Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aquarel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Aquarel

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:
annnie schreef: De foto heb je al. Het schilderij moet je meer kunnen zien als eigen op zich zelf staand object dan een kopie. Anders heeft het geen enkele meerwaarde. Je wilt toch de artistieke visie van een kunstenaar op hondje Pietjepuk :)
Wil ik dat?
Ik vind het zogenaamd vrijzinnige vaak een kunstje om te verbloemen dat je eigenlijk niet zo precies kunt schilderen.

Het is pas een toevoeging als het een keuze is. Dat zogenaamd picassoaanse als de kat hier boven is overduidelijk een vervolg op reeds gemaakte fouten.
Die is niet begonnen met een lange snor vanaf de bovenlip als artistieke keuze.

Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin om kunst te devalueren tot schilderijtjes van poezen in het blauw en geel.
Ik zit tegenwoordig totaal vastgebeten in schilderijen omdat ik eindelijk serieus word. Ik merk dat los schilderen als je niet kan tekenen en niet kan schilderen nooit echt goed wordt. Het moet een keuze zijn en dat zie je altijd. Elke strook moet raak zijn. Zodra een meer vrij schilderij van bijvoorbeeld een hond een fout in houding. Uitdrukking of wat dan ook heeft wordt het meteen een kinderschilderij. Hoe mooi de kleuren of vormen ook zijn.

Zolang het iets voor moet stellen. Verder kijk ik niet. Een schilderij van niets in kleuren vind ik zelden mooi. Ik moet er dingen die ik begrijp in kunnen zien. Dat is mijn persoonlijke smaak.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Belle schreef:
laeken schreef:
Nanna schreef:
laeken schreef: Ik vind zelf dit soort werk sterk en zijn geld dik waard. Dit is kunst en iemands hond en uitermate sterk geschilderd.

https://bluethumb.com.au/petronella-m-v ... est-friend
Mijn te wazig ;-)
Het is inderdaad wel meer 'artsy' maar ja, als ik mijn hond geschilderd wil hebben wil ik ook dat het zo goed mogelijk lijkt. :tongue:
Ik hou dan meer hier van

Afbeelding
Snap ik. Maar dat is monnikenwerk zonder enige artistieke inbreng. Dat dat 200 tot 300 euro kost is prima. Ik vind het ook mooi en knap maar het is een hele kunst om dat los te laten en echt te gaan schilderen. En een echt schilderij is voor mij persoonlijk veel meer waard en veel beter en mooier om te hebben. Ik zoek er ook nog even een die meer mijn smaak is.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik vind die fotorealistische schilderijen wel heel knap en ik zou het niet kunnen, maar ik zie liever een levendiger schilderij. Schilderen heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik teken wel. Ik ben daarin ook nog zoekende. Ik wil ook wat losser worden, maar vind dat moeilijk.
Ik vind het dan ook heel knap wat Nanna even snel heeft gemaakt. Het is gelijk heel sprekend.
Dit zijn twee van mijn maaksels.

Afbeelding

Afbeelding
Mooi. Vooral de tweede. Die lijkt een soort bezieling te tonen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou eigenlijk eens les moeten nemen.
Nu blijft het toch een beetje bij broddelwerk en maar wat aankladderen.
Afbeelding
Ik zal er eens een kritische blik op werpen. Gewoon voor de leuk.
Ik vind dat er super mooi diepte in zit en je kan goed tekenen. De diepte heb je gemaakt met de schaduw. Heel knap.
Ook zet je de ogen er goed in en op de juiste plaats.

Door je haast en omdat je er niet lang genoeg mee puzzelt en naar kijkt tussendoor heb je het rechteroor aan zijn oog gehangen per ongeluk. Dus voor mij hangt er een zwarte sliert aan zijn ooglid van het rechter oog op je werk. Zwart moet je eigenlijk maken. Dus donkerblauw met dieprood en wat extra kleur uit de hond zelf erbij. Dat is altijd mooier en interessanter dan zwart recht uit de tube. Zwart is een beetje een verboden kleur als je schildert. Je zal zien dat de effecten van zelf donker mengen mooier zijn.

Dus eigenlijk is het echt heel knap als je dit zo even doet. Ik zou oprecht eens kijken naar wat er uit komt als je even lekker doorgaat.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

laeken schreef:Ik vind dit een ware kunstenares :I: En haar werk kost dus terecht geld. Dit soort werk is zelfs mooi al betreft het niet je ras of je eigen hond. Gewoon prachtig!

https://www.kathleencoy.com/viewcollection/92608
Dat zijn mooie schilderijen!
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Ik vind het ook mooi en knap maar het is een hele kunst om dat los te laten en echt te gaan schilderen. En een echt schilderij is voor mij persoonlijk veel meer waard en veel beter en mooier om te hebben. Ik zoek er ook nog even een die meer mijn smaak is.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor ;-) Ik vind het realisme loslaten en een eigen interpretatie ook vaak heel mooi.
Zoals onderstaand schilderij.
Alleen voor mijn hond wil ik dus wel een schilderij dat op een foto lijkt :engel:

Afbeelding
Van die schilder hebben wij ook een schilderij hangen.
Ja, kost wat, plus invoerkosten. Maar hij is wel speciaal voor ons op ons gewenste formaat geschilderd door hem zelf.
Hij maakt ze allemaal in een bepaald formaat, en als je een andere maat wil, dan duurt het dus wat langer en dan maakt hij hem dan. Je voelt ook de bobbels van de verf zitten. En achterop een handtekening van hem.
Iedereen die bij ons binnen komt zegt dat het prachtig is, en ook mensen die het al vaker gezien hebben blijven fan.

Edit :
Deze hebben wij
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HillieS op 04 dec 2019 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Knap Nanna! :80:

En voor een tientje vindt ik de tekening best leuk Mal.

Ik schreef al eens dat de foto's van Ti Jay veel zijn gejat. Ook voor tekeningen, dus die vindt ik dan gratis op het net.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel :mrgreen:

Deze bv, ik doe het niet na, maar :LOL:

Afbeelding

Deze vindt ik wel mooi.

Afbeelding

Deze digitale heb ik toen laten maken door een meisje hier van het HF, volgens mij was haar naam Nicole.
Alle honden van ons heeft ze toen gemaakt. Vindt ik persoonlijk ook mooi.

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Afbeelding

Dit keer met verschillende kleurtjes ;-)

Afbeelding
En nu proberen het zwart her en der iets donkerder te maken en het schilderij aan het eind met een mooie warme kleur oplichten waar het meeste licht komt. Dus daar waar op de foto het haar spierwit is ga je straks met een hele lichte kleur op basis van titanium wit of in elk geval echt wit even highlights aanbrengen. Niet te snel willen zijn en goed kijken waar ze horen. Dan wordt hij ineens 3D en knalt hij uit je papier. :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zie je trouwens het enorme verschil tussen zwart met blauw in de schaduwzijde tov puur zwart uit de tube? Dit is vele malen mooier. Heb je rembrandt bruin? Die gaat ook goed met blauw om mooie diepe schaduw te maken.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat knap Nanna :ok: volgens mij heb je echt veel talent als je dit zo even uit de losse pols doet. Die ogen zijn nu al heel sprekend en de verhoudingen zet je ook al knap neer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

sirene schreef:Wat knap Nanna :ok: volgens mij heb je echt veel talent als je dit zo even uit de losse pols doet. Die ogen zijn nu al heel sprekend en de verhoudingen zet je ook al knap neer.
En de ogen zitten op de juiste plaats en zijn goed diep. Veel mensen maken kikkers of mensen van honden en dat ziet er niet uit. Dus ik vind ook dat ze echt talent heeft en er iets mee moet gaan doen. Al is het maar jezelf ontwikkelen en een mooie bezigheid hebben om de lange winterdagen toch te genieten van binnen zijn.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Mooi Nanna!
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Wauw mooi hoor nanna, ik denk dat je doel geroepen is, lekker klodderen met verf... kun je nog een centje bij verdienen ook!
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Vind het allemaal erg leuk om te zien, en krijg er zelf ook weer zin in. Inspirerend toch creativiteit!
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

irmaLeo schreef:Vind het allemaal erg leuk om te zien, en krijg er zelf ook weer zin in. Inspirerend toch creativiteit!
Ik heb van jou weleens tekeningen/schilderijen gezien volgens mij op facebook en die zijn prachtig! Ik herinner me een heel mooi leonbergerhoofd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
irmaLeo
Zeer actief

Belle schreef:
irmaLeo schreef:Vind het allemaal erg leuk om te zien, en krijg er zelf ook weer zin in. Inspirerend toch creativiteit!
Ik heb van jou weleens tekeningen/schilderijen gezien volgens mij op facebook en die zijn prachtig! Ik herinner me een heel mooi leonbergerhoofd.
Dank je wel, wat leuk!! ja doe het niet meer, wie weet komt het weer, de aandrang ;-) Ik geniet echt van de dingen die hier gemaakt neergezet worden!
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Nanna schreef:Heb me eens gestort op achtergrondjes. Makkelijke, de zee.
Let ff niet op de hond, die heb ik daar in twee minuten neergeflatst :engel:
Afbeelding
Mooi, de beweging is goed gevangen.
irmaLeo
Zeer actief

Nanna schreef:
irmaLeo schreef:
Belle schreef:
Gewoon doen. Zet maar neer. Dat leohoofd is trouwens heel mooi. En het gaat toch om de fun (Cleva hou je muil) die je hebt?
Nee, inderdaad gaat om de fun, maar geniet ook zo wel ;-)
laeken
Zeer actief

Tamara81 schreef: @Laeken: hoe lang schilder jij al en wat zijn jouw onderwerpen? Ik vind jouw werk prachtig.
Ik schilder al best lang maar niet heel veel of vaak. Soms weken of zelfs maanden niet. Maar de laatste tijd pak ik het weer op en schilder ik vanalles. Van landschappen tot vogels. Ik had net wat gepost maar dat zag er na verkleinen via Tapa zo beroerd uit dat ik het weggehaald heb. :engel:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Knap Nanna, ik kan helemaal niet tekenen of schilderen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wow Nanna, die kop vind ik mooi! Heel gaaf hoor!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”