Waarom moet je haar aaien???Hanneke2 schreef:Shit fuck shit. Ik had bij het aflijnen na het laatste rondje mijn verkeerde bril nog op (waarbij ik dichtbij dus echt geen drol zie), en ik klik het 24-uurslijntje dus net naast het ringetje van Tika's halsband. Dus nou loopt ze zonder lijntje waar ik op kan gaan staan.
Dat wordt morgenochtend weer akelig grijpen, als het al lukt, want ze WEET dat ze nu los is, ze ontwijkt me per direct veel meer dan met dat lijntje eraan, en als ze het lijntje nu alleen maar ziet neemt ze de benen.
Ik baal hier zo ontzaglijk van. Het ging al zo goed, en nou ben ik weer een paar stappen terug. Kuthond. Kutstichting.
Okee, kuthond natuurlijk niet, want ze blijft verder een giga leuk hondje, maar waarom doet ze nou zo godse moeilijk over dat aanraken/aanlijnen? Het is zo kneiteronlogisch en onbegrijpelijk. Ze is ziekelijk nieuwsgierig, wil alle mensen op straat besnuffelen, ze neemt van elke vreemde probleemloos koekies aan, maar zodra iemand probeert te aaien (ook hele kleine kinderen), blijft ze weg deinzen. En met aan- en aflijnen ging het alsmaar beter in die zin dat ze gewoon netjes en relaxed stil bleef staan, maar ik kan haar nog steeds niet echt aaien. Ze speelt met me, heel enthousiast met trekspelletjes en 'bekvechten', springt tegen me op, douwt tegen me aan, wringt zich desnoods tussen mijn benen om op het aanrecht te kunnen kijken als ik met kattenvoer bezig ben, maar zodra ik probeer te aaien, is het over en uit.
Ik zit te denken of ik een matras in de huiskamer zal gooien om daar te gaan slapen. Dat lost niks op met het morgen weer akelig grijpen om aan te lijnen, maar misschien als ik een paar dagen beneden slaap, dat ik daar wat meer vertrouwen door krijg? Toto ligt per direct bij me op dat matras, en wellicht dat zij daar uiteindelijk ook zal durven slapen, en dat ik dan op enig moment nog half slapend wel kan aanraken/aaien.
Wat een gedoe toch met dat beest, pak eens door zoals hier al zo vaak gezegd is....of geef dr terug aan de stichting zodat er een geschikt huis gezocht kan worden.