Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Motie aangenomen HR honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Motie aangenomen HR honden

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Die VOG heb ik nog maar een paar hondjes erbij van die lijst dan :pffff: we moeten het allemaal maar zien, vooralsnog sta ik niet te juichen nog :hmmm:
S@ndr@
Zeer actief

dan zou ik hier uitkomen op grofweg 2000 euro per jaar voor de gemeentelijke pot, dank u wel hoor. :lief: super idee, we gaan de mensen pakken die het goed doen - als we de lol voor hun er maar uitkloppen. Het worden dan natuurlijk wel gelijk status symbolen :pffff: :goeie:
Laten we maar hopen dan dat de honden belasting dan is afgeschaft, 5 keer nul is mans zat voor iets zo onsympathieks als honden belasting :hmmm:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Nanna schreef:Ik ben overigens wel voor een houdvergunning van álle rassen. Doe maar eerst even examen doen voordat je een levend wezen in huis haalt.
Voor de HR rassen doen we er dan ook die VOG bij, plus vijf keer meer hondenbelasting.
en die 5x belasting is goed voor?
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Is geen overbodige luxe. Maar er mag onderhand wel eens een x wat gedaan worden.
Nog een paar gevallen waar dergelijke honden mensen aan gort bijten en dan komt er misschien nog wat haast bij.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

VOG heb ik al. De rest zie ik tegen die tijd wel weer als het dan nog nodig is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:
Bulley schreef:
Nanna schreef:Ik ben overigens wel voor een houdvergunning van álle rassen. Doe maar eerst even examen doen voordat je een levend wezen in huis haalt.
Voor de HR rassen doen we er dan ook die VOG bij, plus vijf keer meer hondenbelasting.
Het doel is nader te bepalen. Voorlopig is het alleen ontmoedigingsbeleid.
Dwangmiddel om alle voorgeschreven cursussen te doen en alle maatregelen te volgen.
Als je dat doet val je weer in het gewone tarief.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Er is een motie aangenomen voor een onderzoek of het juridisch haalbaar gaat zijn maatregelen.
Op zijn vroegst horen we daar over een jaar of zes / zeven weer wat over.
En dan is het nog steeds de vraag of het haalbaar is.

Gemiste kans want er kunnen zo wat maatregelen bedacht worden waarmee je direct aan de slag kunt en die zoden aan de dijk zetten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Bulley schreef:
Het doel is nader te bepalen. Voorlopig is het alleen ontmoedigingsbeleid.
Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Mensen met een laag inkomen krijgen vrijstelling van hondenbelasting, buiten dat heft niet iedere gemeente het dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en zal zeker juridisch niet haalbaar blijken.
Pardon? Waar? Voor zover ik weet zijn de enige uitzonderingen honden die in het asiel verblijven, pups onder de drie maanden en officiële hulphonden.
Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Ik ken iemand die dat heeft in ieder geval.
Wellicht scheelt het per gemeente maar ik weet in ieder geval iemand uit Leiderdorp met vrijstelling en iemand uit Heemstede.
Laatst gewijzigd door Tineke op 21 dec 2019 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

dagmar88 schreef:
Als je vrijstelling krijgt voor gemeentelijke belastingen, vanwege te laag inkomen, geldt dat ook voor de hondenbelasting
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Wellicht scheelt het per gemeente maar ik weet in ieder geval iemand uit Leiderdorp met vrijstelling en iemand uit Heemstede.

Kwijtschelding. En nee, dat is gelukkig zeker niet normaal.
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.

Kwijtschelding. En nee, dat is gelukkig zeker niet normaal.
Bij de ene gemeente niet ,bij de andere wel klaarblijkelijk.

https://www.pzc.nl/bevelanden/gesteggel ... ~a77961f8/
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Een prima idee om de regeltjes flink aan te scherpen. In elk geval een VOG. Een hoog eigen risico bij de WA verzekering instellen, ik denk daarbij aan € 10.000,-, vooraf te storten op een z.g. derdenrekening. De meest bizarre bevolkingsgroep sluit je daar dan per direct mee uit. En als we dan toch met VOG's aan het strooien zijn, koppel dat dan gelijk even aan een rijbewijs. Geen VOG, dan ook geen rijbewijs.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

regeltjes zijn er nu ook al , waar t aan schort is de handhaving en de willekeur in handhaving
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Kwijtschelding voor de gemeentelijke heffingen in Hoorn daar is de hondenbelasting van uitgesloten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

het is natuurlijk belachelijk dat je onderworpen bent aan de willekeur van de gemeente de ene nul euri en de ander zo rond de 200 euri per hond en van alles er tussen in .. en dan ook nog omdat het nergens specifiek voor gebruikt wordt. maar :U: we leven in een land waar je je aan dat soort rare dingen hebt te onderwerpen . tot het volgende zinloze geld opbrengende regeltje verzonnen wordt.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Gelukkig is de hondenbelasting hier in Rotterdam al een tijdje afgeschaft. En waarom zou iemand met meer geld te besteden automatisch een betere HR baas zijn? Ik zie zo’n hond liever in handen van een tok die ‘m aankan dan bij iemand die denkt dat het er met veel liefde wel uit te trainen is, en die dan opeens met kinderwagen en al over straat gesleurd wordt, of het hippe halsbandje breekt etc. De roze brillen brigade, dat is wat moet worden aangepakt en fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
Allerlei nieuwe regeltjes, tja ze kunnen het huidige losloop beleid ook niet handhaven blijkbaar want er lopen hier soms hele roedels los op straat waar het niet mag, dus dan zal dat vast ook weinig verschil maken.
S@ndr@
Zeer actief

Nicoline schreef:Gelukkig is de hondenbelasting hier in Rotterdam al een tijdje afgeschaft. En waarom zou iemand met meer geld te besteden automatisch een betere HR baas zijn? Ik zie zo’n hond liever in handen van een tok die ‘m aankan dan bij iemand die denkt dat het er met veel liefde wel uit te trainen is, en die dan opeens met kinderwagen en al over straat gesleurd wordt, of het hippe halsbandje breekt etc. De roze brillen brigade, dat is wat moet worden aangepakt en fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
Allerlei nieuwe regeltjes, tja ze kunnen het huidige losloop beleid ook niet handhaven blijkbaar want er lopen hier soms hele roedels los op straat waar het niet mag, dus dan zal dat vast ook weinig verschil maken.
Nou ik zie ze liever bij geen van beiden :mann: als je het niet erg vind..
ik zie ze liever bij verantwoordelijke eigenaren en het woord TOK, diskwalificeert ogenblikkelijk.. ( maar dan ook zo ongeveer voor welke hond dan ook )
dagmar88
Zeer actief

Nicoline schreef:fokkers moeten eerlijk zijn over de raseigenschappen.
De enige goede fokker is een fokker die ermee is gestopt.
Nicoline
Zeer actief

Goed laat ik het anders zeggen, iemand met een evt lager inkomen die wel wat steviger in de schoenen staat, letterlijk ook, en gewoon weet wat ze aan de lijn hebben. Ik denk dat de rozebrillendragers nog het gevaarlijkste zijn want die zullen ook echt niet voorbereid zijn en niet weten hoe te handelen als het fout gaat. Trouwens iemand die asociaal is naar andere mensen hoeft natuurlijk niet per se een slechte hondenbaas te zijn, sommige van die types gaan juist door het vuur voor hun hond. De intentie om goed voor je huisdieren te zorgen heeft sowieso niks met geld of sociale status te maken.
dagmar88
Zeer actief

5 x belasting is wat, 500 euro? Kan je op een briefje geven dat dat de fok aanmoedigt.
Nicoline
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ja dat ook, maar dat geldt dan voor elk ras. Maar het hele idee dat een hond met een fci stamboom opeens minder HR is dan eentje zonder is onzin. Misschien zijn de scherpe randjes er wat af maar het is niet opeens weg ofzo.
En volgens mij is 5x0 nogsteeds 0 en geen 500.
dagmar88
Zeer actief

Nicoline schreef:
dagmar88 schreef:
Ja dat ook, maar dat geldt dan voor elk ras. Maar het hele idee dat een hond met een fci stamboom opeens minder HR is dan eentje zonder is onzin. Misschien zijn de scherpe randjes er wat af maar het is niet opeens weg ofzo.
En volgens mij is 5x0 nogsteeds 0 en geen 500.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

Wat mij betreft valt de fok van pitbulls en aanverwanten net zo goed onder kwelfok als de mops of eender welk ingeteeld kunstwerk.
Een goede fokker fokt geen honden waarvan je weet dat een deel van het nest ofwel onder ellendige omstandigheden moet wonen, ofwel ellende gaat veroorzaken.
Dat risico nemen voelt iedere fokker (met stamboom of niet) met ook maar een greintje fatsoen zich te goed voor. Ze hebben hier geen plaats.
Al was het maar om die honden zelf. Die hebben al dik tien jaar meer te lijden dan voor de afschaffing van de pitbullwet.
Dat was nou net niet het doel.

:mrgreen: De sukkelaar die niets betaalt hoeft ook niets te compenseren met nesten. Gossie wat simpel he.
Punt was dat een stevige verhoging (voor de duidelijkheid; voor de betalende eigenaar) een extra prikkel geeft om te fokken. Ik wil minder mongolen, niet meer.
Dat lukt alleen met een verkoopverbod.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je moet gewoon betalen en je onroerend goed dan maar verkopen en gaan huren. Ik heb trouwens nooit van een emotionele goed gehoord die ontroerd was.

En vrijstelling voor hondenbelasting.... dat is voor mensen die een hulphond hebben.
Vrijstellingen
Er gelden geen wettelijke vrijstellingen. De modelverordening hondenbelasting voorziet echter in een vrijstelling voor blindegeleidehonden en geleidehonden voor gehandicapten, voor honden die op grond van het honden- en kattenbesluit in een dierenasiel verblijven alsmede honden die als handelsvoorraad worden aangehouden.

https://vng.nl/artikelen/hondenbelasting

In onze gemeente zou het trouwens niet opgaan. Wij hoeven geen hondenbelasting te betalen hier. Dus moet het op een andere manier afgedwongen worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
Nee hoor , met een laag inkomen kun je net als voor ontroerende goed belasting ook vrijstelling krijgen voor hondenbelasting.
Dat verschilt per gemeente, die bepalen zelf wat kwijtgescholden kan worden. Ik weet dat in Almelo je de hondenbelasting voor één hond kwijtgescholden kan krijgen met een laag inkomen. Maar dat is zeker niet standaard overal zo.
Tineke
Zeer actief

Maeve schreef:
Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
Dat verschilt per gemeente, die bepalen zelf wat kwijtgescholden kan worden. Ik weet dat in Almelo je de hondenbelasting voor één hond kwijtgescholden kan krijgen met een laag inkomen. Maar dat is zeker niet standaard overal zo.
Het verschilt inderdaad per gemeente en dan kan het zelfs nog per geval verschillen heb ik inmiddels begrepen.
Afbeelding

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik juich dit van harte toe en het kan mij niet snel genoeg gaan, alleen moet ik het allemaal nog zien gebeuren.
Momenteel zit ik in een situatie waarin gemeente, politie en justitie niets kunnen doen tegen een hond (een knaap van een rottweiler reu) die begin dit jaar iemand serieus heeft gebeten en sinds de zomer zijn zinnen op mij (niet op mijn honden) heeft gezet. De baas en gebeten buurvrouw hebben het onderling opgelost er is dus geen melding of aangifte van het voorval gedaan en hier ligt het probleem. Het is nu wachten tot de hond weer iemand bijt die wel aangifte doet, dan pas kan er een aanlijn/muilkorfplicht worden opgelegd. De hond loopt los en dit heeft voor mij tijdens het fotograferen al een paar keer tot een vervelende/bedreigende situatie geleid.
Het “onderzoek” kan mij dus niet snel genoeg gaan maar ik vermoed dat tegen de tijd dat de overheid er uit is de hond van ouderdom is gestorven.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

ik zou als ik jou was daar ook niet op wachten, gewoon werk van maken, je kunt toch een melding maken dat t beest je al een paar keer bijna te pakken heeft gehad, en dat de baas het niet serieus neemt :hmmm: ..Onder het mom van informatie vragen of zo
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Deel 67008 we gaan het zien ik verwacht er niks van bij dat zooitje ongeregeld dat er ineens daadkrachtig wordt opgetreden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”