Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitdrift
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Buitdrift
Ik vind het vooral heel zielig. Wat ik trouwens ook zielig vind is dat die honden in die asielen zo lang zo klein en eenzaam opgesloten zitten. Ik denk dat dat een rol speelt. En de onbekende achtergrond.
Want ik ben echt niet ineens bang voor pitbulls. Er lopen er zoveel rond die wel lief zijn dat ik niet denk dat het des pitbulls is om ineens iemand aan te vallen zonder signalen. De honden die dat doen daarvan zie je het meestal ook aankomen of ze worden zo behandelt dat je het daaraan wel kan zien aankomen.
Een goede pitbull bij een goede baas vreet niet zomaar iemand op om niks.
Want ik ben echt niet ineens bang voor pitbulls. Er lopen er zoveel rond die wel lief zijn dat ik niet denk dat het des pitbulls is om ineens iemand aan te vallen zonder signalen. De honden die dat doen daarvan zie je het meestal ook aankomen of ze worden zo behandelt dat je het daaraan wel kan zien aankomen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Van wat ik heb gezien kan een pitbull van 0 naar 100 gaan in een fractie van een seconde. De meeste mensen zien niet eens de signalen van een hond die uitgebreider lichaamstaal laat zien.laeken schreef:Ik vind het vooral heel zielig. Wat ik trouwens ook zielig vind is dat die honden in die asielen zo lang zo klein en eenzaam opgesloten zitten. Ik denk dat dat een rol speelt. En de onbekende achtergrond.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Daarom moeten ze niet zomaar doorverkocht worden.laeken schreef: Een goede pitbull bij een goede baas vreet niet zomaar iemand op om niks.
Je bent niet wijs als je aan pitbullpuber miljoennogwat met onbekende achtergrond begint.
Die moet je van pup af aan hebben en houden. Of er moet alle tijd, aandacht en specifieke deskundigheid zijn ze te testen.
Een normaal asiel doet er beter niets mee.
-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Nee. Daarom moeten ze niet zomaar doorverkocht worden.laeken schreef: Een goede pitbull bij een goede baas vreet niet zomaar iemand op om niks.
Je bent niet wijs als je aan pitbullpuber miljoennogwat met onbekende achtergrond begint.
Die moet je van pup af aan hebben en houden. Of er moet alle tijd, aandacht en specifieke deskundigheid zijn ze te testen.
Een normaal asiel doet er beter niets mee.
En ze moeten er geen Ambullen doorheen kruisen want die zijn wel loeiwaaks en dominant naar mensen.

- dagmar88
- Zeer actief
Amstaff x rottweiler in mijn oude straat. Wat een klapmongool.laeken schreef: En ze moeten er geen Ambullen doorheen kruisen want die zijn wel loeiwaaks en dominant naar mensen.![]()

Als die aan m'n honden was gekomen had ik dat ellendige ding met m'n blote handen gewurgd.
- dagmar88
- Zeer actief
Daar heb ik het niet over. Als je kinderen zo in een kooi plempt ben je ook te debiel om uit je ogen te kijken.Nanna schreef: Het was geen normaal asiel. “Pawsitive warriors” heeft voornamelijk vechthonden in het asiel als ik het op fb zo eens bekijk. Maar goed, dat is hier natuurlijk niet anders.
Ik zou zelf geen enkele vechthond doorplaatsen. Je mag ze naar het asiel brengen maar dat is dan meteen ook eindstation. Dezelfde dag nog inslapen. Als een medewerker zo’n aanval al niet aan ziet komen, hoe moet dat dan met mensen van een doorsnee gezin.
Je zet bij geen enkele hond een kind in zijn mand om hem op z'n kop te kussen. De. Biel.
Er zijn genoeg betrouwbare exemplaren. Ik geloof er geen hol van dat die hond zomaar al die mensen het ziekenhuis in heeft gebeten.
Tussen de zes maanden en drie jaar moet je ze gewoon standaard inslapen en dat ook duidelijk communiceren.
Die honden horen sowieso niet in een asielsetting. Dan moet je huiskamertjes hebben met een lekkere kringloopbank en geen zicht op andere honden. Anders is doodmaken vriendelijker.
Wat mij betreft komt er één centraal punt. Kunnen de asiels weer doen waar ze voor bedoeld zijn. Veilige honden herplaatsen.
-
- Zeer actief
He! Wat mis ik hier het vind ik leuk knopje(duim?) die op FB wel bestaat. Maar indd wat Dagmar schrijft. Zie ik dat ook als enige oplossing.
-
- Zeer actief
Ik geloof er eerlijk gezegd ook geen hol van. Ik denk eerder dat ze dom aan het testen waren kwa gedrag of dat deze hond losgebroken is en in gevecht is gekomen. Zou niet de eerste keer zijn gezien de littekens op zijn kop. Daarop is iemand gaan gillen en trekken en toen is de hond omgedraaid. Zoiets. Want uit het niets blijft voor mij ook bij dit ras wel een ding waar ik niet zo in geloof.dagmar88 schreef:Daar heb ik het niet over. Als je kinderen zo in een kooi plempt ben je ook te debiel om uit je ogen te kijken.Nanna schreef: Het was geen normaal asiel. “Pawsitive warriors” heeft voornamelijk vechthonden in het asiel als ik het op fb zo eens bekijk. Maar goed, dat is hier natuurlijk niet anders.
Ik zou zelf geen enkele vechthond doorplaatsen. Je mag ze naar het asiel brengen maar dat is dan meteen ook eindstation. Dezelfde dag nog inslapen. Als een medewerker zo’n aanval al niet aan ziet komen, hoe moet dat dan met mensen van een doorsnee gezin.
Je zet bij geen enkele hond een kind in zijn mand om hem op z'n kop te kussen. De. Biel.
Er zijn genoeg betrouwbare exemplaren. Ik geloof er geen hol van dat die hond zomaar al die mensen het ziekenhuis in heeft gebeten.
Tussen de zes maanden en drie jaar moet je ze gewoon standaard inslapen en dat ook duidelijk communiceren.
Die honden horen sowieso niet in een asielsetting. Dan moet je huiskamertjes hebben met een lekkere kringloopbank en geen zicht op andere honden. Anders is doodmaken vriendelijker.
Wat mij betreft komt er één centraal punt. Kunnen de asiels weer doen waar ze voor bedoeld zijn. Veilige honden herplaatsen.
Inslapen van elk exemplaar dat in een asiel beland vind ik wel drastisch. De meeste zijn nog best plaatsbaar. Wel zou het goed zijn als iemand kritisch en met heel veel verstand naar de honden kijkt. Indien twijfels niet doen zeg maar. Een druk kwispelend onderdanig teefje van 2,5 inslapen omdat dat beleid is zou mij echt te ver gaan. Ongeacht het ras.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind het zo sneu.
Zo'n hond zit al in een hok, moet alles maar over zich heen laten komen.
Waarschijnlijk ook veel te veel opgekropte energie en gefrustreerd en daar zit je dan.
En als er dan wat gebeurd dan is het met zo'n soort hond gelijk hele foute boel.
Dit is echt onkunde en stom en supersneu.
Zo'n hond zit al in een hok, moet alles maar over zich heen laten komen.
Waarschijnlijk ook veel te veel opgekropte energie en gefrustreerd en daar zit je dan.
En als er dan wat gebeurd dan is het met zo'n soort hond gelijk hele foute boel.
Dit is echt onkunde en stom en supersneu.
- dagmar88
- Zeer actief
Gebeurt toch niet, maar het zou mij om het uitsluiten van onnodige risico's gaan.laeken schreef: Inslapen van elk exemplaar dat in een asiel beland vind ik wel drastisch. De meeste zijn nog best plaatsbaar. Wel zou het goed zijn als iemand kritisch en met heel veel verstand naar de honden kijkt. Indien twijfels niet doen zeg maar. Een druk kwispelend onderdanig teefje van 2,5 inslapen omdat dat beleid is zou mij echt te ver gaan. Ongeacht het ras.

Als ze binnenkomen als adolescent liever wel inslapen ja, wegens niet te beoordelen en dan moet je ergens duidelijke grenzen stellen.
Zo'n teef als jij noemt kan langer blijven als ze het trekt en er plaats is.
Werd zelfs tijdens de RAD gedaan door asiels, zulke teefjes doorsluizen.
Waar het op neerkomt is dat je het maar lekker zelf oplost. Jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid en niet afschuiven.
- dagmar88
- Zeer actief

dagmar88 schreef:En dat noem je een goede baas met een prima hond. Kom op.

Het stukje 'goede baas' hield al op toen de gedachte "Ik zal die hond us effe bij Djilayla op de bank legge. Kodak-momentje!" in z'n kop voorbij kwam.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Niet iedere hond is een kind uit de wieg rukkend monster natuurlijk.
Ja je ziet tenenkrommende foto's voorbij komen maar ik zie vaak zat ook hele lieve foto's voorbij komen.
Mijn kleinkinderen hebben ook gewoon contact met de honden, Simba slaapt bij mijn kleindochter aan het voeteneind.
Met gezond verstand en een beetje op lichaamstaal letten kom je een eind hoor.
Een pasgeboren baby onder een hond schuiven is ,ongeacht ras , te debiel voor woorden.
Ja je ziet tenenkrommende foto's voorbij komen maar ik zie vaak zat ook hele lieve foto's voorbij komen.
Mijn kleinkinderen hebben ook gewoon contact met de honden, Simba slaapt bij mijn kleindochter aan het voeteneind.
Met gezond verstand en een beetje op lichaamstaal letten kom je een eind hoor.
Een pasgeboren baby onder een hond schuiven is ,ongeacht ras , te debiel voor woorden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik kwam deze statistieken tegen. Alleen van doodgebeten volwassenen/kinderen. Dus geen losse bijtincidenten.
Zullen we even ophouden met dat 'it's the deed not the breed?"![]()
KLIK

Ga maar eens snel een beetje sudoku's of hersentraining doen voor je schildpadjes zit te vreten.
Drie weken geleden.
viewtopic.php?f=1&t=331720
Het is trouwens een (onvolledige) telling, geen statistiek.
- dagmar88
- Zeer actief
Helemaal niet, je had het hoogste woordNanna schreef:Die hak gemistdagmar88 schreef: Ga maar eens snel een beetje sudoku's of hersentraining doen voor je schildpadjes zit te vreten.![]()