brenwin schreef:Enige tijd geleden ben ik even op dit forum geweest ivm het topic Erg wit doggennest. Wilde nog even een kleine aanvulling geven op de discussie van destijds. Mijn hondje zou een defect gefokt hondje zijn.... Er zou niets deugen van het nest.... Bij deze de resultaten van het afgelopen jaar:
Dogachtigen show december 2003:
Beste Reu puppyklasse zwart/zwart-wit: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef puppyklasse zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Beste Pup zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Jonge hondendag NDDC 3 april 2004
Beste Reu zwart/zwart-wit Klasse 3: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef NEK klasse 3: Babs van Huize Diana
Beste Teef NEK: Babs van Huize Diana
Beste NEK van de dag: Babs van Huize Diana
Oh oh wat zijn het slechte honden... Alle hondjes hebben een heel goed tehuis en gaan hartstikke goed. Wij zijn nog steeds dolblij met onze "defect gefokte pup". Waarschijnlijk wordt dit bericht binnen no-time verwijderd maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Ok... Ik heb met groeiende verbazing dit topic (en de eerdere) gelezen, en wat mij verbaast, is dat je na ruim een
half jaar nog eens terug komt om toch te proberen je gelijk, of in ieder geval het laatste woord te halen... Zo komt het in ieder geval op mij over.
Tuurlijk heb je een mooie, lieve hond. Net als dat iedere andere honden eigenaar zijn hondje het allermooiste vindt. (Kom je aan Terra, dan kom je aan mij

maar dat betekent niet dat ik daarbij ook zeg dat Terra genetisch goed in mekaar steekt)
Maar wat jij doet, is het over één kam scheren van de ´prestaties´ van jouw hond, en de kwaliteit van het nest. Als iemand een nest fokt met veel handicaps er in, en vervolgens diezelfde combinatie nog eens moedwillig overdoet, dan klopt er toch iets niet? Dan is dat toch niet zo´n slimme keus? (Waarom doet iemand dat, is er soms veel geld mee te verdienen?!) Hartstikke fijn dat jouw hondje wél gezond is, maar 1/3 gehandicapten is toch 33 % en dat vind ik persoonlijk erg veel!
Maar goed ik wil niet herhalen wat er al gezegd is. Als je het hier zo onplezierig vindt, en je het vervelend vindt dat mensen jouw mening niet delen en je recht voor zijn raap vertellen wat ze vinden, dan moet je misschien inderdaad er voor kiezen om hier niet meer te komen. Bespaar jezelf een hoop ergernis! En nogmaals, het verbáást me dat je ruim een half jaar hebt zitten broeden voor je een herhaling van het vorige topic opende... 8O Wat wou je daar eigenlijk mee bereiken?
Sorry als ik betweterig of kattig of bemoeizuchtig of anderszins vervelend overkom. Ik geef alleen mijn visie op het geheel, en heb daarbij geenszins de bedoeling om jou af te kraken. Misschien wel een beetje de fokker, maar goed. Daar hoef jij je niets van aan te trekken. :p: