Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zoek ik?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wat zoek ik?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Mijn Podenco is echt alles behalve trainbaar en 0,0 will to please. Dat is eigenlijk nog een te hoog cijfer :goeie:
En ik was al heel wat gewend qua zelfstandigheid.
Het is een jattend gilhert dat overal heen vliegt, zolang het wel in een bepaalde straal om mij heen is. Zij bepaalt wanneer en waar ze slaapt en wanneer ze eet. Die oren zijn decoratie, hoewel ze prima werken als muisradar.
Ik zou wel willen opvoeden maar ze erkent mijn bestaan niet. Behalve als ze honger heeft maar een andere handeling dan eten kan niet bij het kunnen krijgen van eten. Er zit bij mijn Podenco in elk geval niks in qua trainen, behalve herhalen, herhalen, herhalen. Op commando doet ze niks.

Als je een soort kat wil, maar dan één die je ook aan een lijntje uit moet laten, moet je een Uma nemen :mrgreen:
Binnenshuis was Taartje altijd wel te porren om wat simpele trucjes of oefeningetjes te doen en dat deed ze dan ook echt met plezier (maar niet te vaak hetzelfde achter elkaar): https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 8966901154
Buitenshuis was dat meestal een ander verhaal, tenzij de omgeving zó saai was dat er echt niets te jagen of te graven viel :F:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Een vizsla?
Volgens mij hebben ze wel veel beweging nodig, en kunnen ook jagen.
Wel vriendelijk voor mensen en honden, en will to please. Vacht ook lekker kort.
En fotogeniek!

Of een basenji! Of een sierlijke dalmatiër.
Doke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Doke »

Sandra&co schreef: dat is wel een beetje zo. Als de deurbel gaat bij de fokster dan staan er tig Silkens te krijsen. Maar dat jut elkaar natuurlijk ook op. Ergens heb ik het idee dat een stel Whippets sneller geneigd zijn om hun smoeltjes te houden. Maar dat is een inschatting.
Is dat in Eindhoven (bij Tiny)?
Daar was de border collie wel diegene die de rest het geleerd heeft.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Boutje schreef:Schotse herder natuurlijk.
Fotogeniek
will to please
op afstand bestuurbaar met wat training
basgericht en voorbeeldig braaf
niet al te veel beweging nodig om tevreden te zijn
jaagt amper
de mijne waren vriendelijk tegen iedereen met goede bedoelingen (opletten karakter ouders, er zit angst in sommige lijnen)
schoon, geen kwijlsels en gaan liever rond een plas dan er in te gaan liggen
en je hebt ze zelfs in merle ;-)
Grappig dat de meningen over fotogeniek zo verschillen.
Ik vind de Schotse Collie teveel haar hebben om echt fotogeniek te zijn en te weinig gezichtsuitdrukking hebben. Verder passen ze wel in het wensenpakket.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Dan maar de kortharige variant he :engel:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Persistence schreef:Dan maar de kortharige variant he :engel:
:E:
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Een cirneco dell'etna. Statig, absoluut trainbaar, apart. De eigenaresse van onderstaande cirneco doet ook aan doggy dance met hem. Ook qua kleur past hij prachtig in je roedel :mrgreen: Misschien wat aan de kleine kant, maar ik weet niet of de grotere Pharao hond dezelfde eigenschappen heeft.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:pffff: Het moet wel bij die sprookjesbossfeer passen.

Outcross groenendaeler x tamaskan. Wel allemaal zwart natuurlijk, maar in de volgende generatie zal wel meer variatie zitten qua kleur.
Die puppygeluidjes, word er helemaal week van.

https://www.facebook.com/groups/1839483069631200/
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

dagmar88 schreef::pffff: Het moet wel bij die sprookjesbossfeer passen.

Outcross groenendaeler x tamaskan. Wel allemaal zwart natuurlijk, maar in de volgende generatie zal wel meer variatie zitten qua kleur.
Die puppygeluidjes, word er helemaal week van.

https://www.facebook.com/groups/1839483069631200/
Ik wou net reageren dat mijn Roekje(TamaskanXGroenendaeler) prima in het plaatje past :mrgreen:
maar kan natuurlijk niet voorspellen hoe haar pups zullen worden
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Van schreef:Ik wou net reageren dat mijn Roekje(TamaskanXGroenendaeler) prima in het plaatje past :mrgreen:
Afbeelding

:mrgreen: Wat grappig, mooi hoor! Is ze nou seal, of lijkt dat maar zo?
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 16 okt 2019 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Een kruising kelpie of australian kelpie zou ook prima kunnen passen.
Mijn honden worden niet hysterisch als je er een paar dagen niets mee doet en zijn ook al snel tevreden met kleine uitdagingen.

En zeg nu zelf, zo'n Bindi heeft toch een beetje de uitstraling van een pharaohond/windhond :lol1:
(krijg het meerdere malen te horen :lol1: )

Afbeelding
Afbeelding
Van
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Van schreef:Ik wou net reageren dat mijn Roekje(TamaskanXGroenendaeler) prima in het plaatje past :mrgreen:
Afbeelding

:mrgreen: Wat grappig, mooi hoor! Is ze nou seal, of lijkt dat maar zo?
Ja klopt hele nest was seal. Roek wel de donkerste, ze is nu aan het verharen en dan is het duidelijk te zien
:schrik:
Afbeelding

een van haar broers :I:
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Van schreef: Ja klopt hele nest was seal. Roek wel de donkerste, ze is nu aan het verharen en dan is het duidelijk te zien
:schrik:
Gaaf! Haar broer is echt schitterend :I:

Mijn reu heeft één nest op zijn naam, dwergkees x husky.
De twee reutjes zijn ook seal met witte sokjes. Ik vind het prachtig, wel onverwacht, maar heel gek is het dus blijkbaar niet :D
Van
Zeer actief
Contacteer:

haar broer is echt gaaf inderdaad maar qua bouw wel een stuk breeder dan Roek. Hij heeft wat meer van zijn vader(hond uit mijn onderschrift)

Poolhond gekruist met zwart geeft vaak seal dus zeker niet gek :)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Van schreef: Poolhond gekruist met zwart geeft vaak seal dus zeker niet gek :)
Als ik een hond zoek waarbij jachtinstinct geen voorkeur heeft, is een poolhond niet het eerste dat bij me opkomt :cool2:
:mrgreen: Poolhonden zijn klojo's. Dat jachtinstinct is zo'n punt niet als ze zouden luisteren om het luisteren, zonder extreme drive en het idee dat ze in hun eentje ook prima hun eigen boontjes kunnen doppen.
Ze doen het er om.

Tamaskans zijn al vrij gematigd qua jachtinstinct heb ik begrepen. Met x herder zou ik het zo doen.
Vrijwel alle pomskies kunnen ook gewoon los. Loop maar eens met 30 huskies op de hei, kun je ze leuk uitzwaaien.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Van schreef:een van haar broers :I:
Afbeelding

:I: :I: :I:

* Gaat Tamaskan reu voor Tess zoeken *
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef: Aansturen valt bij mij niet onder goed los kunnen lopen. Goed loslopen betekent een hond die de baas vanzelf in de gaten houdt zonder ondertussen een eigen plan te trekken als je even de andere kant opkijkt :cool2:
goed los kunnen lopen betekent bij mij hetzelfde.

dat ik uit stomme verbazing elke 2 minuten een willemkusje tegen mijn hand krijg zonder dat ik erom vraag. hij komt gewoon steeds even kijken en je ziet hem, als we met meer mensen lopen, ook echt zoeken tussen de mensen "waar is ze! oh daar! haaaaai vrouwtje kus!" en daarna gaat hij weer zijn eigen ding doen.

dat moment dat ik zeker wist dat hij foetsie was toen hij en de pup van mijn broertje de hoek om gingen samen met een andere hond van hardlopende mensen. ik half in paniek want die mensen renden door, maar 5 seconden later kwam er alweer een zwart kalfje terug de bocht om: waar waren jullie nou! (en pup guus er trippelend achteraan want "dat zal dan wel zo horen" :-) )
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: Het blijft een kwestie van aansturen.
Op het strandje gaan we zwemmen, in het bos gaan we fietsen, in het park spelen we met de hondjes en verder ben je aan de riem.
Zulke honden moet je niet laten beleven dat ze zomaar dingen een beetje rond kunnen gaan lopen kutten.
Precies. En klik hem op de fietsroute niet los omdat daar toevallig een leuke hond loopt, want hij krijgt het zuur van die domme vrouw en blijft strak naar de lijn kijken.
Contact maken met honden doen we niet als we fietsen en nu zijn we aan het fietsen. Duhuh.

Als de lijn een keer losschiet staat hij ook subiet stil. Trekken heeft geen nut als je niets te trekken hebt.
Het is zo'n schaap :I:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Aansturen valt bij mij niet onder goed los kunnen lopen. Goed loslopen betekent een hond die de baas vanzelf in de gaten houdt zonder ondertussen een eigen plan te trekken als je even de andere kant opkijkt :cool2:
Ik zou er nog eerder een Saluki bij zetten dan een poolhond. Windhonden scheuren even weg maar zijn ook zo weer terug.
Ik zou minder dan geen zin hebben in het werk dat je met een poolhond hebt in combinatie met een jong kind.
Die kruisingen zijn andere koek, hoor :lol1:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ik zou minder dan geen zin hebben in het werk dat je met een poolhond hebt in combinatie met een jong kind.
Die kruisingen zijn andere koek, hoor :lol1:
Ik geloof dat TS haar huis ook nogal netjes is ;-) Zo'n brullende verharing die er van poolhonden en hun kruisingen af komt, denk niet dat ze daar op zit te wachten ;-)
Ik ben zelf verre van netjes maar ik hoef dat nog niet :schrik:
Ja, met d'r struggles :LOL: Daar is de trimmer voor.

Ik vind nog steeds dat ze gewoon een pup van de prinses moet nemen, maar ja, niet luisteren he :mrgreen:
Van
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
Van schreef: Poolhond gekruist met zwart geeft vaak seal dus zeker niet gek :)
Als ik een hond zoek waarbij jachtinstinct geen voorkeur heeft, is een poolhond niet het eerste dat bij me opkomt :cool2:
:mrgreen: Poolhonden zijn klojo's. Dat jachtinstinct is zo'n punt niet als ze zouden luisteren om het luisteren, zonder extreme drive en het idee dat ze in hun eentje ook prima hun eigen boontjes kunnen doppen.
Ze doen het er om.

Tamaskans zijn al vrij gematigd qua jachtinstinct heb ik begrepen. Met x herder zou ik het zo doen.
Vrijwel alle pomskies kunnen ook gewoon los. Loop maar eens met 30 huskies op de hei, kun je ze leuk uitzwaaien.
Oh ja als je die zelfstandigheid en drive weghaalt valt dat jachtinstinct best mee.
Het jachtinstinct van de meeste Tamaskans is prima te managen. Mijn reu heeft ondanks dat hij 75% poolhond is 0,0 drive en in zijn ogen gaat hij dood zodra hij alleen is :piew: Weglopen zit er niet in en jagen is nooit meer geweest dan een minuutje achter een ree aanhobbelen als hij er toevallig tegenaan is gelopen. Thuis loopt hij zonder toezicht tussen de kippen.
Roek heeft zelfs een wat groter jachtinstinct dan haar vader maar omdat ze zo gehoorzaam is hebben we daar geen last van.
Maar zulke kruisingen zijn wel een gok natuurlijk. Ravi heeft ook een nest gehad met mijn duitse herder. Beide geen jagers maar er zaten wel pups tussen die flink jagen.

Wat betreft het verharen, tja is maar 2 keer per jaar en de trimmer doet wonderen. Is maar net hoeveel je je er aan ergert. Hier ook een klein kind en die haren zijn leuk knutselmateriaal :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Van schreef: Oh ja als je die zelfstandigheid en drive weghaalt valt dat jachtinstinct best mee.
Het jachtinstinct van de meeste Tamaskans is prima te managen. Mijn reu heeft ondanks dat hij 75% poolhond is 0,0 drive en in zijn ogen gaat hij dood zodra hij alleen is :piew: Weglopen zit er niet in en jagen is nooit meer geweest dan een minuutje achter een ree aanhobbelen als hij er toevallig tegenaan is gelopen. Thuis loopt hij zonder toezicht tussen de kippen.
Roek heeft zelfs een wat groter jachtinstinct dan haar vader maar omdat ze zo gehoorzaam is hebben we daar geen last van.
Maar zulke kruisingen zijn wel een gok natuurlijk. Ravi heeft ook een nest gehad met mijn duitse herder. Beide geen jagers maar er zaten wel pups tussen die flink jagen.
Het wordt steeds verleidelijker. Hoe doen ze het voor de step?
Die van mij is maar een turf hoog geworden en in dat opzicht dus volledig mislukt.

Ze was laatst ontsnapt. Alle pups uit het husky x malamute nest zijn ooit ontsnapt en die gaan dan ook echt ver struinen.
De kleine meid heeft meteen een buurman gehaald en zat braaf voor de voordeur te wachten :mann:
Ik had haar niet eens gemist :oeps:
Van
Zeer actief
Contacteer:

Die van mij zouden samen wel voor de step kunnen denk ik maar in hun eentje word het niks. Samen worden ze wel enthousiast genoeg om te trekken maar alleen zijn ze nogal lui.

Hier stond ook eens de tuindeur open toen ik de honden naar buiten had gedaan. Die deur staat nooit open en het was al donker dus niet gezien(hadden de buurjongetjes gedaan bleek achteraf)
Half uur later wil ik de honden weer binnen doen, zit Roek voor de deur maar Ravi nergens te zien. Stond die lul bij de overburen in de voortuin tegen de bloemtjes aan te piesen :engel:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Kijk eens wat hier opeens op het forum staat :mrgreen:

viewtopic.php?f=26&t=331436&p=8322316#p8322316
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lothian schreef:Kijk eens wat hier opeens op het forum staat :mrgreen:

viewtopic.php?f=26&t=331436&p=8322316#p8322316
Die is wel heeeel leuk hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”