Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij is zó leuk!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hij is zó leuk!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ravi. Mijn heerlijke clown. Ik ben gek op die hond en het clowneske wat hij heeft is precies wat ik zocht; genieten en elke dag lachen om en met dat dier. Staat hij me weer met zijn guitige kop aan te kijken (oortjes half omhoog, koppie iets schuin en ogen op boevenstand) dat ik op moet schieten omdat hij naar buiten wil (plassen). Of omdat de zon schijnt en ik een plekje vrij moet maken in het zonnetje. Of hij oefent zijn favoriete hobby uit: spullen jatten. Haha, dan hoor ik wat gerommel en terwijl hij wegloopt zie ik aan zijn loopje dat hij weer een 'schat' gejat heeft. Meestal iets onschuldigs maar als ik kom kijken kan ik steevast op zijn boeventronie rekenen. Ik stamp ook weleens achter hem terwijl hij zo wegloopt en dan neemt ie snel een spurt.
Huishouden is ook altijd leuk met hem. Deken uitkloppen? Ravi helpt wel even mee, hij grijpt met zijn poten en bek die deken vast en dan mag je uitzoeken hoe je nog beweging in die deken krijgt. Was in de wasmand doen? Als je de bijkeuken even open laat jat hij wel even een sponsje uit de was. Net de bank opgemaakt? Op Ravi kun je rekenen! Je hebt je kont nog niet gekeerd of de dekens en kussens liggen weer overal behalve waar en hoe je ze wil. Of hij trippelt gewoon lekker met me mee terwijl ik bezig ben en leidt me lekker af met die boevenkop (en ondertussen kijkt hij of hij iets kan jatten waardoor hij me weer aan het lachen maakt).

Ook zo leuk: 's ochtends maar één slof kunnen vinden en vervolgens de andere buiten vinden, doorweekt van de regen (dan heeft ie bij de laatste plas voor de nacht vliegensvlug die slof meegejat en zo in het donker in de tuin gedropt). Twee dagen achter elkaar ook nog: slof één hing nog te drogen toen ik een dag later slof twee doorweekt buiten vond. Klojo :LOL: .
Er moet ook elke dag gespeeld worden, beetje trekspelletje, gooispelletje, zoekspelletje. In huis pak ik vaak een speel die ik hoog wegleg nadat ik zijn interesse heb gewekt: zodra ik wegloop trippelt hij ernaar toe en 'jat' het speeltje. Dan begint natuurlijk het achtervolgen, trekspel en vervolgens weer verstopspel.

Ook zo leuk (maar niet specifiek 'Ravi'): ik was onlangs in de welkoop met hem en toen ik de winkel uitliep werd me gevraagd of hij een koekje mocht. Ja hoor, ik gebaarde Raaf dat hij tegen de toonbank op moest staan en aldaar nam hij zijn koekje aan. Hij bleef nog even staan en kreeg nog een aai over zijn bol. Voor mij oh zo bijzonder want zoiets is met Lais of Willem absoluut ondenkbaar, ik vind het erg leuk dat dit met hem zo kan.

Er is nog veel meer maar dan wordt het wel erg lang en ik denk dat het al wel duidelijk is: ik ben gek op die hond :I: !

Wat aan je hond maakt dat jij zo gek op hem/haar bent?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hij is zó leuk!

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat beschrijf je hem leuk :D , hij is ook enig ben ik met je eens na hem in het echt gezien te hebben.
Wat een vrolijke lieve clown is hij.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, dat is erg leuk.

Ik vind het van mijn honden fijn dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten.

Wat ik minder fijn vindt van Tanja is dat ze nu loops is en schijnbaar hoort dat de reutjes van buren tien deuren verder op de galerij naar buiten zijn geweest.
En ik trap er nu al een paar nachten in omdat ik denk dat ze nodig moet, vooral als ze de avond ervoor niet gepoept heeft. Hahaha.
En maar hysterisch doen, piepend over straat met ogen op steeltjes om te kijken of die hondjes buiten waren, maar die waren net boven want de lift stond nog boven toen ik naar buiten ging.

Dus de volgende nachten piept ze maar een end weg, ik blijf dan mooi liggen.

En Ravi is erg leuk. Vindt hem al leuk vanaf het begin dat ik hem zag. In het echt moet hij nog leuker zijn zo te lezen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:F: Zus lijkt op Ravi.

Ze is nu iets zelfstandiger, als jonge pup was ze echt intensief. Sjaak ook, maar zij deed er nog een schepje bovenop.
Nog steeds helpt ze de hele dag vrolijk mee :mrgreen:
Het is een intens gelukkig hondje :I:

Ze klimt overal op en in. Loopt over het aanrecht, staat op de bench en de koelkast, zit in de koekjeslade.
Laatst heb ik haar stiekem gefilmd. Ze was op een stapel stoeptegels geklommen en was daar een zak tuinaarde aan het molesteren.
Het begon met een voorzichtig hapje aarde en uiteindelijk was ze dol die zak uit elkaar aan het trekken, rollen en graven :mrgreen:
:oeps: Ze probeert al een tijd over de schutting van twee meter te springen door een aanloop te nemen, zich na een sprong tegen de schuur af te zetten en zich na een draai in de lucht aan de schutting vast te klampen. Ze is 28 cm en komt tot 1.70 :80:

Ik moet er bij haar en Sjaak altijd ontzettend om lachen als ze straf krijgen. Hé, wat doe jij daar?! Dan gaan ze keurig in stand staan en je met zo'n uitgestreken smoel aankijken (wat nou) om in je armen te sprinten.

Zus en Naap mag je niet uitlachen en niet na-apen :LOL: Dat is heel moeilijk want Zus is zo gek als een deur en dan is ze meteen zwaar beledigd.
Ik ben toch wel extra gek op haar omdat ze alles verbindt en "zelf gemaakt" is. In haar zie ik trekjes van mama, stiefpapa, naap en sjaak.
Ze gaapt net als haar moeder met een bovenlip die blijft hangen. Stiefpapa is waaks in de tuin, die patrouilleert als een opgepompte gorilla snuivend met z'n borst vooruit langs de schutting.
Best indrukwekkend bij zo'n grote sterke hond en dat vond Zus kennelijk ook, want zij doet het nog steeds :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat leuk beschreven, Ravi lijkt me ook een heerlijke hond! Wat betreft dat clowneske en die streken doet hij me aan Taartje denken :I:

Met meerdere behoorlijk verschillende honden vind ik het zo leuk dat je om heel verschillende dingen zo gek op ze kunt zijn, ook al zijn er natuurlijk ook wel overeenkomsten.
Bij Mila is dat vooral omdat ze zo slim is, altijd precies snapt wat ik bedoel en altijd aan mijn zijde is. En daarnaast dat ze zo gek en uitbundig kan zijn, met haar gekke geluiden en gespeel, hoe blij ze met zichzelf is en dat ze zulke duidelijke meningen heeft. Met haar bijna negen jaar is spelen nog steeds haar lust en haar leven, ze is dan zo vrolijk en in haar nopjes en ik glunder dan automatisch met haar mee.
Amy is verschrikkelijk lief, doet altijd ontzettend haar best en is overal voor in. Ze geeft altijd alles, bruist van de energie, is heel vindingrijk en puur. Het is nooit saai met Amy, ze bedenkt altijd wel weer iets wat nog niet in mij opgekomen was en zorgt voor veel leven in de brouwerij. Ze is ook zo gezellig, lief en verzorgend met alle andere huisdieren, opvangers, logés; zij sluit heel hechte vriendschappen, waardoor ze me steeds weer heel erg ontroert.
Amoz is mijn lieve knuffelbeer, zo makkelijk, bescheiden en tolerant. Hij is ontzettend trouw, veerkrachtig en sterk, echt een hond om op te kunnen leunen, die het mij heel graag naar de zin wil maken. Aan de ene kant een trotse en ietwat onafhankelijke hond, aan de andere kant echt een mama's kindje. Zijn onvoorwaardelijke vertrouwen maakt me, gezien zijn achtergrond, elke dag weer ontzettend trots.

En zo zijn er inderdaad nog wel honderd dingen die ik kan opnoemen, wat zijn we toch gezegend met onze honden! :I:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Mijn twee honden zijn ook heel verschillend. In losloopgebied zonder andere honden loopt Jip altijd naast mij. Ik moedig hem wel eens aan om zelf wat te ondernemen, maar nee: hij blijft aan mijn zijde. Hij kijkt mij dan regelmatig even aan met een blije kop waaruit ik op maak dat hij het heel gezellig vindt zo samen. Abel daarentegen gaat volledig zijn eigen gang, struint heerlijk rond, rent wat rondjes door het hoge gras en kijkt af en toe achterom om te checken waar ik blijf. Hij heeft in losloopgebied totaal geen behoefte aan aandacht van mij, terwijl Jip en ik hele gesprekken voeren :lol1: Van allebei geniet ik enorm. Bij Jip denk ik wel eens: ga toch lekker rennen. Maar tegelijkertijd vind ik het heel fijn dat hij zo binnen bereik blijft, want als ik dan toch ineens een wandelaar spot, dan kan ik hem ook heel gemakkelijk even aanlijnen. Abel valt niemand lastig, dus die gaat z'n gang maar. Ik weet altijd waar hij is en hij let ook goed op mij, dus gaat prima. Hij is heerlijk ongecompliceerd.

In huis gaat het er anders aan toe. Dan is Abel heel ondeugend en tegelijkertijd een vreselijke knuffelkont. Hij komt altijd tegen je aan liggen en maakt de gekste geluiden om de aandacht te trekken. Ik houd er van :D Maar dat doet Abel alleen bij ons. Andere mensen zijn stom. De enige andere persoon waar Abel smoorverliefd op was, was de oppas. Jip is lief voor iedereen en is heel precies met de regeltjes in huis. Hij weet wat wel en niet mag en zou niet gauw iets jatten bijvoorbeeld. Abel wel. Abel doet dat ook gewoon waar je bij staat. Hij pikt snel iets van tafel of jat een laars mee de tuin in. Als ik dat niet gezien heb, attendeert Jip mij erop. De goedzak. :D

Ik vind het een geweldig duo. Twee Jipperts of twee Abels zou ik niet aankunnen denk ik :LOL: Vooral die twee als combinatie is echt heel leuk :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

natalie schreef:Mijn twee honden zijn ook heel verschillend. In losloopgebied zonder andere honden loopt Jip altijd naast mij. Ik moedig hem wel eens aan om zelf wat te ondernemen, maar nee: hij blijft aan mijn zijde. Hij kijkt mij dan regelmatig even aan met een blije kop waaruit ik op maak dat hij het heel gezellig vindt zo samen. Abel daarentegen gaat volledig zijn eigen gang, struint heerlijk rond, rent wat rondjes door het hoge gras en kijkt af en toe achterom om te checken waar ik blijf. Hij heeft in losloopgebied totaal geen behoefte aan aandacht van mij, terwijl Jip en ik hele gesprekken voeren :lol1: Van allebei geniet ik enorm. Bij Jip denk ik wel eens: ga toch lekker rennen. Maar tegelijkertijd vind ik het heel fijn dat hij zo binnen bereik blijft, want als ik dan toch ineens een wandelaar spot, dan kan ik hem ook heel gemakkelijk even aanlijnen. Abel valt niemand lastig, dus die gaat z'n gang maar. Ik weet altijd waar hij is en hij let ook goed op mij, dus gaat prima. Hij is heerlijk ongecompliceerd.

In huis gaat het er anders aan toe. Dan is Abel heel ondeugend en tegelijkertijd een vreselijke knuffelkont. Hij komt altijd tegen je aan liggen en maakt de gekste geluiden om de aandacht te trekken. Ik houd er van :D Maar dat doet Abel alleen bij ons. Andere mensen zijn stom. De enige andere persoon waar Abel smoorverliefd op was, was de oppas. Jip is lief voor iedereen en is heel precies met de regeltjes in huis. Hij weet wat wel en niet mag en zou niet gauw iets jatten bijvoorbeeld. Abel wel. Abel doet dat ook gewoon waar je bij staat. Hij pikt snel iets van tafel of jat een laars mee de tuin in. Als ik dat niet gezien heb, attendeert Jip mij erop. De goedzak. :D

Ik vind het een geweldig duo. Twee Jipperts of twee Abels zou ik niet aankunnen denk ik :LOL: Vooral die twee als combinatie is echt heel leuk :I:
Leuk om te lezen en dat laatste zinnetje is heel herkenbaar voor mij :lol1: Hoe leuk ik mijn honden individueel ook vind, één Mila, Amy of Amoz is écht genoeg :F:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Haha Ravi klinkt heerlijk!

Zahra, tja.. die is gewoon ehh.. apart. Niet perse altijd zó leuk. Ze negeert ons van tijd tot tijd. :hmmm: Wordt niet dolenthousiast van knuffelen of aandacht zoals onze andere monsters. Leeft soms compleet in haar eigen wereld. Luistert wanneer zij wil.

Haha nee hoor. Ja. Zoals hierboven, zo is ze. En heeeeeeel soms denk ik Och man doe toch eens normaal :LOL: Maar ik vind dat aparte karakter heerlijk. En het is zó grappig als ze dan wel ineens vet enthousiast is of bij je op schoot wil kruipen enz. Ze is heerlijk. :I:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred is echt een clown en kan zo tevreden zijn met zichzelf.

Als hij een prop papier uit de oude krantenbak heeft gehaald en dan een rondje paradeert door de woonkamer en bromt dan smelt ik. Ik denk dan echt dat hij dan op zn allergelukkigst is.
Sowieso die diepe brom die hij kan geven als hij heel erg blij is om je te zien. Fred is heel erg schuchter naar vreemden dus dan voelt het soms extra bijzonder als hij staat te trappelpoten en zo mooi diep bromt. Soms schrikken mensen wel eens als ze dat horen.
En de tennisballen verdwijnen in z'n wangen en zijn compleet onzichtbaar maar je ziet aan heel zijn lichaamshouding als hij er eentje gejat heeft :engel: hij ligt of staat dan helemaal stil en durft niet te bewegen. Soms ga ik dan expres even naar de slaapkamer zodat hij lekker kan kauwen.

Als we spelen gaat het soms best ruw. Hij gooit graag zn gewicht in de strijd en gebruikt z'n poten. Heel soms pakt hij dan je hand beet maar als je ook maar een piepje geeft schrikt hij zich rot.
Ik ben een keer gevallen met hardlopen en lag op het pad met een hond bovenop me. Hij was zich helemaal dood geschrokken dus dan moet je blijkbaar op me kruipen :LOL:

En de knuffels die je kunt krijgen :I:

Soms kan ik me zo verbazen over hoe intens diep die band kan zijn met een hond.
Laatst gewijzigd door Barkley op 05 dec 2019 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb ook zo'n grapjasje, onze Oona :I: Het liefst klimt ze vanaf mijn stoel op de tafel om te kijken of er nog wat te snaaien valt. Op dit moment is ze schijndrachtig en ligt ze met toestemming van mama Lotus bij de pupjes in de puppy kennel.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Waarom vind je Ravi nu nog steeds zo leuk :jank: Als je eindelijk eens genoeg van hem hebt kan hij mooi naar mij :I: Dan moet ik nu eerst maar genoegen nemen met weer eens wandelen samen... team Rayla in de bocht!

Mijn honden... tja... Morris :I: we kennen elkaar gewoon zo door en door. Die hond is zo met mij verweven. Mijn eigenwijze clown. Ik hou van hem, kan met hem lezen en schrijven en tegelijkertijd maakt hij me helemaal gek met zijn eigenwijze streken. Het is nooit een dag saai met die malle hond.

En Ayla, mijn meisje. Zo vrolijk en blij, maar toch ook zo serieus als ze aan het werk is. Soms nog een halve kleuter, maar al zo vaak komt er een glimp tevoorschijn van de hond die ze gaat worden :I:
Zamunda
Zeer actief

Haha, wat een heerlijke verhalen komen er voorbij! Draken, clowns, zoetjes en eigenzinnigheid, leuk.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zonder de andere honden tekort te willen doen, was het vooral met Amber en Mara dat ik direct vanaf de eerste minuut een enorme klik voelde, die blijvend is. Het is die klik die maakt dat ik echt alles aan ze leuk vind, zelfs de stoute of lastige trekjes :mrgreen:
Mara bv is best een pittige, bijdehante, bemoeizuchtige regelteef maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen :engel: . Altijd is ze vrolijk en heeft ze zin in het leven. Werkelijk alles vindt ze leuk om te doen en dan gaat ze er ook helemaal voor. Misschien niet met die totale focus van een mechelaar (Amber heeft dan nergens anders meer ogen voor als ze met iets bezig is terwijl Mara makkelijker afgeleid is) maar wel met een enorme dosis plezier. Ze is de meest clowneske hond die ik heb (gehad) en kan zichzelf vergeleken met de anderen, prima vermaken (mits ze maar ergens in mijn buurt mag verkeren).
's avonds moét ze naast me op de bank, of liever gezegd, dan ligt ze zo mogelijk over me heen gedrapeerd. Ze kijkt me dan innig tevreden aan en ik kijk hevig verliefd terug :love: Als ik haar dan een kusje (of 10...) op haar snoet geeft, krijg ik er wel 100 terug. Ja ik vind haar echt helemaal geweldig :I: :I: :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tamara81 schreef: @Dagmar: jouw beschrijving van Zus vind ik altijd leuk om te lezen. Ook hoe slim ze is; je schreef bijvoorbeeld ook ergens dat ze de deur van de bench zelf kon sluiten... dat vind ik zo gaaf! En wat een klim aap is ze :lol1:
Die staat er niet meer. Er in willen ze toch niet en ze was er niet af te houden :tongue:

Nikita is heel intelligent maar humorloos en amper trainbaar en Sjaak is een manische grapjas die graag kunstjes doet.
:LOL: Gelukkig zijn de pups heel slim, vrolijk, voergericht en trainbaar.
Ik kon me wel opeens voorstellen dat Nikita zo vaak heeft moeten verkassen.
Het is lachen tot een pup van dertig kilo het servies van het aanrecht maait en je koelkast ondersteboven ligt :engel:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een heerlijke.verhalen.
Wat ik van Rasta waardeer is zijn rustige vriendelijke aard, hij kan vrolijk en uitbundig zijn en is nooit sjagrijnig.
Eigenlijk is.ie het braafste jongetje van de klas.
Dat smeekt natuurlijk om een tegenhanger, raad eens :mrgreen:
Dan hebben we een Ziggy, die is ook lief en aanhankelijk maar slim en altijd uit op iets in zijn voordeel, heb wel eens verteld.dat ie heel voergericht is.
Als ik iets eet wat Ziggy ook wil komt ie met iets aan in zijn bekkie wat ie niet mag en wil hij ruilen, gegarandeerd succes.
Of als ik sta te koken of een boterham maak dan komt ie ook weer met wat aan zetten.
Heerlijke beesten, ik hou d'r van :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief

Echt leuk om te lezen, vooral als het over uitgekookte honden/acties gaat haha (of over ondersteboven gemaaide koelkasten :engel: ).
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef:Echt leuk om te lezen, vooral als het over uitgekookte honden/acties gaat haha (of over ondersteboven gemaaide koelkasten :engel: ).
:mrgreen: Nikita werd met tien maanden afgegooid bij mijn ex, door de zesde baas geloof ik. Ze had alles alles alles gesloopt.
Zelfs de dikke stam van de yucca dwars doormidden gebeten, zei die vrouw nog verbaasd. En doei!

Ik heb me heel lang afgevraagd hoe je dat voor elkaar krijgt, want het is een erg lieve hond. Ze had zich niet gehecht en was niet opgevoed.
Kun je verwachten met zo'n achtergrond.
:LOL: Bij ons was ze wel op het aanrecht geklommen en had een frituurpan naar beneden gegooid. Daar hadden ze doorheen gelopen en olie opgelikt. Complete chaos.

Met de mini uitvoering viel opeens het kwartje :tongue: Het is dat ze zo dol op me is dat ik nog een beetje invloed heb, maar zó stout, mateloos en eigenzinnig.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xavi is Xavi, een hele serieuze hond maar die soms zijn kleine hartje laat zien. Zeker tov zijn zonen hier in huis, stiekem vindt hij ze best leuk maar dat mag niet uitgesproken worden. Hij denkt aan zijn reputatie!
Xygan is een kroelkip. Het liefst kruipt hij 's avonds in je op de bank. Hij is zo geweldig met zijn "kleine" halfbroertje Xanu. Echt de grote broer die iedereen zich wenst!
En dan Xanu, die kan echt kussen. Zonder te likken gewoon een kus 'smak'. Nog nooit een hond gehad die dat deed.
Hij is zo'n heerlijke zelfverzekerde reu, komt niet snel in de problemen en komt bijna overal mee weg. Zo'n geweldig duo met Xygan, daar kun je uren naar kijken die interactie. Dat heb ik nooit gehad tussen honden in de ruim 25 jaar dat ik honden heb. Alle 3 geweldig leuke sporthonden, totaal verschillende karakters ondanks dat t directe familie is, maar bovenal geweldig met elkaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat een geweldig topic, heerlijk jullie verhalen te lezen. Ik ben er glimlachend doorheen gegaan :I:

Het leukste aan Manu vind ik zijn kalmte en zelfvertrouwen. Hij weet en durft alles. Hij ontdekt het liefst alles wat er in deze wereld te vinden is en laat alles over zich heen komen. Niets kan hem verrassen en hij blijft altijd zo heerlijk rustig.
Als we samen op pad zijn word ik altijd kalm. Hij stapt zo stoer en statig, steekt zijn neus in de wind en hij geniet van elke pas.
En toch, ondanks het feit dat hij alles zo goed zelf weet en kan, is mijn goedkeuring heel belangrijk voor hem. Hij is echt een mama's kindje, een goed woordje van mij en ik zie hem groeien. Dat hij in zijn kalme energie met me meeloopt, mij betrekt in zijn grote wereld waarin niets hem van de wijs kan brengen. Dat vind ik heel bijzonder. Het is een heel vrije hond en ik voel het als een eer dat hij mij zo vertrouwt. Hij heeft dat helemaal niet nodig, zo lijkt dat in elk geval.
Spelen doet hij nauwelijks, niet met honden, niet met speelgoed en ook niet met mij. Spelen doet hij graag op een andere manier, namelijk de survivals die we doen. En ook al heeft die hond totaal geen ambitie ook maar iets in deze wereld sneller te doen dan hij nodig vindt: dat doet hij met groot plezier en dan merk ik dat hij toch echt wel een teamplayer is.

Uma is gewoon de perfecte hond. Ook zij is heel kalm en stoer. Wel anders dan Manu, maar zo braaf! Ze heeft ook wel streken natuurlijk maar altijd van die kleine, grappige dingen. Uma is echt enorm grappig en ik lach meerdere keren per dag heel hard om haar. Hoe ze naar je kijkt, hoe ze dat lijf om je been kronkelt als ik kook of hoe ze door het huis begint te rennen als ze een botje van Manu heeft gejat. Ze is heel blij met zichzelf en zeker nu ze weer gezond is, is ze alleen nog maar leuker geworden. Je kan uren met haar knuffelen. Een pluche dier is saaier te knuffelen dan met Uma. Die ligt met haar gat op je schoot en haar tenen in je neus terwijl haar kop in je nek ligt waar ze dan heel harde spingeluiden maakt.
Zij is vreselijk lief en zachtaardig. Ik ken geen hond die zo lief en geduldig is. Het is jammer dat ze mensen zo eng vindt, daarom vinden veel het ook maar gek als ik zeg dat ze zo dol op ons is :D Het is een feestje om met Uma samen te leven.
Ook zij speelt nooit, ze is niet trainbaar, ze wil nooit iets samen doen met mij en contact buiten het knuffelen om is ook minimaal. Maar ook met haar is het samen sporten onze manier om samen te werken en dan is ze zelfs nog geconcentreerd en fanatiek ook :I:
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Hier drie lieverds.
Akira, de labrador van bijna 14, die ik met 9 maanden uit het asiel van Sint Truiden heb gehaald.
Zij heeft mij uitgezocht. Niet ík haar.
Ze is meegegaan en vanaf dat moment was ik haar idool.
Als pup geslagen en daardoor doodsbang voor mannen.
1,5 maand onder de bank geleefd.
Andere mensen vertrouwen is nooit helemaal goed gekomen.
Na 8 jaar is ze m'n broer gaan vertrouwen en na een half jaar samenwonen is mijn ex ook goedgekeurd.
Maar voor mij is ze alles.
In 2014 zijn mijn ouders binnen 2 weken allebei gestorven en zonder Akira had ik het niet overleefd.
Daar ben ik haar heel dankbaar voor.

En dan de 2 Roemeentjes. Allebei als opvanger in huis gekomen.
Lemmi, het reutje is mogen blijven omdat hij de eerste hond was waar Akira echt positief op reageerde. Hij wist haar én mij om z'n pootjes te winden.
En dan Happy, zoals haar naam doet vermoeden....altijd blij, altijd ondeugend, altijd alles wat ze doet vol overgave.
De clown, het grappige hondje, maar ook oh zo lief.

Ben zo blij met m'n roedeltje
Afbeelding

Happy en Lemmi
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Dat is ZO genieten, als je de speciale dingen van je hond zo enorm kan waarderen...

Rhodi was alles behalve makkelijk... maar wat was het voor eigen mensen (en dieren) een heerlijk SOFTIE. Altijd zo'n dom blij hoofd en altijd heerlijk knuffelen. :I:

Branco was juist zo lekker stabiel. Niet van zijn stuk te krijgen. Eigenwijze klojo was 'ie wel, maar ik genoot van hem. En ook hij was een gezelschapshond, als hij er maar BIJ mocht, als er maar aandacht en knuffels te halen waren. :I:

En dan hebben we nu Kyuubi.
ALTIJD vrolijk. De hele wereld is zijn vriend! Zo aanstekelijk blij, je kan er niet chagrijnig bij blijven. Hij geeft zoveel knuffels als je wensen kan, want dat kleine lijfje zit BOMVOL liefde wat eruit moet. Mensen die niks met honden hebben, of mensen die chihuahua's rothonden vinden bekeerd hij vaak in een minuut. Want hij brengt gewoon niks dan warmte, liefde en vreugde!!! Ik ben elke dag weer zo blij dat hij bij mij gekomen is!! :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: Hein had hetzelfde. Hij kwam niet onmiddellijk als hij geroepen werd en hij liep expres in de weg in huis. "Moeten we dan wachten tot er iemand zijn nek breekt? Nou? Nou?"
Volstrekt onredelijk maar goed, je wil er vanaf.
Ik vind het een wereldhond.
Heel gehecht en trouw, verstandig en gezellig.
:LOL: Belachelijk. Zeg dan gewoon dat je er toch geen zin in hebt.

Van wat we uit de papieren kunnen opmaken is ze waarschijnlijk werkgefokt en bewust/volgens de regels geïmporteerd.
Wat die eerste baas dan heeft gedaan :denken: Die moet daar toch een doel mee hebben gehad.
Het interesseert verder niemand en de Letse dierenarts reageert niet, komen we nooit meer achter.
Ze was zelfs nooit op naam gezet.

Het heeft wat tijd gekost, wantrouwen ligt gelukkig niet in haar aard. Met haar gezinnetje is ze helemaal de koning te rijk :D
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Fijn topic om te lezen!

Waarom mijn honden leuk zijn?

Javier, die de brave schooljongen speelt en ondertussen sneaky bezig is. Hij gaat vaak mee tijdens marktbezoeken en winkelen, gedraagt zich zo sociaal wenselijk, dat je erg argwanend van wordt. Linkmiegel die hij is ;) Op de markt heeft hij zijn naam al gevestigd, "de ijsbeerkleptomaan', omdat hij van alles meejat. Het zij hem vergeven, omdat we het altijd netjes teruggeven, die sokken, ouwewijvenonderbroeken en verzin het maar wat ze op de lokale markt verkopen. De visboer heeft ondertussen al maatregelen genomen, zodra Javier in zicht is krijgt hij kibbeling toegeworpen....
Een bezoek aan de Hema leidde onlangs tot het afgaan van een poortje, ik laat mijn tas controleren, niets aan de hand. Lopen we voor de tweede maal naar buiten, gaat het poortje weer af, kijk ik naar Javier. Staat meneer daar met een uitgestreken smoel en een pittige rookworst in zijn muil :)

Merlijntje, die zich bekommert om alles wat jong, kwetsbaar, ziek is. Hij waarschuwt me bv als schapen van de buurboer op hun rug liggen, of als het hoognodig tijd is om egels bij te voeren, door me bij de pols te nemen zodat ik hem volg naar hetgeen hem verontrust Een uitzondering op de regel is pluimvee, al dat getok en gefladder jaagt hem schrik aan.... de lummel, zwaar onder de indruk van kippen.
En als iemand van zijn eigen 'kudde' niet ok is, verlaat hij het erf niet, weigert domweg mee op wandel te gaan. Hij houdt de wacht bij de 'kwetsbare', totdat er progressie zit in de gezondheid,.Dan pas kan hij met goed vertrouwen 'huis en have' verlaten.....

Samen zijn ze een soort dreamteam, zowel letterlijk als figuurlijk. Ze kunnen zo goed chillen en relaxen dat het ons op de slaapspieren werkt, erg aanstekelijk. Javier, die wezenloos ligt te hangen, met zijn muil op halftien, het kleine ,lichte snurkje van een Merlijntje in combinatie met een ontspannen, zo niet vloeibaar, lijf, maakt het de logeer (crisisopvang)honden een stuk makkelijker om te dealen met leven van alledag. Goed voorbeeld doet goed volgen, zullen we maar zeggen ....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”