Het liefst zou ik nog een Saluki willen, ik vind ze eigenlijk bijna perfect en práchtig. Het liefst een reu dan, nog wat statiger. 2-3 Saluki's aan de lijn naast je te dansen is het ultieme plaatje.

Maar een extra Saluki erbij geeft altijd wat twijfels, mede omdat ze dan samen zouden kunnen gaan jagen.
En ik zou eigenlijk ook wel eens een wat ongecompliceerdere hond willen hebben. Een stabiele hond naar andere honden. Een stabiele hond in je boswandeling.
Mijn hart maakt sowieso een sprong bij alle windhondtypes. Ik vind het gewoon de mooiste honden en geen enkele hond kan daar qua gangwerken atletische bouw aan tippen.

Ook vind ik het heerlijk dat Zahra in huis zo rustig is, niets hoeft en gewoon lekker wil liggen slapen. En buiten lekker racen.

Ook denk ik hierbij aan mijn werk (hondenfotograaf en fotograferen voor bedrijven/merken met honden): Ik zou het heerlijk vinden om een fotogenieke, goed luisterende, op afstand bestuurbare hond te hebben. Een Border Collie of een Aussie ofzo. Prachtige, innemende blikken.
Vooral een mooie Merle vind ik prachtig om te zien ook. Maar een Border Collie zou ik helemaal tureluurs van worden. Ik moet sowieso niet echt een hond hebben waar je echt elke dag mee moet werken. Een Aussie leek me wel een leuke hond maar ik heb een aantal gezien die heeeeeel zenuwachtig, angstig en gevoelig waren. Dat trekt me ook weer niet.
Dus wat zoek ik:
- Schoon en geen stinkhond

- Stabiel
- Vriendelijk naar mens, kind en hond
- Geen enorme werkhond, maar wel will to please en trainbaar. Hond moet het wel leuk vinden om wat samen te doen of voor je te doen. Iets minder middelvinger dan Zahra

- Goed loslopen
- Niet te kwetsbaar
- Liefst wel (wat) waaks
- Niet echt jachtinstinct
Een Aussie oid leek me dus heel gaaf. Ik vind ze mooi, ze leken me trainbaar en fotogeniek.

Ik denk dat ik Zahra maar moet combineren met een stabiele Border Collie/Aussie oid

Ik ben benieuwd wat jullie in deze situatie zouden vinden passen.