metav schreef:fenneke schreef:Dank je .
Ik ben ook echt op zoek naar iets wat Baloe kan helpen.
Hij is sowieso erg geluid gevoelig maar als ze nu knallen in marokko is het al mis .
Ik wil niet weer zo 2 maanden door zoals vorig jaar . Dat is voor ons beiden echt niet leuk.
ALs jij iets hebt gevonden wat je nu al kan geven en wat echt werkt wil je het dan laten weten Zaartje wilt nu al niet meer wandelen en ik heb nu al een paar dingen geprobeerd ben al een hoop geld kwijt (maar dat heb ik wel over voor haar) maar er is nog niets dat werkt
Ook hier een hele bange hond voor vuurwerk en ook voor andere harde geluiden
Ze knallen hier dit jaar al ongeveer het hele jaar door.
Ze wordt niet hysterisch druk, maar verstijfd volledig, totaal onbereikbaar.
Inmiddels gaat het bij haar als de knallen op afstand zijn, wel bang, maar herstel is redelijk goed. De knallen wat dichterbij, daar is eigenlijk niets
tegen opgewassen helaas
Ook GT zei dat als een hond zo bang is, dat je het eigenlijk alleen maar uit kan zitten en hond ondersteunen met medicatie.
Wat ik wel heb gedaan in de hoop dat het dit jaar toch niet zo extreem zal zijn in de dagen voor en na oudjaar (oudejaarsavond daar is geen reden aan):
- Vanaf september heb ik al de adaptil in het stopcontact. Dit leek in eerste instantie niets uit te maken, maar nu we al een tijd verder zijn, zie ik toch
dat ze echt wel sneller hersteld
- Iedere dag, zo mogelijk 2 keer, doe ik vuurwerktraining. Dit is een fijne site met opbouw in de geluiden:
https://www.myhappypet.nl/vuurwerk#tab-0-1
Ik speel het niet zomaar af, maar ga met haar spelen om te proberen die schakeling in de hersens toch een beetje voor elkaar te krijgen.
Daarnaast ga ik dus ergens de komende weken overleggen met de dierenarts voor medicatie.
Vorig jaar was het alprazolam, geen idee of ze dat dit jaar nog krijgt, maar ook dat werkte de angst niet tegen: ze heeft een paar dagen niet
naar buiten gedurfd en alles in huis gedaan.
Dit jaar heb ik van die puppytrainers gekocht om op de grond te leggen.
Edit: o ja, en ik heb de bench een tijd geleden weer tevoorschijn gehaald en opnieuw benchtraining gedaan. Hopelijk gaat ze dat straks
als een veilig holletje zien.