Cleva schreef:lor1_1984 schreef:Zou ook veel schelen als ze de hond fysiek ook kunnen mannen.
Nee, daar geloof ik eigenlijk niet in.
Zo'n doorgeblowde bleekneus die al een week geen fatsoenlijke maaltijd op heeft kan de hond misschien fyiek wel aan maar is mentaal veel te traag om te zien wat er aan komt.
Of staat op zijn telefoon te loeren en de hond schiet achter zijn rug om weg, dan hou je hem sowieso niet.
Het spijt me geweldig maar als je voor een retnoos of een akita kiest heb je wat mij betreft de strijd al verloren. Het feit dat je zo'n hond wil betekent genoeg. Dan snap je het allang niet.
Kun je honderd keer met je sportschoolbiceps gaan pronken maar mijn kleine witte kuthondje ligt nog steeds kritiek bij de dierenarts.
Wat betekent dat dan precies?
Dat ik graag stoer wil doen? Heb je ooit al eens met een Akita gelopen? Iedereen vindt het een beertje, iedereen vindt hem schattig. Nog nooit heeft iemand gezegd, zo wat een stoer beest.
Dat ruige imago hoor ik alleen maar hier altijd. Zelf vindt ik ze heel erg mooi, maar niet stoer of ruig, gewoon mooi.
Als je wilt dat mensen met alle plezier voor je oversteken, dan koop je geen Akita want ze komen juist op je af.
Alsof de Akita ook een of ander monster is dat wekelijks of maandelijks in het nieuws verschijnt met incidenten.
Omdat jij een gevecht hebt gezien van een Akita.
Iemand met een herder snapt het wel, of met een Cane Corso, of een Ridge back? Snappen alleen de mensen met de kleine hondjes het?