Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ en bij http://www.mirtos.nu staan er ook nog zat! Niets leuker dat een Griek

Moderator: moderatorteam
Uit nieuwsgierigheid heb ik het net eens gevraagd bij de persoon waar Abel vandaan komt. Daar heb ik nog steeds contact mee. Hij geeft als eerste reactie aan dat hij het geen slimme timing vindt, maar dat het niet per se een reden is om een hond niet te plaatsen. Zij beoordelen het per individu / per gezin. In sommige gevallen zou hij het afraden een (bepaalde) hond te nemen, maar hij gaf aan zelf ook jonge ouders te kennen waar de herplaatshond echt prima meedraait in het huishouden en dat het dus zeker wel mogelijk is.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
Oké, ik stop nu met het volgen van dit topic, dit is niet goed voor mijIngrid48 schreef:leuk om alweer rond te kijken, er staan genoeg op facebook die een fijn plekje zoeken! nu nog de klik vinden![]()
Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ (...) ! Niets leuker dat een Griek
Dat laatste sowieso. En per hond. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld met een hond die al een tijdje in Nederland in een opvanggezin zit met kleine kinderen en katten, zich bewezen heel makkelijk aanpast en verder ook precies aan de wensen voldoet, best een optie zou zijn. Maar bij een hond die nog in het buitenland in het asiel zit, zijn te veel factoren denk ik een vraagteken. Maar dat wil Mijke zelf volgens mij ook niet en zou ik ook niet aanraden.natalie schreef:Uit nieuwsgierigheid heb ik het net eens gevraagd bij de persoon waar Abel vandaan komt. Daar heb ik nog steeds contact mee. Hij geeft als eerste reactie aan dat hij het geen slimme timing vindt, maar dat het niet per se een reden is om een hond niet te plaatsen. Zij beoordelen het per individu / per gezin. In sommige gevallen zou hij het afraden een (bepaalde) hond te nemen, maar hij gaf aan zelf ook jonge ouders te kennen waar de herplaatshond echt prima meedraait in het huishouden en dat het dus zeker wel mogelijk is.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
Ik denk inderdaad dat het per stichting en per situatie verschilt.
natalie schreef:Oké, ik stop nu met het volgen van dit topic, dit is niet goed voor mijIngrid48 schreef:leuk om alweer rond te kijken, er staan genoeg op facebook die een fijn plekje zoeken! nu nog de klik vinden![]()
Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ (...) ! Niets leuker dat een Griek![]()
Zodra ik (ooit) weer een hond zoek, weet ik het wel goed komt met advies van hier
Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Wat een leuk hondje!dagmar88 schreef:Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Deze herdermix lijkt me heel leuk, die heeft het nu niet makkelijk![]()
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Hoi ik ben Maluma en ik ben 1 jaar oud. Ik woon samen met mijn baasje en haar drie kinderen en ook mijn katten vriendin.
Ik vind het heel fijn hier, maar helaas gaat het tussen een van de kinderen en mij niet goed. Zij heeft een verstandelijke beperking en ik word heel onrustig in haar buurt. Hierdoor krijgt zij teveel spanning en prikkels. Dit is voor beide niet prettig meer en met pijn in mijn baasjes hart is het beter voor ons beide, dat ik een nieuw baasje krijg.
Ik hou van buiten spelen en kan dus goed met honden en katten.
Kun jij mij een warm liefdevol en actief huisje geven?
Niet heel vreemd dat de hond onrustig wordt als er op hem paardgereden wordtdagmar88 schreef:Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.mijke schreef:Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Deze herdermix lijkt me heel leuk, die heeft het nu niet makkelijk![]()
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Hoi ik ben Maluma en ik ben 1 jaar oud. Ik woon samen met mijn baasje en haar drie kinderen en ook mijn katten vriendin.
Ik vind het heel fijn hier, maar helaas gaat het tussen een van de kinderen en mij niet goed. Zij heeft een verstandelijke beperking en ik word heel onrustig in haar buurt. Hierdoor krijgt zij teveel spanning en prikkels. Dit is voor beide niet prettig meer en met pijn in mijn baasjes hart is het beter voor ons beide, dat ik een nieuw baasje krijg.
Ik hou van buiten spelen en kan dus goed met honden en katten.
Kun jij mij een warm liefdevol en actief huisje geven?
Dat is het kind waar hij niet onrustig van wordtAlfilillo schreef: Niet heel vreemd dat de hond onrustig wordt als er op hem paardgereden wordt
Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden als mijn eisenpakket reden zou zijn om een geschikte hond niét te plaatsen. Zo vreselijk veel rare dingen vraag ik volgens mij helemaal niet, en ik vind het juist getuigen van zorgvuldigheid dat ik een zo goed mogelijk passend hondje zoek. Die eisen betekenen niet dat ik torenhoge verwachtingen heb van een hond, en ook niet dat ik niet flexibel ben, maar wel dat ik realistisch ben qua situatie. Ik zou het juist onverantwoordelijk vinden, naar de kinderen én de hond, om daar niet naar te kijken. Maargoed, in stichtingenland ben je toch altijd een beetje overgeleverd aan hoe een iemand die jou totaal niet kent er tegenaan kijkt. Er zijn ook stichtingen die mij al zouden afkeuren omdat we (nog) op een flatje wonen alleen al. Of stichtingen die vreselijk tegen bench gebruik zijn. Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Ik kan alleen voor mezelf zo zorgvuldig mogelijk zijn, wat ik volgens mij dus op deze manier goed doe, en voor de rest is het daarna niet in mijn handen.runninggirl schreef:In mijn ervaring met dit werk voor stichtingen, is zo een eisenpakket van waar de hond allemaal aan moet voldoen en waar je geen garantie op kan geven (alleen zijn in nieuwe situatie, jachtinstinct bij honden van 1 jaar kan later nog ontwikkelen, etc) naast de zwangerschap wel een reden voor grote twijfel om te plaatsen. In ieder geval bij de stichtingen die zorgvuldig plaatsen. Er zijn er genoeg die het allemaal wel best vinden en vooral heel veel honden willen 'redden'.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Nee, voor jou had ik er al één gevondenlaeken schreef:Wat een geweldige hond. Die waar dat kind op zit. Ik zou hem wel willen hebben eigenlijk. Het is precies mijn smaak al vermoed ik stiekem een beetje staffordbloed.
dagmar88 schreef:Nee, voor jou had ik er al één gevondenlaeken schreef:Wat een geweldige hond. Die waar dat kind op zit. Ik zou hem wel willen hebben eigenlijk. Het is precies mijn smaak al vermoed ik stiekem een beetje staffordbloed.
Ah, nu begrijp ik gelijk waarom in het eisenlijstje staat de hond zelf geen ledematen mag hebbenNanna schreef:mijke schreef: Voor mij is het echt een levensstijl, een gezinslid, ledemaat en een enorme bron van levensgeluk.
Dank je. En nee, haha, daarvoor ben ik te veel afgevallen nog tussen toen en nu. Gelukkig voor jouCleva schreef:Ga je nou die bloes weer aantrekken?
Ik twijfel er trouwens geen seconde aan dat die hond bij jou tot zijn recht komt. Al heb je dertig van die koters.
Dat wist ik niet van dat jagen. Dacht dat het vooral werkhonden waren, voor voor de slee. Anyway, dit is een kruising, haar vacht is niet erg dicht en in principe is iedere hond of kat onfris bij kleine kinderen.Nanna schreef:Een husky jaagt. En bij kleine kinderen zou ik zo´n extreem verharende vacht ook niet zo fris vinden.kooi schreef:Wat dacht je van het X-husky teefje dat mijn buren in de aanbieding hebben?
Die is al gewend aan kleine kinderen. Daar hebben zij er inmiddels twee van: een meisje van bijna twee en een pas geboren jongetje. Reden die zij aangeven voor herplaatsing: tijdgebrek.
Arme beest zit hele dagen alleen op een betegelde plaats. (tuin is een te groot woord voor het aantal vierkante meters)
Ja je hebt gelijk hoor. Als ik toevallig een hond tegenkom die herplaatst wordt en die bij jou zou passen zal ik zeker aan je denken!mijke schreef:Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden als mijn eisenpakket reden zou zijn om een geschikte hond niét te plaatsen. Zo vreselijk veel rare dingen vraag ik volgens mij helemaal niet, en ik vind het juist getuigen van zorgvuldigheid dat ik een zo goed mogelijk passend hondje zoek. Die eisen betekenen niet dat ik torenhoge verwachtingen heb van een hond, en ook niet dat ik niet flexibel ben, maar wel dat ik realistisch ben qua situatie. Ik zou het juist onverantwoordelijk vinden, naar de kinderen én de hond, om daar niet naar te kijken. Maargoed, in stichtingenland ben je toch altijd een beetje overgeleverd aan hoe een iemand die jou totaal niet kent er tegenaan kijkt. Er zijn ook stichtingen die mij al zouden afkeuren omdat we (nog) op een flatje wonen alleen al. Of stichtingen die vreselijk tegen bench gebruik zijn. Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Ik kan alleen voor mezelf zo zorgvuldig mogelijk zijn, wat ik volgens mij dus op deze manier goed doe, en voor de rest is het daarna niet in mijn handen.runninggirl schreef:In mijn ervaring met dit werk voor stichtingen, is zo een eisenpakket van waar de hond allemaal aan moet voldoen en waar je geen garantie op kan geven (alleen zijn in nieuwe situatie, jachtinstinct bij honden van 1 jaar kan later nog ontwikkelen, etc) naast de zwangerschap wel een reden voor grote twijfel om te plaatsen. In ieder geval bij de stichtingen die zorgvuldig plaatsen. Er zijn er genoeg die het allemaal wel best vinden en vooral heel veel honden willen 'redden'.crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Ik ben trouwens inderdaad niet hoogzwanger, nu week 20, dus nog 4,5 maand te gaan. Ik zou zeker niet in de laatste weken nog even een hondje binnenhalen
Nanna schreef: Het jaagt, het verhaart, het loopt weg en laat zich niks aan jou gelegen liggen.
Jij bent toch van het lekker spelen in het parkje? Dan zou een teef ook de voorkeur hebben hoor.mijke schreef:Haha je wil die hond echt graag kwijt he kooiNee een husky zie ik op letterlijk 0 punten passen in het plaatje dat ikk voor ogen heb haha.
@Heavy ja geen idee eigenlijk. Gevoelsmatig zeg ik ook tevenmens, maar ik zou eigenlijk niet weten waaromHet is wel zo dat de meeste reuen die ik ken mij wat minder aanspreken, maar er zijn zeker wel reuen die ik vreselijk leuk vind hoor. Zo één als Shibby was, of Spot (hond van een kennis), en ook ons eerste hondje Sammy was een reu waar ik gek op was. Als ze maar niet dat sullige hebben dat reuen soms kunnen hebben. Ik sta voor allebei wel open iig.
Ja Cena, dat was een onwijs leuke hond jadagmar88 schreef:Nanna schreef: Het jaagt, het verhaart, het loopt weg en laat zich niks aan jou gelegen liggen.![]()
Ja lekker, zie het al helemaal voor me. Neemt die kuthond de kuierlaten wanneer je met een baby in de draagzak loopt.
Afgekloven broodkorst die op de grond valt in die harenzooi. Niet op de grond kunnen spelen. Geen speelgoed kunnen laten liggen.
Kun je voor de jongste een swifferpakje maken voor als het gaat kruipen. En later worden ze uitgelachen op school met altijd husky haar op hun kleren. Doe maar niet.
Die hond zit echt niet voor niets altijd buiten. En altijd buiten zitten én onderdeel zijn van het gezinsleven is onmogelijk.
Of pleuren ze die kinderen op de schijtplaats van die hond?
Die kortharige husky x mechelaar hier jaren terug leek me wel ontzettend leuk. Meer herder om te zien met een blauw oog. Ben de naam even kwijt. Cena?