Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heeft je hond gesloopt als pup?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat heeft je hond gesloopt als pup?

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze hebben allemaal wel iets gesloopt maar niet heel veel. Ik strooide door heel mijn huis van die kleine kauwstokjes. Shira heeft mijn mobiel gesloopt, heel het scherm aangevreten. Jack vooral de rieten eetkamerstoelen waar de serie honden voor hem als pup ook al aan was begonnen. Maar dat was meer omdat dat me eigenlijk niks kon schelen want die stoelen stonden toch op de nominatie om te verdwijnen.

Jack heeft een kussen van de chesterfield bank kapot gemaakt. Die bank heeft hier nog wel twee jaar gestaan trouwens :LOL:

En ik heb een keer drie pups van 15 weken voor een paar uur alleen thuis moeten laten :schrik: i.v.m. plotseling ziekenhuisbezoek. Ik gebruikte geen bench en ze liepen altijd los in huis (wel pupveilig). De schade was de enige plant die ik had en die enorm groot was. Ze hadden de plant omgegooid en de hele pot met aarde uitgegraven :LOL: Werkelijk overal lag aarde. Maar ach, ze hadden het verder reuze naar hun zin gehad. Ik heb alle aarde zo'n beetje weer in de pot gepropt de plant terug gezet en aan de buren gegeven :F: Nu heb ik geen planten meer in huis. Het zou wel weer kunnen denk ik maar ik begin er niet meer aan.

Nadat Jack pup af was hebben we leuke kuipstoelen met metalen pootjes gekocht. En een tafel met metalen poten. :mrgreen: Dus ons kan niks meer gebeuren, hoeveel pups er ook nog komen :mrgreen:

Jack was eigenlijk wel het ergst nu ik het zo objectief terug lees :mrgreen: Hij weet ook altijd precies waar ik waarde aan hecht, die dingen vindt hij ook erg belangrijk om te hebben. Hij heeft het nog wel eens dat hij een beetje onrustig wordt als alles niet volgens plan is gegaan. Dan pakt hij altijd iets van mij, al is het nog zo onbenullig.Ik ruim standaard alle pennen op voordat ik mijn huis verlaat trouwens want hij heeft een keer een watervaste stift gepakt net nadat de nieuwe vloer er lag. :F: . Ik troost mezelf dan maar dat dat juist is omdat het van mij is en hij het daarom graag wil hebben.

Hij doet het nog maar zelden, en ik weet precies in welke situaties er een risico is dat hij iets gaat slopen. Wanneer hij rustig is als ik weg ga dan gaat het goed. Wanneer hij het niet snapt en zelf onrustig is als ik weg ga dan is er een brood van het aanrecht gepakt of een leesbril gesloopt als ik terug kom.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Sofi sloopte alles waarvan ze vermoedde dat er iets eetbaars in heeft gezeten. Dat beperkte zich in de loop der tijd gelukkig tot bakjes van het avondeten die op het werk al door de vaatwasser zijn gehaald maar die kennelijk tóch nog ergens naar ruiken, en die ik niet gelijk naar de keuken bracht.
Izzy viel als puppy ook reuze mee qua slopen. Het enige waar ze echt fanatiek op was, was papier. Dat moest dood. En balpennen/aanstekers. Die laatste 2 kan ik nog steeds niet laten slingeren want die vind ik altijd gekraakt terug.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Alle twee voornamelijk hun eigen speeltjes, Balou heeft ook nog een hondendekbed gesloopt waarbij hij een stuk van de vulling heeft opgegeten waardoor hij naar de dierenarts kon om het weer uit te braken. Lotus heeft een sierplint kapot gebeten, dus het valt eigenlijk reuze mee hier.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hippie kwam hier met ongeveer 4 maanden en heeft niets gesloopt.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

een plint en dat was het voor Laicka, Fix kwam als herplaatser dus geen idee wat die in haar puptijd heeft uitgespookt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Het grote voordeel van oudere honden adopteren :cheer: !
Tot nu toe geen grote zaken gesloopt, soms een plastic zakje wat is blijven liggen met iets eetbaars erin (kruimels).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

M'n neus.

Verder eigenlijk alleen wat eigen speeltjes. Geen enkele hond heeft so far echt onze spullen gesloopt

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Eilfy schreef:M'n neus.
:LOL:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Isa heeft de kast gesloopt toen ze pup was. Inmiddels is ze al 10, maar pas onlangs heb ik hem gerepareerd (de kleur is niet helemaal goed, maar ik ga hem nog wel een keer helemaal verven):

Afbeelding

Afbeelding

Dora en Suus hebben niks gesloopt. Anne heeft het vloerkleed onder handen genomen, evenals de poten van een bijzettafeltje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Sandra&co schreef:Sofi sloopte alles waarvan ze vermoedde dat er iets eetbaars in heeft gezeten. Dat beperkte zich in de loop der tijd gelukkig tot bakjes van het avondeten die op het werk al door de vaatwasser zijn gehaald maar die kennelijk tóch nog ergens naar ruiken, en die ik niet gelijk naar de keuken bracht.
Izzy viel als puppy ook reuze mee qua slopen. Het enige waar ze echt fanatiek op was, was papier. Dat moest dood. En balpennen/aanstekers. Die laatste 2 kan ik nog steeds niet laten slingeren want die vind ik altijd gekraakt terug.
O ja, dat heeft Lily met wasknijpers.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

De Chihuahua-pup van smam heeft trouwens destijds de onderkant van haar dure keukenblok kapotgeknaagd :LOL: Ze dacht dat zo'n klein ding wel los in de keuken kon als ze ging werken. Dat viel tegen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft niets gesloopt. Gait was een ander verhaal, maar die hield het gelukkig wel bij z'n eigen speeltjes en knuffels. En een overhemdknoopje dat wat later aan de achterkant eruit kwam. Ergste was wel de poot van een knuffel die hij na drie dagen maar weer uitspuugde, want het ging niet verder. Was in die tijd erg alert op of hij goed bleef eten, drinken, poepen en plassen en geen last van z'n buik kreeg, want hij vrat de gekste dingen op. Gelukkig kwam het er altijd wel weer uit zonder dat het dierenartsbezoek werd
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik hoor het al, als hier een pup komt dan gaan we een maand of 5 in de badkamer wonen. :schrik:
Of een mega puppy-ren voor alle meubels langs :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Niet heel veel huishonden gehad
Amor (xherder-Whippet) heeft m’n afstandbediening gesloopt
Ace heeft m’n Oakley op sterkte gesloopt
M’n terrierdame geeft destijds niks gesloopt van 5 weken tot 5 maanden toen ze vertrok

Umi en Plato zijn volwassen pas bij mij binnen gekomen. Plato heeft bij mijn moeder aan de salontafel geknaagd
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Imme - bijna 7 maanden nu - heeft nog steeds niks gesloopt.
Loopt wel altijd rond te sjouwen met zijn eigen spullen, maar die van ons blijft ie vanaf.
Buiten heeft ie eeuwig en altijd een stok in z'n bek.
Maar binnen laat hij de bak aanmaakhoutjes bij de kachel met rust.

Mijn allereerste pup vrat ooit een stevig gat in mijn rondslingerende spijkerbroek.
Beviel kennelijk slecht, want daarna zat ze nooit meer ergens aan.
En mijn tweede pup sloopte zelfs nog geen papiertjes.
Met Imme dacht ik dat mijn mazzel wel op zou zijn, maar het valt nog steeds reuze mee :-)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Yara at trouwens ook kurken onderzetters. Meestal niet helemaal, maar we hebben er een heel aantal aangevreten onderzetters :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar en piiri niets. (Behalve het hondje van de buren)
Treskor tientallen teenslippers (enkel dat bolletje onderin beet hij kapot, maar ja, onbruikbaar worden ze dan toch :LOL: ), keukenrollen zijn nu zijn nieuwe favoriet.
Portefeuille van huisgenoot heeft hij kapot gedaan (geld en kaarten erin gelukkig niet) en van een bril heeft hij stukje oor kapot gebeten zodat die ook vervangen moest worden. Hij is een krak om met minimale beschadigingen voorwerpen volledig onbruikbaar te maken :goeie:
Vrijdag was ik op het werk toen ik via de camera zag dat hij aan een muur bezig was :schrik: meteen naar huis gegaan (toespreken via de camera leverde een kwispel en vrolijk verder gaan op :mep: ) . Gelukkig valt dat ook te herstellen zonder dat er echt veel schade is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O ja, ik herinner me nu dat wc-rollen en Taartje ook geen goede combinatie waren :F: Ze sloopte ze niet, maar trok wel al het papier van de rol en liep daar het hele huis mee door, waardoor ik dus meerdere keren bij thuiskomst een heel huis versierd met wc-papier aantrof.

Taartje stal sowieso verschrikkelijk, maar niet om te slopen, gewoon om te hebben en bovenop te gaan liggen.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

maart schreef:Runar en piiri niets. (Behalve het hondje van de buren)
Oh, dat valt mee. :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Persistence schreef:
maart schreef:Runar en piiri niets. (Behalve het hondje van de buren)
Oh, dat valt mee. :mrgreen:
Nou, het was wel het duurste tot nu toe :mrgreen:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss een ieniminie stukje van de plint kaal geknaagd, en de rand van de krabpaal. Verder helemaal niets.
Mijn herders als pup ook niets. Tycha was een jaar, en had niets gesloopt dus ik dacht wel een nieuwe salontafel (kist) te kunnen kopen. Daar heeft ze vakkundig iedere keer als ik even de kamer uit was, steeds een hoek afgekloven. Toen alle hoeken (onder en boven) eraf waren, heeft ze er nooit meer aangezeten. Jaren later vond ze het nog een keer nodig om een gat in het gordijn te bijten.
Afbeelding
Groetjes Marja
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari heeft als pup echt nog nooit iets gesloopt, nog niet een knuffel, nog altijd niet trouwens.
De aangeboden wc of keukenrollen en kartonnen verpakkingen werden vakkundig versnipperd, maar zou ik het hem nu aanbieden, dan laat hij het voor wat wat is. Onze vorige pup dat was een heel ander verhaal. :schrik: :LOL:
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

In de afstandsbediening van de tv staan haar tanden ( van Bente). Verder niets en omdat ze een hekel heeft aan de bench mocht ze vrij vlot los in huis. Bente hebben we als pup en nog vind ik bijzonder dat ze nooit een knuffel van de kinderen heeft toegeëigend. Sterker nog soms mag ze van de kinderen een knuffel lenen en daar is ze blij mee en loopt er heel voorzichtig trots mee rond. Boet kwam later was we iets meer dan 1 jaar en ook die doet niks met de knuffels van hun. Zo knap hoe ze blijkbaar “weten” wat van de kinderen is. Boet (zo jammer) eet sokken. Het is heel wat minder dan eerst. Sinds een paar weken weer een sok gezien bij zijn ontlasting. Het kan gevaarlijk zijn maar afleren lukt niet want hij doet het niet als we erbij zijn. Dan kan ik het trainen. Helaas lukt het mij niet de benedenverdieping sokken vrij te houden.
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Aiko was een vreselijke sloper als pup. Stoelpoten, tafelpoten, de gordijnen, zijn speelgoed. Er was maar weinig veilig voor hem.
Het duurste was de leren bank. Daar zat een heel klein ieniemini haakje aan het zitvlak. Genoeg voor meneer om daar in een nacht tijd een gat in te maken, zo groot dat ie er zelf in paste.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

DeDiana schreef:O ja, ik herinner me nu dat wc-rollen en Taartje ook geen goede combinatie waren :F: Ze sloopte ze niet, maar trok wel al het papier van de rol en liep daar het hele huis mee door, waardoor ik dus meerdere keren bij thuiskomst een heel huis versierd met wc-papier aantrof.

Taartje stal sowieso verschrikkelijk, maar niet om te slopen, gewoon om te hebben en bovenop te gaan liggen.
Dat eerste deed Imp. Die ging door het kattenluik de gang in en naar de badkamer, pakte dan het begin van de rol en ging door het kattenluik terug de woonkamer in. Is de eerste keer best een raar gezicht.

Het tweede doet Maddie. Die sloopt niet, maar jat wel van alles. Pollepels, wasknijpers, propjes, bestek. Allemaal in haar kast onder het matras.

Zowel Fitz als Maddie hebben in hun eerste week hier de internet kabel naar de tv doorgeknipt. Daarna heeft manlief hem maar onder de vloer geknutseld.
Verder hebben ze nooit echt gesloopt.
Fitz mocht wel graag schoenen in de tuin verstoppen.
Wat Imp grappig genoeg ook weer deed als pup.

Maar ernstige dingen niet echt. Of ik heb het verdrongen. Dat kan natuurlijk ook :engel:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
DeDiana
Zeer actief

Kayltje schreef:
DeDiana schreef:O ja, ik herinner me nu dat wc-rollen en Taartje ook geen goede combinatie waren :F: Ze sloopte ze niet, maar trok wel al het papier van de rol en liep daar het hele huis mee door, waardoor ik dus meerdere keren bij thuiskomst een heel huis versierd met wc-papier aantrof.

Dat eerste deed Imp. Die ging door het kattenluik de gang in en naar de badkamer, pakte dan het begin van de rol en ging door het kattenluik terug de woonkamer in. Is de eerste keer best een raar gezicht.

Het tweede doet Maddie. Die sloopt niet, maar jat wel van alles. Pollepels, wasknijpers, propjes, bestek. Allemaal in haar kast onder het matras.
Haha, da's ook toevallig :lol1:

Ik had de deur van de badkamer altijd openstaan omdat Mila daar graag lag, dus zette de rol wc-papier altijd op een hoog kastje. Natuurlijk vergat ik dat geregeld en dan was het weer prijs. Inderdaad het eerste velletje vastpakken en dan het hele appartement door lopen. En door het hele huis ook echt hè, ik kon gewoon zien dat ze ermee rond geparadeerd had om haar buit te showen :LOL:

En trots dat ze was als ze weer eens ergens iets moois had gevonden (gejat): filmpje.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hannah is een ontzettende sloper.

Tot nu toe heeft ze op een plinthoek geknaagd, op een poot van de tafel, op het stootboard van de trap, ze trekt keukenrollen van de kast en versnippert ze, haalt onderzetters van de salontafel om op te kluiven, trekt hele pollen uit mijn vloerkleed, heeft het rieten hondenmandje wat al 10 jaar meegaat aan een kant gedemonteerd en de speelgoedmand gesloopt :jank:
Misschien had ik haar toch de bench aan moeten leren als ze even alleen moet blijven :LOL:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

DeDiana schreef:
Kayltje schreef:

Ik had de deur van de badkamer altijd openstaan omdat Mila daar graag lag, dus zette de rol wc-papier altijd op een hoog kastje. Natuurlijk vergat ik dat geregeld en dan was het weer prijs. Inderdaad het eerste velletje vastpakken en dan het hele appartement door lopen. En door het hele huis ook echt hè, ik kon gewoon zien dat ze ermee rond geparadeerd had om haar buit te showen :LOL:

En trots dat ze was als ze weer eens ergens iets moois had gevonden (gejat): filmpje.
:I: Wat een schattig filmpje.

Imp kwam ook gewoon met de wc rol sliert binnen als we thuis waren.
*Kijk hoe mooi!* Rondje om de tafel. *Heb ik gevonden, daaro ergens. Ik dacht dat je dat ook wel zou willen zien!* Kruipt tevreden op de bank met het uiteinde. *Zo, hard gewerkt, nu even slapen*
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
DeDiana
Zeer actief

Kayltje schreef:
DeDiana schreef:
Kayltje schreef:

:I: Wat een schattig filmpje.

Imp kwam ook gewoon met de wc rol sliert binnen als we thuis waren.
*Kijk hoe mooi!* Rondje om de tafel. *Heb ik gevonden, daaro ergens. Ik dacht dat je dat ook wel zou willen zien!* Kruipt tevreden op de bank met het uiteinde. *Zo, hard gewerkt, nu even slapen*
Haha, die Imp :I: Alles inpakken met wc-papier :lol1:

Taartje deed het alleen als ik niet thuis was, voor het leuke verrassingseffect bij thuiskomst ;-)
Eveline23
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Eveline23 »

Onze pup, 13 weken nu, heeft buiten papieren zakdoejes ( die hij wel ergens vond ) en mijn opladers voor de gsm , nooit iets stuk gebeten. We hadden hem op 8 weken.
Sommige mensen kraakten me echt af toen ik vertelde dat we Riley direct voor enkele uurtjes alleen lieten. En oh hij zou een sloopkerke worden. Ik heb vaak geen vaste dagen om te werken, dus het gebeurt wel eens dat ik op het onverwachtse moet gaan werken.
Riley mag hier vrij rond lopen. Als we moeten werken zit hij in de slaapkamer waar hij alles bij zich heeft dat hij moet hebben.
Hij begint zindelijk te worden, sinds maandag doet hij geen plasje meer in de slaapkamer als hij alleen zit. Maar soit, dat terzijde. Hij heeft al eens geknabbeld aan mijn opladers maar dat was mijn eigen domme fout want ik legde ze niet weg. En hij heeft ook al eens 2x mijn oortjes stuk gebeten, ook mijn fout want ze lagen naast mij. Maar voor de rest heeft tot nu toe nog niets stuk gebeten. :)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”