Kinderen zijn sowieso niet gezellig, weg met dat grut.Cleva schreef:Is het alleen maar gezellig als je kinderen met hun grijpklauwen overal aan mogen zitten?

Moderator: moderatorteam
Kinderen zijn sowieso niet gezellig, weg met dat grut.Cleva schreef:Is het alleen maar gezellig als je kinderen met hun grijpklauwen overal aan mogen zitten?
Klopt heel ongezellig maar wij hadden Gimmick rondlopen.Tineke schreef:Wat ongezellig, ik heb de kinderen juist altijd heel intensief betrokken bij onze honden en opvangers.Gimmick schreef:Mijn kinderen zijn opgegroeid met honden.
We hadden drie honden vanaf dag 1 van mijn oudste kind.
Wij hadden en hebben maar 1 regel in huis.
De honden zijn van mama en dus blijf je er van af.
dat houd in je mag in 1 kamer met ze zijn maar er worden geen commando's gegeven, niks geaaid niks geknuffeld gewoonweg niets.
Ze moeten ze negeren. En pas nu ze iets ouder zijn wordt er ingezet op het leren met de honden. Ze mogen samen met mij eens een oefening doen met de honden.
Vanuit die rust dat ze niks moeten en mogen met honden is het samenleven in 1 huis heel makkelijk.
Toen Veyron hier kwam vonden ze hem geweldig maar hebben weinig met m gedaan, dat is mijn taak.
Mijn oudste is nu af en toe wat aan het trainen met de teckel. En dat vinden ze beiden heel leuk om te doen.
En leren ze heel veel van. Maar les 1 is echt geweest je hoeft niet continu iets met een hond.
En veel honden vinden mijn kinderen dan ook prima omdat ze hoofdzakelijk de honden negeren en pas wat ondernemen nadat ik toestemming heb gegeven.
Nu ook weer de kleinkinderen, met uiteraard respect voor grenzen.
Op deze manier zou ik geen honden en kinderen samen willen houden.
Zo beleef ik het ook. Ze zijn er mee opgegroeid en voor hun is het niks bijzonders. Net zoals je niet met je handen in het vuur van het gasfornuis zit, zo ga je ook niet naar de honden toe enz. Er kan bij ons thuis heel veel, maar met de honden ga je netjes om.GrethavW schreef:
Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat dat moeite kostte. De kinderen wisten niet beter.
Je geeft zelf ook het voorbeeld toch?.
Newfies zijn geweldig maar die massa houdt ook een risico in heb ik gemerktGrethavW schreef:Met een beetje gezond verstand is het toch allemaal niet zo ingewikkeld.![]()
Ik heb er nooit zo'n heisa over gemaakt. Ik heb 3 kinderen en van baby af aan hebben we ook altijd honden gehad.
En dat is precies wat ze zijn: honden
Geen speelgoed, geen knuffels, maar honden en zo behandel je ze ook.
Je komt niet op hun plaats en je laat ze met rust als ze eten.
Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat dat moeite kostte. De kinderen wisten niet beter.
Je geeft zelf ook het voorbeeld toch?
Natuurlijk heb ik wel altijd een oogje in het zeil gehouden en ze nooit alleen gelaten met de honden.
@Nanna, tja Newfies zijn een klasse apart. Die vallen dan weer wel onder de teddyberenMaar ook met Sam en Bandit liet ik ze niet alleen.
dat is inderdaad wel een voordeel van kinderen die opgegroeid zijn met honden die een risico kunnen vormen.Tara schreef:Gimmick heeft en houdt gewoon heel duidelijk de regie, zowel naar hond als naar kind en dat vind ik alleen maar goed.
Het is echt niet dat er een verzoek in drievoud moet worden ingediend tot interactie of zo, het is gewoon heel duidelijk voor iedereen en daar is wat mij betreft niks mis mee. Nee, dan mijn buren, die met twee uitgelaten kleuters tussen de 6 weken oude pups zaten. Enig, maar noch papa, noch mama bedacht uit zichzelf dat rondrennende kleuters tussen dat kleine spul geen goed idee was. Ik heb daar zelf maar even een eind aan gemaakt voordat er een op zijn muil zou gaan en bovenop mijn hondenkindertjes zou vallen. Als je zulke dingen zelf al niet bedenkt, dan zijn honden en kinderen inderdaad niet zo'n veilige combinatie nee.
Dat is het dus. Kinderen die geen honden gewend waren heb ik altijd weggehouden bij Rani bijvoorbeeld. Het zoontje van mijn vriendin had zelf een hond en dat ging echt heel anders, hij vond het niet zo bijzonder allemaal. Dat ging perfect met Rani. Buiten merkte ik ook altijd welke kinderen thuis een hond hadden en welke niet, ik heb moeders wel eens een complimentje gegeven over hoe goed hun kinderen met honden opgevoed waren. Glimmen van trots natuurlijkNanna schreef:Nee, het blijft juist gezellig als kinderen dat niet doen.Cleva schreef:Is het alleen maar gezellig als je kinderen met hun grijpklauwen overal aan mogen zitten?
Mijn zoon was toen hij klein was zó aan verschillende honden om hem heen gewend dat hij er niet eens meer naar keek. De trammelant ontstaat vaak met van die koters die niks gewend zijn en er aan komen donderen, al krijsend "moguh we dat hondjuh aaieeeeee?" en dan al grijpen voordat jij ja of nee hebt gezegd.
Hier moet ik ineens weer denken aan die keer dat jongste in de gang stond een Linda en Aura tegelijk ook door die gang renden, met als gevolg dat kind tussen 2 harige ribbenkasten werd opgetild en een meter verder weer loskwam en op haar gat viel.Lysette schreef:En of honden en kinderen 100% veilig is. Nee, ik denk het niet. De wereld is nou eenmaal niet 100% veilig. Je kunt ook vallen met de fiets, van het klimrek donderen enz. Als ouder zorg je er voor dat die risico’s aanvaardbaar blijven. Of wel, omver gelopen worden vind ik acceptabel, doodgebeten worden niet. Dat laatste kan ik voorkomen. Dat eerste zo veel mogelijk, maar dusdanige aanpassingen dat het zeker niet gaat gebeuren (bijv. Nooit bij elkaar) vind ik zwaarder dan wat er kan gebeuren. Een leven waarin je alle risico’s uitsluit is niet leuk en ook helemaal niet goed voor kinderen, honden of wie dan ook. Maar je houdt ze uiteraard wel graag in leven
Daar zeg je wat, een beetje gezond verstand.GrethavW schreef:Met een beetje gezond verstand is het toch allemaal niet zo ingewikkeld.![]()
Ik heb er nooit zo'n heisa over gemaakt. Ik heb 3 kinderen en van baby af aan hebben we ook altijd honden gehad.
En dat is precies wat ze zijn: honden
Geen speelgoed, geen knuffels, maar honden en zo behandel je ze ook.
Je komt niet op hun plaats en je laat ze met rust als ze eten.
Je geeft zelf ook het voorbeeld toch?
Natuurlijk heb ik wel altijd een oogje in het zeil gehouden en ze nooit alleen gelaten met de honden.
@Nanna, tja Newfies zijn een klasse apart. Die vallen dan weer wel onder de teddyberenMaar ook met Sam en Bandit liet ik ze niet alleen.