een hond ongeacht de verpakking.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geen HR honden, geen honden met zoveel haar dat je de hond eronder niet meer ziet maar ook geen blote honden, geen honden met een beneden gemiddelde levensverwachting, geen honden met ongezonde uiterlijke raseigenschappen.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Geen honden met een verhoogde kans op agressie tegen honden of mensen, geen platte snuiten, geen rassen die gedoemd zijn om jong om te vallen en absoluut geen honden waarvan de lichaamsbouw hen belemmerd in het normaal functioneren. Verder heb ik echt niks met Doodles, welke dan ook.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Niets zwaars, niets ienieminies, niets wat niet sociaal is een niets met flaporen en stippen zoals heidewachtels of springerspaniels want die vind ik er niet leuk uitzien.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Klapkaken, kortsnuiten en naakthonden. Niets voor mij

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
alles waar 'te' voor staat. Ik wil gewoon een degelijke hond, met een degelijk gebouwd lijf, een degelijke vacht (ok Maverick valt af
) en een fatsoenlijk karakter.

-
- Zeer actief
Shar pei, chow chow en pekinees. Maar verder heb ik niks tegen Chinezen hoor, babi panggang vind ik heerlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Floortje schreef:Shar pei, chow chow en pekinees. Maar verder heb ik niks tegen Chinezen hoor, babi panggang vind ik heerlijk.

Van de slachtmarkt opgekocht.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Kortsnuiten, kortpoten, honden met ongezonde rasgebonden eigenschappen zeker niet.
Molossers en lopende honden spreken me qua karakter en uiterlijk niet aan, dus die zullen er ook niet komen.
Daarnaast vind ik hangoren, krulstaarten, staartloosheid en ruwhaar niet mooi, maar kan ik me nog wel voorstellen dat ik eventueel zo voor het karakter van een hond zou vallen, dat ik dat door de vingers zou zien.
Molossers en lopende honden spreken me qua karakter en uiterlijk niet aan, dus die zullen er ook niet komen.
Daarnaast vind ik hangoren, krulstaarten, staartloosheid en ruwhaar niet mooi, maar kan ik me nog wel voorstellen dat ik eventueel zo voor het karakter van een hond zou vallen, dat ik dat door de vingers zou zien.
- Crescent
- Zeer actief
Ik zou zeker wel een klapkaak kunnen nemen. Zeker wit met vlekken geweldig! Leuker dan dit wordt het niet:

Ook een goed gefokte frabull maar dan wel echt met flinke neus erop en dat geldt ook voor bullterriers; gewoon een working type met een dish.
Maargoed dit ging over de honden die je niet wilt;
-Alles klein, wit met en met traanstrepen
-Shar-pei, die vind ik gewoon lelijk en gemeen
-Labrador, ik zou niet weten wat voor lol ik eraan zou hebben
-Border Collie, veel te veel drive en nervositeit
-Aussie shepherd, veel te veel fashion (geldt ook voor de Toller, Weim, Rits)
-Teckel, te fel
-Jack Russel, zie boven
Maargoed, ik ken mezelf, dat gezegd hebbende zal er over een jaar wel eentje van bovenstaand hier rondlopen

Ook een goed gefokte frabull maar dan wel echt met flinke neus erop en dat geldt ook voor bullterriers; gewoon een working type met een dish.
Maargoed dit ging over de honden die je niet wilt;
-Alles klein, wit met en met traanstrepen
-Shar-pei, die vind ik gewoon lelijk en gemeen
-Labrador, ik zou niet weten wat voor lol ik eraan zou hebben
-Border Collie, veel te veel drive en nervositeit
-Aussie shepherd, veel te veel fashion (geldt ook voor de Toller, Weim, Rits)
-Teckel, te fel
-Jack Russel, zie boven
Maargoed, ik ken mezelf, dat gezegd hebbende zal er over een jaar wel eentje van bovenstaand hier rondlopen

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- dagmar88
- Zeer actief
Voorlopig even boven budget, maar dat wil ik nog wel. 2000 engelse pond.Zinodo schreef:Nu ben ik benieuwd. Laat je ons weten?dagmar88 schreef:Floortje schreef:Shar pei, chow chow en pekinees. Maar verder heb ik niks tegen Chinezen hoor, babi panggang vind ik heerlijk.![]()
Heb net gevraagd om een prijsopgave om een chinese hond hier te krijgen.
Van de slachtmarkt opgekocht.
Ze hebben alles, van teckel tot ierse setter tot sint bernard.
Heel veel mechelaars en op het moment 60 samojeden. Zag dus ook een paar mooie huskies.
De markten hebben stilgelegen en nu alles weer open gaat zitten de handelaren met een enorm overschot. Als ze ze gevoerd hebben.
Het gaat me ook niet om het opeten hoor; wij zijn dat niet gewend, maar eigenlijk is het zonde dat niet te doen met honden die toch doodgemaakt worden.
De weg er naartoe hoeft niet zo gruwelijk.
- Jackira
- Zeer actief
Een klapkaak, platsnuit, kortpotigen en heel langharige hond zou ik niet willen.
Geen tekkels, beagles, labradoodles en ridgeback of pointer. Geen duizendkleurige border collie, sheltie of aussie.
Geen tekkels, beagles, labradoodles en ridgeback of pointer. Geen duizendkleurige border collie, sheltie of aussie.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik wilde vijf jaar geleden geen husky, geen langharig klein hondje, geen blauwe ogen en geen merle

- Jackira
- Zeer actief
Ik wil eigenlijk nog steeds geen huskydagmar88 schreef:Ik wilde vijf jaar geleden geen husky, geen langharig klein hondje, geen blauwe ogen en geen merle![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Tamara81 schreef:
Interessant project. Hoe kom je op dit idee?
Wat ik altijd heb gedacht is dat de honden voor de vleesmarkt vetgemest werden in kleine hokken zoals hier met varkens gebeurd.
Dat er afgedankte rashonden verkocht worden dat wist ik niet. Heb me er ook nooit im verdiept verder.
Zie, een ras tosa, en bassethound. Een van die huskies is zo lekker, die springt uit de kooi en in de laatste paar seconden komt er een blije bek tevoorschijn

Ze hebben nog geen samenwerkingsverband met een stichting hier, anders had ik wel op willen vangen.
Als het weer van af kan, help ik ze graag aan een vrije plek.
-
- Zeer actief
ik zeg altijd zeg nooit nooit, maar ingewikkelde vachten of krullende vachten hoeft ik niet.. denk dat t daar al heel erg mee hangt of staat en jagen als eigenschap, zicht of neus of zelfs maar in gedachten. is voor mij een dikke no go. en dan valt er al wel redelijke wat af.
Dus hoe geweldig ik een Ier ook vind qua uiterlijk en hoeveel positieve eigenschappen ze ook hebben het zal er nooit van komen denk ik. windehonden heb ik dan weel wel heel graag voor de camera,..maar dan houdt t ook op verder
Ohw en blauwe ogen, wil ik ook liever niet vind het gewoon niet mooi op foto`s, en in het dagelijks leven en t valt prima te vermijden.
Dus hoe geweldig ik een Ier ook vind qua uiterlijk en hoeveel positieve eigenschappen ze ook hebben het zal er nooit van komen denk ik. windehonden heb ik dan weel wel heel graag voor de camera,..maar dan houdt t ook op verder
Ohw en blauwe ogen, wil ik ook liever niet vind het gewoon niet mooi op foto`s, en in het dagelijks leven en t valt prima te vermijden.