Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opoe, hoe je op hoge leeftijd nog kan groeien.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Opoe, hoe je op hoge leeftijd nog kan groeien.

Ongelezen bericht door DesireeB »

Sinds vandaag woont er hier een heuze opoe. Haar naam is Daisy maar aangezien ik altijd Dees of Desi wordt genoemd wordt dat voor mij allemaal veel te verwarrend. :mrgreen: Dat gaat dus wel veranderen. De namen die ik al in gedachte had passen niet echt bij haar, te hip en te ver gezocht. Dat staat haar niet. Voor nu noem ik haar Opoe, vriend is er ook nog niet over uit.

Opoe is al 11, sinds januari in NL, komt oorspronkelijk uit Bulgarije. Heeft waarschijnlijk wel een thuis gekend maar is op straat gevonden daar. Er is een goedaardige tumor verwijderd en ze is hier helemaal van hersteld. Ze hoort slecht(heeft vandaag wel bewezen niet compleet doof te zijn, maar ik schat dat ze iedereen graag in de waan laat want dat komt haar beter uit). Zicht is ook niet 100% maar is er nog wel want ze volgt je wel als ze je ziet lopen en als haar niet als een wilde benaderd heeft ze het prima door.

Ze heeft een bescheiden eigen mening. Wandelen is voor jong grut. Dikke doei! Ga zelf maar wandelen. Dus riem om en gaan met die banaan zit er niet in. Eerst even optillen dan pas neerzetten en door naar buiten lopen(anders gaat ze gelijk weer in de eerste de beste mand liggen). Doe je een riem om in de hoop dat ze mee gaat stribbelt ze op haar eigen manier tegen. Eenmaal buiten vind ze het wel prima als ze even mag scharrelen en heeft ze ook niet direct haast om thuis te komen. Reageert niet op verkeer of andere voetgangers, loopt eigenlijk gewoon rustig haar eigen ding te doen.

Eten doet ze ook graag, zolang het maar zacht is of klein. Blikvoer, cheeseburger, frikandel gaat er goed in. Zachte snoepjes ook. Net even hele kleine mini brokjes gehaald, daar haalde ze haar puntneus voor op, tsja waarom zou je ook als je al volgevreten bent. :LOL: Dan zou ik ook geen droge brok eten.
Maar goed, nu komt dus mijn vraag want daar ben ik echt niet in thuis. De honden krijgen hier wel eens wat blikvoer door hun brok, gewoon omdat ik het leuk vindt om ze af en toe wat lekkers voor te schotelen, net als kvv dagjes. Hoofdzakelijk krijgen ze brok, een dagje meer of minder voedingswaarde maak ik me niet zo druk om. Maar een hond die compleet blikvoer zou willen eten is mij wel nieuw en daar ben ik echt niet in thuis. Ik weet dat het voor een groot deel uit vocht bestaat en de meeste niet heel voedzaam zijn. Welke blikvoer zou een alternatief kunnen zijn voor brok of kvv? Worsten vind ik ook prima, zolang het maar houdtbaar is, ik ken mezelf en elke dag kvv ga ik geheid vergeten te ontdooien met een kop als een vergiet. Dus altijd kvv valt voor mij af, al kan ik het wel proberen af te wissel en kunnen Droef en Izzy heus wel wat mee eten om het op tijd op te krijgen.

Slechte foto, maar ik heb er niet zo veel gemaakt nog. Ik kijk morgen even aan of ik haar kan douchen en haar haar lekker kan kammen zodat ze weer lekker fris is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door DesireeB op 24 apr 2020 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Opoe

Ongelezen bericht door billy »

Wat een lieverd, veel geluk met Opoe :I:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Opoe is eigenlijk wel een passende naam voor deze dame op leeftijd.
Heeft Renske niet houdbare (niet diepvries) KVV?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Opoe is eigenlijk wel een passende naam voor deze dame op leeftijd.
Heeft Renske niet houdbare (niet diepvries) KVV?
Oh ja! Stoom maaltijden. Die haal ik zo nu en dan ook wel eens inderdaad.
Ben nu ook op Excellent blikvoer gestuit. Hoog vlees aandeel en met 1 blik zou ze 3 dagen doen, zolang kan het ook open bewaard worden. Dat ziet er ook wel goed uit.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Let bij blikvoer op dat het compleet is. Het hoort er echt op te staan. Als er geen dosering op staat zonder brokjes, is vrijwel altijd aanvullend voer.

Hier bevalt Renske het best, Rocco en Lukullus gingen ook goed. Rinti beviel niet.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Domor schreef:Let bij blikvoer op dat het compleet is. Het hoort er echt op te staan. Als er geen dosering op staat zonder brokjes, is vrijwel altijd aanvullend voer.

Hier bevalt Renske het best, Rocco en Lukullus gingen ook goed. Rinti beviel niet.
Dit ziet er toch niet slecht uit?
Excellent VERS LAM: Dit puur natuurproduct is met grote zorg bereid volgens barfrecept, zonder kleur-, geur- smaak- of hulpstoffen.

Samenstelling: Vlees en dierlijke bijproducten (minimaal 68% Lamsvlees, minimaal 4% rijst), vitaminen en mineralen.

Analyse: Eiwit 8%, Ruw Vet 6,5%, Ruwe As 2,0%, Vezels 0,4%, Vocht 78%

Voedingsadvies: 20 gr per kilo lichaamsgewicht, jonge dieren: 40 gr per lichaamsgewicht.
Afbeelding
Biothane
WashBar
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat blikvoer van Excellent heette eerst meadowfielld en daar hebben ze hun eigen etiket op geplakt. Prima voer. Aandoenlijk hondje heb je :)

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Op zich prima inderdaad, maar ga er maar vanuit dat je er meer van moet voeren. Het is heel nat en bevat weinig vet. En een klein hondje moet meer hebben dan een grote hond. Ik zou uitgaan van minimaal 25g/kg lichaamsgewicht en in de gaten houden of ze niet naar de 40g toe moet, dat is voor dit soort voer en type hondje niet raar.
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Ze is zo leuk eigenlijk vind ik Opoe ook nog best bij haar passen.
Sandy krijgt vaak Renske of Edgar en Cooper.
Anders misschien haar brokjes weken ?
Laatst gewijzigd door Sigrid,Sandy en Diva op 05 feb 2020 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

ik zei het al in je vorige topic maar wat lijkt ze qua uitstraling op mijn Laika. Daar zit echt wel meer pit in dan je nu denkt.
Ze kijkt de kat nu nog uit de boom maar let op die heeft ze straks allemaal onder de duim.

Hier eten ze smuldier compleet en een goede senior brok die vooral veel doet voor de gewrichten. Door de grote en de hardheid van de brok niet geschikt voor honden met een slecht gebit overigens. Maar hier krijgen de oudjes Kennelsfavoriet m5. Overigens hebben die ook een goede gestoomde maaltijd.
Afbeelding
gevni havanezers
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Yarrah blikvoer is hier geliefd, heb je ook allerlei smaken van en je kunt het vrijwel altijd voordelig(er) kopen op Zooplus. Ze hebben ook kuipjes.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Bij het douchen zorgen dat je echt haar tempo aanhoudt.
Afgespoeld worden met warm water is gewoon aangenaam. Ook voor een hond.
Maar het is waarschijnlijk wel de eerste keer dus let een beetje op je bejegening.

Eerst gewoon zonder water in de douchecabine koekjes eten en dan een piezeltje water als het kan.
Ze mag ook best een keertje weglopen en weer terug komen.
Of niet. Als je het maar positief afsluit.
Dat warm douchen ben ik wel gewend van Izzy, die wenst ook zeer warm anders gaat ze klagen. :engel:
Had eigenlijk bedacht haar gewoon in de badkuip te zetten in een laagje water, gewoon enkel diep zeg maar. En dan gewoon een beetje klooien en we zien wel hoe het gaat. Daar kan ik de douchekop ook in verschillende standen zetten, in de douchecabine niet.
Ik heb er alle tijd voor, en als het niets is dan komt het later wel. Desnoods gewoon even een washand alleen. Ga haar ook niet lastig vallen met een waterblazer, dat vind ik echt nog te veel voor haar. Dus gewoon lekker in een handdoek afdrogen en dan een badjas aan of zo.
Daarna even kijken hoe het met kammen gaat, dat hoeft niet in 1 x allemaal. Maar ik hou wel van schone frisse hondjes.
Heavy schreef:Wat een leuk hondje :I:
Waarom moet ze zacht eten? Heeft ze een slecht gebit?
Ze heeft niet al haar tanden meer en heeft echt moeite met het kauwen van die brokjes. Ze probeerde het wel maar gaat niet echt soepel, kan me dus wel voorstellen dat ze dan grote voorkeur voor blikvoer heeft, al ga ik wel stiekem proberen wat brokjes er aan toe te voegen hoor.

Komen er ook achter dat ze zo slechthoren nog niet is. Ritselen hoort ze prima! En uit de keuken komen lekker dingen dus als je daar vandaan komt kijkt ze heus wel even op. :mrgreen:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Ah, die is al vlot ingeburgerd zo te zien. Het zou me niets verbazen als ze binnen no-time van een opoe verandert in mevr. de directrice ( maar ja, dat is eigenlijk ook een synoniem voor opoe, toch?)
Animonda, natvoer, is ook een heerlijk complete voeding voor fijnproevers. Ook verkrijgbaar in kuipjes.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ah!Wat leuk, gefeliciteerd! Wat een geluk voor dat oudje. Voer zou ik gewoon een premium of super premium kiezen. Afgezien van het feit dat ik vorige week weer fazant en hert kvv kon weggooien, en er voor een kuipje cesar van bezoek een moord werd gedaan.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Inmiddels voer en zachte snacks geregeld.

Net nog even buiten geweest met haar voor het slapen gaan. Ze liep al wat vlotter mee dan vanmiddag. Grote plas en een kleine drol dus dat is er maar uit. Bij thuiskomst had ze ook al geplast en bij het ophalen ook incl poepen dus dat gaat goed. Drinken wilde ze nog niet vandaag, daar ga ik morgen mee aan de slag.

Net naar boven getild en haar in een lekker ingerichte bench gelegd zodat ze niet perongeluk van de trap valt als ze toch aan de wandel gaat.

Filmje van vanmiddag.

En nu gaat bij mij ook het licht uit.Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een leuke en lieve opoe zeg. :I: :I:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat scharrelt ze heerlijk aandoenlijk rond!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat fijn dat ze op haar oude dag nog zo goed terecht komt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

11 voor klein hondje is nog niet zo oud.
Hier een tandloze versnellings bak die echt wel raad weet met ook harde brokjes.
Maar voor de rest zit hij op smuldier compleet en voor de verwennerij geef ik wel eens een simpel kuipje van de LIDL.
Ik denk dat als ze een beetje conditie op wil bouwen over een paar weken wel veder wil hoor ze is leuk
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Zo, eerste nacht is ook goed gegaan. Toen we al half lagen te slapen kreeg ze even last van reverse sneezing en kwam daar wat moeilijk uit. Droef en Izzy kennen het commando slikken(ja ja, heel slecht ik weet het) en dan is het over. Dat gaat bij haar natuurlijk niet. Dus snel een bakje water voor haar gepakt en ze begon gelijk flink te drinken. Daarna is alles in diepe coma beland, ze lag nog heerlijk te slapen terwijl ik al beneden was geweest en schrok een beetje toen ik haar bench open deed.

Vanochtend wakker geworden, eerst de katten en Droef en Izzy overal van voorzien toen Opoe uit de bench gelokt met hele lekkere snoepjes en naar beneden getild voor een portie blikvoer met wat iniminie brokjes. De brokjes heeft ze er keurig naast gegooid, blikvoer op en ze kroop snel weer in haar mand. Droef en Izzy hebben het maar zwaar die moesten de restjes brok opruimen. :engel:

Vandaag even de slaapkamer herinrichten zodat die bench niet in de weg staat, en ik denk dat ie ook wel wat op de tocht staat.

Het is voor mij even schakelen, want ik moet natuurlijk wel rekening met haar houden en alles is nieuw maar het gaat allemaal boven verwachting goed. Droef en Izzy zijn gewoon lief voor haar maar niet opdringerig. Ze laten haar gewoon in haar waarde, voor de rest is er weinig contact onderling maar dat geeft niet. Ze zoekt het tenslotte zelf ook niet op, wie weet komt dat nog. De katten accepteerde haar binnen 5 minuten al. En zelf vind ze alles ook wel best.

En terwijl ik dit verhaal aan het tikken was bleek dat kat Sjimmie de blikvoer die nog niet op was van het aanrecht had gegooid. Droef loopt naar de keuken. Ik hoorde wat gerommel en hij komt met het kuipje blikvoer voor me zitten, zonder het stiekem zelf op te eten. Dus ze hebben alle drie net nog maar wat blikvoer gegeten. :LOL: Soms vraag ik me af wie Droef heeft opgevoed. Die hond is zo braaf, elke andere hond had gewoon de inhoud meteen opgegeten, nee hoor Droef komt even laten zien wat die stoute kat heeft gedaan. :LOL:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Lief opoetje! :I:
Als ze lekker gewend is ga je daar vast een heerlijk hondje aan krijgen!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef: Ze heeft niet al haar tanden meer en heeft echt moeite met het kauwen van die brokjes. Ze probeerde het wel maar gaat niet echt soepel, kan me dus wel voorstellen dat ze dan grote voorkeur voor blikvoer heeft, al ga ik wel stiekem proberen wat brokjes er aan toe te voegen hoor.
Is ze recent nagekeken of zijn er kiezen getrokken? Ook zonder of met weinig tanden kunnen ze wel kauwen als het niet gevoelig is.
Met Tilly ben ik begonnen met de allerkleinste kittenbrokjes en vlees. Na een paar weken kon ze gewoon normaal brokken eten en zelfs konijnenoren knagen.

Ouderdomsstaar maakt trouwens niet blind. Overdag is de zichtbeperking minimaal, in het donker/schemering zien ze wel minder.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Of ze eet gewoon wat ze lekkerder vind, als ik hier zacht vlees met brok zou geven lieten ze ook de brokjes eruit wel afgelikt,
Maar als ze tussen de middag hebben gelopen en ik gooide de zelfde brokken een handje door de kamer dan konden ze het ineens wel eten.
In begin moest ik Blacky smuldier gewoon beetje bij beetje met de hand geven hij kon het niet dus at niet, nu is hij er gek op
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef: Ze heeft niet al haar tanden meer en heeft echt moeite met het kauwen van die brokjes. Ze probeerde het wel maar gaat niet echt soepel, kan me dus wel voorstellen dat ze dan grote voorkeur voor blikvoer heeft, al ga ik wel stiekem proberen wat brokjes er aan toe te voegen hoor.
Is ze recent nagekeken of zijn er kiezen getrokken? Ook zonder of met weinig tanden kunnen ze wel kauwen als het niet gevoelig is.
Met Tilly ben ik begonnen met de allerkleinste kittenbrokjes en vlees. Na een paar weken kon ze gewoon normaal brokken eten en zelfs konijnenoren knagen.

Ouderdomsstaar maakt trouwens niet blind. Overdag is de zichtbeperking minimaal, in het donker/schemering zien ze wel minder.
Moest even de papieren erbij pakket. 29-11-2019 is ze gecastreerd, zijn de melkklier tumoren verwijderd en is haar gebit gedaan.
Verder krijgt ze 2 x per dag kunsttranen tegen het uitdrogen van haar oogjes, wat ze overigens helemaal prima vind. Ze houdt zelf haar kopje omhoog en ogen open als ze weet dat het flesje voor haar neus houdt. Dat is echt 3 seconden werk. Ik vond Droef al braaf maar zij is nog veel makkelijker.

Ik weet wel zeker dat ze niet blind is inderdaad want ze red zich prima in een nieuwe omgeving, soms loopt ze iets te snel en botst bijna maar net niet ergens tegen aan. Wel houdt ik haar ruim weg bij de sloot hier in de straat.

Ze mag ook wel wat aankomen, maar hoorde toen ik haar gisteren haalde dat het geen geweldige eter is. Tot nu toe lijkt dat hier wel prima te gaan. Zolang het zacht is gaat alles er in als zoete koek dat gaan we dan dus maar doen, wie weet wil je ooit wat hardere dingen als ze wat meer op kracht is. Ze is ook nog een beetje wankel, ik geeft haar nu wat flexilife platinum door haar voer. Dat krijgt Droef ook dus heb ik in huis en zorgt er gelijk voor dat het voer lekker ruikt.

Kan ook best zijn dat ze gewoon last van Diva gedrag heeft natuurlijk, dat vind ik ook prima. Ze moet niks maar mag alles. :F:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Wat een schatje :I:
Kai eet tegenwoordig Jarco blikvoer.. de smaak Kalkoen en Rijst gaat prima.
Soms een gestoomde maaltijd van Kennels Favourite.. Hij eet absoluut geen brok.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Gefeliciteerd met de Opoe :cheer:
Je kunt de brokjes weken in warm water en daar dan een lepel blikvoer doorheen doen. Of trapt de diva daar niet in?

Hier thuis hebben we Rocco blikvoer van Zooplus voor de bejaarden als ze eens een moeilijk dagje hebben. Maar dat meng ik wel altijd met KVV omdat ze anders zo goor gaan schijten.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Floortje schreef:Gefeliciteerd met de Opoe :cheer:
Je kunt de brokjes weken in warm water en daar dan een lepel blikvoer doorheen doen. Of trapt de diva daar niet in?

Hier thuis hebben we Rocco blikvoer van Zooplus voor de bejaarden als ze eens een moeilijk dagje hebben. Maar dat meng ik wel altijd met KVV omdat ze anders zo goor gaan schijten.
Weken ga ik vanmiddag proberen. Droef en Izzy krijgen een high energy brok, dus heel veel zal ze er niet van nodig hebben en dan wat blikvoer er door. Des noods zet ik het een half uur van de voren al klaar in heet water zodat het door een rietje kan. Vind wel dat ze echt even goed moet eten namelijk.

Blikvoer heb ik besteld(gelijk maar voor een half jaar ingekocht :O: ) dus dat is onderweg. Voor nu stoppen we haar gewoon van alles toe.

Vanochtend heeft ze met Izzy een oude wijven rondje gedaan. Izzy heeft echt last van haar pootje na haar val van gisteren dus mag het even rustig aan doen(vind ze helemaal niet erg, wat dat betreft lijken de dames aardig op elkaar). Opoe wilde niet naar buiten en dook een paar keer terug in haar mand. Jammer! Ze moest echt even. Sta ik bij de deur poep ze op de mat, dus toch net te laat. Eenmaal buiten stapte ze weer dapper mee. Kwamen op de terugweg een jolige reu tegen. Jong ding, geen kwaad in de zin maar vreselijk lomp. Ik heb haar dus even bij hem weg gehouden. Meisje(jaar of 12) deed haar best de hond te houden en had hem bij zijn tuig vast gepakt. Loop ik 3 meter verder hoor ik haar huilen en stond ze daar nog. Hij had zo'n achterlijke salto gemaakt waardoor ze vast zat in zijn tuig met 2 vingers(helemaal blauw) en ze durfde hem met de andere hand niet los te laten.

Ik heb gezegd dat ik haar kwam helpen. Maar mevrouw dat kan niet dat wordt hij weer helemaal wild van uw hondjes. Nee hoor. Die laat ik even hier zitten. Riemen van de dames in elkaar gedraaid en Izzy een blijf gegeven. Dat deed ze keurig en zo hield zij Opoe even bij zich. Snel hond haar hond gepakt zodat meisje haar vingers kon bevrijden en toen de dames weer vast. Ze stonden op 3 meter afstand keurig te wachten, al had Opoe volgens mij niet echt een idee wat er was behalve dat ze niet weg kon. Maar Izzy deed het maar ff keurig. :I: Ondanks dat Opoe een beetje om haar liep te scharrelen bleef ze netjes zitten.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Zo! even wat foto's van vandaag.

Oogjes net schoon gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Geen foto's! Ik wil koek! Zitten die soms in je telefoon?
Afbeelding

10 foto's verder en eindelijk krijg ik koek.
Afbeelding

Halsbandje voor haar gemaakt, voor het eerst met paracord en door.
Afbeelding

Vanmiddag lekker onder de douche geweest. Ze vond het heerlijk, maar bi het afdrogen was de koek op en is ze gaan liggen.
Omdat ze zo moe was durf ik de waterblazer niet te gebruiken. Na een tijdje lag ze te rillen en zachtjes te piepen. Toen heb ik haar maar flink toegedekt en haar met mand en al verplaatst richting de bank en flink warm gewreven. Dat vond ze wel wat. Toen ze het niet meer koud had is ze maar tv gaan kijken. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk moest ze toch echt weer naar buiten. Dus jas van Izzy aan, deze zit bij Izzy echt strak, Opoe zwemt erin. Ze moest wel geteld 3 seconden wennen. Daarna liep ze erbij alsof ze altijd met jassen aanloopt.
Afbeelding

Ze heeft vanavond brokken van Droef en Izzy gegeten, geweekt en wel maar die zijn haar wel zwaar gevallen. Eerder vanavond moest ik al rennen en haar buiten zetten want aan de diarree en net heeft ze de brokken uitgespuugd.
Morgen komt haar blikvoer. Hopelijk vind ze het lekker doet ze het er goed op want er mag echt wel wat spek aan komen. Dan zal ze zelf ook lekkerder in haar vel zitten en meer energie hebben.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Haha ik vind het echt een grappig ding. Met haar snorretje. :LOL: :I:
Ja ik moet echt wel even wat met haar vacht gaan doen. Het is gelukkig al een stuk zachter na het douchen en ze ruikt heerlijk naar creme spoeling nu. Ik kom nu af en toe bij haar zitten, ze slaapt vooral veel en dan aai en borstel ik haar hier en daar een beetje. Heel zacht want ze is echt breekbaar. Elke keer een klein stukje, ze vind het heerlijk al die aandacht maar is ook vooral heel moe.

Moest net vreselijk lachen. Ze begon weer te lopen, meteen naar de plek waar ze vanmiddag geplast heeft en eerder vanavond wilde poepen dus snel opgepakt en weer buiten gezet. Terwijl ze staat te pakken deed ik het jachtlijntje om. Eerder vanavond wilde ze nog wel even lopen na het poepen, daarom dat jachtlijntje. Maar nu ging ze in 1 loopje meteen weer naar binnen. :LOL: Kom ik aan met mijn schijt lijntje.

Wel merk ik dat ze steeds wat meer contact begint te zoeken en je ook echt probeert aan te kijken. Vooral overdag was dat wel duidelijk. Nu het donkerder in huis en buiten is merk je wel dat ze wat meer moeite heeft om alles te zien.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Haar vacht lijkt nog het meest op die van een westie. Alleen wel dun en heb niet het idee dat er wat te plukken valt. Volgens mij is dat bij westies ook wel vaak het geval, dat ze moeilijk tot niet te plukken zijn.

Geeft helemaal niks. Ze is hier niet om een mode show te doen. Van mijn part gaat ze idd kort en krijgt ze mooie truien. Eerst maar even aankomen in gewicht. Net even samen met haar op de weegschaal gaan staan. Ze weegt maar 4 kg. Daar mag echt wel wat bij. Ze is vrijwel net zo groot als Izzy, die is dan wel wat breder maar weegt 7 kg en is ook niet dik te noemen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”