Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

leuk om alweer rond te kijken, er staan genoeg op facebook die een fijn plekje zoeken! nu nog de klik vinden :wink:

Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ en bij http://www.mirtos.nu staan er ook nog zat! Niets leuker dat een Griek :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jean is ook geweldig :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

mijke schreef:
crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik het net eens gevraagd bij de persoon waar Abel vandaan komt. Daar heb ik nog steeds contact mee. Hij geeft als eerste reactie aan dat hij het geen slimme timing vindt, maar dat het niet per se een reden is om een hond niet te plaatsen. Zij beoordelen het per individu / per gezin. In sommige gevallen zou hij het afraden een (bepaalde) hond te nemen, maar hij gaf aan zelf ook jonge ouders te kennen waar de herplaatshond echt prima meedraait in het huishouden en dat het dus zeker wel mogelijk is.

Ik denk inderdaad dat het per stichting en per situatie verschilt.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ingrid48 schreef:leuk om alweer rond te kijken, er staan genoeg op facebook die een fijn plekje zoeken! nu nog de klik vinden :wink:

Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ (...) ! Niets leuker dat een Griek :cheer:
Oké, ik stop nu met het volgen van dit topic, dit is niet goed voor mij :LOL:

Zodra ik (ooit) weer een hond zoek, weet ik het wel goed komt met advies van hier :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

natalie schreef:
mijke schreef:
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik het net eens gevraagd bij de persoon waar Abel vandaan komt. Daar heb ik nog steeds contact mee. Hij geeft als eerste reactie aan dat hij het geen slimme timing vindt, maar dat het niet per se een reden is om een hond niet te plaatsen. Zij beoordelen het per individu / per gezin. In sommige gevallen zou hij het afraden een (bepaalde) hond te nemen, maar hij gaf aan zelf ook jonge ouders te kennen waar de herplaatshond echt prima meedraait in het huishouden en dat het dus zeker wel mogelijk is.

Ik denk inderdaad dat het per stichting en per situatie verschilt.
Dat laatste sowieso. En per hond. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld met een hond die al een tijdje in Nederland in een opvanggezin zit met kleine kinderen en katten, zich bewezen heel makkelijk aanpast en verder ook precies aan de wensen voldoet, best een optie zou zijn. Maar bij een hond die nog in het buitenland in het asiel zit, zijn te veel factoren denk ik een vraagteken. Maar dat wil Mijke zelf volgens mij ook niet en zou ik ook niet aanraden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

natalie schreef:
Ingrid48 schreef:leuk om alweer rond te kijken, er staan genoeg op facebook die een fijn plekje zoeken! nu nog de klik vinden :wink:

Deze lijkt mij leuk: https://skylosstrays.com/ter-adoptie/jean/ (...) ! Niets leuker dat een Griek :cheer:
Oké, ik stop nu met het volgen van dit topic, dit is niet goed voor mij :LOL:

Zodra ik (ooit) weer een hond zoek, weet ik het wel goed komt met advies van hier :)

Ik had het zelfde :engel:

Er zijn echt hele leuke exemplaren voorbij gekomen.
Misschien ooit komt er toch wat groters bij en zo'n herplaatser is dan een hele goede optie.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:
Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.

Deze herdermix lijkt me heel leuk, die heeft het nu niet makkelijk :roll:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Hoi ik ben Maluma en ik ben 1 jaar oud. Ik woon samen met mijn baasje en haar drie kinderen en ook mijn katten vriendin.

Ik vind het heel fijn hier, maar helaas gaat het tussen een van de kinderen en mij niet goed. Zij heeft een verstandelijke beperking en ik word heel onrustig in haar buurt. Hierdoor krijgt zij teveel spanning en prikkels. Dit is voor beide niet prettig meer en met pijn in mijn baasjes hart is het beter voor ons beide, dat ik een nieuw baasje krijg.

Ik hou van buiten spelen en kan dus goed met honden en katten.
Kun jij mij een warm liefdevol en actief huisje geven?

Afbeelding

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mijke schreef:
Als je op marktplaats zoekt op kinderen of allergie(sch) in de honden rubriek vallen er veel buitenlanders af.

Hoi ik ben Maluma en ik ben 1 jaar oud. Ik woon samen met mijn baasje en haar drie kinderen en ook mijn katten vriendin.

Ik vind het heel fijn hier, maar helaas gaat het tussen een van de kinderen en mij niet goed. Zij heeft een verstandelijke beperking en ik word heel onrustig in haar buurt. Hierdoor krijgt zij teveel spanning en prikkels. Dit is voor beide niet prettig meer en met pijn in mijn baasjes hart is het beter voor ons beide, dat ik een nieuw baasje krijg.

Afbeelding

Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
mijke schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Wat een leuk hondje! :I:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Herplaatsers in huis nemen, zeker waar kleine kinderen zijn, is in veel situaties opgezadeld worden met de problemen van anderen. Dat moet je als jong gezin gewoon niet willen. Kies voor een stabiel ras en zoek dan naar een betrouwbare fokker. Bespreek de gezinssituatie en bekijk de ouderdieren. Dat geeft je al een redelijke kans van slagen om een vriend voor het leven binnen je gezin te halen. En een paar weken zindelijkheidstraining zou ik gewoon even erbij nemen.
Op deze wijze een hond aanschaffen heeft me altijd geweldige honden opgeleverd die uitstekend met kinderen overweg konden. Ook mijn huidige hond Lut heb ik zelf als pup uitgezocht. Een geweldige hond die in elk willekeurig gezin probleemloos met kleine kinderen zou passen.
De twee teckels echter zijn herplaatsers die een heerlijk leven bij mij hebben. In een gezin met kinderen zijn ze echter totaal ongeschikt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

dagmar88 schreef:
mijke schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Niet heel vreemd dat de hond onrustig wordt als er op hem paardgereden wordt :roll:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Alfilillo schreef: Niet heel vreemd dat de hond onrustig wordt als er op hem paardgereden wordt :roll:
Dat is het kind waar hij niet onrustig van wordt :schrik: Kun je nagaan wat een goeiig beest het is.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

runninggirl schreef:
In mijn ervaring met dit werk voor stichtingen, is zo een eisenpakket van waar de hond allemaal aan moet voldoen en waar je geen garantie op kan geven (alleen zijn in nieuwe situatie, jachtinstinct bij honden van 1 jaar kan later nog ontwikkelen, etc) naast de zwangerschap wel een reden voor grote twijfel om te plaatsen. In ieder geval bij de stichtingen die zorgvuldig plaatsen. Er zijn er genoeg die het allemaal wel best vinden en vooral heel veel honden willen 'redden'.
Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden als mijn eisenpakket reden zou zijn om een geschikte hond niét te plaatsen. Zo vreselijk veel rare dingen vraag ik volgens mij helemaal niet, en ik vind het juist getuigen van zorgvuldigheid dat ik een zo goed mogelijk passend hondje zoek. Die eisen betekenen niet dat ik torenhoge verwachtingen heb van een hond, en ook niet dat ik niet flexibel ben, maar wel dat ik realistisch ben qua situatie. Ik zou het juist onverantwoordelijk vinden, naar de kinderen én de hond, om daar niet naar te kijken. Maargoed, in stichtingenland ben je toch altijd een beetje overgeleverd aan hoe een iemand die jou totaal niet kent er tegenaan kijkt. Er zijn ook stichtingen die mij al zouden afkeuren omdat we (nog) op een flatje wonen alleen al. Of stichtingen die vreselijk tegen bench gebruik zijn. Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Ik kan alleen voor mezelf zo zorgvuldig mogelijk zijn, wat ik volgens mij dus op deze manier goed doe, en voor de rest is het daarna niet in mijn handen.

Ik ben trouwens inderdaad niet hoogzwanger, nu week 20, dus nog 4,5 maand te gaan. Ik zou zeker niet in de laatste weken nog even een hondje binnenhalen :P
mijke
Zeer actief

Ohhh goeie dagmar, van de marktplaats zoektip!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een geweldige hond. Die waar dat kind op zit. Ik zou hem wel willen hebben eigenlijk. Het is precies mijn smaak al vermoed ik stiekem een beetje staffordbloed.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Zo kijk ik er ook tegenaan Cleva. Ik kan me überhaupt niks voorstellen bij het concept van 'een hond voor erbij'. Voort mij is het echt een levensstijl, een gezinslid, ledemaat en een enorme bron van levensgeluk. Ik huil om Oor nu meer dan toen mijn stiefvader veel te jong overleed.
mijke
Zeer actief

Ja dat klinkt wat dramatisch he? :LOL: Maar ik bedoel dat een hond echt een belangrijk onderdeel is van mijzelf. Zeg maar :P
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Wat een geweldige hond. Die waar dat kind op zit. Ik zou hem wel willen hebben eigenlijk. Het is precies mijn smaak al vermoed ik stiekem een beetje staffordbloed.
Nee, voor jou had ik er al één gevonden :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Wat een geweldige hond. Die waar dat kind op zit. Ik zou hem wel willen hebben eigenlijk. Het is precies mijn smaak al vermoed ik stiekem een beetje staffordbloed.
Nee, voor jou had ik er al één gevonden :mrgreen:

Haha, nou die is echt niet geschikt bij Bas. Dat wordt drama. Twee van die moedertjes van miniformaat. Liefde of haat. Dat voorspel ik je.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Haha, dat was het eerste wat ik deed gisteren toen ik het topic gezien had: op marktplaats kijken met de zoekterm 'kinderen' in de beschrijving. Ik vond het erg logisch. Zo was ik dus ook die leukerd tegengekomen die dagmar nu post. Ik zou er een zoekopdracht van maken, dan krijg je elke dag bericht of er weer eentje op MP bijgekomen is.

Nanna schreef:
mijke schreef: Voor mij is het echt een levensstijl, een gezinslid, ledemaat en een enorme bron van levensgeluk.
:LOL:
Ah, nu begrijp ik gelijk waarom in het eisenlijstje staat de hond zelf geen ledematen mag hebben :idea: .
mijke
Zeer actief

Huh wát staat er? :idea:
mijke
Zeer actief

Cleva schreef:Ga je nou die bloes weer aantrekken?

Ik twijfel er trouwens geen seconde aan dat die hond bij jou tot zijn recht komt. Al heb je dertig van die koters.
Dank je. En nee, haha, daarvoor ben ik te veel afgevallen nog tussen toen en nu. Gelukkig voor jou :Q:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat dacht je van het X-husky teefje dat mijn buren in de aanbieding hebben?
Die is al gewend aan kleine kinderen. Daar hebben zij er inmiddels twee van: een meisje van bijna twee en een pas geboren jongetje. Reden die zij aangeven voor herplaatsing: tijdgebrek.

Arme beest zit hele dagen alleen op een betegelde plaats. (tuin is een te groot woord voor het aantal vierkante meters)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
kooi schreef:Wat dacht je van het X-husky teefje dat mijn buren in de aanbieding hebben?
Die is al gewend aan kleine kinderen. Daar hebben zij er inmiddels twee van: een meisje van bijna twee en een pas geboren jongetje. Reden die zij aangeven voor herplaatsing: tijdgebrek.

Arme beest zit hele dagen alleen op een betegelde plaats. (tuin is een te groot woord voor het aantal vierkante meters)
Een husky jaagt. En bij kleine kinderen zou ik zo´n extreem verharende vacht ook niet zo fris vinden.
Dat wist ik niet van dat jagen. Dacht dat het vooral werkhonden waren, voor voor de slee. Anyway, dit is een kruising, haar vacht is niet erg dicht en in principe is iedere hond of kat onfris bij kleine kinderen.

Bij mij waren trouwens al mijn honden jagers, de kooiker, de Roemeense bastaard nu en zelfs die door en door goedmoedige, evenwichtige oude berner die ik als eerste had. Die had binnen tien seconden een kip gesnaaid en gedood.

Oh nee, mijn teckel, rasechte jachthond, die jaagde niet. :D
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

mijke schreef:
runninggirl schreef:
In mijn ervaring met dit werk voor stichtingen, is zo een eisenpakket van waar de hond allemaal aan moet voldoen en waar je geen garantie op kan geven (alleen zijn in nieuwe situatie, jachtinstinct bij honden van 1 jaar kan later nog ontwikkelen, etc) naast de zwangerschap wel een reden voor grote twijfel om te plaatsen. In ieder geval bij de stichtingen die zorgvuldig plaatsen. Er zijn er genoeg die het allemaal wel best vinden en vooral heel veel honden willen 'redden'.
Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden als mijn eisenpakket reden zou zijn om een geschikte hond niét te plaatsen. Zo vreselijk veel rare dingen vraag ik volgens mij helemaal niet, en ik vind het juist getuigen van zorgvuldigheid dat ik een zo goed mogelijk passend hondje zoek. Die eisen betekenen niet dat ik torenhoge verwachtingen heb van een hond, en ook niet dat ik niet flexibel ben, maar wel dat ik realistisch ben qua situatie. Ik zou het juist onverantwoordelijk vinden, naar de kinderen én de hond, om daar niet naar te kijken. Maargoed, in stichtingenland ben je toch altijd een beetje overgeleverd aan hoe een iemand die jou totaal niet kent er tegenaan kijkt. Er zijn ook stichtingen die mij al zouden afkeuren omdat we (nog) op een flatje wonen alleen al. Of stichtingen die vreselijk tegen bench gebruik zijn. Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Ik kan alleen voor mezelf zo zorgvuldig mogelijk zijn, wat ik volgens mij dus op deze manier goed doe, en voor de rest is het daarna niet in mijn handen.

Ik ben trouwens inderdaad niet hoogzwanger, nu week 20, dus nog 4,5 maand te gaan. Ik zou zeker niet in de laatste weken nog even een hondje binnenhalen :P
Ja je hebt gelijk hoor. Als ik toevallig een hond tegenkom die herplaatst wordt en die bij jou zou passen zal ik zeker aan je denken!
mijke
Zeer actief

Haha je wil die hond echt graag kwijt he kooi :LOL: Nee een husky zie ik op letterlijk 0 punten passen in het plaatje dat ikk voor ogen heb haha.

@Heavy ja geen idee eigenlijk. Gevoelsmatig zeg ik ook tevenmens, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom :P Het is wel zo dat de meeste reuen die ik ken mij wat minder aanspreken, maar er zijn zeker wel reuen die ik vreselijk leuk vind hoor. Zo één als Shibby was, of Spot (hond van een kennis), en ook ons eerste hondje Sammy was een reu waar ik gek op was. Als ze maar niet dat sullige hebben dat reuen soms kunnen hebben. Ik sta voor allebei wel open iig.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Het jaagt, het verhaart, het loopt weg en laat zich niks aan jou gelegen liggen.
:mrgreen:

Ja lekker, zie het al helemaal voor me. Neemt die kuthond de kuierlaten wanneer je met een baby in de draagzak loopt.
Afgekloven broodkorst die op de grond valt in die harenzooi. Niet op de grond kunnen spelen. Geen speelgoed kunnen laten liggen.
Kun je voor de jongste een swifferpakje maken voor als het gaat kruipen. En later worden ze uitgelachen op school met altijd husky haar op hun kleren. Doe maar niet.
Die hond zit echt niet voor niets altijd buiten. En altijd buiten zitten én onderdeel zijn van het gezinsleven is onmogelijk.
Of pleuren ze die kinderen op de schijtplaats van die hond?

Die kortharige husky x mechelaar hier jaren terug leek me wel ontzettend leuk. Meer herder om te zien met een blauw oog. Ben de naam even kwijt. Cena?
dagmar88
Zeer actief

mijke schreef:Haha je wil die hond echt graag kwijt he kooi :LOL: Nee een husky zie ik op letterlijk 0 punten passen in het plaatje dat ikk voor ogen heb haha.

@Heavy ja geen idee eigenlijk. Gevoelsmatig zeg ik ook tevenmens, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom :P Het is wel zo dat de meeste reuen die ik ken mij wat minder aanspreken, maar er zijn zeker wel reuen die ik vreselijk leuk vind hoor. Zo één als Shibby was, of Spot (hond van een kennis), en ook ons eerste hondje Sammy was een reu waar ik gek op was. Als ze maar niet dat sullige hebben dat reuen soms kunnen hebben. Ik sta voor allebei wel open iig.
Jij bent toch van het lekker spelen in het parkje? Dan zou een teef ook de voorkeur hebben hoor.
mijke
Zeer actief

Met andere honden spelen is geen voorwaarde hoor, dat deed Oor ook nauwelijks. Mar ik loop wel elke dag in dat park omdat het nu eenmaal het enige groen dichtbij is dus er moet iig sociaal met andere honden omgegaan (of genegeerd :P) kunnen worden. Waarbij ik trouwens liever een hond heb die haar mannetje staat in geval van opdringerige of onstuimige honden, dan eentje die zich maar gelijk op de rug laat vallen. Grenzen aangeven en assertief zijn vind ik wel fijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef: Het jaagt, het verhaart, het loopt weg en laat zich niks aan jou gelegen liggen.
:mrgreen:

Ja lekker, zie het al helemaal voor me. Neemt die kuthond de kuierlaten wanneer je met een baby in de draagzak loopt.
Afgekloven broodkorst die op de grond valt in die harenzooi. Niet op de grond kunnen spelen. Geen speelgoed kunnen laten liggen.
Kun je voor de jongste een swifferpakje maken voor als het gaat kruipen. En later worden ze uitgelachen op school met altijd husky haar op hun kleren. Doe maar niet.
Die hond zit echt niet voor niets altijd buiten. En altijd buiten zitten én onderdeel zijn van het gezinsleven is onmogelijk.
Of pleuren ze die kinderen op de schijtplaats van die hond?

Die kortharige husky x mechelaar hier jaren terug leek me wel ontzettend leuk. Meer herder om te zien met een blauw oog. Ben de naam even kwijt. Cena?
Ja Cena, dat was een onwijs leuke hond ja
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”