Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitslag erg wit doggennest....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

massam schreef:blijkbaar ja.....

ik snap echt niet dat een rasvereniging dit op zijn kerfstok wil hebben hoor...

als ze zoals ik begrijp deze hond een NEK waardering hadden gegeven dan was in ieder geval duidelijk geweest dat die teef niet 100% perfecte dog is...
dat is gelul,omdat een hond NEK op stamboom heeft staan wil niet zeggen dat hij/zij geneties niet goed is.tis je persoonlijke inzicht als fokker zijnde die bepaalt of een hond geschikt is voor de fok, en dat geld net zo goed voor de eigenaar van de dekreu

mol 8)

mol 8)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:blijkbaar ja.....

ik snap echt niet dat een rasvereniging dit op zijn kerfstok wil hebben hoor...

als ze zoals ik begrijp deze hond een NEK waardering hadden gegeven dan was in ieder geval duidelijk geweest dat die teef niet 100% perfecte dog is...
Wat zou de rasvereniging hieraan moeten doen dan? De raad van beheer geeft de stambomen af naar mijn weten dus zullen zij aangepakt moeten worden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sorry!

ik dacht ergens te lezen dat de rasvereniging beslist over NEK of niet. dat is dus de RVB.

Ik denk zelf dat een hond met NEK in zijn stamboom toch een grotere drempel heeft om mee te gaan fokken als een waar dat niet staat.

Natuurlijk kan elke idioot altijd met zo'n dier fokken, maar ik hoop dan dat dat toch minder zal zijn.

waarschijnlijk ook zal de eigenaar van een dekreu 2x nadenken voor hij zijn trots op een NEK-dog zet.

hiermee wil ik niet zeggen dat een NEK-dog een miskleun is, maar ik ga ook niet fokken met een rednose-stafford.
heeft niks met het karakter of weet ik veel te maken, maar dat doe je gewoon niet
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de club moet gewoon gevlekt met gevlekt verbieden.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

massam schreef:sorry!

ik dacht ergens te lezen dat de rasvereniging beslist over NEK of niet. dat is dus de RVB.

Ik denk zelf dat een hond met NEK in zijn stamboom toch een grotere drempel heeft om mee te gaan fokken als een waar dat niet staat.

Natuurlijk kan elke idioot altijd met zo'n dier fokken, maar ik hoop dan dat dat toch minder zal zijn.

waarschijnlijk ook zal de eigenaar van een dekreu 2x nadenken voor hij zijn trots op een NEK-dog zet.

hiermee wil ik niet zeggen dat een NEK-dog een miskleun is, maar ik ga ook niet fokken met een rednose-stafford.
heeft niks met het karakter of weet ik veel te maken, maar dat doe je gewoon niet
nek is niet onverkombaar als je harlekijnen fokt ,maar dat wil niet zeggen dat de combinatie fout is geweest.
en wat ik bedoel met de eigenaar van de dekreu ,is dat hij zijn verandwoording in deze had moeten nemen zoals ieder dekreu eigenaar zou moeten doen en gewoon de teef af wijzen.

mol 8)
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

De nddc is wel verantwoordelijk voor de aankeuring van de teef,en zou ze deze niet meer terug kunnen draaien nav dit nest?
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat zou je toch hopen....
Afbeelding
Mol
Zeer actief

dogluna schreef:De nddc is wel verantwoordelijk voor de aankeuring van de teef,en zou ze deze niet meer terug kunnen draaien nav dit nest?
ahahahaha ik vind een aankeuring zo i zo al een aan fluiting van de bovenste plank.
en ik denk wel dat teoreties gezien dit terug gedraait zou kunnen worden.

mol 8)
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Hutsje schreef:
Jokie schreef:
massam schreef:dat meen je niet!

ik weet niks van doggen en genetica, maar na het lezen van de waardevolle stukjes uit dit en het andere topic is het zelfs voor mij duidelijk dat mams vast heel lief is, maar dat ze beter haar kippenhokje leeg kan laten.... 8O

Hoe het precies zit weet ik niet, wat ik dus gelezen heb is dat het dit een zwarte dog reu zal zijn als Dekreu en dat mag volgens mij qua combi.
Ja, alles mag want deze teef die heel erg wit is is goedgekeurd. De vorige combi mocht ook. Wil niet zeggen dat het verstandig is.
Ik zeg ook niet dat het verstandig is, want dat vind ik het absoluut niet en al helemaal de vorige twee combi's van die teef. (ik heb het topic gelezen ;) )
Ik vind het persoonlijk onverstandig om een teef te laten dekken 3 keer in vier jaar (eerste nest in 2001 toch)
Maar of dat bezwaarlijk is voor een teef weet ik dus niet daar heb ik geen verstand van. :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

brenwin schreef:
Martijn schreef:
brenwin schreef:Martijn, zoals Chrico al voor mij heeft gequote heb ik direct duidelijk gemaakt dat ik nooit beweerd het dat het een goed nest is. Waar het nu om gaat is dat ik laat zien dat mijn hond...volgens jou woorden destijds een defect gefokte pup, wel een goed hondje is. En met hem nog twee andere uit het nest. Je zal mij NOOIT horen zeggen dat de dove hondjes goed gefokte pups zijn. Ik wil alleen maar aantonen dat niet het hele nest verkeerd is, want daar draaide het in dat topic wel op uit.
Het hele nest is wel verkeeheeeerd. Dat er geen pups zijn ingeslapen is puur toeval. Blinde, domme mazzel.
Daarom is het een defect gefokt nest. Niet met het oog op gezondheid. Dat noem ik fout.

Maar goed....jij blij met je bekertjes.Doei.
Ik denk dat ik het stukje heb gemist waar ik neerzet dat ik trots ben op mijn bekertjes :? Ik ben trots op mijn hond die een heel mooi keuringsrapport heeft meegekregen. Daar ben ik trots op. En ik ben trots op de andere twee hondjes die eveneens een lovend keuringsrapport hebben meegekregen.
Je moet trots zijn op je hond. Niet omdat hij goede papiertjes heeft gekregen....maar op je hond. een papiertje zegt echt niet alles, maar voor jou kennelijk dus wel :kotz:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolinde »

Weet je wat het allerergste nog is: deze fokker gaat dit jaar ( bij voldoende belangstelling ) weer een nestje fokken met deze teef!!!!!!!! :roll: :jank:
Gaan we weer................................
We hebben al niet zo'n heel erg sterk ras, moet je ook nog eens zulke honden gebruiken voor de fok :cry2: ik wordt hier heel erg verdrietig en boos tegelijk van................

Groetjes Rolinde en knuffels van James en Ozzy!
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Rolinde schreef:Weet je wat het allerergste nog is: deze fokker gaat dit jaar ( bij voldoende belangstelling ) weer een nestje fokken met deze teef!!!!!!!! :roll: :jank:
Gaan we weer................................
We hebben al niet zo'n heel erg sterk ras, moet je ook nog eens zulke honden gebruiken voor de fok :cry2: ik wordt hier heel erg verdrietig en boos tegelijk van................

dat meen je toch niet 8O 8O 8O 8O
AfbeeldingAfbeelding
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Yep, meen ik wel :jank:

Kijk maar: (door moderator verwijderd)
onder het kopje nieuws en dan helemaal onderaan............

Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Rolinde schreef:Yep, meen ik wel :jank:

Kijk maar: (door moderator verwijderd)
onder het kopje nieuws en dan helemaal onderaan............

zonde van het prachtige ras :jank:
AfbeeldingAfbeelding
Terra

Re: Uitslag erg wit doggennest....

Ongelezen bericht door Terra »

brenwin schreef:Enige tijd geleden ben ik even op dit forum geweest ivm het topic Erg wit doggennest. Wilde nog even een kleine aanvulling geven op de discussie van destijds. Mijn hondje zou een defect gefokt hondje zijn.... Er zou niets deugen van het nest.... Bij deze de resultaten van het afgelopen jaar:

Dogachtigen show december 2003:

Beste Reu puppyklasse zwart/zwart-wit: Bhandor van Huize Diana

Beste Teef puppyklasse zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana

Beste Pup zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana

Jonge hondendag NDDC 3 april 2004

Beste Reu zwart/zwart-wit Klasse 3: Bhandor van Huize Diana

Beste Teef NEK klasse 3: Babs van Huize Diana

Beste Teef NEK: Babs van Huize Diana

Beste NEK van de dag: Babs van Huize Diana

Oh oh wat zijn het slechte honden... Alle hondjes hebben een heel goed tehuis en gaan hartstikke goed. Wij zijn nog steeds dolblij met onze "defect gefokte pup". Waarschijnlijk wordt dit bericht binnen no-time verwijderd maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Ok... Ik heb met groeiende verbazing dit topic (en de eerdere) gelezen, en wat mij verbaast, is dat je na ruim een half jaar nog eens terug komt om toch te proberen je gelijk, of in ieder geval het laatste woord te halen... Zo komt het in ieder geval op mij over.

Tuurlijk heb je een mooie, lieve hond. Net als dat iedere andere honden eigenaar zijn hondje het allermooiste vindt. (Kom je aan Terra, dan kom je aan mij :pffff: maar dat betekent niet dat ik daarbij ook zeg dat Terra genetisch goed in mekaar steekt)

Maar wat jij doet, is het over één kam scheren van de ´prestaties´ van jouw hond, en de kwaliteit van het nest. Als iemand een nest fokt met veel handicaps er in, en vervolgens diezelfde combinatie nog eens moedwillig overdoet, dan klopt er toch iets niet? Dan is dat toch niet zo´n slimme keus? (Waarom doet iemand dat, is er soms veel geld mee te verdienen?!) Hartstikke fijn dat jouw hondje wél gezond is, maar 1/3 gehandicapten is toch 33 % en dat vind ik persoonlijk erg veel!

Maar goed ik wil niet herhalen wat er al gezegd is. Als je het hier zo onplezierig vindt, en je het vervelend vindt dat mensen jouw mening niet delen en je recht voor zijn raap vertellen wat ze vinden, dan moet je misschien inderdaad er voor kiezen om hier niet meer te komen. Bespaar jezelf een hoop ergernis! En nogmaals, het verbáást me dat je ruim een half jaar hebt zitten broeden voor je een herhaling van het vorige topic opende... 8O Wat wou je daar eigenlijk mee bereiken?

Sorry als ik betweterig of kattig of bemoeizuchtig of anderszins vervelend overkom. Ik geef alleen mijn visie op het geheel, en heb daarbij geenszins de bedoeling om jou af te kraken. Misschien wel een beetje de fokker, maar goed. Daar hoef jij je niets van aan te trekken. :p:
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja, er is de laatste tijd al zo'n rommeltje aan het ontstaan onder ons ras.............................je hoort bijna elke week wel dat er een jonge dog van onder de 5 jaar overlijdt....... :cry2:
Vorige week eentje van 2, zakt zo in elkaar.........dood :jank:
Dat baart mij ernstige zorgen hoor!!!!!

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rolinde schreef:Ja, er is de laatste tijd al zo'n rommeltje aan het ontstaan onder ons ras.............................je hoort bijna elke week wel dat er een jonge dog van onder de 5 jaar overlijdt....... :cry2:

Ja dat begrijp ik.
Wat is dan eigenlijk de rol van een rasvereniging en van zo'n doggendag?
Ik bedoel ik ben geen keurmeester (heb er ook geen ambitie naar)maar hoe kun je een hond laten winnen die uit zo'n nest komt?
Dat houdt een soort goedkeuring in. :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Trouwens Brena, als je nog leest :roll: ( vast wel ), het is ook niet zo heel erg denderens moeilijk hè om 1e reu te worden in klasse 4 afgelopen jongehondendag als Bhandor de enige reu was :roll:
Ik heb toevallig even de katalogus voor me liggen.....................sorry kon het even niet laten om te reageren..............stoor me heel erg aan jouw gedragingen hiero...........

Groetjes Rolinde en knuffels van James en Ozzy

Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

een keurmeester houd zich alleen bezig met de hond voor hem,niet wat zijn achtergrond is.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Link naar de fokker is verwijderd, daar het op voorhand duidelijk is dat daar een klacht over komt.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Moderatorteam schreef:Link naar de fokker is verwijderd, daar het op voorhand duidelijk is dat daar een klacht over komt.
Goh, was ik eindelijk een keer op tijd met kijken voor het weg is gehaald :mrgreen: :mrgreen: Ben namelijk altijd net te laat :roll: :P :P
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Brigitte schreef:
Moderatorteam schreef:Link naar de fokker is verwijderd, daar het op voorhand duidelijk is dat daar een klacht over komt.
Goh, was ik eindelijk een keer op tijd met kijken voor het weg is gehaald :mrgreen: :mrgreen: Ben namelijk altijd net te laat :roll: :P :P

Heb jij even geluk ;) , maar het klopt wel hè wat ik zei !!!
Erg jammer trouwens dat de link weggehaald is :roll:

Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Brigitte schreef:
Ik was ook gelukkig vlot :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Brigitte
Zeer actief

Rolinde schreef:
Brigitte schreef:

Heb jij even geluk ;) , maar het klopt wel hè wat ik zei !!!
Erg jammer trouwens dat de link weggehaald is :roll:

:mrgreen: :mrgreen:

Ja klopt :evil: En die hond is idd erg wit zeg :? Heel treurig zulke fokkers heel jammer..............
Brigitte
Zeer actief

dogluna schreef:
Brigitte schreef:
Ik was ook gelukkig vlot :mrgreen:
Hahaha ben altijd te laat maar nu niet hihihihi.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

granny schreef:een keurmeester houd zich alleen bezig met de hond voor hem,niet wat zijn achtergrond is.
Ja nou en dat zou moeten veranderen.
Nu wordt er een grote aanzet gegeven tot het nog meer fokken van dove honden :evil:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, elke geïnteresseerde kan zo zelf de juiste link opzoeken, zoek maar op doggenfokkers ;)

Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Rolinde schreef:Ja, er is de laatste tijd al zo'n rommeltje aan het ontstaan onder ons ras.............................je hoort bijna elke week wel dat er een jonge dog van onder de 5 jaar overlijdt....... :cry2:

Hoi Rolinde, het is de laatste tijd wel erg ja.
Maar we 'kennen' natuurlijk ook een heleboel doggen inmiddels.
Maar acht jaar geleden is de mijne ook zo dood neergevallen, niets nieuws dus.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Uitslag erg wit doggennest....

Ongelezen bericht door Scooby »

brenwin schreef:Alle hondjes hebben een heel goed tehuis en gaan hartstikke goed. Wij zijn nog steeds dolblij met onze "defect gefokte pup". Waarschijnlijk wordt dit bericht binnen no-time verwijderd maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Hoi Brenda,

Gelukkig mag het nu misschien goed gaan met alle alle pups uit dat nest, maar ik denk dat jij ook wel weet dat VIER(!!!) pups uit dit nest binnen DRIE(!!!) maanden nadat ze verkocht waren alweer herplaatst zijn geweest, waarvan TWEE(!!!) pups zelfs al TWEE(!!!) keer herplaatst waren toen ze nog geen ACHT(!!!) maanden oud waren!!! Hier zaten dus ook de dove pups tussen... Ik weet niet of je dan nog kunt spreken van dat alles 'hartstikke goed' is gegaan... :roll:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Rataplan schreef:slechte (de dove) tussen zitten

Waarom stonden ze dan op de marktplaats want als het zulke superhonden zouden zijn geweest waarom moet er dan meegeleurd worden?[/quote]

Omdat het heel moeilijk is om drie geschikte kandidaten te vinden die capabel zijn om een dove dog op te voeden... (Daarom zoek je die mensen gewoon op de Marktplaats! :roll: )
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”