Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimwerk

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Trimwerk

Ongelezen bericht door *Esther »

Dat laat je er ook wel 1tje zien ja!
Ik kan er ook van genieten. Reuen kampioensklas zo achter elkaar aan op Crufts.
Maar niets voor thuis :wink:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Wauw ik vind dat echt prachtig. Mijn schobbejakken zijn allen te grote viezerikken. Lukt hier nooit.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Het is niet mijn smaak, maar zelfs met mijn lekenhoofd kan ik nog zien dat dit knap gedaan is en er goed uitziet.
Ieder zn ding. Geef mij maar de poedel die Cleva postte, veel leuker zo.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Zijn poedels makkelijk te koorden?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind het heel knap als je dat kunt, maar hou er totaal niet van.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

wolvster schreef:Het is niet mijn smaak, maar zelfs met mijn lekenhoofd kan ik nog zien dat dit knap gedaan is en er goed uitziet.
Ieder zn ding. Geef mij maar de poedel die Cleva postte, veel leuker zo.
Ik vind dat juist echt niet mooi zo'n platte kop. Gelukkig kan je ze precies zo knippen als je zelf leuk vindt.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind dat toefje juist zo leuk :mann:
Bij de dogsurvival doet er altijd een witte poedel mee die ook keurig getrimd is. Niet met die bollen dan. Maar toch is die hond elke keer weer stralend wit aan de start.
Bij de finish niet natuurlijk, maar blijkbaar kun je zwarte bagger er wel keer op keer uitwassen.

Manu heeft natuurlijk ook een heel andere vacht maar die is ook zo weer wit. Zelfs als ik er helemaal niets aan doe.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Dat ziet er zeker super netjes uit. Niet mijn ding, maar dat is persoonlijk.

Het knippen van de poten en oren van mijn Newfoundlanders vond ik altijd erg leuk om te doen. Maar meer knipwerk zou voor mij niet hoeven.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Schitterend! :I:

Voor jou Nanna, zou ik dan opteren voor koorden in combi met het blote billen model :mrgreen: :pffff:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Afbeelding

Afbeelding

Veel beter dan een volledig geschoren model.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

:schrik:
Ik vind het echt lelijk.Wel goed gedaan.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
*Esther
Zeer actief

Na, dan moet Vosse maar eens een foto van haar knapperd in de bollen hier neerzetten. Die had (ander toilet nu) echt een dikke spierenkont.
Miezemuis
Zeer actief

sirene schreef:Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Mijn honden bewegen echt genoeg maar beide hebben weinig bespiering. Ik denk dat dat komt door het kieskeurige eten. En eventueel ook wel aanleg.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.

Afbeelding
Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.
En ik heb niks beters te doen maar het zou me toch niet aantrekken.
Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aan :engel:
Maar wie weet ga ik het ineens leuk vinden bij een poedel. Als de poedel het zelf leuk vindt is de kans al groter. Bas haat het dus die kammen of borstelen we nooit. Tom beet me als ik hem wilde borstelen dus daar ging ook de schaar in de klitten en de rest liet ik gaan. :F:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

laeken schreef:
Nanna schreef:
laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.

Afbeelding
Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.
Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aan :engel:
Maar wie weet ga ik het ineens leuk vinden bij een poedel. Als de poedel het zelf leuk vindt is de kans al groter. Bas haat het dus die kammen of borstelen we nooit. Tom beet me als ik hem wilde borstelen dus daar ging ook de schaar in de klitten en de rest liet ik gaan. :F:
Ons dwergpoedeltje vroeger borstelde we iedere dag. Je bent echt zó klaar. En ik vind het leuk om te doen :lol1:
Ik zou er mij hand niet voor omdraaien in ieder geval.
laeken
Zeer actief

Emma schreef:
laeken schreef:
Nanna schreef:

Afbeelding
Ons dwergpoedeltje vroeger borstelde we iedere dag. Je bent echt zó klaar. En ik vind het leuk om te doen :lol1:
Ik zou er mij hand niet voor omdraaien in ieder geval.
Misschien is mij iedere dag altijd wat veel maar ineens kan ik me wel vinden in op de bank effe lekker borstelen als het hondje dat ook leuk vindt. Of lekker of wat dan ook. Maar omdat ik nog nooit een hond gehad heb die dat leuk vond zou ik er tegenop zien en zo'n hond toch ook niet meer kiezen. Guus heeft kort haar en dat is ook wel erg lekker.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Mijn krullies springen op tafel, buiten hoor, als ik de borstel heb. Aaaaandacht....
Teddy loopt weg als ik haar kam pak. Powderpuffje.

Verder is het juist meer wassen en blazen wat de vacht mooi houdt, welke lengte ook. Borstelen doe ik altijd ff voor het wandelen zodat ze mooi op de foto's staan :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Nanna schreef:

Afbeelding
Laten gaan kan niet met bewerkelijke vachten.
Het moet en dat leer ik van begin af aan in delen aan met doorpakken en veel snoep.
Positief aanleren stokstijf te blijven staan.
Zeker op lastige plekken, oksels, rond de ogen, tussen de voetkussentjes en om de anus is dat een noodzakelijk en verrekt handig truukje.

De Maltezermix hier is gisteren in een keurig model geknipt, er is zo veel mogelijk overgelaten. Dat kammen heb ik juist plezier in.
Met een langharig hondje kijk ik veel liever naar een mooie vacht dan lekker praktisch kaalgeschoren.
Dat is het werk wel waard. En goed beschouwd ben ik vele uren meer bezig met poolhondenvacht wassen, drogen, plukken, kammen en vooral opruimen.
dagmar88
Zeer actief

Oh ja, had er in Vlissingen een op de hoek wonen.
Prachtig die vacht, dat maakt het hele hondje.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Een hond met zo'n vacht moet je toch beperken in zijn vrijheid want je gaat er heus niet elke dag twee uur aan wijden om hem weer wit, fris en droog te krijgen.
Dat kost ook geen twee uur. Zo'n frutsel trek je even onder de warmwaterkraan door en klaar ben je. Als ie droog is weer even borstelen et voilá, als nieuw.
Of je laat hem gewoon zo opdrogen. Dat is wel ff wat zand op je bank maar daarna ook hetzelfde verhaal van weer even uitborstelen en klaar is kees.
En ja, zo'n kaalgeschoren traanoog is praktischer. Maar daar kijk ik persoonlijk liever niet tegenaan.
Mijn Puli's zijn of komen in volle vacht. Die worden nergens in beperkt. Lopen door de plassen en rollen in de blaadjes. En het dondert er allemaal vanzelf weer uit ;-)
Ja maar die Puli's hoef je niet uit de klitten te halen. Zo'n Coton zit na een hondse losloopwandeling toch onder de klitten? Ik zie het me er niet 'even' uitborstelen.
Zamunda
Zeer actief

Hm. Ik neem het soort van van je aan (eerst zien dan geloven :engel: ).
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Een Coton is echt een dramavacht hoor, een hele kunst om dat lang te houden.
sirene schreef:Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Dit valt mij ook altijd op, ik denk toch wel echt aanleg, je ziet er zoveel met hele dunne lange spieren. Soort van doorgeslagen elegantie?? De honden die wel flink gespierd zijn vallen direct op door hun dikke billen.
Zelfde met het bone vind ik, sommige hebben zulke dunne pootjes en dan nog die dunne bespiering maakt ze wel fragiel eruit zien.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Zamunda schreef:Hm. Ik neem het soort van van je aan (eerst zien dan geloven :engel: ).
Een Cotonvacht is prima te onderhouden, jezelf ff aanwennen regelmatig te borstelen. En je geestelijk voorbereiden op de periode tussen de 8-12 maanden, de gevreesde vachtwissel. Daarna is het een gelopen race.
Niet meer naar het schijnt.
dagmar88
Zeer actief

Van wat ik heb begrepen worden die vachten steeds extremer gefokt.
Maar goed, er zijn vast nog wel fokkers die geen schijt aan hun kopers hebben.
dagmar88
Zeer actief

:tongue: Had al gezegd dat ik het mooi vind.

Het is niet de lengte, maar de structuur van tegenwoordig die het onderhoud lastig maakt.

Ben wat dat betreft maar wat blij met die kleine haarbal. Hij begint nu echt z'n volwassenen vacht te krijgen.
Enorm veel volume en flinke lengte, maar op een klit kun je heel lang wachten. Precies wat de fokker had gehoopt.
Met de vachtwissel was het ook dramatisch ja.
Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:Nou ja, de dochter van de mevrouw die ik sprak speelde het prima klaar. En ik heb het nog gevraagd maar dat was geen trimster :wink: .
Maar raust dat modelletje ook door zand, water, bramenstruiken, kreupelhout? Zal vast ook aan het karakter liggen, niet elke hond is een halve wilde immers, maar de vraag is of die vacht ook zo makkelijk bij te houden is bij (wilder) honds gedrag of dat je dan moet gaan beperken om je mooie vachtje zo makkelijk bij te kunnen houden.

Niet dat het voor mij weggelegd is hoor: na elke wandeling die hond onder de kraan en dan borstelen is mij teveel gepruts, een keer lekker afdrogen na die ene natte wanndeling vind ik wel genoeg. Geldt ook voor de puli's gok ik, dagelijks al die zooi uit de vilten frutselen is ook niet aan mij besteed, even op z'n kop houden en schudden kan je krijgen. Binnen de kortste keren zou je heel die vilten niet meer zien tussen het blad en hooi :tongue: .
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Nanna heeft niet zomaar van die witte puli afgezien.

Blacky heeft of had er toch een.
Als jonge hond een rampvacht, maar hoe het daarna is gelopen weet ik niet.
Die zie ik er in ieder geval niet voor aan de hondjes niet lekker te laten rauzen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”