Ik kan er ook van genieten. Reuen kampioensklas zo achter elkaar aan op Crufts.
Maar niets voor thuis

Moderator: moderatorteam
Ik vind dat juist echt niet mooi zo'n platte kop. Gelukkig kan je ze precies zo knippen als je zelf leuk vindt.wolvster schreef:Het is niet mijn smaak, maar zelfs met mijn lekenhoofd kan ik nog zien dat dit knap gedaan is en er goed uitziet.
Ieder zn ding. Geef mij maar de poedel die Cleva postte, veel leuker zo.
Mijn honden bewegen echt genoeg maar beide hebben weinig bespiering. Ik denk dat dat komt door het kieskeurige eten. En eventueel ook wel aanleg.sirene schreef:Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aanNanna schreef:Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.
En ik heb niks beters te doen maar het zou me toch niet aantrekken.
Ons dwergpoedeltje vroeger borstelde we iedere dag. Je bent echt zó klaar. En ik vind het leuk om te doenlaeken schreef:Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aanNanna schreef:Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.
En ik heb niks beters te doen maar het zou me toch niet aantrekken.![]()
Maar wie weet ga ik het ineens leuk vinden bij een poedel. Als de poedel het zelf leuk vindt is de kans al groter. Bas haat het dus die kammen of borstelen we nooit. Tom beet me als ik hem wilde borstelen dus daar ging ook de schaar in de klitten en de rest liet ik gaan.
Misschien is mij iedere dag altijd wat veel maar ineens kan ik me wel vinden in op de bank effe lekker borstelen als het hondje dat ook leuk vindt. Of lekker of wat dan ook. Maar omdat ik nog nooit een hond gehad heb die dat leuk vond zou ik er tegenop zien en zo'n hond toch ook niet meer kiezen. Guus heeft kort haar en dat is ook wel erg lekker.Emma schreef:Ons dwergpoedeltje vroeger borstelde we iedere dag. Je bent echt zó klaar. En ik vind het leuk om te doenlaeken schreef:Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aanNanna schreef:Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.
Maar wie weet ga ik het ineens leuk vinden bij een poedel. Als de poedel het zelf leuk vindt is de kans al groter. Bas haat het dus die kammen of borstelen we nooit. Tom beet me als ik hem wilde borstelen dus daar ging ook de schaar in de klitten en de rest liet ik gaan.![]()
Ik zou er mij hand niet voor omdraaien in ieder geval.
Laten gaan kan niet met bewerkelijke vachten.laeken schreef:Nou....dan dit in een kortere versie. Want uren borstelwerk doe ik niet aan. Het moet zo kort zijn dat er niet geborsteld hoeft te worden. Ik doe daar niet aanNanna schreef:Ja, dat is heel aardig maar je weet niet hoeveel werk het is om dat zo te houden. Uren borstelwerk.laeken schreef:Ik vind dit erg prettig bij een poedel. Ik zou dus altijd hier voor gaan.
Maar wie weet ga ik het ineens leuk vinden bij een poedel. Als de poedel het zelf leuk vindt is de kans al groter. Bas haat het dus die kammen of borstelen we nooit. Tom beet me als ik hem wilde borstelen dus daar ging ook de schaar in de klitten en de rest liet ik gaan.
Ja maar die Puli's hoef je niet uit de klitten te halen. Zo'n Coton zit na een hondse losloopwandeling toch onder de klitten? Ik zie het me er niet 'even' uitborstelen.Nanna schreef:Dat kost ook geen twee uur. Zo'n frutsel trek je even onder de warmwaterkraan door en klaar ben je. Als ie droog is weer even borstelen et voilá, als nieuw.Cleva schreef:Een hond met zo'n vacht moet je toch beperken in zijn vrijheid want je gaat er heus niet elke dag twee uur aan wijden om hem weer wit, fris en droog te krijgen.
Of je laat hem gewoon zo opdrogen. Dat is wel ff wat zand op je bank maar daarna ook hetzelfde verhaal van weer even uitborstelen en klaar is kees.
En ja, zo'n kaalgeschoren traanoog is praktischer. Maar daar kijk ik persoonlijk liever niet tegenaan.
Mijn Puli's zijn of komen in volle vacht. Die worden nergens in beperkt. Lopen door de plassen en rollen in de blaadjes. En het dondert er allemaal vanzelf weer uit
Dit valt mij ook altijd op, ik denk toch wel echt aanleg, je ziet er zoveel met hele dunne lange spieren. Soort van doorgeslagen elegantie?? De honden die wel flink gespierd zijn vallen direct op door hun dikke billen.sirene schreef:Ik vinder knap trimwerk maar ik blijf met verbazing kijken naar het totaal ontbreken van bespiering op de achterhand bij de meeste poedels. Is dat genetisch of komen poedels vooral terecht bij mensen die ze niet laten bewegen? Die eerste heeft slechtere bespiering dan mijn bijna 13jr oude hond
Niet meer naar het schijnt.Nanna schreef:Een Cotonvacht is prima te onderhouden, jezelf ff aanwennen regelmatig te borstelen. En je geestelijk voorbereiden op de periode tussen de 8-12 maanden, de gevreesde vachtwissel. Daarna is het een gelopen race.Zamunda schreef:Hm. Ik neem het soort van van je aan (eerst zien dan geloven).
Maar raust dat modelletje ook door zand, water, bramenstruiken, kreupelhout? Zal vast ook aan het karakter liggen, niet elke hond is een halve wilde immers, maar de vraag is of die vacht ook zo makkelijk bij te houden is bij (wilder) honds gedrag of dat je dan moet gaan beperken om je mooie vachtje zo makkelijk bij te kunnen houden.Nanna schreef:Nou ja, de dochter van de mevrouw die ik sprak speelde het prima klaar. En ik heb het nog gevraagd maar dat was geen trimster.