Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wordt een hond slomer van castreren/steriliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:
granny schreef:
Martijn schreef:
maxcola schreef: Heb je eigenlijk zelf ervaring met een gecastreerde hond?
Ja. Anders dan hier gebruikelijk is lul ik niet over dingen waar ik geen ervaring mee heb.
Een stuk of 12 reuen voor en na castratie meegemaakt. Allemaal verneukt. Allemaal het mooie eraf en allemaal veel te vroeg oud. Niet 1 uitzondering.
Ik denk dat ze bedoelt of je er zelf in je bezit hebt gehad?
Nee. Maakt dat uit?
Ik heb ze wel jarenlang elke dag meegemaakt.

Nogmaals, ik laat niet zonder reden in mijn honden snijden dus heb dat soort honden ook niet in huis.

Ja.
Het is niet je eigen hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

maxcola schreef:
Martijn schreef:
granny schreef:
Martijn schreef: Ja. Anders dan hier gebruikelijk is lul ik niet over dingen waar ik geen ervaring mee heb.
Een stuk of 12 reuen voor en na castratie meegemaakt. Allemaal verneukt. Allemaal het mooie eraf en allemaal veel te vroeg oud. Niet 1 uitzondering.
Ik denk dat ze bedoelt of je er zelf in je bezit hebt gehad?
Nee. Maakt dat uit?

Nogmaals, ik laat niet zonder reden in mijn honden snijden dus heb dat soort honden ook niet in huis.

Ja.
Dus? :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Stang schreef: Zou je werkelijk denken? :?
Serieus hoor, naar mijn mening mankeert daar werkelijk totaal niets aan de rangorde. Als er iemand baas over zijn hond is, dan is het die man wel.

En waarom zou dit aan de rangorde liggen? Ik begrijp dat niet helemaal: de hormonen van die hond slaan op hol door alle loopse teven. De hond wordt hier helemaal hyper van. Ik begrijp de relatie tot rangorde dan niet :?
Dekken is voorbehouden aan ranghoogste reuen. Heel simpel behoort de ranghoogste de baas te zijn, de eigenaar dus. Een echte ranglaagste reu tilt zijn poot niet eens op bij het plassen. Honden krijgen bij ons gemiddeld een veel te hoge positie in het gezin. Geeft helemaal niks hoor, zolang beide partijen daarmee gelukkig zijn. maar het werkt dus wel dit soort gedrag in de hand.
Owww, oké :? Hahahahaha, ik ga dit maar niet aan die man vertellen 8O Die wordt gekkkkkk (is een hele strenge baas die echt niet accepteert als ik vertel dat hij niet de ranghoogste is :? :P )

Maar nu zit ik dus even ineens verder te denken...... Als Kaya loops is, dan "dekt" Moritz Kaya.... betekent dit dan dus ook dat Pieter niet de ranghoogste is in Moritz's ogen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Stang schreef:
Eline* schreef:
Serieus hoor, naar mijn mening mankeert daar werkelijk totaal niets aan de rangorde. Als er iemand baas over zijn hond is, dan is het die man wel.

En waarom zou dit aan de rangorde liggen? Ik begrijp dat niet helemaal: de hormonen van die hond slaan op hol door alle loopse teven. De hond wordt hier helemaal hyper van. Ik begrijp de relatie tot rangorde dan niet :?
Dekken is voorbehouden aan ranghoogste reuen. Heel simpel behoort de ranghoogste de baas te zijn, de eigenaar dus. Een echte ranglaagste reu tilt zijn poot niet eens op bij het plassen. Honden krijgen bij ons gemiddeld een veel te hoge positie in het gezin. Geeft helemaal niks hoor, zolang beide partijen daarmee gelukkig zijn. maar het werkt dus wel dit soort gedrag in de hand.
Owww, oké :? Hahahahaha, ik ga dit maar niet aan die man vertellen 8O Die wordt gekkkkkk (is een hele strenge baas die echt niet accepteert als ik vertel dat hij niet de ranghoogste is :? :P )

Maar nu zit ik dus even ineens verder te denken...... Als Kaya loops is, dan "dekt" Moritz Kaya.... betekent dit dan dus ook dat Pieter niet de ranghoogste is in Moritz's ogen?
Als jullie het hem niet verbieden niet. Doet hij het ondanks waarschuwingen toch waar je bijstaat dan is hij inderdaad niet erg veel lager in rang dan jullie.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef: Owww, oké :? Hahahahaha, ik ga dit maar niet aan die man vertellen 8O Die wordt gekkkkkk (is een hele strenge baas die echt niet accepteert als ik vertel dat hij niet de ranghoogste is :? :P )

Nee, je gaat te ver in je redenatie. Een reu met driften is niet zo even ranghoogste. Alleen is hij niet in die mate ranglaagste dat ie ze niet laat zien. Wat ik al zei, een echte ranglaagste reu tilt zijn poot niet eens op met piezen, dat doen onze honden allemaal. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Stang schreef:
Eline* schreef:

Als jullie het hem niet verbieden niet. Doet hij het ondanks waarschuwingen toch waar je bijstaat dan is hij inderdaad niet erg veel lager in rang dan jullie.
O, gelukkig maar! ;) Nee we verbieden het hem niet, zien er niet zoveel kwaad in.
Hij doet het trouwens absoluut niet als Pieter in de kamer is hoor! (wel als ik in de kamer ben)
Afbeelding
A good dog never dies...

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:
maxcola schreef:
Martijn schreef:
granny schreef: Ik denk dat ze bedoelt of je er zelf in je bezit hebt gehad?
Nee. Maakt dat uit?

Ja.
Dus? :roll:
Dus je weet niet hoe een castratie uitpakt bij je eigen hond, waarbij je de controle hebt over eten en bewegen en omgaan met andere honden.

Wat ik me trouwens afvraag is hoe alle anti-castratiemensen staan tegenover castratieprojecten van (buitenlandse) zwerfhonden, en in het algemeen tegenover het propageren van castratie om de hondenpopulatie in te dammen.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
maxcola schreef:
Martijn schreef:
granny schreef: Ik denk dat ze bedoelt of je er zelf in je bezit hebt gehad?
Nee. Maakt dat uit?

Ja.
Jammer genoeg niet. Als het wel mijn honden waren dan waren het nog steeds de vitale, geinteresseerde, ECHTE honden die het ooit waren.

Heb jij trouwens een ongecastreerde hond in huis? Nee.
Dus hou je dan zelf ook lekker je muil over wat het verschil tussen een intacte en een castraat is?

Lastig he, als je dom bent?
Pfffft, dat temperament van jou lijkt me anders ook knap lastig in het dagelijks leven.

Ik kan ook niet vergelijken, maar ik hou toch lekker mijn muil niet. :mrgreen: Ik zie ook wel moddervette gecastreerde reuen die niet vooruit te branden zijn, maar volgens mij is dat echt voor een bepaald deel te wijten aan de baas in kwestie. Dus als Dapper zonder ballen bij jou was beland (jaja, dan had je hem niet gehoeven :roll: ), was hij wellicht ook nog steeds slank en actief. :pffff:

Hanneke
laeken
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Martijn schreef:
maxcola schreef:
Martijn schreef: Nee. Maakt dat uit?

Ja.
Jammer genoeg niet. Als het wel mijn honden waren dan waren het nog steeds de vitale, geinteresseerde, ECHTE honden die het ooit waren.

Dus hou je dan zelf ook lekker je muil over wat het verschil tussen een intacte en een castraat is?

Lastig he, als je dom bent?
Pfffft, dat temperament van jou lijkt me anders ook knap lastig in het dagelijks leven.

Ik kan ook niet vergelijken, maar ik hou toch lekker mijn muil niet. :mrgreen: Ik zie ook wel moddervette gecastreerde reuen die niet vooruit te branden zijn, maar volgens mij is dat echt voor een bepaald deel te wijten aan de baas in kwestie. Dus als Dapper zonder ballen bij jou was beland (jaja, dan had je hem niet gehoeven :roll: ), was hij wellicht ook nog steeds slank en actief. :pffff:

Hanneke
Ik denk van niet. Ik ken Dapper en als hij zo sloom was als hij binnen is en buiten niet iedere boom zou markeren en op zoek zou zijn naar andere honden zou hij zeker dik en lusteloos genoemd mogen worden.

Niet om je aan te vallen hoor, maar ik herinner me nog dat jack overgewicht had is het niet? Hij kon minder lopen even door zijn handicap en werd dus te dik. Hij is een podenco dus dat is al moeilijk.

Hij is verder gecastreerd, zou het dat misschien zijn???
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

[Jammer genoeg niet. Als het wel mijn honden waren dan waren het nog steeds de vitale, geinteresseerde, ECHTE honden die het ooit waren.

Jammer genoeg voor jou weet ik het verschil , ja. Ik HAD namelijk een ongecastreerde reu in huis totdat hij gecastreerd werd 8)

En nee, ik hou mijn muil niet.

Lastig he, als je dom bent?[/quote]

Ja. Maar ik kan het nog enigszins verbergen in tegenstelling tot jou
:mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef:
Dus je weet niet hoe een castratie uitpakt bij je eigen hond, waarbij je de controle hebt over eten en bewegen en omgaan met andere honden.
Wat een slappe onzin, hanneke.
Ik kan je geruststellen. Ik weet exact hoe het merendeel van die mensen moet knokken tegen het overgewicht van hun honden.
Er zitten honden bij die de godganse dag buitenlopen op het manege terrein en tweemaal daags met een buitenrit van anderhalf uur meegaan. Die honden krijgen maar heel weinig te eten en zijn nog steeds dikker dan ze horen te zijn.
In zo'n geval zou ik eens langs de da gaan om te kijken of er niks mis is met die stofwisseling. Kom nou toch, Martijn, ja, ik ken ook legio te dikke honden, en een groot deel daarvan is gecastreerd. Maar dat zijn niet de honden die ook als het gietzeikt een uur in het park lopen te rennen. En mijn eigen castraatje is en blijft inmiddels weer keurig op gewicht, en dat is toch echt alleen een kwestie van opletten met voeren en voldoende bewegen.
Martijn schreef:
Wat ik me trouwens afvraag is hoe alle anti-castratiemensen staan tegenover castratieprojecten van (buitenlandse) zwerfhonden, en in het algemeen tegenover het propageren van castratie om de hondenpopulatie in te dammen.
Als jij denkt dat ik na dit soort onzin hierover met je in discussie ga heb
je het mis.
Ja, da's makkelijk. :-D

Hanneke
laeken
Zeer actief

Tuurlijk is Martijn voor het castreren van straathonden waar niks dan vreselijke ellende uitkomt. Castratie is niet verboden en altijd slecht, alleen meestal wel helaas.

Eerlijk is eerlijk, ik baal als een stekker dat alle buitenlandse honden standaard gecastreerd komen. Ik wil best een podenco, maar dan wel ongecastreerd als het kan, dat gaat niet via stichtingen dus. Dan maar een teef :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik denk van niet. Ik ken Dapper en als hij zo sloom was als hij binnen is en buiten niet iedere boom zou markeren en op zoek zou zijn naar andere honden zou hij zeker dik en lusteloos genoemd mogen worden.

Niet om je aan te vallen hoor, maar ik herinner me nog dat jack overgewicht had is het niet? Hij kon minder lopen even door zijn handicap en werd dus te dik. Hij is een podenco dus dat is al moeilijk.

Hij is verder gecastreerd, zou het dat misschien zijn???
Jack is niet te dik geworden door z'n handicap, maar doordat hij na z'n operatie vijf maanden verplicht aan de riem heeft gelopen. Het feit dat hij gecastreerd is speelde wellicht mee, maar dat is dus moeilijk te zeggen. Voor zijn operatie was hij in elk geval mooi slank.

En het heeft best wel even geduurd, maar nu zie je dus weer ribben zitten bij Jack. :-D

Maar zonder iemand aan te vallen, maar Jacks activiteiten bestaan dan ook uit meer dan bomen markeren en op zoek zijn naar andere honden.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hanneke
Hanneke2
Zeer actief

MARC_S schreef: Tuurlijk is Martijn voor het castreren van straathonden waar niks dan vreselijke ellende uitkomt. Castratie is niet verboden en altijd slecht, alleen meestal wel helaas.
Even voor mijn duidelijkheid: jij ziet dat dus ook zo?

Wat ik me dus afvraag, is in hoeverre je in jullie ogen een zwerfroedel naar god helpt door het te castreren. Als de impact van castratie zo groot is als jullie beweren, schop je de hele rangorde door elkaar als je bijvoorbeeld een van de reuen per ongeluk overslaat of een halfvolwassen hond bewust nog niet castreert.
MARC_S schreef:
Eerlijk is eerlijk, ik baal als een stekker dat alle buitenlandse honden standaard gecastreerd komen. Ik wil best een podenco, maar dan wel ongecastreerd als het kan, dat gaat niet via stichtingen dus. Dan maar een teef :mrgreen:
Je kan t.z.t. natuurlijk ook gewoon eens gaan kijken naar een gecastreerde podencoreu die al in Nederland in opvang zit om te kijken hoe dik en sloom en 'schim van een hond' zoiets nou is. :mrgreen:

Hanneke
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Tuurlijk is Martijn voor het castreren van straathonden waar niks dan vreselijke ellende uitkomt. Castratie is niet verboden en altijd slecht, alleen meestal wel helaas.

Misschien wel bij de Stichting waar jij je hond eventueel vandaan wilt halen, maar het is echt niet standaard dat alle honden gecastreerd worden voordat ze naar Nederland komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Wat ik me dus afvraag, is in hoeverre je in jullie ogen een zwerfroedel naar god helpt door het te castreren. Als de impact van castratie zo groot is als jullie beweren, schop je de hele rangorde door elkaar als je bijvoorbeeld een van de reuen per ongeluk overslaat of een halfvolwassen hond bewust nog niet castreert.
Ik vind dit een wat lullige wendig in de discussie. Als je de keuze hebt tussen tig pups perjaar die op een vreselijke manier aan hun einde komen of geboortebeperking door castratie lijkt me de keuze niet zo moeilijk. Feit is wel dat deze noodzaak er dus niet is bij onze nederlandse honden als ze tenminste een fatsoenlijke baas hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
MARC_S schreef:Tuurlijk is Martijn voor het castreren van straathonden waar niks dan vreselijke ellende uitkomt. Castratie is niet verboden en altijd slecht, alleen meestal wel helaas.

Misschien wel bij de Stichting waar jij je hond eventueel vandaan wilt halen, maar het is echt niet standaard dat alle honden gecastreerd worden voordat ze naar Nederland komen.
Nelson heeft ballen en dat was mede de reden dat ik hem gekozen heb. Het was echter wel een foutje van de stichting..maar die stichting maakt wel meer foutjes. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Stang schreef:

Nelson heeft ballen en dat was mede de reden dat ik hem gekozen heb. Het was echter wel een foutje van de stichting..maar die stichting maakt wel meer foutjes. :roll:
Moritz had ook ballen :? en bv het teefje wat nu in opvang zit bij Marjolijn is loops...... dus óf een hoop foutjes óf het wordt niet door iedere Stichting standaard gedaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef: In zo'n geval zou ik eens langs de da gaan om te kijken of er niks mis is met die stofwisseling.
Er IS wat mis met de stofwisseling hanneke. Ze hebben geen ballen!
Hallo? Gaat het lichtje aan?
Als je je hond castreert molesteer je dus zijn stofwisseling. Daar hebben we het de hele tijd over.
Maar je 'molesteert' de stofwisseling niet in die mate dat een hond uren per dag kan rennen op een beetje voer en nog steeds te dik is.
Martijn schreef:
En mijn eigen castraatje is en blijft inmiddels weer keurig op gewicht, en dat is toch echt alleen een kwestie van opletten met voeren en voldoende bewegen.
En kijk dan naar zijn rastype! Het is toch om te janken dat je met een gezonde jonge windhondachte hond moet opletten dat jij niet te dik wordt? Hoe denk je dat dat met een labrador gaat lukken?
Ik heb geen gezonde hond, ik heb een hond die ik bewust niet langer dan een uur per dag los laat rennen. En ik ben al helemaal niet te dik. :pffff: :mrgreen:
Als Jack helemaal gezond was, liet ik hem veel vaker los, en los = racen en dollen. In dat geval kon hij waarschijnlijk wel een beetje extra voer en meer stukkies kaas en worst hebben. Ik weet niet hoe dat met een labrador zou gaan, ik ken labradors alleen van andere mensen. En zeven van de tien keer zijn ze te dik, en bij een paar van die zeven honden bungelen er nog gewoon ballen onder. Die paar slanke zijn een gecastreerde en een ongecastreerde teef en een ongecastreerd reutje van een paar maanden. :roll: Labradors zijn volgens mij ook geen goed voorbeeld, omdat ze in vergelijking met andere rassen vaker een dommige gemakzuchtige baas hebben, domweg omdat het een modehond is.

Martijn schreef:
Martijn schreef:
Als jij denkt dat ik na dit soort onzin hierover met je in discussie ga heb
je het mis.
Ja, da's makkelijk. :-D

Hanneke
Nee zeggen dat iemand geen mening over castratie mag hebben omdat hij het zijn eigen hond niet aan heeft gedaan. Dat is hoogstaande conversatie.[/quote][/quote]

Een mening hebben mag altijd. Maar ik denk dat het heel wat uitmaakt of je met eigen ogen 24 uur per dag het verschil hebt kunnen waarnemen, of dat je afgaat op honden van andere mensen. Ik zie ook ongecastreerde reuen, en sommige zie ik dagelijks, maar dan nog weet ik niet wat nou *exact* de verschillen zijn met mijn eigen hond.

Hanneke
Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef: Maar zonder iemand aan te vallen, maar Jacks activiteiten bestaan dan ook uit meer dan bomen markeren en op zoek zijn naar andere honden.

Hanneke
Ook met smilies is dit een suggestieve kutopmerking.
Gebeurt een beetje vaak bij jou. Het zal je karakter wel zijn.
Effe goed lezen wat Marc schreef, Martijn. En vervolgens eens lekker bij de LOI ofzo op zoek gaan naar een cursusje relativeren. Misschien ga je dan inzien dat het onzin is om zelf half je nek te breken over een kulopmerking over jouw hondje terwijl je de honden van andere mensen continue bestempelt als waardeloze zooi.
Martijn schreef: En nee ik ga jou niet zitten verantwoorden wat ik wel en niet met mijn honden doe. Mijn honden zijn niet te vet en zijn ook niet op dieet.
Nu jij weer.
Mijn hond is ook niet te vet, niet (meer) op dieet en kan lekker los met alle andere honden spelen.

Nou jij weer.

Maar nou ga ik eerst slapen.

Hanneke
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Beste mensen, de stofwisseling gaat veel langzamer na castratie, dat is een feit en niet gebaseerd op ervaringen van mij bij honden. Het is gewoon zo. Dat maakt de hond slomer en sneller vatbaar voor vet worden, sorry dat ik het zeg, het is een feit!

Feiten kunnen mensen wel gaan weerleggen met persoonlijke ervaring maar waar hebben we het dan over? Mensen met verlamde honden die in karretjes rondrijden zeggen ook dat dat prima gaat. Mensen met een kat zonder achterpoten noemen het ook de gelukkigste kat van de wereld dus ik heb niks aan die weerleggingen van de feiten.

Een ongecastreerde reu dikmaken is erg knap. Honden met ziekelijke vetzucht in hun ras ok, de labrador, de cocker en de tekkel krijg je altijd wel dik. Dikke ongecastreerde staffords, whippets en herders bestaan niet. Zeker niet onder de 5 jaar al voer je ze biefstuk en eieren elke dag. Bij minimale beweging blijft zo'n dier gespierd en slank, raar maar waar.
Dat bepalen de hormonen nl.

Maargoed, het heeft weinig zin te discussieren over iets wat mensen gedaan hebben en dus per definitie zullen blijven verdedigen met voorbeelden die de feiten weerleggen maar dat is dus zinloos wat mij betreft.

Kijk eens op een veterinaire site en zie de gevolgen van castratie bij reuen, fysiologisch gezien en menthaal gezien, dan lees je ongekleurde feiten die gewoon niet te weerleggen zijn met mijn hond niet hoor.

Slanke gecastreerde reuen lopen veel en eten weinig. Gelukkig maar.
Het jammere van dit soort topics is dat er zoveel getikt wordt dat zinnige informatie gewoon niet doorkomt. Vandaar dat ik dit stukje van Marc nog maar een keer aanhaal...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Martijn schreef:
Hanneke2 schreef: Maar zonder iemand aan te vallen, maar Jacks activiteiten bestaan dan ook uit meer dan bomen markeren en op zoek zijn naar andere honden.

Hanneke
Ook met smilies is dit een suggestieve kutopmerking.
Gebeurt een beetje vaak bij jou. Het zal je karakter wel zijn.
Effe goed lezen wat Marc schreef, Martijn. En vervolgens eens lekker bij de LOI ofzo op zoek gaan naar een cursusje relativeren. Misschien ga je dan inzien dat het onzin is om zelf half je nek te breken over een kulopmerking over jouw hondje terwijl je de honden van andere mensen continue bestempelt als waardeloze zooi.
Martijn schreef: En nee ik ga jou niet zitten verantwoorden wat ik wel en niet met mijn honden doe. Mijn honden zijn niet te vet en zijn ook niet op dieet.
Nu jij weer.
Mijn hond is ook niet te vet, niet (meer) op dieet en kan lekker los met alle andere honden spelen.

Nou jij weer.

Maar nou ga ik eerst slapen.

Hanneke
Ik weet niet zeker of je hiermee suggereerd dat Martijn's hond niet los kan omdat hij interactie zoekt met andere honden? Jack kan immers wel lekker los met alle andere honden spelen? Ten eerste heb ik de hond van martijn nog nooit vastgezien waar hij los kan kwa ruimte en verder heb ik hem nog nooit zien vechten, dus wat je wil zeggen is me niet duidelijk.

Waar is Jack dan zoal mee bezig tijdens een wandeling? Even eerlijk antwoorden. Plassen en kijken naar andere honden lijkt me toch? Wil hij niet spelen? Kijkt hij niet rond of er honden zijn?
Naast lopen is dat toch waar de gemiddelde hond zich mee bezig houdt niet?
Dus wat de afkeurende toon in het deel van Jack houdt zich met andere zaken bezig weer hier doet snap ik wederom niet.

Ik heb een hekel aan dit soort discussies, zeker met verkapte toontjes. Ik snap uberhaubt niet waarom je je aangevallen voelt als je een hond gecastreerd uit het buitenland haalt. Verder snap ik al helemaal niet waar je de gedachtes over buitenlandse honden en castratieprojecten in verband brengt met alles wat er eerder geschreven is.

Het lijkt wel alsof mensen met gecastreerde honden hoe dan ook hysterisch worden als je daar tegen bent. Honderd keer is aangegeven dat er goede redenen voor kunnen zijn :roll: Honderd keer is ook aangegeven wat de gevolgen van castratie zijn. Honderd keer heb ik onderbouwt waarom ik daar tegen ben en nu heb ik er echt genoeg van.

Verder lees je zelf ook niet goed want nergens staat dat Martijn gecastreerde honden contuinu bestempeld als waardeloze zooi, dat geeft je alleen een argument om lekker grof te kunnen worden.

Dat zie ik steeds vaker hier, lezen wat je wil lezen en dan daarover extreem hysterisch gaan lopen doen. Info geven en lezen, ho maar, zwaar vermoeiend vind ik het.

IK BEN TEGEN HET OMWILLE VAN GEDRAGSPROBLEMEN CASTREREN VAN JONGE REUEN!

Over buitenlandse honden, probleemgevallen en andere noodzaken hoor je mij niet dus leg dat ook niet in mijn mond. Daar hoeven we het niet eens over te hebben want daar gaat dit helemaal niet over.

Dit gaat om castreren van reuen omdat je niet tegen een reu kan en het bijbehorende gedrag, meer niet.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

MARC_S schreef:Eerlijk is eerlijk, ik baal als een stekker dat alle buitenlandse honden standaard gecastreerd komen. Ik wil best een podenco, maar dan wel ongecastreerd als het kan, dat gaat niet via stichtingen dus. Dan maar een teef :mrgreen:
Marc,

Als je dat echt wilt moet je mij maar een seintje geven. Dan stuur ik je een gezonde intakte Podenco op.
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:
MARC_S schreef:Eerlijk is eerlijk, ik baal als een stekker dat alle buitenlandse honden standaard gecastreerd komen. Ik wil best een podenco, maar dan wel ongecastreerd als het kan, dat gaat niet via stichtingen dus. Dan maar een teef :mrgreen:
Marc,

Als je dat echt wilt moet je mij maar een seintje geven. Dan stuur ik je een gezonde intakte Podenco op.
He Wil, mijn idee was, als ik later twee of drie honden wil als het huis en de tuin er is, om naar Spanje te gaan en daar mijn podenco op te halen voordat hij gecastreerd wordt.
Vervolgens een trip naar Griekenland voor een leuke brakkenmiks en heel misschien een Caraibische straathond.
Ik wil een goede inschatting van de hond maken voor ik hem neem, liefst ga ik dus een paar dagen om met dat dier. Werken in een lokaal asiel dus als vrijwilliger en dan een hondje bij de deur onderscheppen. Ik heb toch liever dat het dier niet eerst maanden in een asiel heeft gezeten ;)

Ik stel hoge eisen voor een evt nieuwe hond. Ik heb nog nooit zelf een hond uitgezocht nl. Al mijn/onze honden zijn me in de handen gedrukt en ik heb daar dus geen keuze in gehad. Veel problemen ook dus ik ben kritisch nu.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:
Wil de hond schreef:
Marc,

He Wil, mijn idee was, als ik later twee of drie honden wil als het huis en de tuin er is, om naar Spanje te gaan en daar mijn podenco op te halen voordat hij gecastreerd wordt.
Vervolgens een trip naar Griekenland voor een leuke brakkenmiks en heel misschien een Caraibische straathond.
Ik wil een goede inschatting van de hond maken voor ik hem neem, liefst ga ik dus een paar dagen om met dat dier. Werken in een lokaal asiel dus als vrijwilliger en dan een hondje bij de deur onderscheppen. Ik heb toch liever dat het dier niet eerst maanden in een asiel heeft gezeten ;)

Ik stel hoge eisen voor een evt nieuwe hond. Ik heb nog nooit zelf een hond uitgezocht nl. Al mijn/onze honden zijn me in de handen gedrukt en ik heb daar dus geen keuze in gehad. Veel problemen ook dus ik ben kritisch nu.
Marc komt stage lopen bij mij :mrgreen:
Je hebt wel gelijk hoor. Bij mij ging dat ook zo als er iets over of door het hek kwam was ik er ook gelijk bij of het een dier was dat bij mij paste.
Het is me nooit tegengevallen.
Nu hou ik niet van lapjeskatten maar ik heb er ondertussen wel twee 8O
Een nog drachtig ook 8O maar die zoeken mij uit ik hun niet. :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben hier dit weekend in een asiel terechtgekomen waar je zonder meer een paar weken als vrijwilliger méér dan welkom zou zijn Marc. Ben alleen bang dat je dan je plannen toch veranderen zult, en met drie te gekke honden, waronder een Podenco, weer naar huis vertrekt.

Klinkt overigens als een heel goed plan van je, zelf op zoek gaan naar je droomhond. Werkt ook perfekt kan ik je vertellen. Op een minder moeilijke, maar vrij identieke manier ben ik aan mijn eerste hond gekomen. Gewoon als puppie die op sterven na dood was bij de vuilnis gevonden, in Torremolinos, off all places. Was een wereldhond, echt waar. Was en is voor mij de hond waar ik altijd van gedroomd had.

Nu heb ik een aantal honden die ik hier bij mij in de buurt gevonden heb. Stuk voor stuk, voor mij persoonlijk, kanjers. Gewoon een tijdje stil gaan staan op een willekeurige straathoek werkt denk ik prima als je van plan bent een hond tegen te komen. :mrgreen:
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Martijn schreef:
Wendy! schreef:
MARC_S schreef:Mijn teef vecht daardoor ook veel meer en sneller. Valt gecastreerde reuen zonder pardon aan en is geintresseerd in loopse teven :roll:
Vonya was al geinteresseerd in loopse teven voordat ze gecastreerd werd, dus bij haar heeft dat er niets mee te maken.
En reu of teef, doen ze het niet naar haar zin, merken ze dat. Geslacht maakt geen klap uit hoor...
Mijn god...heb jij eigenlijk wel honden?

Ik begrijp jullie niet. Als het over gecoupeerde oren en staart gaat zouden en er oorlogen over uitbreken. Als het om rastypische houding en vorm gaat maakt dat alle verschil van de wereld maar HET medium om elkaar in te schatten, de geur, maakt ineens geen bal uit als dat jullie beter uitkomt.
Waarom denk jij dat ALLE honden eerst aan elkaar ruiken?

Hormonen zijn alles. Ze sturen alle organen inclusief de hersenen aan.
Iedereen weet waarom pubers zich vreemd gedragen. Hormonen.
Iedereen weet waarom een teef die pups gaat krijgen nestdrang krijgt. Hormonen.
Iedereen weet waarom reuen anders uitgroeien dan teven.

Maar als je die hormonen weghaalt maakt het ineens geen reet uit. Er verandert niets. Ik krijg hier af en toe het gevoel dat ik tegen imbecielen aan het praten ben.

Dat je iets niet begrijpt is tot daar aantoe maar iets bewust niet willen begrijpen omdat dat je beter uitkomt en je je daden daardoor beter kunt verantwoorden irriteert me mateloos.
Als je de kloten van je hond laat knippen weet je dondersgoed wat je aan het doen bent. Heb dan in ieder geval de ballen om daar gewoon voor te staan in plaats van dit soort ik-nie-begrijpe gelul.
Je doet dat omdat je weet dat je dan geen kind meer aan je hond hebt. Omdat je te verrot bent om te leven met een echte hond.

En niet van dat gewauwel over respect voor jullie mening want jullie mening in deze is gebaseerd op persoonlijk gemak en van respect naar je hond toe is ook al geen sprake.
Luister eens...Aaron is gecastreerd omdat hij het aan zijn prostaat had. Met bloed uit zijn piemel en al. Medische redenen dus. En ik heb er bij hem geen negatieve effecten van ondervonden...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Bij Vonya moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ze veel sneller dik wordt en minder tolerant is geworden ten opzichte van andere honden.

Maar ik heb haar laten castreren omdat ze een monster was tijdens haar loopsheid, tijdens de schijnzwangerschap finaal de weg kwijt was en ik ook nog eens erg bang was voor baarmoederontstekingen.
Afgezien van de schijnzwangerschap zijn de andere redenen dus inderdaad egoistische redenen. Maar ik heb er geen spijt van. En ik zou het bij een volgende teef toch echt weer doen, mocht ze zo in de war raken van een schijnzwangerschap. Ik heb er een veel stabielere hond voor teruggekregen.

Zoals ik al zei was het bij Aaron niet gepland om hem te laten castreren, dat was medische noodzaak. Maar hem vind ik er echt beter op geworden. Hij is nog net zo macho, maar duikt niet meer automatisch op een andere hond. Hij is, hoewel nog steeds licht ontvlambaar, ietsje afwachtender en toleranter geworden. En hij heeft tegenwoordig gewoon plezier met vreemde honden. Dat vind ik persoonlijk een verrijking voor hem.
Hij zal altijd aan de magere kant blijven, vet krijg je hem echt niet. Ook niet na castratie. En heerlijk actief is hij nog steeds...
Maar...mischien heb ik hier wel een uitzondering in huis????
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ik ben hier dit weekend in een asiel terechtgekomen waar je zonder meer een paar weken als vrijwilliger méér dan welkom zou zijn Marc. Ben alleen bang dat je dan je plannen toch veranderen zult, en met drie te gekke honden, waronder een Podenco, weer naar huis vertrekt.

Klinkt overigens als een heel goed plan van je, zelf op zoek gaan naar je droomhond. Werkt ook perfekt kan ik je vertellen. Op een minder moeilijke, maar vrij identieke manier ben ik aan mijn eerste hond gekomen. Gewoon als puppie die op sterven na dood was bij de vuilnis gevonden, in Torremolinos, off all places. Was een wereldhond, echt waar. Was en is voor mij de hond waar ik altijd van gedroomd had.

Nu heb ik een aantal honden die ik hier bij mij in de buurt gevonden heb. Stuk voor stuk, voor mij persoonlijk, kanjers. Gewoon een tijdje stil gaan staan op een willekeurige straathoek werkt denk ik prima als je van plan bent een hond tegen te komen. :mrgreen:
Mijn zus reed rond in haar auto op St. Maarten en daar lag Djava, een pup van 9 weken overreden en in coma. Meegenomen natuurlijk en het bleek een miks van ridgeback en straathond te zijn, een mooie grote rode gladharige hond met een ridge. Die hond was echt zeer intelligent en supertrouw, altijd los en lief.

Uiteindelijk moest ze terug naar NL en omdat ze in een kamertje woonde heeft ze de hond herplaatst. Hij zit in Culemborg bij een gezin met een andere hond. Op die manier vindt je inderdaad gewoon je droomhond, jammer alleen dat de tijd er nog niet rijp voor was voor haar, maar de hond is gered en heeft nu een goed leven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wendy! schreef:Bij Vonya moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ze veel sneller dik wordt en minder tolerant is geworden ten opzichte van andere honden.

Maar ik heb haar laten castreren omdat ze een monster was tijdens haar loopsheid, tijdens de schijnzwangerschap finaal de weg kwijt was en ik ook nog eens erg bang was voor baarmoederontstekingen.
Afgezien van de schijnzwangerschap zijn de andere redenen dus inderdaad egoistische redenen. Maar ik heb er geen spijt van. En ik zou het bij een volgende teef toch echt weer doen, mocht ze zo in de war raken van een schijnzwangerschap. Ik heb er een veel stabielere hond voor teruggekregen.

Zoals ik al zei was het bij Aaron niet gepland om hem te laten castreren, dat was medische noodzaak. Maar hem vind ik er echt beter op geworden. Hij is nog net zo macho, maar duikt niet meer automatisch op een andere hond. Hij is, hoewel nog steeds licht ontvlambaar, ietsje afwachtender en toleranter geworden. En hij heeft tegenwoordig gewoon plezier met vreemde honden. Dat vind ik persoonlijk een verrijking voor hem.
Hij zal altijd aan de magere kant blijven, vet krijg je hem echt niet. Ook niet na castratie. En heerlijk actief is hij nog steeds...
Maar...mischien heb ik hier wel een uitzondering in huis????
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als ik jou was. Wuilus is ook gesteriliseerd omdat ze in de 3 keer dat ze loops werd zeer heftig agressief werd. Ook naar mensen en daarna volgde er een schijnzwangerschap waarbij er straaltjes melk uit haar borstklieren kwamen als ze ging liggen wat weer gevolgd werd door ontstekingen aan de melkklieren.

Dat ging niet langer want ze was ook al met 6 maanden loops, daarna met 11 maanden en daarna weer met 15 maanden. Precies weet ik het niet meer maar ik weet wel dat ze na de schijnzangerschap ongeveer gelijk weer loops werd. Ze was zo heftig hormonaal en dat was dus niet uit te houden.
Nu is ze dus zwaar agressief naar teven, ik weet zeker dat dat daardoor komt. Ze heeft gelukkig niet de neiging snel vet te worden maar ik voer ook erg schraal. 2 mokken brok per dag, of 4 rodiburgers en dat was het dus, soms een snee brood erbij.

Dus nogmaals, als de reden gegrond is, is castratie een prima oplossing ;)
Niemand met een gecastreerde hond hoeft zich schuldig te voelen als de reden niet een puberende hond is. Dat is walgelijk want daar zijn de gevolgen gewoonweg te groot voor voor de hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”