Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond praat via knoppen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Hond praat via knoppen

Ongelezen bericht door Jits90 »

Het is nogal all over the internet: Stella de hond "praat" via knoppen.
De baasjes kunnen een woord inspreken op een knop, de hond duwt dan op wat ze wilt.
Voorbeeld:
https://youtu.be/FtxBxLiZRco

Ze heeft meerdere knoppen, zoals play, water, fetch, Stella, Jake (baasje), Christina (vrouwtje), look, outside en nog veel meer.

Hun website, met extra info over haar methode en meer voorbeelden.
https://www.hungerforwords.com/

Ik vind het geweldig en wil dat nu ook :engel: Kunnen ze het mooi zelf in de gaten houden of hun waterbak leeg is :mann:
dagmar88
Zeer actief

Re: Hond praat via knoppen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Naap praat gewoon door te praten.
Op zich is het wel handig om te weten wat er in hem omgaat, maar het zou nog veel handiger zijn als hij gewoon eens doet wat ik zeg zonder weerwoord :LOL:
Dat loopt maar te toeteren waar hij allemaal wel en geen zin in heeft.
Zo zijn we er wel achter gekomen dat hij de papa mist als hij hem langer niet ziet, hij gaat dan steeds meer naar hem vragen.
Hij kan ook woorden koppelen. Geeft toch wel een andere kijk op de intelligentie van een hond.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:Naap praat gewoon door te praten.
Op zich is het wel handig om te weten wat er in hem omgaat, maar het zou nog veel handiger zijn als hij gewoon eens doet wat ik zeg zonder weerwoord :LOL:
Dat loopt maar te toeteren waar hij allemaal wel en geen zin in heeft.
Zo zijn we er wel achter gekomen dat hij de papa mist als hij hem langer niet ziet, hij gaat dan steeds meer naar hem vragen.
Hij kan ook woorden koppelen. Geeft toch wel een andere kijk op de intelligentie van een hond.
Nou wat lief!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het heel leuk bedacht, maar ik denk dat ik hier de godganse dag 'play, play, play, eat, play, play, eat, play!' zou horen als ik dit Mila zou leren :oeps:
Dat doet ze nu trouwens ook, maar dan zonder knoppen. Dan heb ik toch liever een hond die je hoopvol staat aan te kijken met speeltje in de bek dan een hond die de hele dag op van die knoppen ramt ;-)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

DeDiana schreef:Ik vind het heel leuk bedacht, maar ik denk dat ik hier de godganse dag 'play, play, play, eat, play, play, eat, play!' zou horen als ik dit Mila zou leren :oeps:
Dat doet ze nu trouwens ook, maar dan zonder knoppen. Dan heb ik toch liever een hond die je hoopvol staat aan te kijken met speeltje in de bek dan een hond die de hele dag op van die knoppen ramt ;-)
Ik zou dat ding meteen weer afpakken want Bas zegt dan honger honger honger honger en Guus zegt wandelen! Maak de deur open. Wandelen. Eten. Ik zou gek worden :engel: :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou stuitergek worden gok ik: eten, fietsen, rennen, bal, pakwerker...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden communiceren al duidelijk zat zonder zo'n knop. Als de waterbak leeg is geven ze dat keurig aan door bij de waterbak te gaan staan en mij aan te kijken, als ik niet reageer komt er een 'waf' waarbij ik altijd op kijk en dan volgt er een blik van de hond op de waterbak ;)
Vooral Csiva kan enorm goed aanwijzen wat ze wil. Blafje en daarna zodra ik contact met haar maak kijkt en loopt ze naar wat ze wil. Fiji net zo. Luca kan het vooral met eten :F: Dumás kan eigenlijk niks, dat is echt geen helder licht :F:
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
DeDiana schreef:Ik vind het heel leuk bedacht, maar ik denk dat ik hier de godganse dag 'play, play, play, eat, play, play, eat, play!' zou horen als ik dit Mila zou leren :oeps:
Ik zou dat ding meteen weer afpakken want Bas zegt dan honger honger honger honger en Guus zegt wandelen! Maak de deur open. Wandelen. Eten. Ik zou gek worden :engel: :engel:
:mrgreen: Naap heeft zelfs verschillende woorden voor eten. Lekkers, vlees, brokjes, kliekjes, ei, koelkast open (dan wijst hij het wel aan). En niet iets anders want hij moet het niet.
Als ik weer eens dom ben/niet wil luisteren komt hij eerst dichtbij doordringend in m'n ogen kijken en gaat het dan aanwijzen.
Snap ik hem echt niet dan vraag ik dat ook, "laat maar zien".

Een tijd terug had m'n ex een rol extra lekker vlees voor hem meegenomen. Ik had al vlees ontdooid, dus het lag in de koelkast voor de volgende dag, maar dat had hij niet gezien.
Lekkers is hangang en de papa Hamu.
's Avonds rond etenstijd was hij maar aan het zoeken en hangang aan het roepen, maar iets lekkers uit de snoepjeskast moest hij niet :scratch:
Hamu hangang! Ja, verrek, die rol :LOL: Hij was zo blij met zichzelf :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Machie schreef:Mijn honden communiceren al duidelijk zat zonder zo'n knop. Als de waterbak leeg is geven ze dat keurig aan door bij de waterbak te gaan staan en mij aan te kijken, als ik niet reageer komt er een 'waf' waarbij ik altijd op kijk en dan volgt er een blik van de hond op de waterbak ;)
Vooral Csiva kan enorm goed aanwijzen wat ze wil. Blafje en daarna zodra ik contact met haar maak kijkt en loopt ze naar wat ze wil. Fiji net zo. Luca kan het vooral met eten :F: Dumás kan eigenlijk niks, dat is echt geen helder licht :F:
Mila gaat dan de metalen waterbak omhoog wippen met haar neus om die vervolgens heel hard op de grond te laten kletteren. Ook heel irritant, want dit doet ze net zo lang tot hij is bijgevuld. Dus ja, zonder knoppen redt ze zich ook prima :lol1: Ze heeft ook blafjes, knorretjes en allerhande geluidjes waarmee ze van alles duidelijk maakt.
Amy communiceert haar wensen ook heel duidelijk. Ze gaat in de bench zitten als ze honger heeft (daar kreeg ze vroeger haar eten, maar nu al langer dan een jaar niet meer) en met haar neus tegen mijn arm duwen als ze me iets wil aanwijzen, bijvoorbeeld naar de deur lopen omdat ze naar buiten wil.
Arlo en Amoz... tja... reuen :engel: Het enige wat ik kan bedenken is dat Amoz voor de deur blaft als hij hoge nood heeft, maar dat heeft hij gewoon gekopieerd van Taartje.
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb liever dat Hein de hele dag op de knop "Hein buiten zwemmen" gaat zitten drukken dan dat hij blaffend achteruit tapdansend naar de voordeur vliegt als ik mijn keel schraap.

Hahaha. Bas keuken eten! Bas wil aaien! Niet stoppen aaien Bas. :LOL:
Guus kan denk ik niks met die knoppen want die gebruikt zijn eigen stem. Als hij eten wil springt hij als een jojo door de keuken en verder blaft hij overal om. Hij springt tegen deuren als die open moeten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef:Ik heb liever dat Hein de hele dag op de knop "Hein buiten zwemmen" gaat zitten drukken dan dat hij blaffend achteruit tapdansend naar de voordeur vliegt als ik mijn keel schraap.

Hahaha. Bas keuken eten! Bas wil aaien! Niet stoppen aaien Bas. :LOL:
Guus kan denk ik niks met die knoppen want die gebruikt zijn eigen stem. Als hij eten wil springt hij als een jojo door de keuken en verder blaft hij overal om. Hij springt tegen deuren als die open moeten.

Hahaha.
Nee, dat mag bij mij niet.
Hein springt wel omhoog als ik eten aan het maken ben maar binnen blaffen mag niet dus het is een hele hoop gemurmel en geneurie.

En Mira eet aan de andere kant van de gang dus die galoppeert achteruit. Ze kan er ook gewoon heen lopen want ze krijgt het toch wel maar ja, het is een hond dus het moet achteruit met ogen als schoteltjes.

Bas wil trouwens vooral massages. Ik vind haar zo lief om aan te frutten.
Dat weet Bas dus die kiest je daarom uit om naast te zitten. :engel: Martijn bezoek. Massage Martijn... :LOL:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kyuubi en ik praten door middel van andere dingen. Aankijken, met zijn kop en neus aanwijzen, subtiele piepjes. Ik snap het niet altijd, maar 99% van de tijd kan ik het prima volgen. We komen er samen altijd wel uit.
En bij de deur betekend naar buiten willen (in de tuin of wandelen, afhankelijk welke deur) en verder kan meneer prima aangeven wat er moet komen als hij iets nodig heeft. Oh, en voer en snacks worden besnuffeld en aangenomen, OF met een duwtje van zijn snuit resoluut geweigerd. NEE, niet DAT. Iets ANDERS!

Tja, je zult maar door je hond getraind worden... maar ik vind het wel lekker duidelijk zo. Dankzij die duidelijke communicatie was zindelijk maken ook een eitje.

Anderzijds hoef ik ook zeer weinig te doen om hem dingen te verzoeken. Hij snapt driekwart van mijn verzoekjes eigenlijk meteen en is erg genegen tot medewerking. Heerlijk makkelijk!
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind het zo leuk. Jura is ook heel erg communicatief. Ik heb meteen 8 van die knoppen besteld bij Alie. Dit lijkt me echt leuk voor haar. :)
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

dagmar88 schreef: Een tijd terug had m'n ex een rol extra lekker vlees voor hem meegenomen. Ik had al vlees ontdooid, dus het lag in de koelkast voor de volgende dag, maar dat had hij niet gezien.
Lekkers is hangang en de papa Hamu.
's Avonds rond etenstijd was hij maar aan het zoeken en hangang aan het roepen, maar iets lekkers uit de snoepjeskast moest hij niet :scratch:
Hamu hangang! Ja, verrek, die rol :LOL: Hij was zo blij met zichzelf :mrgreen:
Ja, dat snap ik, want dat is wel buitengewoon slim! :I:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Had 1 filmpje op internet gezien, maar toen dacht ik eerlijk gezegd dat het meer een willekeur, of een voorkeur voor bepaalde knoppen leek die de hond gebruikte.

Dit vind ik wel knap, kijk naar die stapel speeltjes!
KLIK
dagmar88
Zeer actief

Lieske_1977 schreef: Ja, dat snap ik, want dat is wel buitengewoon slim! :I:
Hij was altijd al anders, vanaf een week of vijf enorm gericht op communicatie. We hebben dat ook wel gecultiveerd natuurlijk,
en nog steeds klets ik wat af met hem. Gezellig.
Z'n moeder en Zus zijn net zo slim, maar hebben die interesse niet of nauwelijks.
Toen hij nog bij z'n mama woonde vertaalde hij altijd voor haar :I:
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Paar dagen geleden kwam er een oudere dame vragen of ze Cash mocht aaien want ze had ook ooit een Lassie gehad :I:
Ze zei: Die van mij was zo slim, hij praatte nog net niet.
Toen zei ik:
Deze wel hoor!
Stond ze me heel raar aan te kijken :mrgreen:

Ik hoef geen knoppen, Cash gaat ze zeker allemaal tegelijk in drukken gewoon omdat het kan, kijken wat er gebeurt :goeie:
Die laat sowieso wel weten wat ze wil of wat er is.
Ik snap het nog altijd niet meteen haha!
Laatst had Sue in de woonkamer zitten poepen omdat ie last van z'n buik had en dat komt ze dus met zo'n bekkie vol afgrijzen vertellen en aanwijzen :mrgreen:

Sue is daar te lui voor.
Als ie wat wil spant ie Cash voor z'n karretje :F:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”