Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hobbies hebben je honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Welke hobbies hebben je honden?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Vogels najagen doet Hein ook.
Merels en buizerds.
Zijn eerste eigenaars vonden dat zelfs wangedrag, dat mereljagen. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom dat zo'n punt is. Het niet dat hij ze te pakken krijgt ofzo.
:LOL: Naap heeft er in de tuin één uit de lucht gevangen en opgevreten.

Hier is dat een leuk spelletje, vogels opjagen.
Fazanten reageert hij niet op in het veld, maar de tamme om de hoek hoort daar niet in de tuin. Hij zou het graag weer kloppend maken.
De grootste hobby van Naap en Zus is graven. Vooral in water. Heb pas een vijver voor ze opgehaald, daar zit wat regenwater in.
Ze vermaken zich er al een week mee :mrgreen:

Ik ben de hobby van Sjaak. En weggegooid worden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo houdt van "waken". Dat betekent voor hem: hij ligt de hele dag te zonnen bij het tuinhek, bij het stukje waar hij precies de straat in kan kijken. Als het maar enigszins droog is wil hij buiten zijn en ligt op z'n vertrouwde plekje. Meestal ook gewoon in diepe slaap, de buren zijn er wel eens met z'n vieren over hem heen gestapt zonder dat hij iets merkte :LOL:

Bizzy's lust en leven is de tennisbal. Gewoon dat ding met zich meedragen, mij laten zien of de andere honden uitdagen om haar te achtervolgen. Verder vindt ze het ook het einde om te trainen. Maakt niet zo veel uit wat, als ik maar commando's geef en zij dan weet wat ze moet doen :mrgreen:

Voor Segno geldt dat trainen ook, maar die wil wel specifiek apporteren. We hebben ook gehoorzaamheid gedaan maar daar had ze minder lol in, en iets als agility durf ik haar niet eens voor te stellen :mrgreen: Verder speelt ze graag met Minttu of ze loopt (voor haar gevoel) de roedel een beetje te controleren.

Minttu is nog jong, maar momenteel beleeft ze heel veel lol aan het meedragen van alles wat ze vindt. Takjes, plastic flesjes, dode dieren :roll:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Mijn golden Billy-Balou was echt, écht een waterfanaat. Zwom tussen ijsschotsen, wentelde zich in een modderpoel, stak de rivier over.
Maar ook hele diep kuilen graven en sjouwen met veel te grote takken deed hij met veel toewijding.

De huidige honden zijn niet zo van de hobby's. Of je moet eten (Silka) en kroelen (Sammie) ook als hobby zien. :wink:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus vindt het geweldig om samen dingen met je te doen , verstoppertje spelen, één van ons of de kleinkinderen opsporen.
Verder houd ze graag alles in de gaten ,ze is echt zo'n regelaar bij voorkeur.

Abra is ook van het zoeken al is ze minder fanatiek als Luus.
Achter een haas aangaan daarentegen is ze meer fanatiek in , ze krijgt ze nooit te pakken maar dat deert haar niet in lol als we er weleens één onverwachts tegenkomen.

Jimi is van het smijten met speeltjes en dol op ballen.

Alle drie zijn ze dol op viezigheid en dan bij voorkeur er lekker in rollen :hmmm: en ze zijn ook dol op knuffelen alle drie.
Geen fijner moment dan dat we wakker worden en ze er alle drie even bij kruipen.
Dan komen we handen tekort om ze te kroelen zowat :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Mila haar grootste hobby is mijn leesbril van de salontafel jatten en hem dan naar me toe brengen. Als ik het niet in de gaten heb krabt ze aan mijn benen, van KIJK nou!!! En als ik dan zeg WAT HEB JIJ GEDAAN?!? Dan wordt ze helemaal gek :LOL: Verder is rollen in welke stront dan ook favoriet, en vogels opjagen.

Mattie is gek op aandacht van andere mensen en op een tennisbal, en die combinatie is helemaal prachtig vindt hij, GOOI NOU please!!!!

Pebbles heeft nog niet echt een hobby, schootliggen is wel erg favoriet en stoeien met Mila.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura is vreselijk blij met autorijden. We hebben er pas sinds een half jaar zelf eentje, nou dat is feest! Elke dag als we gaan wandelen moeten we ook even langs de auto lopen in de straat en die krijgt dan een kusje van haar. Ik ga ook vaak gewoon even het kleine stukje hier naar het bos (2 minuten?) met haar met de auto gewoon omdat ze het zo geweldig vindt. Vroeger wilde ze ook bij iedereen instappen. Ze is een keer bij een vriendin door het voorraam naar binnen gesprongen die naast ons stopte om een praatje te maken. En bij een losloopgebied sprong ze ook een keer bij iemand in de auto naast een herder haha... en dan echt heel stoicijns blijven zitten alsof het allemaal zo hoort. :LOL:
Verder houdt ze van naar muizen zoeken en ook wel van snel doorwandelen. Ohja en helpen met boodschappen uitpakken.

Mahru is een smeerkees die rolt elke wandeling wel 3x in iets. Ganzenpoep, vossenpoep, composthopen bij de dorpsmoestuintjes, dode dieren, noem maar op. En ze houdt van heel hard over bulten en/of zand racen. Muizen zoeken is ze ook dol op. En op de uitkijk staan op hoge plekken. Stenen, bankjes, heuvels, hunebedden, bomen, als het hoog is en ze kan er op dan doet ze dat. :pffff:

Lazar is altijd overal enthousiast over, elke wandeling is de beste wandeling ooit en alles is leuk. Dat is echt de blijste hond die ik ooit heb gekend. Verder moet hij altijd tegen je aan liggen en onder de dekens. Dekens zijn super belangrijk. :mann:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De hobby's van Chihuahuas.
Ok. Bij Dex is zijn grootste hobby absoluut eten en nog eens eten. Moet hem echt in de gaten houden.
Saartje haar grootste hobby is bankhangen.

Dex gaat ook achter vogels aan en Saartje hobbelt dan weer achter Dex aan.

Saartje rolt graag in de eenden poep, Dex eet het liever op :eek:

Dex doet graag oefeningentjes en begint gelijk wild te kwispelen als ik zeg high five of om bij een paal bijvoorbeeld.

Saartje heeft een minder leuke hobby, maar ik geloof dat ze er zelf echt wel schrik in heeft. Honden afblaffen. Grote honden vooral want kleintjes daar wil ze alleen maar mee spelen. Maar aangelijnd aan de riem moet madam het hoogste woord.

Wat ze allebei echt leuk vinden is spelen met elkaar, met baasje of met Chihuahuas. Of en dat geld vooral voor Dex met Speelgoed. Hij apporteert ze ook en gebruikt zijn speelgoed ook om aandacht te krijgen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O ja.. kieketjeboe. Dat is iets tussen Saartje en mij. Meestal die ik dat vanuit de keuken. Dan kijkt Saartje omhoog. Ik zit dan achter de bar en steek mijn hoofd een beetje omhoog. Dan zie ik dat ze me net gezien heeft. Dat herhaal ik en dan komt ze hard aangerend en kom ik achter de bar vandaan. Dan rent ze snel weg en gaat weer zitten kijken. En ze wordt steeds wilder en vind dat echt een heel leuk spelletje. Aan het einde is Dex vaak wakker en roep ik kom we gaan Saartje pakken..Nou dan is het feest hier :LOL:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Luka vindt het het allerleukst om mee boodschappen te doen met de auto. Als ik de boodschappentassen pak gaat ze al bij de voordeur staan. En dan naar de auto en hup achterin. Ze blijft dan in de auto tot ik terugkom met de boodschappen. Ze ligt heel rustig of slaapt zelfs af en toe als ik terugkom. En dan weer naar huis. Ze reageert veel blijer op boodschappen doen dan wandelen. :piew: En waarom? Geen idee wat ze er zo leuk aan vindt. Ik vind het trouwens heel gezellig dat ze mee gaat.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Faiza is gek op apporteren, of dat nu op een wandeling is of thuis. Wat dan wel weer handig is, want ze jaagt ook graag (wat dan weer niet mag haha), dus balletje in de zak is dan wel een handig hulpmiddel. In dezelfde lijn, speuren en zoeken. Ze loopt graag met iets in de bek en probeert geregeld naast haar balletje er ook nog een dennenappel bij te proppen :mrgreen: Ook vindt ze het leuk om vreemde objecten te verkennen en vaak ook erop te springen.

Thuis speelt ze graag met haar zoon (en voorheen haar tante, die tot het einde van haar leven wilde bijven spelen) en maakt ze geregeld even contact door je een kong o.i.d. aan te bieden. Pak je die aaSpelen met n en geef je hem weer terug, dan is ze al weer blij. Luieren kan ze ook heel goed en nu ze ouder is, heeft ze eindelijk ontdekt dat samen even bankhangen ook wel leuk is. Ze blijft dan heel rustig liggen met haar kop over je heen. Vakantie kan ze ook wel waarderen, iedere dag samen nieuwe dingen ontdekken en doen. En ze is gek op pups.

Appie sjouwt ook graag een balletje mee op de wandelingen en kan perfect stuiterende ballen vangen (z'n moeder is daarin altijd te haastig, die doet een wedstrijdje met de bal en loopt dan harder dan ik de bal gooi :tongue: ) Met eigen hond(en) spelen doet hij ook z'n hele leven al heel graag, en daarnaast meent hij dat iedere vogel uit zijn tuin gejaagd moet worden. Ook hommels en bijen worden in de gaten gehouden maar daar is hij niet meer zo (letterlijk) happig op na een steek. gaten graven in de tuin (maar dat mag hij niet dus dat is een gefrustreerde hobby). Hij waakt graag, maar als het dan goed is, kruipt hij het liefst op schoot of naast je. Grootste hobby: dicht tegen mijn man aan liggen en dan het liefst met oogcontact.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Het allermooiste op de wereld is "douchen"; als een idioot naar water happen onder de douche of met de tuinslang.
Helaas voor Xavi moet hij met insoppen en uitspoelen wel even normaal doen en stilstaan. :tongue:

Eigenlijk is het bij Xavi zo dat alles wat hij echt heel leuk vindt "als een idioot iets doen" is.
Als een idioot takken slopen, als een idioot achter zn jollyegg aan vliegen, als een idioot gaten graven om muisjes op te speuren.
Dat houdt hij ook vrij lang vol.. en als hij dan klaar is en we gaan naar binnen is het allerfijnste; languit liggen stinken in zn mand.
Liefst met mij erbij, we liggen/zitten dus vaak samen in de mand voor de open haard. :engel:
Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah haar hobby is denk ik wel eten en werken voor je. Ze vindt het echt leuk om nog hoopers te doen of te speuren. Momenteel is Perry opvoeden ook haar hobby geworden :LOL:
Perry deelt de hobby eten. Verder vind hij knuffelen echt heel fijn! Altijd bovenop je willen zitten/liggen en dan knuffelen :I:
Perry en Noah

Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Juno: slapen in net dat laatste stukje zonlicht, waken op andere honden en katten die langskomen, eten (jatten) en tijdens de wandelingen jagen op alles wat beweegt.

Shelly: slapen en bij voorkeur half bovenop je, beetje halfslachtig spelen met een trekspeeltje en snuffelkleedjes vind ze prachtig.

Kenzi: voornamelijk blaffen en heel hard rennen. Verder vind ze speeltjes apporteren in huis prachtig, trekspelletjes met schaapspeeltjes zijn fantastisch en "werken" met mij vind ze ook heerlijk. Eigenlijk vind die hond alles leuk :mrgreen:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe heeft door alles nog niet echt een hobby kunnen ontwikkelen. Maar hij is gék op mensen, kinderen het meest en zou als hij de mogelijkheid kreeg ook echt naar de overkant van de weg rollebollen om ze over te halen voor een kriebel.
Daarbij wordt hij ook hééél blij van andere honden, maar heeft hij met zn 8 mnd nog maar een handvol keren kunnen spelen. Hopelijk krijgt hij nog genoeg mogelijkheid na zijn herstel en houdt hij er gedragsmatig niets aan over.
Met loslopen vóór de klachten sleepte hij het liefst zo lang mogelijke takken (tot 2 meter) mee en dan zo hard mogelijk rennen en idioot doen. Alles in standje idioot.

Peer zijn hobby was graven, muisjes zoeken en ook wild opspeuren. Lekker samen op pad zijn en daarmee bezig zijn deed hij het liefst.
Milo was het liefst een beetje aan het rond scheumen. Binnen en buiten, alles op zn dooie gemakje even rondlopen en kijken of er nog wat te vinden viel.
Jolie was idolaat van haar bal.

Allemaal zo hun eigen ding, ik kan er echt van genieten om een hond te zien genieten van wat hij/zij het leukst vindt. :I:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Oh, Naap heeft net weer een stuk runderhuid weten te begraven.
Die gaat hij de komende dagen zorgvuldig toedekken, verplaatsen, er tegen roepen en Zusje mag niet in de kuil.
Als hij rijp genoeg is wordt hij opgegeten. Tot dan is het een dagtaak :19:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Zinodo schreef:Beetje halfslachtig maar goed, jullie snappen het wel :mrgreen:
https://www.facebook.com/10001314498290 ... 61584/?d=n
:LOL:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Zinodo schreef:Beetje halfslachtig maar goed, jullie snappen het wel :mrgreen:
https://www.facebook.com/10001314498290 ... 61584/?d=n
Geweldig :D
Joy en ik ‘dansen’ wel eens op die manier (zonder de hoogte sprongen, haha). Ze gaat ervan lachen :I:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lotus is de hobby van Balou, hij loopt het liefst de hele dag met zijn neus onder haar staart. Natuurlijk verbied ik dit maar toch pakt hij zo af en toe zijn kans. Lotus haar grootste hobby is eten maar ze vind het ook leuk om te spelen met haar speeltjes of te knagen op churpi.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Sterre schreef:Luka vindt het het allerleukst om mee boodschappen te doen met de auto. Als ik de boodschappentassen pak gaat ze al bij de voordeur staan. En dan naar de auto en hup achterin. Ze blijft dan in de auto tot ik terugkom met de boodschappen. Ze ligt heel rustig of slaapt zelfs af en toe als ik terugkom. En dan weer naar huis. Ze reageert veel blijer op boodschappen doen dan wandelen. :piew: En waarom? Geen idee wat ze er zo leuk aan vindt. Ik vind het trouwens heel gezellig dat ze mee gaat.
Haha ja dat zou Jura dus ook geweldig vinden. Zowel boodschappentassen uitpakken en autorijden vindt ze geweldig en gecombineerd zou het zeker nog leuker zijn. Maar ze zou niet rustig wachten in de auto denk ik maar iedereen waaks aanblaffen op de parkeerplaats, dus dat doen we maar niet. :lol1:
Soms als we naar het bos rijden blijft ze ook lekker nog even in de auto achterover zitten, alsof het dus leuker is dan wandelen. Grappig dat jouw hond dat ook een beetje op die manier heeft.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris houdt van rollen. In gras, maar helaas ook in smerige dingen :hmmm: Zijn motto is toch wel een dag niet gerold, is een dag niet geleefd. Ben serieus een keer op zondag naar de dierenarts gegaan omdat hij niet meer kon rollen :LOL: Drie weken niet eten, prima, maar een dag niet rollen?! Nee, dan staan we bij de dierenarts op de stoep.
Autorijden doet hij ook heel graag. We hoeven niet zo nodig ergens naartoe, als hij gewoon mee mag als ik boodschappen ga doen en in de auto moet wachten vindt hij het ook best.
Nog een hobby is toch wel de baas zijn tijdens de wandeling. Als we aangelijnd gaan wandelen en hij de route mag bepalen is hij helemaal het heertje. We komen vaak op hele stomme plekken (vind ik), hij kiest altijd een route waar ik niet voor zou kiezen. Dus ik geef hem graag de mogelijkheid zijn route te lopen. Ik ben er duidelijk niet goed in de beste route te bepalen.
Waken is ook erg leuk, al ziet hij dat meer als een taak dan een hobby. Hij zal huis en haard altijd in de gaten houden en hij vindt het heerlijk om bij het hek te liggen om alles in de gaten te houden.
En dan vergeet ik bijna nog een van de dingen waar hij echt dol op is. Graven! Hij heeft een prachtige kuil. Zomers wordt deze weer geperfectioneerd en dan gaat hij er bijna weer in wonen. Zijn zomerhuisje.

Ayla haar grootste hobby is toch wel zwemmen. Nog leuker is heel hard door het water rennen met een andere hond achter je aan. Alles waarbij je nat en vies wordt is aan haar wel besteed. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder dat ze zwemt. Ben heel blij dat ze niet langharig is zoals enkele broers/zussen. Nu is ze tenminste vlot weer schoon en droog.
Ze houdt ook ontzettend van speuren. Al is ze als we mantrailen bloedserieus en onverstoorbaar. Denk dat ze zwaar beledigd gaat zijn als ze merkt dat ik het een hobby noem. Het is serieus werk :pffff:
Muisjes zoeken en uitgraven is ook een hele grote hobby. Ze wordt ook steeds beter. En nog altijd reuzetrots als ze er weer een te pakken heeft.
Spelen met haar vriendjes vindt ze ook erg leuk. Andere honden zijn sowieso leuk, maar haar beste vrienden zijn toch wel extra bijzonder. Daar gaat ze echt voor door het vuur. Als we afspreken met een goede vriend of we er zomaar eentje onverwacht tegenkomen is ze echt door het dolle heen.
Verder is het gewoon een jolige, jonge hond, dus haar hobby's zijn rennen, spelen, gek doen, enz. Helpen vindt ze ook heel leuk, ze krijgt graag een taak.
Kleine hobby die eigenlijk niet mag is Morris pesten. Ze wéét wel dat het niet lief is, maar ze kan zo heerlijk het irritante kleine zusje uithangen. Morris in zijn poten bijten, bovenop hem springen en altijd willen spelen/kluiven met hetgeen hij heeft. Gewoon omdat het kan.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Zwemmen en vreten natuurlijk.
blablabla :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”