Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgebeten door Bulldoggen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Hondje doodgebeten door Bulldoggen

Ongelezen bericht door Pemba »

Echt bizar dat mensen na zoiets zomaar door kunnen lopen.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Dat doorlopen na zoiets is toch echt schandalig.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

rare manier van geen verantwoording willen afleggen,
niet alleen met honden, maar hoe vaak zie je het niet in het verkeer,
echt laf gedrag.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joyce83 schreef:Dat doorlopen na zoiets is toch echt schandalig.
Wat moet je daar met die kuthonden dan? Vastbinden in de hoop dat ze de volgende niet van straat grissen?
Wat wil je dan? Een schouderklopje van zo'n mongool. Donder maar op ja.
Het weglopen is helemaal niet het punt. Wat er daarna niet gedaan wordt wel.
Een beetje fatsoenlijk mens gooit die beesten af, thuis of bij de dierenarts (graag) en meldt zich op het bureau.

Maar goed, een beetje fatsoenlijk mens woont niet op heerlerhei, laat staan in de buurt van de roebroekweg :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk weer zeg.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wat moet je daar met die kuthonden dan? Vastbinden in de hoop dat ze de volgende niet van straat grissen?
Een beetje fatsoenlijk mens gooit die beesten af, thuis of bij de dierenarts (graag) en meldt zich op het bureau.

Maar goed, een beetje fatsoenlijk mens woont niet op heerlerhei, laat staan in de buurt van de roebroekweg :mrgreen:

Ik zeg volgens mij hetzelfde als Pemba? Alleen ik vind het schandalig en Pemba bizar maar in beide gevallen loopt de persoon weg. En ook Nanna geeft aan het weg lopen niet normaal te vinden.
Dus waarom je mijn reactie eruit haalt snap ik niet.

En ja ik ben het ermee eens dat die honden veilig weg gezet moeten worden en dat deze persoon zich daarna moet bekommeren om het slachtoffer of zich in elk geval moet melden. Echter ik kan alleen lezen dat hij is weggelopen en zijn verantwoording erna ook niet heeft opgepakt.
dagmar88
Zeer actief

joyce83 schreef:
dagmar88 schreef:

Ik zeg volgens mij hetzelfde als Pemba? Alleen ik vind het schandalig en Pemba bizar maar in beide gevallen loopt de persoon weg. En ook Nanna geeft aan het weg lopen niet normaal te vinden.
Dus waarom je mijn reactie eruit haalt snap ik niet.

En ja ik ben het ermee eens dat die honden veilig weg gezet moeten worden en dat deze persoon zich daarna moet bekommeren om het slachtoffer of zich in elk geval moet melden. Echter ik kan alleen lezen dat hij is weggelopen en zijn verantwoording erna ook niet heeft opgepakt.
Ik ga niet drie keer dezelfde reactie quoten en ik zeg toch duidelijk dat het weglopen niet het probleem is, maar het verzaken zich te melden.
Wat valt daar niet aan te snappen? Ben het nou een keer beu.

Je kunt daar amper passeren, laat staan een hond veilig wegzetten.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 21 okt 2019 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tsja, het is wel Heerlen natuurlijk. Op enkele subwijkjes na een grote achterstandswijk. Wegblijven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Heerlerhei, daar noem je ook wat :ugh: Triest voor het hondje en de baas.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

:lol1: Er valt wel altijd wat te snuiven.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben er zo extreem klaar mee de laatste tijd.
Ook hier schiet het klapkaak- en bullenspul als paddenstoelen uit de grond. En snotdomme dat er valse rotkrengen tussen zitten. En baasjes maar ''heije dut naks heeeurrrr'' koeren! En ALTIJD reuen. Een snuffel aan mijn intacte reu en die krengen willen erin knallen, zonder pardon, er valt vaak geen grommetje, gewoon meteen proberen te hakken. Smerig gewoon.

Ik riskeer het sinds de laatste keer niet meer, hij gaat nu zonder pardon op de arm als ik zulke types ontwaar. Ik moet die honden niet meer bij de mijne, weg ermee. Allemaal. Ik moet ze niet meer in mijn buurt. Ja, fijn dat de joue een schatje is, maar hou maar lekker bij je. Aangelijnd of onder appel maakt me geen lor uit, zolang ik ze maar niet springend om me heen hoef te dulden want ik ben er KLAAR mee en maak dat DUIDELIJK.

Ik wil ze best aaien als ik geen hond bij me heb, dan zijn ze allemaal even goedsullig. Maar ik laat ze niet meer bij mijn hond.
En nee, die kleine daagt het NIET uit, die staat vrolijk en vriendelijk te snuffelen met een suf kwispeltje en wat spelbuigingen. Nog net zo sociaal als altijd. Andere honden doen het ook niet, op die ene bordercollie na, maar die is zelf gemeen gebeten door zo'n kleintje en duld ze niet meer in zijn buurt, dus das te snappen.

Afschuwelijk voor deze man. Dementerend en dan je beste maatje moeten verliezen, en op zo'n gruwelijke manier. Maar hey, de eigenaar van die monsters HEEFT de rekening hoor meneer, en hij MOET een korfje erom hangen! Ja ja!
Maar als 'ie 't niet doet, kraait er geen haan naar en niemand gaat erop letten. Dat komt pas bij incidentje nummer drie, of vier, of tien...

Zo, zo, zo gruwelijk klaar mee onderhand...
Afbeelding
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Nanna schreef:Een klein hondje van een dementerende man is vrijdag in Heerlen doodgebeten nadat het diertje door twee honden was aangevallen.

De maltezer werd tijdens een wandeling over de Jongmansweg in de Heerlense wijk Heerlerheide aangevallen door twee Amerikaanse bulldogs, zo laat de politie weten.
De eigenaar van de bulldogs is volgens een ooggetuige daarna doorgelopen. Een politiewoordvoerder laat weten dat ze het baasje inmiddels hebben opgespoord en dat er maatregelen zijn genomen. Zo heeft de eigenaar van de twee honden een rekening gekregen en moet hij beide bulldogs muilkorven als hij met ze gaat wandelen.
Volgens de politie bestaat er ook nog een kans dat de twee honden in beslag worden genomen. "Daarover zijn we in overleg met de dierenpolitie", aldus een woordvoerder.

bron
:ugh:

En er natuurlijk meteen vandoor gaan hè. Stoer doen met je kutjoekels maar feitelijk een grote lafbek zijn. Typical.
Verschrikkelijk bericht, zeker voor de eigenaar!

Wat mij opvalt van mijzelf is dat ik in het verhaal struikel over het woord dementerende, terwijl dit voor de rest van het verhaal niet relevant lijkt te zijn. Ik heb op jouw bron geklikt om te zoeken naar de relevantie ervan, ik kan het woord dementerend niet terugvinden. Misschien heeft men het moeten weghalen. Maar ik snap de meerwaarde niet dat een journalist het woord dementerend plaatst bij zo’n bericht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

a gos arm hondje, :ugh: en arme man.. nou je goed dan toch dat ze die uitlater gevonden hebben, dat doorlopen.. tja als het is om je honden even veilig op te bergen, maar kom dan terug.. mensen worden gekker en gekker
joyce83
Zeer actief

Cleva schreef:
Wat moet je dan? Blijven staan tot je opgehaald wordt?
Je kunt toch helemaal niets anders dan je honden wegbrengen en verdere stappen ondernemen?

De eigenaar van de honden is net zo goed overstuur en bang voor het noodlot.
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen willen.
Ja, dat je het niet laat gebeuren natuurlijk. Helemaal mee eens.
Maar het is wel gebeurd. En dan?
Je honden zijn over de zeik, de andere partij onaanspreekbaar van verdriet en paniek. Er staan mensen om je heen tegen je te schreeuwen.
Wat doe je?
Ik zal mijzelf dan maar even corrigeren waarschijnlijk komt het anders over dan ik bedoel.

Met doorlopen bedoel ik ook het stukje verantwoording niet nemen. Mocht mij dit gebeuren zorg ik dat ik mijn honden veilig weg zet (in de auto als ik daar met de auto ben, of breng ze naar huis en kom terug). Waar ik mij het meest aan stoor is dat mensen hun verantwoording niet nemen.

En ja ik denk ook dat de eigenaar van de bijtende hond net zo goed overstuur is en bang is voor wat er gaat gebeuren. Niemand weet hier de achtergrond, hebben deze honden al eens eerder gebeten, waren ze aangelijnd? wat heeft dat kleine hondje gedaan etc etc. Stel dat het de eerste keer is en de honden zijn normaal wel netjes naar andere honden maar in deze situatie is er iets geweest wat getriggerd heeft. Mijn eigen stuk zou dan in elk geval zijn dat ik niet meer met beide zou gaan lopen en ze zou muilkorven uit mijzelf en dat ik er alles aan zou doen om met die andere partij in contact te komen.

Alleen vraag ik mij af als zoiets gebeurd je staat daar dan met twee flinke honden die net iets hebben gedaan, of je staat daar met jouw hond wat is aangevallen. Hoe kun je dan überhaupt afspraken maken met de andere partij? De honden moeten uit elkaar, ik weet niet waar die persoon woont die de honden weg brengt en weet niet waar de persoon met de aangevallen hond vanaf komt. Ervanuit gaande dat we dus te maken hebben met twee partijen die elkaar niet kennen. Als iemand de honden weg moet brengen blijf je dan die tijd zitten met jouw aangevallen hond tot die persoon terug komt?
Ik hoop het nooit mee te maken, van beide kanten niet.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Je zou de politie kunnen bellen, bijvoorbeeld. Dat die voorts die onbetrouwbare schijtjoekels meenemen zou ik een bonus vinden. Anders had ik het hele spul zelf wel even bij de dierenarts afgeleverd.
Ik zou ze eerst uit de situatie halen, maar niet iedereen haat :"schijtjoekels" :roll: zoals jij ze haat( want je hebt t wel tot een kunst verheven) , zeker niet als het je eigen honden zijn ( die zich zo geweldig misdragen hebben ) . maar ze moeten daar wel weg en daarna kun je verder alles ( proberen ) regelen
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:
Je zou de politie kunnen bellen, bijvoorbeeld. Dat die voorts die onbetrouwbare schijtjoekels meenemen zou ik een bonus vinden. Anders had ik het hele spul zelf wel even bij de dierenarts afgeleverd.
Ik zou ze eerst uit de situatie halen, maar niet iedereen haat :"schijtjoekels" :roll: zoals jij ze haat( want je hebt t wel tot een kunst verheven) , zeker niet als het je eigen honden zijn ( die zich zo geweldig misdragen hebben ) . maar ze moeten daar wel weg en daarna kun je verder alles ( proberen ) regelen
Verongelijkt doen is te makkelijk en ook nog eens dom.
Dat type heeft in deze maatschappij geen plaats. De RAD was niks, de huidige stand van zaken evenmin.
Een agressieve hond veilig houden is een zware taak en voor het gros teveel gevraagd.
Daar lijden die honden net zo goed onder.
Als je er hart voor hebt koop en fok je er niet meer mee.
Wat overblijft is paupervolk.

Ik heb nanna nooit kunnen betrappen op "haat" jegens normale exemplaren of eigenaren.
S@ndr@
Zeer actief

Dat soort mensen heb je altijd last van, of het nu van hun huisdieren is of van hun instelling, die honden zijn alleen een sympthoom.. een hele vervelende dat ben ik met je eens, maar het probleem zelf doe je niet zoveel aan lijkt het wel
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

ik praat absoluut niet goed wat er gebeurd is. Maar toevallig weet ik in dit geval ook de andere kant van het verhaal.
Het kleine hondje liep los. Mevr liep met haar buldoggen aangelijnd. Het kleine hondje viel 1 van de buldoggen aan, de andere bulldog reageerde daar ook meteen op.
Als mevr de meneer met het hondje tegenkwam ontweek ze deze altijd. Maar het hondje was ook wel eens alleen op pad, nu ook , meneer was binnen.
Omstanders hebben mevr geholpen het gevecht te stoppen. Toen is mevr meteen naar huis gegaan om de wonden van haar buldog te verzorgen die gebeten werd. De bulldog heeft een wonden op zijn borst en voorpoot. Daarna is ze meteen terug gegaan naar de plek waar het gebeurde. Maar toen waren ze al met het hondje naar de dierenarts toe. Daar is het hondje vervolgens overleden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ja dat is kut en t is gewoon zoals je ze samen niet kunt mannen dan moet je ze apart uitlaten, en ja t hout ook en keer op ja,.. en helaas mogen andere mensen gewoon onverantwoordelijk zijn.. en hun hond laten gaan hoevaak ik daar al niet voor gestaan heb.. hoe dan ook, ook nu weer alleen maar verliezers :(: triest
dagmar88
Zeer actief

Leanne schreef:ik praat absoluut niet goed wat er gebeurd is. Maar toevallig weet ik in dit geval ook de andere kant van het verhaal.
Het kleine hondje liep los. Mevr liep met haar buldoggen aangelijnd. Het kleine hondje viel 1 van de buldoggen aan, de andere bulldog reageerde daar ook meteen op.
Als mevr de meneer met het hondje tegenkwam ontweek ze deze altijd. Maar het hondje was ook wel eens alleen op pad, nu ook , meneer was binnen.
Omstanders hebben mevr geholpen het gevecht te stoppen. Toen is mevr meteen naar huis gegaan om de wonden van haar buldog te verzorgen die gebeten werd. De bulldog heeft een wonden op zijn borst en voorpoot. Daarna is ze meteen terug gegaan naar de plek waar het gebeurde. Maar toen waren ze al met het hondje naar de dierenarts toe. Daar is het hondje vervolgens overleden.
Ja, dat is daar normaal. Irritante honden hoeven niet meteen dood.

Zij moet toch zo nodig met die krokodillen over straat? Verantwoordelijkheid houdt niet op bij een lijntje.
Kun je ze niet veilig houden, dan laat je ze apart uit of van mijn part tegelijk met een muilkorf.
Leanne
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Leanne schreef:ik praat absoluut niet goed wat er gebeurd is. Maar toevallig weet ik in dit geval ook de andere kant van het verhaal.

Zij moet toch zo nodig met die krokodillen over straat? Verantwoordelijkheid houdt niet op bij een lijntje.
Kun je ze niet veilig houden, dan laat je ze apart uit of van mijn part tegelijk met een muilkorf.
Nogmaals ik praat niks goed. Maar ik vind het ook wel apart dat ieder altijd maar een vrijbrief lijkt te hebben.
Ik heb het zelf met Ti Jay ook vaak genoeg meegemaakt. Ik ben altijd diegene die maar moet maken dat die wegkomt, omdat een ander overal schijt aan heeft. Ook dat gaat irriteren kan ik je vertellen. De kutmentaliteit die sommige eigenaren hebben hangt mij ook echt de strot uit. En ja ik weet het, wij willen met de krokodillen/kutjoekels enz enz over straat.
Dat geeft de ander schijnbaar recht om overal schijt aan te hebben.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

klopt hoor, jij hebt dan misschien een schijtjoekel, :oeps: zij hebben een schijthouding.. en eigenlijk hoeft je daar niets mee te moeten
S@ndr@
Zeer actief

nou ja als dat zou helpen, maar het gebeurt je dan zelfs voor je huis.. ik heb nu een redelijk sociaal clubje, maar gewoon honden die je pad op komen denderen en je honden gaan staan u uitfoeteren, is nu niet erg, maar was met DuCain absoluut niet leuk geweest, zijn heel veel mensen met een brevet van onkunde. en ik geef ze trouwens nog steeds netjes aan de ze hun hond aan de lijn moeten houden _ bebouwde kom- en dat ik het niet waardeer- niet dat t helpt :roll:
Leanne
Zeer actief

Tara schreef:Nee, het geeft jou niet minder excuus om te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. Dat is nu precies waar het over gaat.
Zo liep ik laatst in het bos toen ik een aangelijnde klapkaak tegenkwam. Mijn onbenullige pup liep er naartoe en het werd echt spannend of het allemaal goed zou gaan, want die eigenaar had de hond aangelijnd en deed ontzettend zijn best om de pup met zijn voet bij zijn hond vandaan te werken, daarbij ondertussen zijn eigen hond ophangend. Ik liep in een losloopstuk en had hem oprecht niet gezien. Het zou toch godverdomme wat wezen als een onbenullig hondje dat met de doodstraf zou moeten bekopen enkel omdat jij daar ook loopt met je onverdraagzame hond? Ga lekker 50 meter naar achteren waar het aanlijngebied is of zo. Je wéét dat je hier loslopende honden aantreft en als hondenbezitter zou je ook mogen weten dat pups alleen leren loslopen als ze ook daadwerkelijk los kunnen lopen.
Ik nam die gast trouwens niks kwalijk, maakte ook mijn excuus dat ik haar aangelijnd zou hebben als ik hem eerder had gezien, maar ik hád hem in dat zomerbos gewoon niet eerder gezien. Er staan namelijk bomen in een bos, weetjewelweetjeniet.
Maar ik kréég me toch de wind van voren: "Als je pup niet luistert moet je hem niet los laten lopen, als het misgaat dan hep mijn hond het straks weer gedaon omdat het een pitboel is."

Als je hond niet op een normale manier kan dealen met (on)verwachte dingen, dan moet je die situaties niet opzoeken, ingewikkelder wordt het niet hoor.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Mijn persoonlijke situatie speelt zich alleen maar af in het gebied waar ik woon. Nooit heb ik losloopgebieden enz opgezocht met Ti Jay. Maar ik kon nog niet normaal door mijn eigen wijk lopen bij wijze van. Ik deel jullie mening dat je er alles aan moet doen om incidenten te voorkomen. Als je hond graag gehakt maakt van andere hondjes, dan heb je weg te blijven in losloopgebieden enz. Er kan idd altijd een pupje of dove hond jou kant opkomen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Leanne schreef:
dagmar88 schreef:

Nogmaals ik praat niks goed. Maar ik vind het ook wel apart dat ieder altijd maar een vrijbrief lijkt te hebben.
Ik heb het zelf met Ti Jay ook vaak genoeg meegemaakt. Ik ben altijd diegene die maar moet maken dat die wegkomt, omdat een ander overal schijt aan heeft. Ook dat gaat irriteren kan ik je vertellen. De kutmentaliteit die sommige eigenaren hebben hangt mij ook echt de strot uit. En ja ik weet het, wij willen met de krokodillen/kutjoekels enz enz over straat.
Je maakt een geintje?

Ik heb in die omgeving gewoond met m'n pitboel. Vervelend ja.
Ga je ergens anders wonen, zonder hakselaar. En in de tussentijd heb je op de blaren te zitten.
Er zijn nu eenmaal types waar je laks mee kunt zijn en je kunt niet claimen of afdwingen.
Zij hebben zich met een onschadelijke hond niet maar op jou aan te passen en het is nu eenmaal de realiteit dat er overal loslopende honden kunnen zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ik ga iedere ochtend om 4 uur mijn bed uit om met de club te wandelen, kom ik niemand tegen omdat Zuurtje onzeker is en niet van buurtende honden houdt ( en ja ze zou kunnen bijten als het haar niet bevalt maar ze krijgt al nooit de kans naar een andere hond te gaan en overdag heeft ze haar korfje) . ik ben dan ook niet degene waar je last van hebt..
maar omdat ik scherp ben op andere honden heb ik wel last van anderen - ook als ik alleen met de jongens loop omdat ik heel veel gedrag zie die echt :L: maar ze zien het niet, en het kan wel hun honden in de problemen brengen en dan is het van ja, mijn hond werd gegrepen en hij deed helemaal niets .. nee hoor t is een schatje, fijn dat hij eindelijk even corrigeert werd, t had wel even harder gemogen . :smile2: hopelijk gaat ie zich nu een beetje normaal gedragen :Q:
Leanne
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Leanne schreef:
dagmar88 schreef:

Je maakt een geintje?

Ik heb in die omgeving gewoond met m'n pitboel. Vervelend ja.
Ga je ergens anders wonen, zonder hakselaar. En in de tussentijd heb je op de blaren te zitten.
Er zijn nu eenmaal types waar je laks mee kunt zijn en je kunt niet claimen of afdwingen.
Zij hebben zich met een onschadelijke hond niet maar op jou aan te passen en het is nu eenmaal de realiteit dat er overal loslopende honden kunnen zijn.
Zie je een lach smiley erachter?
Ik ken het riedeltje wel. Ik pas me ook keurig aan, aan al die fijne hondenbaasjes.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Hee, dat zijn mensen die komen klagen dat hun hond gepakt is ,.. helemaal zomaar.. terwijl ze al weken de hele boel terroriseren, ze zien het niet.. van hun schijt poelewoepi :roll:
Leanne
Zeer actief

Nanna schreef:
Leanne schreef: Mijn persoonlijke situatie speelt zich alleen maar af in het gebied waar ik woon. Nooit heb ik losloopgebieden enz opgezocht met Ti Jay. Maar ik kon nog niet normaal door mijn eigen wijk lopen bij wijze van.
Ik vind dat oprecht vervelend. In een woonwijk hoort iedereen gewoon de hond aangelijnd te hebben (ik doe het zelf niet altijd maar mijn hond maken geen draadjes van andere honden en zoeken ze ook niet op).
Maar ja, tussen horen en doen ligt een enorm grijs gebied en we weten allemaal dat die eigenwijze kutnederlanders precies doen waar ze zin in hebben ;-)
Dat is een gegeven.
Anticipeer daar dan op door het nemen van een makkelijker hond. Heb je al die stress ook niet. En ik heb niks tegen lijers van honden hoor ;-) Ik zou er zelf ook wel wat willen maar pas dán als de woonsituatie er naar is.
Mijn toekomstige landgoed dus :engel: Hier in de woonwijk? Nog niet in mijn wildste dromen.
Is ook zo, heb je gelijk in. Ik neem het gedrag van de Akita op de koop toe. Ik zou geen ander ras willen. Dat brengt soms vervelende situaties met zich mee. Maar dat weegt niet op tegen het plezier dat ik er van heb.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Leanne schreef: Zie je een lach smiley erachter?
Bijzonder dat je denkt dat me dat verteld moet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”