Sinds januari woont Truus bij ons. Eigenlijk gaat alles heel goed alleen nu lopen we tegen een probleem aan. Ze plast af en toe in ons bed.
Truus was ongeveer 4 maanden toen ze bij ons kwam. Ze was met 7 maanden best betrouwbaar zindelijk. In het begin deed ze veel in de tuin en af en toe waren er ongelukjes op de slaapkamer maar wel altijd voor de deur naar buiten. Op dit moment doet ze haar behoefte eigenlijk nooit meer in de tuin en buiten doet ze het eigenlijk het liefst in de goot (iets wat ze zichzelf heeft aangeleerd).
Maar nu plast ze dus af en toe in ons bed en ik snap niet zo goed waar het vandaan komt. We hebben een beetje een vreemd huis en de slaapkamer hoort ook echt een beetje bij het woongedeelte. De hond is ook graag op de slaapkamer. Ik vind het dus jammer om de kamer voor haar af te sluiten maar dat is wel wat ik nu ga doen. Ik denk niet dat er fysiek iets mis met haar is. Ze eet en drinkt goed. Ze is vrolijk en haar vacht glanst. Ook met haar ontlasting is niks mis (dat weten we nu van heel dichtbij

Afgelopen maand ben ik bij een nieuwe baan begonnen. Hierdoor is Truus eigenlijk minder alleen thuis dan eerst. Mijn vriend is overdag weg en ik vaak 's avonds. We wandelen veel met haar en we nemen haar ook vaak mee als we naar vrienden gaan oid. Ik heb nog een oppashond waar ik 2x per week mee wandel en dan gaat truus ook mee. Heel af en toe gaat ze ook mee als ik moet werken op plekken waar het kan. Ik heb dus het idee dat ze genoeg beweging krijgt en mogelijkheden om te plassen. Maar sinds een maand doet ze het dus af en toe in bed. Ik heb het idee dat ze het ook doet als we thuis zijn. Of misschien wel vooral als we thuis zijn. Wat ik zo gek vind is dat als wij niet in bed liggen, de hond vaak wel in bed ligt. Terwijl ik dacht dat een hond eigenlijk zijn eigen nest niet wil bevuilen. Ik heb ook niet het idee dat het claimgedrag is, want dat doet ze verder helemaal niet en vind ik ook niet echt bij haar karakter passen. Maar het zou natuurlijk kunnen. Soms heb ik wel het idee dat we misschien iets te weinig regelmaat bieden voor de hond. Elke dag is anders, soms zijn we een hele dag op pad en soms zijn we de hele dag thuis en gaan we alleen de normale rondjes wandelen. Maar dat is altijd zo geweest en is volgens mij nooit een probleem geweest.
Ik heb al een beetje op het forum gezocht maar zou het fijn vinden als iemand misschien een beetje mee wil denken en een idee heeft waar dit vandaan komt en hoe we het op kunnen lossen? Want ik vind het vervelend als de hond niet meer op de slaapkamer kan en dan ook niet meer naar buiten aan die kant.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Karlijn
Ps: heb net een foto van de dader op de plaats delict gemaakt. Nu nog even kijken hoe ik die ook alweer moest uploaden