Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitdrift
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Buitdrift
Een hond die zo bij een van m'n neefjes doet, kan gaan wieberen. Ik zie een claimende hond, geen beschermende hond
Bijtincident waiting to happen.
Maar dan heeft de hond een hersentumor want zíe je wel, hij was altijd zo lief en beschermend.
Maar dan heeft de hond een hersentumor want zíe je wel, hij was altijd zo lief en beschermend.
Jakkes wat eng. Dat tongetje ook. Hoe komen ze er toch bij dat te riskeren.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik denk dat ie zonder toezicht dat kind aan een been ondersteboven zou trekken om de luier los te vreten.
Niet erg handig, nee
Niet erg handig, nee

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
krijg altijd kippenvel bij het zien van dit soort filmpjes.
ik hou niet van een hond die iets gaat claimen wat van mij is,
dit gaat een keer fout.
ik hou niet van een hond die iets gaat claimen wat van mij is,
dit gaat een keer fout.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ohja, klinkt straks als, doettie anders nooooiiit 

- Lucia
- Zeer actief
Met die pootjes ook naar zich toeclaimen, brr.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Jakkie, wat eng.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
Ik ben denk ik de enige die het niet eng vind. Ik vind het enger voor de omstanders dan de baby. Ik zie een hond die zich gedraagt alsof ze een pup heeft. Ze is inderdaad beschermend. En ze vindt het heel lastig als het baasje aan de pup zit. Ik zie geen enkel negatief signaal naar de baby. Ik zie eigenlijk een moederhond. Ze pakt de baby niet met de mond. Dus prooi is het niet. Als Guus een bot heeft beschermd hij dat ook zo maar hij pakt het wel vast met zijn bek. Deze hond is super zacht en voorzichtig met de baby.
Denk dus eerder dat ze de ouders of een bekenden bijt die dat kindje wegpakt dan die baby.
Denk dus eerder dat ze de ouders of een bekenden bijt die dat kindje wegpakt dan die baby.
- Lucia
- Zeer actief
Ik denk ook dat eerder iemand die aan het kind komt gebeten zal worden.
Zodra er iemand aan de hond zit om weg te halen begint het verstarren, smakken etc. Niet door beweging van kind zelf.
Zodra er iemand aan de hond zit om weg te halen begint het verstarren, smakken etc. Niet door beweging van kind zelf.
-
- Zeer actief
Nee precies. Dus de hond is wel degelijk dat kind aan het beschermen. Ik zie helemaal geen enkele negatieve reactie van die hond naar de baby. Beter gezegd volgens mij is dat beest inderdaad idolaat van dat kindje en helemaal schijnzwanger geworden. Moedertje dus. In dit geval zie ik dus eigenlijk precies die nannydog waar ze het altijd over hebben. Super onwenselijk wat mij betreft want een baby claimen tegen de ouders is niet niks. Hier zette ik de hond wel op zijn plek en kon de hond zijn liefde tonen maar niet claimen.Lucia schreef:Ik denk ook dat eerder iemand die aan het kind komt gebeten zal worden.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zie ook geen agressie naar het kind hoor, maar wel een fixatie op het luiergebied.laeken schreef:Ik ben denk ik de enige die het niet eng vind. Ik vind het enger voor de omstanders dan de baby. Ik zie een hond die zich gedraagt alsof ze een pup heeft. Ze is inderdaad beschermend. En ze vindt het heel lastig als het baasje aan de pup zit. Ik zie geen enkel negatief signaal naar de baby. Ik zie eigenlijk een moederhond. Ze pakt de baby niet met de mond. Dus prooi is het niet. Als Guus een bot heeft beschermd hij dat ook zo maar hij pakt het wel vast met zijn bek. Deze hond is super zacht en voorzichtig met de baby.
Kan heel goed verzorgend bedoeld zijn, dat kind willen schoonmaken. Die hond heeft er geen weet van hoe kwetsbaar een mensenbaby is.
Met pups zijn ze niet altijd even zachtzinnig.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een dusdanig claimende hond vind ik altijd potentieel gevaarlijk als het om iets gaat wat de hond niet mag houden. Je drijft het op de spits door hem te laten geloven dat dit gedrag toegestaan is. Want nu wordt het toegestaan voor het filmpje waardoor de hond groeit in dit gedrag. Straks kunnen ze de baby er niet meer bij wegpakken zonder ongelukken.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik zie vooral claim gedrag met een flinke dosis aan stress signalen. Die hond had van mij bij dat kind weg gemoeten, en heel snel ook.
Dit is vragen om ellende.
Dit is vragen om ellende.
-
- Zeer actief
Tongelt die hond dan zoveel om spanning? Ik vatte het eigenlijk ook op als stressignaal. Ik wil mijn honden dit in elk geval nooit zien doen.
-
- Zeer actief

Bij de dierenarts prima, maar inderdaad houd ik dan ook die kop wel even bij me

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Je ziet ook steeds dat zijdelingse oogwit. Engelsen noemen dat whale eye.
Als je dat ziet mag je al half rekenen op een beet.

-
- Zeer actief
Ik zou in elk geval als ik dit hondje niet kende zeker niet met mijn handen bij de baby durven komen. De signalen die ik zie zijn toch wel dermate duidelijk dat ik zelf mijn handen niet op de baby zou durven leggen. Ik doe ook mijn hand niet in de voerbak van een hond die boven de voerbak verstijfd.
Ik pak zelfs bij mijn eigen honden liever niks af als ze verstijven. Zeker Guus heeft toch lichte voernijd als het om iets lekkers gaat. Hij rent ermee weg. Gaat dan op de bank liggen en echt helemaal over het lekkers heen. Als ik hem dan benader kijkt hij me strak aan en stopt met kluiven. Ik probeer dat een beetje op te lossen door gewoon naast hem te gaan zitten op de bank en de tv aan te zetten en het te doen of hij niet bestaat. Meestal gaat hij dan na een minuutje ontspannen door met zijn kluifje en hoop ik dat hij leert dat wij geen kluif geven en dan weer afpakken.
Voor mij zijn de signalen die deze hond geeft dus serieus genoeg om rekening te houden met een beet als je doorgaat met aan de baby komen.
Ik pak zelfs bij mijn eigen honden liever niks af als ze verstijven. Zeker Guus heeft toch lichte voernijd als het om iets lekkers gaat. Hij rent ermee weg. Gaat dan op de bank liggen en echt helemaal over het lekkers heen. Als ik hem dan benader kijkt hij me strak aan en stopt met kluiven. Ik probeer dat een beetje op te lossen door gewoon naast hem te gaan zitten op de bank en de tv aan te zetten en het te doen of hij niet bestaat. Meestal gaat hij dan na een minuutje ontspannen door met zijn kluifje en hoop ik dat hij leert dat wij geen kluif geven en dan weer afpakken.
Voor mij zijn de signalen die deze hond geeft dus serieus genoeg om rekening te houden met een beet als je doorgaat met aan de baby komen.
-
- Zeer actief
Ik zou in elk geval als ik dit hondje niet kende zeker niet met mijn handen bij de baby durven komen. De signalen die ik zie zijn toch wel dermate duidelijk dat ik zelf mijn handen niet op de baby zou durven leggen. Ik doe ook mijn hand niet in de voerbak van een hond die boven de voerbak verstijfd.
-
- Zeer actief
als je dit als eigenaar goed vind, dan snap je iets niet helemaal 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Misschien ben ik wel overbeschermend maar ik krijg er buikpijn van als ik dat zo zie. Of het nou een labrador is of een pit, ik zou een hond nooit zo dicht bij een baby laten komen. Veel te kwetsbaar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Dat mensen ook zo met een baby om durven gaan
Ik vind dit geen ongevaarlijk gedrag van de hond,

Ik vind dit geen ongevaarlijk gedrag van de hond,

- Gimmick
- Zeer actief
die foto's zijn rap van de facebook afgehaald....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
He jasses. Wat moet er dan op dat moment gebeurd zijn om dit zover te laten komen? Hij ziet er vrij kalm uit ondanks de kinderen in zijn kennel. Ik vind kinderen in een kennel bij een hond eigenlijk altijd een slecht idee. Een hond in een kennel is niet vrij. Dat is zijn plek en hij kan nergens heen. Dan steek je er een kind bij. Sowieso al een minderwaardig type mens in de ogen van een hond en super onvoorspelbaar. En dan ga je foto's maken. Mijn honden vinden dat alleen al stom. Die kijken meteen de andere kant op en voelen zich ongemakkelijk bij camera's. Recept voor ellende. Maar dat liep blijkbaar goed. De verzorgers zijn dus aangevallen in de vroege morgen. Moet wel echt een spektakel zijn geweest. Zoveel gewonden en dan ook nog een persoon zwaar gewond. Pittig type die Mayhem.Nanna schreef:Van de week ook weer.
Kinderen die allemaal zo leuk met de rescue pit Mayhem poseren. Zoenen zelfs.
Alleen wel jammer dat Mayhem gisteren drie mensen het ziekenhuis in heeft gebeten, waarvan er eentje kritiek ligt.
En ze dee eerder nooooit wat![]()
WAAROM zet je je kinderen in een kooi met zo'n krokodil? Wat is dat voor idiotie en achterlijke bewijsdrang?
KLIK

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En dat is nou precies het probleem.Nanna schreef:De 'pawsitive warriors' zijn er zelf iig wel eerlijk over.
As some of you may have heard on the news, 3 of our volunteers were seriously injured this evening. Kim, one of our lead volunteers with 2 years experience, was taken away by care flight. The other 2 injured were taken to a different hospital where they received medical attention. From our understanding, Kim was attempting to help one of the volunteers when this dog went after them. He turned on Kim and things went bad. We do not know what happened. This is the same dog who has been a gentleman to everyone who has stopped to see him. No growling, never a sign of aggression...no nothing, no warning. He has been taken by the wardens office where he will be euthanized.
Euthanaseren hadden ze een paar dagen eerder moeten doen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mayhem is wel een toepasselijke naam voor wijlen het beest...
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell