Zelfde gemeente en inderdaad ook hier al vanaf oktober iedere dag en avond volop vuurwerk en vuurwerkbommen. Ook haast iedere nacht, waarbij het hele huis trilt, ik bijna tegen het plafond vlieg van schrik en daarna alleen nog maar wakker lig al pogende m'n hartslag en ademhaling weer enigszins normaal te krijgen. Supertof dus. Materiaalschade tot nu toe in een straal van enkele honderden meters rondom m'n huis: drie opgeblazen verkeersborden en een zwaarbeschadigde prullenbak. Verbaast me eigenlijk dat de brievenbus van PostNL met rust gelaten wordt, maar het jaar is nog niet voorbijWolfsblut schreef:Vanaf begin oktober zijn ze hier al bezig. Bij voorkeur laat in de avond of midden in de nacht. Allemaal enorme explosies als bij een bombardement waarbij de muren trillen van de luchtverplaatsing. Vreselijk voor de honden. Handhaving? Nee, de politie is in deze wijk al jaren niet meer te zien.

Cody redt zich er tot nu toe gelukkig goed mee, hopelijk blijft dat ook de laatste dagen zo. Hij heeft aanzienlijk minder problemen met het vuurwerk dan ik. Binnenshuis blaft hij soms wel even uit irritatie als een knal z'n schoonheidsslaapje verstoort, maar daarna ontspant hij ook direct weer. Zelfs als er tijdens het laatste P&P-rondje 's avonds opeens vlakbij ons een vuurwerkbom wordt afgestoken tilt hij hooguit even z'n kop omhoog om te zien waar de pokkeherrie vandaan komt om vervolgens rustig verder te snuffelen en nog maar eens een boom van wat water te voorzien. Ondertussen ben ik volop bezig een paniekaanval te onderdrukken. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond. Riem ontspannen houden, kalme stem, tred niet versnellen, diep inademen door de neus en uit door de mond... Ik zal blij zijn als de ellende weer voorbij is.