Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar laat je de hond als je van huis bent?
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?
Los in de woonkamer. Deur op een kier voor de katten maar wel geblokkeerd want als Charlie bij de voordeur kan komen, gaat ze behoorlijk tekeer tegen 3 specifieke honden. Zolang ze niet op de gang/bij de voordeur kan komen is er niks aan de hand.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als pup in de bench nu lopen ze los in de huiskamer, keuken en ze kunnen naar buiten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Loes mag liggen waar ze wil, alle binnendeuren staan open. Ze ligt graag op de tegels nu het nog warm is. Zo gauw het koeler wordt, gaat ze op de bank.
Groetjes, Terry
Door het hele huis, alle deuren staan open. En als we lang weg zijn (familie aan de andere kant van het land) dan de achterdeur ook.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
De honden en katten lopen altijd gewoon los door heel het huis
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
In de keuken. Die is overigens enorm dus ze liggen niet op elkaars lip.
Daar hebben ze geen zicht op straat dus ze zijn ook stil.
'S nachts kunnen ze in de living ook.
Treskor heeft eventjes in een bench gezeten 's nachts, hij werd lastig zindelijk. Hij is nu al een ruime tijd betrouwbaar zindelijk, sliep al paar weken mee los in huis en vrijdag is hij voor de eerste keer een (korte) werkdag thuis gebleven, dus de bench is opgeruimd.
Daar hebben ze geen zicht op straat dus ze zijn ook stil.
'S nachts kunnen ze in de living ook.
Treskor heeft eventjes in een bench gezeten 's nachts, hij werd lastig zindelijk. Hij is nu al een ruime tijd betrouwbaar zindelijk, sliep al paar weken mee los in huis en vrijdag is hij voor de eerste keer een (korte) werkdag thuis gebleven, dus de bench is opgeruimd.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Tot april 2018 zat Bronco in de bench als ik er niet was. We hadden ook een kat en dat was niet vertrouwd samen als er niemand was.
Toen Cosmo dood was kon Bronco los in huis.
Nu hebben we Tux erbij en ondanks dat het super gaat durf ik geen risico te lopen. Daarom zit zij nu in de bench als we er niet zijn.
Toen Cosmo dood was kon Bronco los in huis.
Nu hebben we Tux erbij en ondanks dat het super gaat durf ik geen risico te lopen. Daarom zit zij nu in de bench als we er niet zijn.
- Bishy
- Zeer actief
Alleen de slaapkamers zijn afgesloten met een hekje maar de rest van het huis heeft Dex tot zn beschikking. Meestal ligt hij gewoon in de woonkamer op zn eigen bedje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Los in woonkamer/ keuken.
Geen toegang tot de trap, die is te glad en als ze naar beneden wil valt ze. Dan wordt ze opgetild, de trap af.
Geen toegang tot de trap, die is te glad en als ze naar beneden wil valt ze. Dan wordt ze opgetild, de trap af.
- Jackira
- Zeer actief
Overal in huis, zowel beneden als boven. Als er een pup is heb ik wel een traphek. Omdat we een open trap hebben en ze nog wel eens tussen de treden door dreigen te vallen als ze wat overmoedig zijn. We hebben ook een tussendeur in de gang gemaakt zodat er een halletje is en ze niet bij de voordeur kunnen. Die tussendeur gaat dicht als we er niet zijn.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Samen in de ruimtes waar we zelf ook zijn als we thuis zijn, in de hele grote woonkeuken (waar ook een bank staat waar ze op mogen, en waar we gezellig samen tv kijken), en in de bijkeuken waar ook manden staan.
In de keuken staan 2 benches, maar met de deurtjes open, als er een wat meer rust wil kan hij/zij zich daar terugtrekken.
Boven op de slaapkamers komen ze tegenwoordig niet meer, omdat ik de open trap gevaarlijk vind voor ze, ik wil het niet meemaken dat er hier een zijn nek breekt, ze waren geen trappen gewend ook voor we dit huis kochten.
Zouden ze van die trap afvallen is dat meteen heel link, er pal onder is de stenen trap naar beneden de kelder in (en daar zijn er de eerste weken in dit huis al een paar naar beneden gedonderd, dat was al erg genoeg)
Vroeger sliepen er een aantal op de slaapkamer toen we alles gelijkvloers hadden, en kwamen ze gezellig naast de badkuip zitten als je in bad lag.
In de keuken staan 2 benches, maar met de deurtjes open, als er een wat meer rust wil kan hij/zij zich daar terugtrekken.
Boven op de slaapkamers komen ze tegenwoordig niet meer, omdat ik de open trap gevaarlijk vind voor ze, ik wil het niet meemaken dat er hier een zijn nek breekt, ze waren geen trappen gewend ook voor we dit huis kochten.
Zouden ze van die trap afvallen is dat meteen heel link, er pal onder is de stenen trap naar beneden de kelder in (en daar zijn er de eerste weken in dit huis al een paar naar beneden gedonderd, dat was al erg genoeg)
Vroeger sliepen er een aantal op de slaapkamer toen we alles gelijkvloers hadden, en kwamen ze gezellig naast de badkuip zitten als je in bad lag.
Los in de huiskamer. Als ze mazzel hebben dan vergeet ik de haldeur dicht te maken en dan kunnen ze ook op een bed gaan liggen boven.
-
- Zeer actief
De woonkamer niet; verder de gang, keuken, hal ( die is belachelijk groot) de kamer waar de honden slapen en ze kunnen de trap op naar boven maar dat doen ze niet
De woonkamer willen niet omdat als wij als ouders er dan niet bij zijn en de kinderen niet verantwoordelijk willen maken. Onze hond, onze verantwoordelijkheid. Werkt goed voor ons
De woonkamer willen niet omdat als wij als ouders er dan niet bij zijn en de kinderen niet verantwoordelijk willen maken. Onze hond, onze verantwoordelijkheid. Werkt goed voor ons
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
In de slaapkamer met dichte gordijnen. Dan kunnen ze lekker gestrekt liggen slapen. Voor de vorm ligt er een waterdicht hoeslaken over mijn bed met nog dekens erop. Samen met de katten in de woonkamer lijkt mij geen goed plan als ik er niet ben.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
1 zit in een ruime ren binnen ivm blaasproblemen. in de ren liggen matjes waar hij op kan plassen, 2 lopen er los en 2 zitten in benches. in de nacht loopt alles gewoon los. het verschilt per dag welke hond er in een bench zit.
-
- Zeer actief
Bij ons lopen ze gewoon in huis. Al doe ik vaak de tussendeur naar de voordeur dicht omdat Uma anders naar iedere voorbijganger gaat blaffen 
Die zit het liefst voor het raam en dan pakt ze geen rust. Als ze niet bij de ramen kan gaat ze op onze slaapkamer liggen slapen. Dat is de 2e etage. Manu ligt eigenlijk altijd beneden, ook te maffen.

Die zit het liefst voor het raam en dan pakt ze geen rust. Als ze niet bij de ramen kan gaat ze op onze slaapkamer liggen slapen. Dat is de 2e etage. Manu ligt eigenlijk altijd beneden, ook te maffen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Als wij niet thuis zijn, heeft Noah de woonkamer en de keuken tot zijn beschikking. De deur naar de gang doen we dicht. Dat is niet omdat Noah niet in de gang mag, maar dat is omdat de katten niet zonder toezicht in de woonkamer mogen. Die breken echt alles af als ze de kans krijgen
Als het mooi weer is, blijft Noah ook graag buiten als wij er niet zijn.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Hier ook.Marion. schreef:Door het hele huis, alle deuren staan open. En als we lang weg zijn (familie aan de andere kant van het land) dan de achterdeur ook.
Zolang het kan heb ik de achterdeur ook open.

-
- Zeer actief
Los in de woonkamer en keuken maar dat is sowieso de enige ruimte waar ze komen in huis. Naar boven en in de gang bij de voordeur mogen ze niet ivm de open strap en een open verdieping waar ze 4 meter naar beneden kunnen vallen op de stenen vloer.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Het liefst had ik ze alle vier in de woonkamer, maar dat gaat niet. Dus Dana, Santos en Vera zijn boven in de woonkamer en Joep beneden in de garage.
- iones
- Zeer actief
Pietertje in Sokkie verblijven in de serre. Pippa is nog te klein, die laat ik in de bench in de serre.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou los en Lotus in de kamerren. Lotus wil nog wel eens ergens haar tandjes inzetten en Balou zal zijn kans grijpen en Lotus proberen te dekken dus Lotus in de ren is de beste oplossing als ik geen oog op het stel kan houden.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Simone-H
- Zeer actief
Pepper is in de keuken als ik weg ben.
Vanaf pup is ze dat gewend dus dat laat ik mooi zo.
De kamerdeur is dicht, want de vogelkooien staan in de kamer. Hoewel ik denk dat ze niets zal doen. Een enkele keer was ik vergeten de deur dicht te doen en ging het gewoon goed.
Vanaf pup is ze dat gewend dus dat laat ik mooi zo.
De kamerdeur is dicht, want de vogelkooien staan in de kamer. Hoewel ik denk dat ze niets zal doen. Een enkele keer was ik vergeten de deur dicht te doen en ging het gewoon goed.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Los in huis, de binnendeuren open, kamer keuken gang garage, meestal ligt ze op de bank te snurken.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de benedenverdieping in de huiskamer en keuken.. gewoon los al is de bank wel gebarricadeerd als we weg zijn of snachts aangezien Bowie graaft.
Alle andere honden lagen ook gewoon beneden.
Onze hal is heel klein en naast de voordeur of onder de trap naar boven en die is ook heel klein, dus de enige optie is de huiskamer en keuken.
Merk ook wel dat Bowie gewoon slaapt als er niemand is.
Alle andere honden lagen ook gewoon beneden.
Onze hal is heel klein en naast de voordeur of onder de trap naar boven en die is ook heel klein, dus de enige optie is de huiskamer en keuken.
Merk ook wel dat Bowie gewoon slaapt als er niemand is.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn blijft in de woonkamer en de deur naar de gang staat open. Tess zit in de gang in een afgesloten ren voor de veiligheid van Finn en mijn spullen 

- dre
- Zeer actief
Los in de woonkamer met open keuken, alles bij elkaar.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier ook gewoon los in de woonkamer (en open keuken). Ze ligt heerlijk op de bank te maffen als we weg zijn en soms heeft
ze het niet eens meteen door als we thuiskomen. Die is blij dat ze eens echt rust heeft
ze het niet eens meteen door als we thuiskomen. Die is blij dat ze eens echt rust heeft

-
- Zeer actief
Ze hebben het hele huis, zoals altijd.
Alles al vanaf pup, geen benches of hekjes.
Trap lopen leren en mogen ze eigenlijk meteen zodat dit ook gewoon veillig kan.
Alles al vanaf pup, geen benches of hekjes.
Trap lopen leren en mogen ze eigenlijk meteen zodat dit ook gewoon veillig kan.
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Ik heb vandaag bij korte afwezigheid ook de kamer erbij gedaan, maar iedere keer als ik terugkom, staat er een hond op de bank en vensterbank te balanceren om te kijken (of ik er al aan kom?). Ik zal het eens filmen of ze daar de hele tijd blijft staan, maar anders moeten de jaloezieën gewoon nog een tandje dichter.