Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wolfsblut schreef:Vanaf begin oktober zijn ze hier al bezig. Bij voorkeur laat in de avond of midden in de nacht. Allemaal enorme explosies als bij een bombardement waarbij de muren trillen van de luchtverplaatsing. Vreselijk voor de honden. Handhaving? Nee, de politie is in deze wijk al jaren niet meer te zien.
Zelfde gemeente en inderdaad ook hier al vanaf oktober iedere dag en avond volop vuurwerk en vuurwerkbommen. Ook haast iedere nacht, waarbij het hele huis trilt, ik bijna tegen het plafond vlieg van schrik en daarna alleen nog maar wakker lig al pogende m'n hartslag en ademhaling weer enigszins normaal te krijgen. Supertof dus. Materiaalschade tot nu toe in een straal van enkele honderden meters rondom m'n huis: drie opgeblazen verkeersborden en een zwaarbeschadigde prullenbak. Verbaast me eigenlijk dat de brievenbus van PostNL met rust gelaten wordt, maar het jaar is nog niet voorbij :roll: .

Cody redt zich er tot nu toe gelukkig goed mee, hopelijk blijft dat ook de laatste dagen zo. Hij heeft aanzienlijk minder problemen met het vuurwerk dan ik. Binnenshuis blaft hij soms wel even uit irritatie als een knal z'n schoonheidsslaapje verstoort, maar daarna ontspant hij ook direct weer. Zelfs als er tijdens het laatste P&P-rondje 's avonds opeens vlakbij ons een vuurwerkbom wordt afgestoken tilt hij hooguit even z'n kop omhoog om te zien waar de pokkeherrie vandaan komt om vervolgens rustig verder te snuffelen en nog maar eens een boom van wat water te voorzien. Ondertussen ben ik volop bezig een paniekaanval te onderdrukken. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond... Ik zal blij zijn als de ellende weer voorbij is.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 29 dec 2019 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kipo schreef:
maart schreef:België, geen vuurwerk.
Nou.... ook België en hier meer knallen dan ooit. Nu is dat wel relatief, want tot nu toe was het nagenoeg niks, maar dit jaar is het al een week dat ik geen knalvrije wandeling met de honden kan maken. Aura heeft het er maar zwaar mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstandig deel van België dan :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wauw, je loopt ze echt te zoeken he.. dat is op andijk oost.. :roll: tja leuk joh vuurwerk..... en het tuig dat er mee bezig is.. :piew: :oeps: ik mag lijden dat ze ze pakken en als ze echt 18 jaar zijn of ouder dat ze mogen zitten
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:wauw, je loopt ze echt te zoeken he..
Ik zoek niks. Het staat gewoon op Nu.NL. Sorry dat ik op nieuwssites kijk ;-)
toch gek, ik woon in dit klote dorp en voel geen enkele behoefte omdat soort dingen te delen, blijkbaar geen ramptoerist genen in mijn lijf, ik zie er de lol niet van in .. :19:
S@ndr@
Zeer actief

Bij jou is negatief nieuws niet raar, je loopt er op zoeken ... voor mij zou het heel raar zijn ja.. maar goed, ik zou zeggen van ga nog wat slopende klapkaken zoeken of zo.. :hmmm:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
toch gek, ik woon in dit klote dorp en voel geen enkele behoefte omdat soort dingen te delen, blijkbaar geen ramptoerist genen in mijn lijf, ik zie er de lol niet van in .. :19:
Was zelfs op het nieuws tijdens de Top2000, dus is nu bekend bij heel groot deel van Nederland...
S@ndr@
Zeer actief

goed advies, neem een oliebol , eet smakelijk :ok: kun je daarna weer verder met ellende zoeken en delen
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
Het-gaat-hier-over-vuurwerk. In dit topic. Dan plaats ik wat over vuurwerk, en de negatieve effecten ervan. Is dat raar?
Kort lontje Sandra :F: :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat bericht kreeg ik vandaag al 3x op facebook. Daar hoef je echt niet naar te zoeken ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:Dat bericht kreeg ik vandaag al 3x op facebook. Daar hoef je echt niet naar te zoeken ;)
zijn wel meer berichten die 6 keer langs komen op t smoelenboek, maar blijkbaar moet er een graad van ellende die veel verontwaardiging oproept en woede voed aan zitten. om hier gedeeld te worden.. en het zijn altijd de zelfde die het delen - gewoon iets wat me al veel langer opgevallen is en wat ik nu even benoem.
Verder is Siebe weer thuis, maar als ik die jongens was dan zou ik mezelf aangeven want door de berichtgeving is er een hele nare sfeer ontstaan, die best uit de hand kan lopen :ugh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:
malinois schreef:Dat bericht kreeg ik vandaag al 3x op facebook. Daar hoef je echt niet naar te zoeken ;)
zijn wel meer berichten die 6 keer langs komen op t smoelenboek, maar blijkbaar moet er een graad van ellende die veel verontwaardiging oproept en woede voed aan zitten. om hier gedeeld te worden.. en het zijn altijd de zelfde die het delen - gewoon iets wat me al veel langer opgevallen is en wat ik nu even benoem.
Verder is Siebe weer thuis, maar als ik die jongens was dan zou ik mezelf aangeven want door de berichtgeving is er een hele nare sfeer ontstaan, die best uit de hand kan lopen :ugh:
Nou, ik denk eigenlijk vooral door de actie van die gasten zelf.
Toen ik net naar huis reed zag ik twee jochies vuurwerk afsteken boven het fietsviaduct, zo leuk: dat je dan dat vuurspuwende potje naar beneden gooit.
Je schrikt je toch het schompes als je daar nietsvermoedend onderdoor komt fietsen? En nee, ik heb er niks van gezegd, want ik zat in de auto. Ik overwoog wel serieus om ze er op aan te spreken, al heeft het toch totaal geen zin.
En dan zelf in het nieuws eindigen omdat je in elkaar gerost bent nav je commentaar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Als ik buiten loop met mijn honden en ze gooien er vuurwerk naar zoals vorig jaar dan ga ik er toch echt iets van zeggen. Dat is dan nog zacht uitgedrukt....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Als ik buiten loop met mijn honden en ze gooien er vuurwerk naar zoals vorig jaar dan ga ik er toch echt iets van zeggen. Dat is dan nog zacht uitgedrukt....
Dat zeker. Maar niet in de situatie zoals Tara nu beschrijft
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:Als ik buiten loop met mijn honden en ze gooien er vuurwerk naar zoals vorig jaar dan ga ik er toch echt iets van zeggen. Dat is dan nog zacht uitgedrukt....
Dat zeker. Maar niet in de situatie zoals Tara nu beschrijft
Nee dat doe ik ook niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nee stel je voor dat er een rampbericht ontglipt.. ik geef dat weinig kans ..
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Het is natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten dat je mishandelt wordt als je in gesprek gaat met (jonge) mensen.
Ik vraag me wel af op welke manier je dat gesprek bent ingegaan om zo'n buiten proportionele reactie te ontvangen.
S@ndr@
Zeer actief

ceciel schreef:Het is natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten dat je mishandelt wordt als je in gesprek gaat met (jonge) mensen.
Ik vraag me wel af op welke manier je dat gesprek bent ingegaan om zo'n buiten proportionele reactie te ontvangen.
nou volgens getuigen was t niet echt een ( redelijk) gesprek. . laten we het daar maar op houden.. :engel: berichtgeving is meestal eenzijdig ee!
maar het is ongeloofloos dom en onnodig om je zo te laten provoceren zodat je zo uit de bocht vliegt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 dec 2019 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ceciel schreef:Het is natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten dat je mishandelt wordt als je in gesprek gaat met (jonge) mensen.
Tegenwoordig hoef je alleen maar even een paar tientjes te pinnen om een mes in je porum te krijgen hoor.
Of als je iemand vraagt van je terrein af te gaan wordt je gewurgd en gebeten en vind de politie het niet eens serieus genoeg voor aangifte
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier is het wel al los aan het gaan. Flinke klappers, gelukkig hebben ze de slop nog niet in de smiezen.
Dan ga ik er overigens wel wat van zeggen, alhoewel.. ik ben zelf bang voor vuurwerk :schrik: ik stuur mijn vriend dan wel :8): :mrgreen: :wink:
Gisteren wilden we een ronde maken, maar er werd gewoon tussen de huizen afgestoken het rondje dat we wilden gaan lopen, en Jol is dan wel wat dover geworden, maar deze knallen en de flitsen en uiteraard de kruitdampen maken dat ze bibberend over straat gaat.
En er is hier een fijn groot marktplein, schoolplein ernaast etc.. dus er wordt wat afgeknald al helaas :(:
S@ndr@
Zeer actief

langzaam maar zeker gaan we die kant op- 65 % zegt overlast te ervaren, en t worden er steeds meer
NOORD-HOLLAND - De vuurwerktraditie is voor steeds minder mensen heilig. Uit onderzoek van het NH Nieuws-panel onder ruim 1.500 leden blijkt dat zes op de tien deelnemers het liefst een volledig vuurwerkverbod wil.
De afgelopen jaren lag de steun voor een algeheel vuurwerkverbod voor consumenten al boven de 50%. Dit jaar zijn de deelnemers aan het NH Nieuws-panel nog stelliger en is het aantal voorstanders opgelopen naar 61%. Als alternatief ziet 55% een rol voor de gemeente bij het organiseren van een centrale vuurwerkshow.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/259113/o ... werkverbod
ceciel
Zeer actief

Nanna schreef:
Tegenwoordig hoef je alleen maar even een paar tientjes te pinnen om een mes in je porum te krijgen hoor.
Ja dat is gebeurd, heel triest.
Ook daar ben ik niet bij geweest maar ik denk dat die meneer niet zelf het initiatief heeft gelegd tot dat contact.
De oude baas uit je bericht is zélf in gesprek gegaan.
Ik vraag me dan af hóe dat is gegaan omdat ik het heel lastig voor te stellen vind dat er alleen maar psychopaten en jongelui met een antisociale persoonlijkheidsstoornis in het wild rond lopen.
Je kan iemand uitleggen wat het probleem is en om begrip en medewerking vragen óf al kankerend op hoge poten met een hooivork uit je huis komen stuiven zegmaar. Mijn ervaring is dat ik op de eerste variant nog nooit een vervelende reactie heb mogen ontvangen.
Wat niet wil zeggen dat ik het oké vind dat opa met zijn grote bek in elkaar geslagen mag worden.
S@ndr@
Zeer actief

zou een heel hoop ellende schelen denk ik zomaar en een hele hoop stress ook overal :wink: laten de gemeentes het inderdaad maar oppakken.. alleen wie gaat dat betalen, heb geen zin om er in mee te moeten dokken zeg maar :LOL: flikker op met die meuk.. wordt entree heffen of zo
S@ndr@
Zeer actief

ja, hoe je het ook went of keert, het mot wat kosten blijkbaar die jaarwisseling
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Op FB las ik gisteren over F1 vuurwerk en dat dat het hele jaar door mag worden afgestoken.
https://www.vraaghetdepolitie.nl/vuurwe ... teken.html

Ik wist dus niet dat bepaald vuurwerk in Nederland het hele jaar door mag worden afgestoken.

Maar goed, ik ben geen fan van vuurwerk en de laatste dagen van het jaar onderga ik het meestal maar. Maar ik krijg het idee dat de laatste paar jaar er continue vuurwerk wordt afgestoken, en echt niet alleen het F1.
Hier is het althans vaak bal als een bepaalde voetbalclub heeft gewonnen, als men de sleutel van een huis heeft gekregen, als er een nieuw clubhuis wordt geopend.. telkens jaar rond die rot knallen waar menig hond m.n. in deze omgeving behoorlijke last van hebben omdat ze bang zijn.
Houdt het dan alleen bestemd voor oud en nieuw, of speciale vuurwerkshows denk ik eerlijk gezegd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
nou volgens getuigen was t niet echt een ( redelijk) gesprek. . laten we het daar maar op houden.. :engel: berichtgeving is meestal eenzijdig ee!
maar het is ongeloofloos dom en onnodig om je zo te laten provoceren zodat je zo uit de bocht vliegt
Je zou tegenwoordig niets meer durven zeggen hoor, ook niet netjes. Vorige week een aantal van die opgeschoten gastjes verzocht (op vriendelijke manier) geen vuurwerk bij de auto's waarin de honden lagen op de club tijdens t trainen (eigen terrein!) af te steken. Nou een smoelwerk dat wil je niet weten. Dreigen met honden jatten en vuurwerk in de auto's te gooien. Ze wilden gewoon de boodschapper te lijf gaan omdat hij dat zei. Helaas waren er toch iets teveel clubgenoten vonden ze om t echt door te zetten. Het is te gestoord voor woorden tegenwoordig. De eerste die denkt vuurwerk bij mijn hond af te steken is voor mij...
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb het idee dat er vanaf september al regelmatig vuurwerk wordt afgestoken. Nu is het dit jaar ergens wel fijn, Perry kan zo langzaam wennen aan het vuurwerk. Misschien ook wel dat het mij daardoor meer op valt, dat je er meer bij stil staat.

Sinds gisteren zijn er zeer regelmatig knallen te horen. Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik heb in mijn hele leven alleen sterretjes aangestoken, verder nooit vuurwerk. Als het verboden wordt, vind ik dat geen groot gemis. Zo een grote vuurwerkshow vind ik dan wel heel mooi!
Perry en Noah

Afbeelding
ceciel
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
Je zou tegenwoordig niets meer durven zeggen hoor, ook niet netjes. Vorige week een aantal van die opgeschoten gastjes verzocht (op vriendelijke manier) geen vuurwerk bij de auto's waarin de honden lagen op de club tijdens t trainen (eigen terrein!) af te steken. Nou een smoelwerk dat wil je niet weten. Dreigen met honden jatten en vuurwerk in de auto's te gooien. Ze wilden gewoon de boodschapper te lijf gaan omdat hij dat zei. Helaas waren er toch iets teveel clubgenoten vonden ze om t echt door te zetten. Het is te gestoord voor woorden tegenwoordig. De eerste die denkt vuurwerk bij mijn hond af te steken is voor mij...
Ik leef denk ik in een Disney versie van deze wereld, dit soort gekkigheid heb ik nooit meegemaakt, niet in Rotterdam, Spijkenisse, Rockanje of iedere andere plek waar ik ooit gewoond heb.
Dat iemand aan de beurt is die willens en wetens vuurwerk bij mijn hond afsteekt staat buiten kijf.
Dan ben ik ineens het gekkie uit het nieuwsbericht :mrgreen: .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Baloe is bang :19:

Hier wordt al wel geknald en sinds gisteren wat meer.
Baloe krijgt adaptil tabl en ik heb de verstuiver aanstaan. Ook de petrelax op bepaalde tijden. En bepaalde oliën smeer ik.

Ik wandel s morgens op tijd voor de jeugd wakker is. Vanmiddag een heel eind in de polder. Dat is nu ook nog los te doen en kan hij even nog lekker rennen.
Ook begonnen sinds gisteren met medicatie. Dat ga ik morgen opvoeren .

Ik probeer countercondition maar eten op zo'n knal moment is moeilijk.

Ik heb nu leverworst in een tube , speciaal voor honden, en in het begin ging ik na iedere knal als hij zich verstopte naar hem toe om aan te bieden en nu de laatste 2 uur wil hij na vragen bij mij komen :cheer: :cheer: en sabbelen aan de tube .
Dat voelt al als een beginnetje :mrgreen:

Dus we gaan langzaam zo door
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

fenneke schreef:Ik probeer countercondition maar eten op zo'n knal moment is moeilijk.

Ik heb nu leverworst in een tube , speciaal voor honden, en in het begin ging ik na iedere knal als hij zich verstopte naar hem toe om aan te bieden en nu de laatste 2 uur wil hij na vragen bij mij komen :cheer: :cheer: en sabbelen aan de tube .
Dat voelt al als een beginnetje :mrgreen:

Dus we gaan langzaam zo door
Yep, zo deed ik het bij Mila ook in het begin met smeerkaas uit een tube of slagroom. Die was ook veel te bang om voer aan te nemen en inderdaad na een dag of zo kwam ze er al zelf om vragen. Op den duur kon ik ook andere héél lekkere voertjes gaan gebruiken en nog later gewone brokjes. Het heeft jaren geduurd, maar nu is ze helemaal over haar vuurwerkangst heen. Ze kijkt hooguit nog even op :cheer: Dus zeker mee doorgaan en niet te snel opgeven! :ok:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

voordeel van het wonen aan een achterweg aan de buitenkant van het dorp,
dat het erg rustig is qua vuurwerk, af en toe een knal vanuit het dorp.
vanmorgen ook nog een heerlijke wandeling door het veld gemaakt, alleen 6 reeën gespot, verder alleen stilte.

oud en nieuw wordt er in het dorp zelf heus wel behoorlijk afgestoken, ook hier in de straat om 12 uur, maar dat doe ieder bij zijn eigen huis,
en er ligt een groot knaagbot klaar, en we zijn lekker thuis,
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”