Morris houdt van rollen. In gras, maar helaas ook in smerige dingen

Zijn motto is toch wel een dag niet gerold, is een dag niet geleefd. Ben serieus een keer op zondag naar de dierenarts gegaan omdat hij niet meer kon rollen

Drie weken niet eten, prima, maar een dag niet rollen?! Nee, dan staan we bij de dierenarts op de stoep.
Autorijden doet hij ook heel graag. We hoeven niet zo nodig ergens naartoe, als hij gewoon mee mag als ik boodschappen ga doen en in de auto moet wachten vindt hij het ook best.
Nog een hobby is toch wel de baas zijn tijdens de wandeling. Als we aangelijnd gaan wandelen en hij de route mag bepalen is hij helemaal het heertje. We komen vaak op hele stomme plekken (vind ik), hij kiest altijd een route waar ik niet voor zou kiezen. Dus ik geef hem graag de mogelijkheid zijn route te lopen. Ik ben er duidelijk niet goed in de beste route te bepalen.
Waken is ook erg leuk, al ziet hij dat meer als een taak dan een hobby. Hij zal huis en haard altijd in de gaten houden en hij vindt het heerlijk om bij het hek te liggen om alles in de gaten te houden.
En dan vergeet ik bijna nog een van de dingen waar hij echt dol op is. Graven! Hij heeft een prachtige kuil. Zomers wordt deze weer geperfectioneerd en dan gaat hij er bijna weer in wonen. Zijn zomerhuisje.
Ayla haar grootste hobby is toch wel zwemmen. Nog leuker is heel hard door het water rennen met een andere hond achter je aan. Alles waarbij je nat en vies wordt is aan haar wel besteed. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder dat ze zwemt. Ben heel blij dat ze niet langharig is zoals enkele broers/zussen. Nu is ze tenminste vlot weer schoon en droog.
Ze houdt ook ontzettend van speuren. Al is ze als we mantrailen bloedserieus en onverstoorbaar. Denk dat ze zwaar beledigd gaat zijn als ze merkt dat ik het een hobby noem. Het is serieus werk
Muisjes zoeken en uitgraven is ook een hele grote hobby. Ze wordt ook steeds beter. En nog altijd reuzetrots als ze er weer een te pakken heeft.
Spelen met haar vriendjes vindt ze ook erg leuk. Andere honden zijn sowieso leuk, maar haar beste vrienden zijn toch wel extra bijzonder. Daar gaat ze echt voor door het vuur. Als we afspreken met een goede vriend of we er zomaar eentje onverwacht tegenkomen is ze echt door het dolle heen.
Verder is het gewoon een jolige, jonge hond, dus haar hobby's zijn rennen, spelen, gek doen, enz. Helpen vindt ze ook heel leuk, ze krijgt graag een taak.
Kleine hobby die eigenlijk niet mag is Morris pesten. Ze wéét wel dat het niet lief is, maar ze kan zo heerlijk het irritante kleine zusje uithangen. Morris in zijn poten bijten, bovenop hem springen en altijd willen spelen/kluiven met hetgeen hij heeft. Gewoon omdat het kan.