Dit is toch ook gewoon hondenforum-taal? "Zo, iedereen zijn plasje erover gedaan? Topic sluiten dan maar."Tamara81 schreef:Ik vraag me bijvoorbeeld af waarom Feta altijd over het plasje van Lanai heen moet plassen. Geen idee waarom ze dit doet en of dit met rangorde heeft te maken... Ik wil er meer over gaan leren, over de samenleving van honden en wolven in een groep
Bij Saar en Miep was het heel duidelijk, Saar was de oppermutter. Miep mocht alles, zolang Saar dat goed vond. En als Miep iets deed wat Saar niet goed vond (mijn schoen aan gort happen bv) dan kwam Saar mij halen. Buiten hetzelfde. Als Miep te ver weg was ofzo, dan ging Saar haar halen. Niet grommend ofzo, maar uitdagen voor spel en weer terug naar mij komen. Ideaal. Maar ook naar vreemde honden was zij gewoon de baas. Ik had ook geen enkele moeite als ze loops was, met haar blik durfden reuen er gewoon niet op.
En ze hoefde absoluut niet "vermaakt" te worden, ze deed haar eigen ding. Als ze vond dat ze best een half uur muizen kon graven, en mij zuchtend wortel laten schieten, dan deed ze dat. Maar als we daar geen tijd voor hadden, dan deed ze dat niet. Was net alsof ze aanvoelde wat er wanneer nodig was.