Opoe is al 11, sinds januari in NL, komt oorspronkelijk uit Bulgarije. Heeft waarschijnlijk wel een thuis gekend maar is op straat gevonden daar. Er is een goedaardige tumor verwijderd en ze is hier helemaal van hersteld. Ze hoort slecht(heeft vandaag wel bewezen niet compleet doof te zijn, maar ik schat dat ze iedereen graag in de waan laat want dat komt haar beter uit). Zicht is ook niet 100% maar is er nog wel want ze volgt je wel als ze je ziet lopen en als haar niet als een wilde benaderd heeft ze het prima door.
Ze heeft een bescheiden eigen mening. Wandelen is voor jong grut. Dikke doei! Ga zelf maar wandelen. Dus riem om en gaan met die banaan zit er niet in. Eerst even optillen dan pas neerzetten en door naar buiten lopen(anders gaat ze gelijk weer in de eerste de beste mand liggen). Doe je een riem om in de hoop dat ze mee gaat stribbelt ze op haar eigen manier tegen. Eenmaal buiten vind ze het wel prima als ze even mag scharrelen en heeft ze ook niet direct haast om thuis te komen. Reageert niet op verkeer of andere voetgangers, loopt eigenlijk gewoon rustig haar eigen ding te doen.
Eten doet ze ook graag, zolang het maar zacht is of klein. Blikvoer, cheeseburger, frikandel gaat er goed in. Zachte snoepjes ook. Net even hele kleine mini brokjes gehaald, daar haalde ze haar puntneus voor op, tsja waarom zou je ook als je al volgevreten bent.

Maar goed, nu komt dus mijn vraag want daar ben ik echt niet in thuis. De honden krijgen hier wel eens wat blikvoer door hun brok, gewoon omdat ik het leuk vindt om ze af en toe wat lekkers voor te schotelen, net als kvv dagjes. Hoofdzakelijk krijgen ze brok, een dagje meer of minder voedingswaarde maak ik me niet zo druk om. Maar een hond die compleet blikvoer zou willen eten is mij wel nieuw en daar ben ik echt niet in thuis. Ik weet dat het voor een groot deel uit vocht bestaat en de meeste niet heel voedzaam zijn. Welke blikvoer zou een alternatief kunnen zijn voor brok of kvv? Worsten vind ik ook prima, zolang het maar houdtbaar is, ik ken mezelf en elke dag kvv ga ik geheid vergeten te ontdooien met een kop als een vergiet. Dus altijd kvv valt voor mij af, al kan ik het wel proberen af te wissel en kunnen Droef en Izzy heus wel wat mee eten om het op tijd op te krijgen.
Slechte foto, maar ik heb er niet zo veel gemaakt nog. Ik kijk morgen even aan of ik haar kan douchen en haar haar lekker kan kammen zodat ze weer lekker fris is.