Huishouden is ook altijd leuk met hem. Deken uitkloppen? Ravi helpt wel even mee, hij grijpt met zijn poten en bek die deken vast en dan mag je uitzoeken hoe je nog beweging in die deken krijgt. Was in de wasmand doen? Als je de bijkeuken even open laat jat hij wel even een sponsje uit de was. Net de bank opgemaakt? Op Ravi kun je rekenen! Je hebt je kont nog niet gekeerd of de dekens en kussens liggen weer overal behalve waar en hoe je ze wil. Of hij trippelt gewoon lekker met me mee terwijl ik bezig ben en leidt me lekker af met die boevenkop (en ondertussen kijkt hij of hij iets kan jatten waardoor hij me weer aan het lachen maakt).
Ook zo leuk: 's ochtends maar één slof kunnen vinden en vervolgens de andere buiten vinden, doorweekt van de regen (dan heeft ie bij de laatste plas voor de nacht vliegensvlug die slof meegejat en zo in het donker in de tuin gedropt). Twee dagen achter elkaar ook nog: slof één hing nog te drogen toen ik een dag later slof twee doorweekt buiten vond. Klojo

Er moet ook elke dag gespeeld worden, beetje trekspelletje, gooispelletje, zoekspelletje. In huis pak ik vaak een speel die ik hoog wegleg nadat ik zijn interesse heb gewekt: zodra ik wegloop trippelt hij ernaar toe en 'jat' het speeltje. Dan begint natuurlijk het achtervolgen, trekspel en vervolgens weer verstopspel.
Ook zo leuk (maar niet specifiek 'Ravi'): ik was onlangs in de welkoop met hem en toen ik de winkel uitliep werd me gevraagd of hij een koekje mocht. Ja hoor, ik gebaarde Raaf dat hij tegen de toonbank op moest staan en aldaar nam hij zijn koekje aan. Hij bleef nog even staan en kreeg nog een aai over zijn bol. Voor mij oh zo bijzonder want zoiets is met Lais of Willem absoluut ondenkbaar, ik vind het erg leuk dat dit met hem zo kan.
Er is nog veel meer maar dan wordt het wel erg lang en ik denk dat het al wel duidelijk is: ik ben gek op die hond

Wat aan je hond maakt dat jij zo gek op hem/haar bent?