Moderator: moderatorteam
en die 5x belasting is goed voor?Nanna schreef:Ik ben overigens wel voor een houdvergunning van álle rassen. Doe maar eerst even examen doen voordat je een levend wezen in huis haalt.
Voor de HR rassen doen we er dan ook die VOG bij, plus vijf keer meer hondenbelasting.
Dwangmiddel om alle voorgeschreven cursussen te doen en alle maatregelen te volgen.Nanna schreef:Het doel is nader te bepalen. Voorlopig is het alleen ontmoedigingsbeleid.Bulley schreef:en die 5x belasting is goed voor?Nanna schreef:Ik ben overigens wel voor een houdvergunning van álle rassen. Doe maar eerst even examen doen voordat je een levend wezen in huis haalt.
Voor de HR rassen doen we er dan ook die VOG bij, plus vijf keer meer hondenbelasting.
Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.Nanna schreef:Het doel is nader te bepalen. Voorlopig is het alleen ontmoedigingsbeleid.Bulley schreef:en die 5x belasting is goed voor?Nanna schreef:Ik ben overigens wel voor een houdvergunning van álle rassen. Doe maar eerst even examen doen voordat je een levend wezen in huis haalt.
Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.dagmar88 schreef:Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Als je vrijstelling krijgt voor gemeentelijke belastingen, vanwege te laag inkomen, geldt dat ook voor de hondenbelastingdagmar88 schreef:Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Tineke schreef: Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Ik ken iemand die dat heeft in ieder geval.
Wellicht scheelt het per gemeente maar ik weet in ieder geval iemand uit Leiderdorp met vrijstelling en iemand uit Heemstede.
Bij de ene gemeente niet ,bij de andere wel klaarblijkelijk.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Wellicht scheelt het per gemeente maar ik weet in ieder geval iemand uit Leiderdorp met vrijstelling en iemand uit Heemstede.
Kwijtschelding. En nee, dat is gelukkig zeker niet normaal.
Nou ik zie ze liever bij geen van beidenNicoline schreef:Gelukkig is de hondenbelasting hier in Rotterdam al een tijdje afgeschaft. En waarom zou iemand met meer geld te besteden automatisch een betere HR baas zijn? Ik zie zo’n hond liever in handen van een tok die ‘m aankan dan bij iemand die denkt dat het er met veel liefde wel uit te trainen is, en die dan opeens met kinderwagen en al over straat gesleurd wordt, of het hippe halsbandje breekt etc. De roze brillen brigade, dat is wat moet worden aangepakt en fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
Allerlei nieuwe regeltjes, tja ze kunnen het huidige losloop beleid ook niet handhaven blijkbaar want er lopen hier soms hele roedels los op straat waar het niet mag, dus dan zal dat vast ook weinig verschil maken.
De enige goede fokker is een fokker die ermee is gestopt.Nicoline schreef:fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
Ja dat ook, maar dat geldt dan voor elk ras. Maar het hele idee dat een hond met een fci stamboom opeens minder HR is dan eentje zonder is onzin. Misschien zijn de scherpe randjes er wat af maar het is niet opeens weg ofzo.dagmar88 schreef:De enige goede fokker is een fokker die ermee is gestopt.Nicoline schreef:fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.Nicoline schreef:Ja dat ook, maar dat geldt dan voor elk ras. Maar het hele idee dat een hond met een fci stamboom opeens minder HR is dan eentje zonder is onzin. Misschien zijn de scherpe randjes er wat af maar het is niet opeens weg ofzo.dagmar88 schreef:De enige goede fokker is een fokker die ermee is gestopt.Nicoline schreef:fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
En volgens mij is 5x0 nogsteeds 0 en geen 500.
Je moet gewoon betalen en je onroerend goed dan maar verkopen en gaan huren. Ik heb trouwens nooit van een emotionele goed gehoord die ontroerd was.Tineke schreef: Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Dat verschilt per gemeente, die bepalen zelf wat kwijtgescholden kan worden. Ik weet dat in Almelo je de hondenbelasting voor één hond kwijtgescholden kan krijgen met een laag inkomen. Maar dat is zeker niet standaard overal zo.Tineke schreef:Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.dagmar88 schreef:Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Het verschilt inderdaad per gemeente en dan kan het zelfs nog per geval verschillen heb ik inmiddels begrepen.Maeve schreef:Dat verschilt per gemeente, die bepalen zelf wat kwijtgescholden kan worden. Ik weet dat in Almelo je de hondenbelasting voor één hond kwijtgescholden kan krijgen met een laag inkomen. Maar dat is zeker niet standaard overal zo.Tineke schreef:Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.dagmar88 schreef:Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.