Nelson (de corgi) ligt nu gespannen te staren naar dat stukje plint en te hopen dat muisje weer terug komt. Annie (onherleidbaarstraathondje) lijkt het hele voorval alweer vergeten te zijn.
Poosje terug zijn ze samen ook een hele middag zoet geweest met muizenjacht. Er was een brutaal exemplaar dat steeds weer te voorschijn kwam en de honden er iedere keer achter aan. Dikke pret hadden ze. Maar zodra muis weer uitzicht verdween, was Annie er klaar mee en bleef Nelson loeren/wachten tot hij weer terug kwam.
Op een gegeven moment moest ik even weg en bij terug komst lagen er twee muizenlijkjes netjes naast elkaar in de mand. Ze waren een beetje vervormd maar verder helemaal heel Ik ben er 90% van zeker dat Annie de dader is. Zij verzamelt altijd dingen in d'r mand en Nelson zou ze denk ik ook niet zo netjes doodbijten.
Naast dat ik blijkbaar mijn honden( of in ieder geval Annie niet) niet moet uitlachen om hun jaagkunsten hebben ze blijkbaar ook ieder hun eigen jaagstijl. Beide reageren ze op beweging. Maar waar Nelson hoopvol en geduldig is, is Annie waarschijnlijk meer slim en gehaaid. Die gaat niet saai liggen wachten.
Ennnn terwijl ik dit typte kwam muis terug en bewijst Annie mijn theorie.

Oh ja. Ik vind vooral interessant omdat het me iets over hun persoonlijkheid verteld. Met de dagelijkse dingen is Nelson bijvoorbeeld ook meer een volhouder. Hij kan bijvoorbeeld heel goed (werkende) plannen bedenken om mijn aandacht te trekken en zet ook door om z'n zin te krijgen zonder irritant te zijn. De smiecht. Annie is veel zelfstandiger, maar kan wel in eens bovenop je springen omdat ze een knuffel wil
Wat voor jagers zijn jullie honden?