Dees en Maylo schreef:
Asiels, stichtingen etc ook daar heb ik niks op tegen maar dat is ook niet altijd alleen maar rozengeur en daar is genoeg over terug te vinden en kan inmiddels uit eigen ervaring spreken. Asiels die geen honden plaatsen bij werkende gezinnen(ook niet parttime, zoals ik dus) en stichtingen die nogal dubieus zijn. Hond die nooit geen eigendom wordt etc. Daar moet je dan ook maar zin in hebben, en heel eerlijk ik weet nog net zo niet of ik daar wel ooit zin in heb. Maar dat doet nog steeds niks af aan de honden die er worden aangeboden, alleen alle ellende eromheen daar zit ik niet op te wachten.
Net als fokkers, zijn er goede en minder goede stichtingen. Voor alles geldt, dat je je eerst moet verdiepen in de partij waar je een hond vandaan haalt, vind ik. Het is gewoon lastig. Ik zelf durf bijvoorbeeld niet te kiezen vooe een huiskamernestjes op marktplaats, terwijl dat echt prima (zorgvuldig gefokte) nestjes kunnen zijn. Maar ik weet dan niet met wie ik in zee ga. Dat is dan weer mijn mankement

Dan zou ik meerdere keren langs willen gaan en updates willen krijgen.
Maar het feit dat je nu al rondkijkt, terwijl je niet nu direct een hond erbij wil, is alleen maar goed. Je kan dan verschillende fokkers, stichtingen en herplaatssites gaan volgen, en dan zal je maar net die ene leuke hond tegenkomen. Bij een aantal stichtingen heb ik juist het 'probleem' dat er zoveel leuke honden voorbij komen, dat ik mijzelf steeds moet inhouden

Gelukkig hebben die honden vrijwel altijd binnen twee weken al een eigenaar en dan kan ik weer rustig ademhalen