Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken we hiervan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat denken we hiervan?

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
dagmar88 schreef:
Emma schreef: Dus echt keus genoeg, wat dat betreft.
Ik kijk al jaren en wat leuk is, is meteen weg. Als je een hond tot drie jaar wilt, die met honden en katten kan en los kan lopen (redelijke eisen) blijven er een boomer pup, mechelse herder x pup, rednose pup en jonge duitse herder kruising over.
Nou.
200 km rijden voor een hond waar ik een paar keer per jaar vriendelijk voor bedank.
Als het inclusief buitenlandse honden is wordt je er letterlijk mee doodgegooid. Allebei mijn honden kunnen die dingen prima. En ik heb ze er niet op uitgezocht. Denk dat je morgen tien ongecompliceerde buitenlandse honden kan ophalen van formaat dog tot formaat maltezer.
Ja. Het ging over honden in nederlandse asiels.
Volgens mij niet hoor. Lees het nog eens een keer. :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb niets tegen een herplaatser. Hein is er ook een en ik ben er blij mee.
Maar uit een asiel? Moeilijk.
Ik voel me er gewoon een beetje te goed voor om de rommel op te ruimen nadat zo'n prutslaaf er even op geoefend heeft. En zo'n makkelijk praatje uit het asiel.
Zo'n hond is toch beschadigd en hoewel het misschien onzinnig is heb ik daar toch last van.

Dan zou ik een herplaatser via een fokker willen.

Maar goed, je zult net zien dat ik volgende week twee bejaarde italiaanse windhondreutjes heb. Van het concert des levens heeft niemand een program.
Ik heb het idee dat je eigenlijk heel gemakkelijk op 0 kan beginnen met heel veel herplaatsers als je een beetje kan opvoeden. En ik vind het juist fijn om mijn honden volwassen te nemen. En al die keuze. Dan kies ik een leuke hond en eigenlijk gaat dat gewoon altijd goed tot nu toe. Nog nooit spijt van zo'n hond gehad. Maar ik hou ook van het helpen van een beest. Dus dan is een buitenlandse hond een extra bonus omdat die lokaal wel erg kansloos zijn. Nu weer twee loten uit de loterij en ik wil dus niks anders meer.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Budkes schreef:
Dees en Maylo schreef:In het buitenland een hond halen kan natuurlijk maar dat is een keus die je maakt. Niet iedereen kan/wil dat.
Ik zie het mezelf ook niet zo snel doen, tenzij idd ik heel graag een ras wil waar in NL vrijwel niet aan te komen is.

Om nog even terug te komen of ik bericht terug krijg. Ik denk het niet. Ik zie inmiddels wel weer nieuwe advertentie's van ze staan dus ze zijn wel actief op marktplaats in zoverre maar bericht terugsturen zal wel teveel moeite zijn.
Dat snap ik dat dat een keuze is, evenals uit gemakzucht een broodfokhondje kopen een keuze is. Maar we moeten dus oplossingen gaan bedenken voor mensen die niet te veel moeite willen doen. :U:
Mijn voorkeur heeft het dan eerder om die mensen dan maar zonder hond te laten zitten, dan hygiënische broodfok te stimuleren.
Nou precies dit!

Er komt wel wat meer bij goed fokken kijken dan zomaar 2 honden op elkaar zetten. Grappig hoor, je teef haar eigen reu in het bos uit laten zoeken, dikke prima :80: gezondheid en karakter maakt allemaal niks uit, met een kruising komt het altijd wel goed :schrik:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef:Ik heb niets tegen een herplaatser. Hein is er ook een en ik ben er blij mee.
Maar uit een asiel? Moeilijk.
Ik voel me er gewoon een beetje te goed voor om de rommel op te ruimen nadat zo'n prutslaaf er even op geoefend heeft. En zo'n makkelijk praatje uit het asiel.
Zo'n hond is toch beschadigd en hoewel het misschien onzinnig is heb ik daar toch last van.

Dan zou ik een herplaatser via een fokker willen.

Maar goed, je zult net zien dat ik volgende week twee bejaarde italiaanse windhondreutjes heb. Van het concert des levens heeft niemand een program.
Ik heb het idee dat je eigenlijk heel gemakkelijk op 0 kan beginnen met heel veel herplaatsers als je een beetje kan opvoeden. En ik vind het juist fijn om mijn honden volwassen te nemen. En al die keuze. Dan kies ik een leuke hond en eigenlijk gaat dat gewoon altijd goed tot nu toe. Nog nooit spijt van zo'n hond gehad. Maar ik hou ook van het helpen van een beest. Dus dan is een buitenlandse hond een extra bonus omdat die lokaal wel erg kansloos zijn. Nu weer twee loten uit de loterij en ik wil dus niks anders meer.
Ja, dat helpen zegt me niet zoveel.
Er had gezorgd moeten worden dat die hele hond geen hulp nodig heeft.

Als het nou een oorlogweesje uit Syrië is dan is het wat anders maar dat spanjegelul daar ben ik klaar mee. Dat is gewoon een ontwikkeld land. Er is geen enkele reden waarom ze die boel zelf niet kunnen oplossen.
Ik vind die kwestie veel verwerpelijker dan welke broodfok dan ook. Die honden worden tenminste nog om een reden gefokt. Niet alleen maar uit egocentrische ongeïnteresseerdheid en het uitbuiten van de boterhartjes van noord-europeanen.
Maar er zitten wel fantastische honden tussen, dat klopt.
Even die laatste zin dan. Wat meer is nodig om een reden te hebben voor mij om dan zo'n hond te nemen? Ik heb wel meer redenen want ik vind een hond helpen wel fijn. Maar dat ik dan een fantastische hond heb is eigenlijk waar het om gaat. Ik merk dat ik geen andere plek kan bedenken om een geweldige hond te kopen dan marktplaats met de filter uit het buitenland. De volgende ga ik echt weer op marktplaats zoeken. :engel: Je kan er echt alles vinden. Van de meest geweldig getekende windhonden tot de gaafste kleine hondjes of reuze mastin miksen in de meest bizar mooie uitvoeringen. Alles wat je wil. Van terriërtjes tot herdermiks.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb niks tegen herplaatsers hoor. Ik heb er zelf 2 lopen hier, waar ik overigens nog steeds elke dag heel blij mee ben. Ze zijn volgens mij best aardig gelukt, ondanks dat ik ze niet vanaf 8 tot 15 weken in huis heb gehad. Het zou best kunnen dat tegen de tijd ik er echt 1 wil of zie waar ik opslag verliefd op wordt en die bij Droef en Izzy past er hier weer 1 komt. Maar daar ben ik nu bewust niet voor aan het kijken, want ik weet dat ik dan overstag ga uiteindelijk en ik ben er eigenlijk nog niet aan toe na het gedoe met Hummer.

Toevallig stuitte ik vandaag op de Spaanse waterhond tijdens mijn zoektocht, er lopen er hier ook 2 in de omgeving. Eentje is een heerlijk open en blij ei, ook naar Droef en Izzy en de ander is wat gereserveerder. Ik ken beide al vanaf pup, maar de oudste(verschillende eigenaren overigens)had na een paar maanden niks met niet eigen mensen en andere honden daar is hij ook heel selectief in. Ondertussen heb ik gelezen dat er aardig wat schijtbakken tussen zitten en zo'n hond (mocht ik daar ooit voor willen gaan) zou ik dus liever als herplaatser hebben dan als pup zodat je al wat meer weet over het karakter maar wie weet is dat wel mijn eigen gedachtekronkel hoor.

Asiels, stichtingen etc ook daar heb ik niks op tegen maar dat is ook niet altijd alleen maar rozengeur en daar is genoeg over terug te vinden en kan inmiddels uit eigen ervaring spreken. Asiels die geen honden plaatsen bij werkende gezinnen(ook niet parttime, zoals ik dus) en stichtingen die nogal dubieus zijn. Hond die nooit geen eigendom wordt etc. Daar moet je dan ook maar zin in hebben, en heel eerlijk ik weet nog net zo niet of ik daar wel ooit zin in heb. Maar dat doet nog steeds niks af aan de honden die er worden aangeboden, alleen alle ellende eromheen daar zit ik niet op te wachten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
Wat meer is nodig om een reden te hebben voor mij om dan zo'n hond te nemen?
Snap ik.

Voor mij? Dat er niet zo'n muffe kliek wolventruien bij hoort die zichzelf toestaat om eindeloos uit de nek te lullen.
Ik wil best een kruising of een leuke buitenlandse hond maar ik denk niet dat ik ook nog iets met een stichting ga doen.
Mijn honden zijn best belangrijk voor me en ik kan dat gelul er gewoon niet bij hebben.
Ik heb het liedje al ruimschoots gezongen en ik ben er klaar mee.

Ga iemand anders maar zitten bedonderen.
Ik pak net zo lief een blauwe half-sidergreyhound uit Ierland.
Ik heb echt op geen enkele manier dat gelul bij mijn honden. Bij Cleo kwam toch ook geen gelul? Je krijgt gelul als je erom vraagt. Ik kreeg wat gelul bij Tom die ziek was. Maar of ik van een fokker of particulier meer had moeten verwachten?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Bij Cleo kwam toch ook geen gelul?
:80:
Bedoel natuurlijk van de stichting :LOL: En om issues te hebben hoeft een hond natuurlijk niet uit het buitenland te komen.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Dees en Maylo schreef: Asiels, stichtingen etc ook daar heb ik niks op tegen maar dat is ook niet altijd alleen maar rozengeur en daar is genoeg over terug te vinden en kan inmiddels uit eigen ervaring spreken. Asiels die geen honden plaatsen bij werkende gezinnen(ook niet parttime, zoals ik dus) en stichtingen die nogal dubieus zijn. Hond die nooit geen eigendom wordt etc. Daar moet je dan ook maar zin in hebben, en heel eerlijk ik weet nog net zo niet of ik daar wel ooit zin in heb. Maar dat doet nog steeds niks af aan de honden die er worden aangeboden, alleen alle ellende eromheen daar zit ik niet op te wachten.
Net als fokkers, zijn er goede en minder goede stichtingen. Voor alles geldt, dat je je eerst moet verdiepen in de partij waar je een hond vandaan haalt, vind ik. Het is gewoon lastig. Ik zelf durf bijvoorbeeld niet te kiezen vooe een huiskamernestjes op marktplaats, terwijl dat echt prima (zorgvuldig gefokte) nestjes kunnen zijn. Maar ik weet dan niet met wie ik in zee ga. Dat is dan weer mijn mankement ;-) Dan zou ik meerdere keren langs willen gaan en updates willen krijgen.

Maar het feit dat je nu al rondkijkt, terwijl je niet nu direct een hond erbij wil, is alleen maar goed. Je kan dan verschillende fokkers, stichtingen en herplaatssites gaan volgen, en dan zal je maar net die ene leuke hond tegenkomen. Bij een aantal stichtingen heb ik juist het 'probleem' dat er zoveel leuke honden voorbij komen, dat ik mijzelf steeds moet inhouden :LOL: Gelukkig hebben die honden vrijwel altijd binnen twee weken al een eigenaar en dan kan ik weer rustig ademhalen ;-)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

natalie schreef:
Dees en Maylo schreef: Asiels, stichtingen etc ook daar heb ik niks op tegen maar dat is ook niet altijd alleen maar rozengeur en daar is genoeg over terug te vinden en kan inmiddels uit eigen ervaring spreken. Asiels die geen honden plaatsen bij werkende gezinnen(ook niet parttime, zoals ik dus) en stichtingen die nogal dubieus zijn. Hond die nooit geen eigendom wordt etc. Daar moet je dan ook maar zin in hebben, en heel eerlijk ik weet nog net zo niet of ik daar wel ooit zin in heb. Maar dat doet nog steeds niks af aan de honden die er worden aangeboden, alleen alle ellende eromheen daar zit ik niet op te wachten.
Net als fokkers, zijn er goede en minder goede stichtingen. Voor alles geldt, dat je je eerst moet verdiepen in de partij waar je een hond vandaan haalt, vind ik. Het is gewoon lastig. Ik zelf durf bijvoorbeeld niet te kiezen vooe een huiskamernestjes op marktplaats, terwijl dat echt prima (zorgvuldig gefokte) nestjes kunnen zijn. Maar ik weet dan niet met wie ik in zee ga. Dat is dan weer mijn mankement ;-) Dan zou ik meerdere keren langs willen gaan en updates willen krijgen.

Maar het feit dat je nu al rondkijkt, terwijl je niet nu direct een hond erbij wil, is alleen maar goed. Je kan dan verschillende fokkers, stichtingen en herplaatssites gaan volgen, en dan zal je maar net die ene leuke hond tegenkomen. Bij een aantal stichtingen heb ik juist het 'probleem' dat er zoveel leuke honden voorbij komen, dat ik mijzelf steeds moet inhouden :LOL: Gelukkig hebben die honden vrijwel altijd binnen twee weken al een eigenaar en dan kan ik weer rustig ademhalen ;-)
Precies dat dus. Je weet gewoon op voorhand nooit 100% zeker of je een goede keuze maakt. In de ideale wereld zou er een super leuk nest in mijn buurt liggen waarvan ik beide ouders al langer ken, getest zijn en ik vrijwel elke dag langs kan gaan etc etc. Maar zo gaat dat nou meestal niet. :wink:

Bij een herplaatser heb ik er zelf al minder moeite mee of hoe deze gefokt is. Ik ga namelijk voor de hond zoals die op dat moment is. Van Izzy heb ik ook geen idee wat er allemaal inzit en of dat wel verantwoord is gegaan. Toen ik haar haalde kwam ik in een chaos met koters van alle leeftijden terecht waarvan de vaders(duidelijk dat ze niet allemaal 1 vader hadden want 50 verschillende tinten :wink: ) niet aanwezig waren. Dat was ook de reden dat ze weg mocht. Mw was alleenstaand en had het geld en de tijd niet meer om alles te kunnen onderhouden.

Ik was via feestboek wel lid van een heleboel herplaats pagina's die heb ik er laatst allemaal uit geflikkerd omdat en de verleiding groot was en me totaal niet kon vinden in de voorwaarden bij veel van de aangeboden honden. Als ik een hond neem is dat mijn eigendom, ik bepaal vanaf de eerste seconde wat er mee gebeurt en niemand anders. En uiteraard zijn er veel stichtingen waarvan je nooit meer wat hoort maar uiteraard zal ik er net 1 treffen die weer vervelend is.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Ik ben erg benieuwd naar verhalen waarbij een Stichting iets doet wat de eigenaar van de hond niet wil. Ik weet dat er situaties zijn waarin dat inderdaad het geval is maar dat heeft vaak heel erg veel te maken met dat de eigenaar van de hond juist de Stichting benaderd en zaken van de Stichting wil die ze vervolgens niet kunnen waarmaken.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar wie er of wie er via via ooit van gehoord heeft dat iemand met een hond van een Stichting echt in de shit kwam door de voorwaarden van de Stichting of omdat de Stichting de hond kwam ophalen of wat dan ook?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord zolang de nieuwe baasjes goed en normaal met de hond omgaan. Een Stichting kan feitelijk nooit inbreken of iets doen als de dierenbescherming niet ook grond ziet voor weghalen. En dan is het toch mooi dat de hond naar een opvanggezin kan en ergens anders naartoe mag?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef: Bij Cleo kwam toch ook geen gelul?
:80:
Bedoel natuurlijk van de stichting :LOL: En om issues te hebben hoeft een hond natuurlijk niet uit het buitenland te komen.

Nou ja, deze issues wel.

Maar ik bedoelde inderdaad ook stochtingsgelul.
Een paar jaar geleden vroeg ik een keer naar zo'n pools teefje. Leuk klein zwart ding.
Krijg ik gewoon een formulier toegestuurd, verder geen tekst. Alleen maar dat nurkse, belangrijke gedoe.
Ik knap daar op af. Kinderachtig misschien maar here we are.

Het gaat me dus niet om wat de stichting wel of niet mag maar om het simpele feit dat er van die triesto's aan vast zitten.
Ik heb dan alleen nog maar een foto gezien en er staat dus nog geen genegenheid of zelfs echt enthousiasme tegenover. Láát maar weer.
Maar dat is toch wat we ergens ook wel weer verwachten? Want als een Stichting gewoon honden meegeeft gaan we ook over de zeik? En heel eerlijk? Wat denk je dat mijn schoonbroer moet doen om uberhaubt in aanmerking te komen voor de zo vol lof gevierde smoushond? Dat is dus nog 100 keer erger. Inclusief contract dat de hond naar show moet. Gekeurd moet worden. Verplicht ingezet moet worden voor de fok en ga zo door. En je denkt toch niet dat je een smous krijgt als je niet 100% perfect bent als baasje?

Dat zie ik bij veel meer fokkers. Het zijn keuzes. Ik heb Bas, Guus en Tom direct en na 3 mailtjes gekregen. Nog nooit een bezoek gehad op dat van Merit na. Nog nooit gelul met stichtingen die iets van mij wilden en al helemaal geen probleem dat wij allebei werken etc. Dat is bij een Stichting beduidend minder een issue dan bij een asiel of fokker. Mijn tante uit Delft kreeg geen Duitse herder van een fokker omdat zij niet wil werken en naar cursus wil. Ze kreeg wel een Duitse herder miks van een Stichting. Terecht want ze heeft een tuin van 1200 vierkante meter en zit bijna de helft van het jaar met de hond op Terschelling. :U:

Ik kreeg letterlijk van de Stichting te horen dat het juist goed is dat wij werken. Wie kan het zich nu veroorloven om twee honden te nemen en nooit te werken? Dus ze waren blij dat wij financieel prima de zorg over de honden konden dragen. Ik denk dat als jij die lijst had ingevuld voor dat hondje je haar gewoon gekregen had. Waarom is het teveel moeite om iets te moeten doen voor je hondje en waarom is het slecht dat ze een beeld willen van waar het hondje terecht komt? Ik vind het wel leuk om op die manier een hondje te nemen. Ik ben blij dat ze vragen stellen en ik vind het een fijn gevoel als ik door de ballotage ben. :ok:
Laatst gewijzigd door laeken op 28 aug 2019 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
natalie schreef:

Precies dat dus. Je weet gewoon op voorhand nooit 100% zeker of je een goede keuze maakt. In de ideale wereld zou er een super leuk nest in mijn buurt liggen waarvan ik beide ouders al langer ken, getest zijn en ik vrijwel elke dag langs kan gaan etc etc. Maar zo gaat dat nou meestal niet. :wink:

Bij een herplaatser heb ik er zelf al minder moeite mee of hoe deze gefokt is. Ik ga namelijk voor de hond zoals die op dat moment is. Van Izzy heb ik ook geen idee wat er allemaal inzit en of dat wel verantwoord is gegaan. Toen ik haar haalde kwam ik in een chaos met koters van alle leeftijden terecht waarvan de vaders(duidelijk dat ze niet allemaal 1 vader hadden want 50 verschillende tinten :wink: ) niet aanwezig waren. Dat was ook de reden dat ze weg mocht. Mw was alleenstaand en had het geld en de tijd niet meer om alles te kunnen onderhouden.

Ik was via feestboek wel lid van een heleboel herplaats pagina's die heb ik er laatst allemaal uit geflikkerd omdat en de verleiding groot was en me totaal niet kon vinden in de voorwaarden bij veel van de aangeboden honden. Als ik een hond neem is dat mijn eigendom, ik bepaal vanaf de eerste seconde wat er mee gebeurt en niemand anders. En uiteraard zijn er veel stichtingen waarvan je nooit meer wat hoort maar uiteraard zal ik er net 1 treffen die weer vervelend is.
ja, vind ik ook hoor. Het is zo jammer dat er stichtingen zijn die er andere ideeën op na houden en daarmee eigenlijk alle stichtingen in een negatief daglicht plaatsen. Abel was na ondertekenen van contract van mij. Dat staat zwart-op wit en dat is zelfs bij het ophalen nog extra toegelicht. Mijn! hond :pffff: ;)
Ik vermoed dat je bij een goede stichting ook van tevoren al wel het contract mag inzien. Dan weet je (voor je de hond gezien hebt en voor je verliefd kan worden) al wat je gaat tekenen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Cleva schreef:
Snap ik.

Voor mij? Dat er niet zo'n muffe kliek wolventruien bij hoort die zichzelf toestaat om eindeloos uit de nek te lullen.
Ik wil best een kruising of een leuke buitenlandse hond maar ik denk niet dat ik ook nog iets met een stichting ga doen.
Mijn honden zijn best belangrijk voor me en ik kan dat gelul er gewoon niet bij hebben.

Mijn buitenlandertje is een buitenlander zonder stichting. Kan ook prima allemaal.
Nadeel van die stichtingen vind ik vaak die verplichtingen. Ik wil zelf bepalen over mijn hond en niet dat ie voor dan en dan gecastreerd moet zijn enz enz enz
laeken
Zeer actief

Machie schreef:
Cleva schreef:
Snap ik.

Mijn buitenlandertje is een buitenlander zonder stichting. Kan ook prima allemaal.
Nadeel van die stichtingen vind ik vaak die verplichtingen. Ik wil zelf bepalen over mijn hond en niet dat ie voor dan en dan gecastreerd moet zijn enz enz enz
Daarom skip ik bij de volgende hond ook de Stichting en boek ik zelf twee vakanties en betaal de entingen en de opvang. Dan kan ik eindelijk een ongecastreerd reutje ophalen zonder verplichting tot castratie. Dat vind ik het enige nadeel. Guus had ook echt beter niet gecastreerd kunnen worden al heeft hij een lijntje om door een ringetje te halen en is hij super super sociaal. Dus echt balen doe ik nu ook weer niet eerlijk gezegd. Hij is prachtig zoals hij is en geen vormeloze drol. Maar daar wandelen we dus ook twee uur per dag mee en hij heeft ADHD en hij eet alleen super duur kvv en nooit rommel. Dus het is niet vanzelf zo. :engel:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik ben erg benieuwd naar verhalen waarbij een Stichting iets doet wat de eigenaar van de hond niet wil. Ik weet dat er situaties zijn waarin dat inderdaad het geval is maar dat heeft vaak heel erg veel te maken met dat de eigenaar van de hond juist de Stichting benaderd en zaken van de Stichting wil die ze vervolgens niet kunnen waarmaken.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar wie er of wie er via via ooit van gehoord heeft dat iemand met een hond van een Stichting echt in de shit kwam door de voorwaarden van de Stichting of omdat de Stichting de hond kwam ophalen of wat dan ook?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord zolang de nieuwe baasjes goed en normaal met de hond omgaan. Een Stichting kan feitelijk nooit inbreken of iets doen als de dierenbescherming niet ook grond ziet voor weghalen. En dan is het toch mooi dat de hond naar een opvanggezin kan en ergens anders naartoe mag?
Er staat hier meerdere malen op het forum vermeld dat de hond verplicht gecastreerd moet worden. De één doet dat wel en de ander niet en vaak hoor je na het kopen(of volgens hen adopteren) niks meer. Maar ik ben zo'n kneus die uiteraard de verkeerde zal treffen, daar pas ik voor. :wink: Net als dat ik niet aan adoptie of bruikleen doe maar gewoon kopen.

Overigens hoef ik ook niet zoveel van een stichting behalve misschien wat advies of wat dan ook. Maar financieel regel ik het zelf wel. Ik heb Maylo zijn vorige eigenaar tot aan zijn dood op de hoogte gehouden van de leuke en minder leuke dingen, nooit in me opgekomen om wat van haar te willen. Hoogstens een keer een vraag of zij dat ook had meegemaakt met hem. Dat zelfde geldt ook voor Droef tot er geen reactie's meer terug kwamen. Bij Izzy heb ik dat ook gedaan, na 3 updates en 0 respons was ik er wel klaar mee. Als ze contact wil mag ze me altijd bellen of berichten maar ik ga geen updates geven om 0 reactie terug te krijgen.

Met Hummer gaf ik ook updates en kreeg ook leuke reacties terug, tot bergafwaarts ging en ik eerst nog even een gedragstherapeut moest bellen. Zelfs dat heb ik op hen aanraden gedaan want ik ging gewoon van het goede in de mens uit maar uiteindelijk kreeg ik voornamelijk bagger over me heen nadat gesprek en moest hij terug(terwijl dit voor hem niet ideaal was, bij mij ook niet) maar ik had het met liefde zelf opgelost in samenwerking met hen bijvoorbeeld.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Als je niet wil castreren moet je geen hond van een Stichting nemen die dat als eis stelt toch? Ik zou zelf niet WEL een hond kopen met die voorwaarde en dan niet castreren. Ik snap ook waarom ze dat doen en willen vanuit de Stichtingen want je kan de meest mooie bijzondere honden krijgen en dan zien ze die later als dekreu of fokteef ergens. Dat terwijl ze dan zelf nog 100 zieltjes op hun website in erbarmelijke asielen hebben aldaar. Ik snap dat dat vloekt. En dat moet je wel accepteren bij het nemen van de hond wat mij betreft. Ga je vervolgens mailen dat je niet wil castreren dan is dat een beetje hetzelfde als een Smous via de rasvereniging kopen en dan zeggen oh ja. Het is mijn hond dus ik castreer hem. Dat is dus daar net zo goed contractueel niet toegestaan.
Gelukkig waren Guus en Bas al gewoon gecastreerd en dan is die optie sowieso niet meer aanwezig. Want Guus laten castreren had ik wel lastig gevonden.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

laeken schreef: Daarom skip ik bij de volgende hond ook de Stichting en boek ik zelf twee vakanties en betaal de entingen en de opvang. Dan kan ik eindelijk een ongecastreerd reutje ophalen zonder verplichting tot castratie. Dat vind ik het enige nadeel. Guus had ook echt beter niet gecastreerd kunnen worden al heeft hij een lijntje om door een ringetje te halen en is hij super super sociaal. Dus echt balen doe ik nu ook weer niet eerlijk gezegd. Hij is prachtig zoals hij is en geen vormeloze drol. Maar daar wandelen we dus ook twee uur per dag mee en hij heeft ADHD en hij eet alleen super duur kvv en nooit rommel. Dus het is niet vanzelf zo. :engel:
Jep, dat verplichte castreren vind ik niks.
Csiva is uiteindelijk wel gecasteerd maar dat was MIJN keuze.
laeken
Zeer actief

Machie schreef:
laeken schreef: Daarom skip ik bij de volgende hond ook de Stichting en boek ik zelf twee vakanties en betaal de entingen en de opvang. Dan kan ik eindelijk een ongecastreerd reutje ophalen zonder verplichting tot castratie. Dat vind ik het enige nadeel. Guus had ook echt beter niet gecastreerd kunnen worden al heeft hij een lijntje om door een ringetje te halen en is hij super super sociaal. Dus echt balen doe ik nu ook weer niet eerlijk gezegd. Hij is prachtig zoals hij is en geen vormeloze drol. Maar daar wandelen we dus ook twee uur per dag mee en hij heeft ADHD en hij eet alleen super duur kvv en nooit rommel. Dus het is niet vanzelf zo. :engel:
Jep, dat verplichte castreren vind ik niks.
Csiva is uiteindelijk wel gecasteerd maar dat was MIJN keuze.
Mijn honden waren dat al en ik koos ze toch. Dat is ook prima. Ik zou echter niet een reutje willen grootbrengen om die dan naar de DA te moeten brengen. Dat doe ik niet. Dus dan kies ik daar niet voor.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pendrag schreef:
Lunatic schreef:
Budkes schreef:
Dees en Maylo schreef:In het buitenland een hond halen kan natuurlijk maar dat is een keus die je maakt. Niet iedereen kan/wil dat.
Ik zie het mezelf ook niet zo snel doen, tenzij idd ik heel graag een ras wil waar in NL vrijwel niet aan te komen is.

Om nog even terug te komen of ik bericht terug krijg. Ik denk het niet. Ik zie inmiddels wel weer nieuwe advertentie's van ze staan dus ze zijn wel actief op marktplaats in zoverre maar bericht terugsturen zal wel teveel moeite zijn.
Dat snap ik dat dat een keuze is, evenals uit gemakzucht een broodfokhondje kopen een keuze is. Maar we moeten dus oplossingen gaan bedenken voor mensen die niet te veel moeite willen doen. :U:
Mijn voorkeur heeft het dan eerder om die mensen dan maar zonder hond te laten zitten, dan hygiënische broodfok te stimuleren.
Nou precies dit!

Er komt wel wat meer bij goed fokken kijken dan zomaar 2 honden op elkaar zetten. Grappig hoor, je teef haar eigen reu in het bos uit laten zoeken, dikke prima :80: gezondheid en karakter maakt allemaal niks uit, met een kruising komt het altijd wel goed :schrik:
Nee, met een kruising komt het niet altijd goed. Juist omdat zoveel zorgvuldig gefokte honden een slechte gezondheid hebben met een karakter dat ze niet voor iedereen en/of onze maatschappij geschikt maakt.

Ik denk echt meer pret- of oepsnestjes een antwoord kan zijn op broodfokpups.
Je kan het noemen wat je wil, het komt op hetzelfde neer. En het woord oeps zegt al genoeg, dan weet je helemaal niks over gezondheid en karakter :ugh: Opzich niks mis met goed geplande kruisingen die getest zijn en waar ook opgelet wordt of ze elkaar aanvullen qua karakter, scheelt een hoop ellende zowel voor de honden als hun baas!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Maar dat is toch wat we ergens ook wel weer verwachten? Want als een Stichting gewoon honden meegeeft gaan we ook over de zeik?
Ik verwacht niks van een stichting. Ik vind het bestaan er van niets toevoegen.
Dat wast zich continu de handen in onschuld en onwetendheid maar is niets te mooi om zich zodra het even kan te melden met een opgestoken preekwijsvinger.
Het is een gevoel. Ik vind het verschrikkelijk onsympathiek.
Waarom is het teveel moeite om iets te moeten doen voor je hondje

:roll:

Ja daag.
Ik ben er twee maanden lang wekelijks voor naar almere gereden en daarna nog een half jaar dagelijks geleuter met de oppas. Het gaat helemaal niet om de moeite die ik wil doen.
Voor de hond wil ik van alles doen. Niet voor zo'n menthol rokende wolventrui die zich belangrijk zit te maken. Dat is haar hobbby en door die hoepeltjes hoef ik dus niet te springen.
en waarom is het slecht dat ze een beeld willen van waar het hondje terecht komt?
Omdat ik weet dat het ze geen zak interesseert als puntje bij paaltje komt.
Het is gedoe om niks. Fatsoensvolksdansen zonder daadwerkelijk verantwoordelijkheden op te pakken.
Ik merk dat je er een hekel aan hebt en dat je ook wel erg vooringenomen oordeelt. Interesseert het een fokker ook nooit ene reet waar de hond terecht komt? Want laten we eerlijk zijn, waar zit precies het verschil? En ik ga er ook echt niet in mee. De mensen die Bas en Guus en Tom in de opvang hadden hebben wel degelijk hart voor de honden gehad en zijn hartstikke blij dat het ze goed gaat of gegaan is. Dus die totale onverschilligheid herken ik helemaal niet. Beter gezegd nog steeds interesse na al die jaren Bas bijvoorbeeld. Ik vind dat je met je hekel aan stichtingen te ver doordraaft en ook echt een toon zet die maakt dat mensen die niet meer willen. En daar baal ik van want ik wil het wel en ik vind het ook fijn als anderen wel honden zoals die van mij willen nemen om hun leven weer goed te maken. Dus ik moet dan steeds op deze manier op deze topics reageren.

Er is trouwens niemand die op mijn stukjes over smoushondjes en veel andere rassen reageert. Onder andere jij spreekt vol lof over dat ras. Waarom vindt je daar een castratieverbod en hele strenge contracten wel ok? En waarom bij een hond uit het buitenland niet?
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:

Er is trouwens niemand die op mijn stukjes over smoushondjes en veel andere rassen reageert. Onder andere jij spreekt vol lof over dat ras. Waarom vindt je daar een castratieverbod en hele strenge contracten wel ok? En waarom bij een hond uit het buitenland niet?
Dit is vast niet rechtsstreek voor mij bedoeld maar met verplicht castreren heb ik net zo veel moeite als een verbod hierop. :wink: Zoals ik al eerder aangaf, ik koop een hond en ik bepaal dus zelf wel wat ik doe en wat niet. Advies graag, maar verplichtingen nee doe maar niet.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dees en Maylo schreef:
natalie schreef:

Droef was toch ook onder voorwaarden bij jou geplaatst. Daar was je het toen nog zo , naderhand, niet eens mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Ik merk dat je er een hekel aan hebt en dat je ook wel erg vooringenomen oordeelt.
Ja hoor, vooringenomen. Het is goed.
Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee ofzo.
Interesseert het een fokker ook nooit ene reet waar de hond terecht komt?
De fokkers waar ik pups van heb gekocht wel.
Met de rest heb ik niet zoveel te maken.
Ik vind dat je met je hekel aan stichtingen te ver doordraaft en ook echt een toon zet die maakt dat mensen die niet meer willen.
Goed zo. Ik hoop dat het ze een hoop ellende bespaart.
Niet dat het me daarom gaat.
Of eigenlijk wel...ik geef namelijk alleen maar mijn eigen mening erover weer en wat komt er om de hoek? Ja hoor...daar is het propagandamechanismetje. Dat we wel even moeten zorgen dat het beeld intact blijft.
Dat is nou precies de verlakkerij die me tegenstaat.

Wat is er mis met feiten? Wat is er mis met gewoon eerlijk?
Waarom moeten we ergens een positief beeld van schetsen als je dat niet meent?

Dat is precies wat ik bedoel als ik zeg dat ik een hond en geen interessant gekijk zoek.
Het gaat me niet over fatsoen en hoogstaande principes en maatschappelijke bewegingen. Ik wil een hond. Verder niets.
Ik hoef geen veer in mijn rectum, ik hoef nergens bij te horen en ik hoef ook niet uit te venten dat ik de wereld beter heb gemaakt.
Doe maar gewoon een gezonde hond en een gewoon rechtdoorzee verhaal. Dat is kennelijk moeilijk zat.
Wat een overtrokken reactie weer. Jij hebt goede ervaringen met fokkers en gefokte honden. Ik heb goede ervaringen met de stichting van Bas en Guus bijvoorbeeld. Maar jij diskwalificeert die volledig terwijl jij prima weet waar Bas zat en dat mijn ervaringen prima zijn. Ik hoef ook niet uit te venten dat ik de wereld beter maak. Mijn ervaring met een rashond bij een fokker was niet zo best. Beter gezegd ik heb nog nooit zoveel stress rondom een hond gehad en nog nooit zo'n moeilijke hond gehad als de bewust gefokte en gekochte rashond. Daar was jij zelf bij. Moet ik daarmee nu ook zo gaan praten? Dat rashonden niet goed in hun hoofd zijn? Nee. Dat was toeval. Net zo toevallig als hele slechte ervaringen met stichtingen of net zo toevallig als totaal ongeinteresseerde mensen die menthol roken in een wolventrui. Dat is allemaal stigmatiserend. En dat is niet eerlijk.
Ik pronk nooit met het feit dat mijn honden gered zijn en dat ik de wereld verbeter. Ik vind overigens wel dat ik dat doe door gewoon keuzes te maken die mij passen en die ook die honden passen maar dat terzijde. Ik ben niet bezig met een positief beeld schetsen want ik heb mijn hele verhaal van Tom hier neergezet. Maar ik ben wel mans genoeg om toe te geven dat ik daarmee zelf de verkeerde keuze heb gemaakt en me niet verdiept heb in die Stichting. Daarnaast hebben ze mij niks geflikt alleen de kosten niet betaald en mij de schuld gegeven. Dat doen fokkers ook als je herder HD heeft. Je hebt hem belast en trappen laten lopen. Jouw probleem.

Ik ben bezig met het verdedigen van mijn keuzes en mijn overwegingen in deze discussie die jij wegzet als totale bullshit onzin en verlakkerij.

Dus ik vind dat je het allemaal erg omdraait. Jij zegt dingen over mijn keuzes waar ik op reageer. Ik zeg niks over wereldverbeteren en dat soort zaken. Nooit. Wel vind ik het nemen van een hond zonder baas inderdaad beter dan het laten zitten van die honden omdat het niet je probleem is. Zou ik er geen geweldige honden aan krijgen maakte ik die keuze ook niet maar ook dat is niet aan de hand. En ik vind het inderdaad jammer als alle stichtingen weggezet worden als verlakkerij waarna mensen toch beslissen een hond niet te nemen. Ik vind dat inderdaad sneu voor deze honden. En daarom ook dat ik dit soort reacties blijf posten. Ik kom gewoon op voor mijn eigen honden. Wereldhonden waar niets mis mee is van stichtingen waar nog nooit iets mee is voorgevallen.

Dat uitspreken is net zo goed mijn recht als het recht dat jij hebt om op basis van 1 hond 20 jaar geleden alles over een kam te scheren en te veroordelen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
Dees en Maylo schreef:
Droef was toch ook onder voorwaarden bij jou geplaatst. Daar was je het toen nog zo , naderhand, niet eens mee.
Toen ik Droef haalde kreeg ik de vraag of er wel nog 1 of 2 x met hem gefokt mocht worden. Hij zou getest zijn etc en was 13 maanden. Inmiddels ben ik door schade en schande wijzer en was dat veel te vroeg en had ik daarmee nooit akkoord moeten gaan. Dat is dus ook iets wat ik niet meer zomaar zou doen, en als ik het wel al doe dan zal ik daar veel selectiever in zijn.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef: Maar dat is toch wat we ergens ook wel weer verwachten? Want als een Stichting gewoon honden meegeeft gaan we ook over de zeik?
Ik verwacht niks van een stichting. Ik vind het bestaan er van niets toevoegen.
Dat wast zich continu de handen in onschuld en onwetendheid maar is niets te mooi om zich zodra het even kan te melden met een opgestoken preekwijsvinger.
Het is een gevoel. Ik vind het verschrikkelijk onsympathiek.
Waarom is het teveel moeite om iets te moeten doen voor je hondje

:roll:

Ja daag.
Ik ben er twee maanden lang wekelijks voor naar almere gereden en daarna nog een half jaar dagelijks geleuter met de oppas. Het gaat helemaal niet om de moeite die ik wil doen.
Voor de hond wil ik van alles doen. Niet voor zo'n menthol rokende wolventrui die zich belangrijk zit te maken. Dat is haar hobbby en door die hoepeltjes hoef ik dus niet te springen.
en waarom is het slecht dat ze een beeld willen van waar het hondje terecht komt?
Omdat ik weet dat het ze geen zak interesseert als puntje bij paaltje komt.
Het is gedoe om niks. Fatsoensvolksdansen zonder daadwerkelijk verantwoordelijkheden op te pakken.
Ik merk dat je er een hekel aan hebt en dat je ook wel erg vooringenomen oordeelt. Interesseert het een fokker ook nooit ene reet waar de hond terecht komt? Want laten we eerlijk zijn, waar zit precies het verschil? En ik ga er ook echt niet in mee. De mensen die Bas en Guus en Tom in de opvang hadden hebben wel degelijk hart voor de honden gehad en zijn hartstikke blij dat het ze goed gaat of gegaan is. Dus die totale onverschilligheid herken ik helemaal niet. Beter gezegd nog steeds interesse na al die jaren Bas bijvoorbeeld. Ik vind dat je met je hekel aan stichtingen te ver doordraaft en ook echt een toon zet die maakt dat mensen die niet meer willen. En daar baal ik van want ik wil het wel en ik vind het ook fijn als anderen wel honden zoals die van mij willen nemen om hun leven weer goed te maken. Dus ik moet dan steeds op deze manier op deze topics reageren.

Denk je dat echt?
Hoeveel mensen zijn hier alleen al op het forum met een hond uit het buitenland waar ze superblij mee zijn? Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk gedoe of negatieve ervaringen met de stichting waar de hond vandaan komt? Hoeveel mensen hebben een hond waar van alles mis mee is, met serieuze gezondheidsproblemen die vooraf moedwillig zijn verzwegen, middellandsezeeziektes of niet-kloppende paspoorten?
Denk je niet dat al die ervaringen nogal wat tegenwicht bieden tegen iemand die welgeteld één buitenlandse hond - ooit, vrij lang geleden - heeft gehad?

Natuurlijk zijn er malafide stichtingen, dat weet iedereen al jaren en er is ook niemand die dat ontkent. Dan kun je het kind met het badwater weggooien, of je zoekt een stichting die wel werkt op een manier waar je achter kunt staan en je neemt daar een hond van. Beetje voorwerk doen, precies zoals je dat zou doen als je een hond aanschaft bij een fokker, en je kunt al een hoop kaf van het koren scheiden.
natalie
Zeer actief

DeDiana schreef:
laeken schreef:

Denk je dat echt?
Hoeveel mensen zijn hier alleen al op het forum met een hond uit het buitenland waar ze superblij mee zijn?

(...)
Natuurlijk zijn er malafide stichtingen, dat weet iedereen al jaren en er is ook niemand die dat ontkent. Dan kun je het kind met het badwater weggooien, of je zoekt een stichting die wel werkt op een manier waar je achter kunt staan en je neemt daar een hond van. Beetje voorwerk doen, precies zoals je dat zou doen als je een hond aanschaft bij een fokker, en je kunt al een hoop kaf van het koren scheiden.
Ik heb altijd heel veel woorden nodig om mijn punt te maken en jij kan het in een paar zinnen. Dit dus :E:
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb het helemaal niet over jouw keuzes. Ik heb het over stichtingen. Dat lijkt me best duidelijk.

En nu ga ik even moeite voor mijn honden doen.

Doedoei.
Haha, doe dat! :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

natalie schreef:
DeDiana schreef:
laeken schreef:

Denk je dat echt?
Hoeveel mensen zijn hier alleen al op het forum met een hond uit het buitenland waar ze superblij mee zijn?

(...)
Ik heb altijd heel veel woorden nodig om mijn punt te maken en jij kan het in een paar zinnen. Dit dus :E:
Ik denk dat echt ja. Ik ken heel veel mensen die denken dat Stichtingen verkapte broodfok zijn bijvoorbeeld. Dat is blijkbaar ooit de wereld in gegaan en dat hoor ik steeds weer terug. Ik krijg letterlijk op straat te horen dat ik wel moet beseffen dat mijn hondjes broodfok zijn uit Spanje. Want dat weten deze mensen. De stichtingen worden er schatrijk van en ik hou de handel in stand. Dat allemaal nadat ze vragen wat zijn dat voor honden en hoe kom je eraan. Dan zeg ik geen idee en ze komen uit Spanje. Daarna komt dan zo'n verhaal.
Ik vind het goed dat mensen gewaarschuwd worden voor zieke honden en slechte stichtingen. Maar er moet wel nuance zijn.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik begrijp nooit zo goed dat stichtingen verantwoordelijk worden gehouden wanneer honden na een aantal jaren ziek worden of gedragsproblemen hebben of herplaatst moeten worden. Is het nou zo moeilijk om voor 1 of een paar honden zelf te zorgen zonder dat je een stoel met een rugleuning nodig hebt.

Die stichting plaatst honden, laten we aannemen dat ze dat zo zorgvuldig mogelijk proberen te doen. Daar heb je wat protocol en structuur en regeltjes voor nodig als stichting. Als de hond blijkbaar goed geplaatst is kun je dat als stichting dan toch met een gerust hart loslaten.

Die hond is dan van de "adoptant", alle verantwoordelijkheid is voor jou. Waarom moet een stichting verantwoordelijk blijven voor duizenden honden. Dat ze eventueel terug kunnen in geval van nood is al genoeg vind ik zelf.

Je wil een hond, neemt een hond. Voila, die is dan van jou. En niet als het lastig wordt de stichting benaderen. Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid, er zit geen statiegeld op. In het algemeen groot gebler over dat de hond van jou ( jou in het algemeen bedoeld) is maar als er problemen zijn is een hond ineens ook weer van een stichting.

Maar goed, ik zie vaak dingen te simpel denk ik.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Jackira schreef:Ik begrijp nooit zo goed dat stichtingen verantwoordelijk worden gehouden wanneer honden na een aantal jaren ziek worden of gedragsproblemen hebben of herplaatst moeten worden. Is het nou zo moeilijk om voor 1 of een paar honden zelf te zorgen zonder dat je een stoel met een rugleuning nodig hebt.

Die stichting plaatst honden, laten we aannemen dat ze dat zo zorgvuldig mogelijk proberen te doen. Daar heb je wat protocol en structuur en regeltjes voor nodig als stichting. Als de hond blijkbaar goed geplaatst is kun je dat als stichting dan toch met een gerust hart loslaten.

Die hond is dan van de "adoptant", alle verantwoordelijkheid is voor jou. Waarom moet een stichting verantwoordelijk blijven voor duizenden honden. Dat ze eventueel terug kunnen in geval van nood is al genoeg vind ik zelf.

Je wil een hond, neemt een hond. Voila, die is dan van jou. En niet als het lastig wordt de stichting benaderen. Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid, er zit geen statiegeld op. In het algemeen groot gebler over dat de hond van jou ( jou in het algemeen bedoeld) is maar als er problemen zijn is een hond ineens ook weer van een stichting.

Maar goed, ik zie vaak dingen te simpel denk ik.
Maar daar gaat het nu toch ook niet over, of mis ik wat. Zelf zou ik interesse niet erg vinden en als ik een vraag heb is alle advies welkom. Zoals ik al eerder aangaf ik hoef verder van niemand iets als de hond van mij is. Maar dan is de hond ook wel echt van mij en niet toch nog van de stichting. Als ik mijn hond om wat voor reden moet herplaatsen doe ik dan liever zelf of eventueel in samenwerking/overleg met een derde partij maar de hond is van mij en ik draag de verantwoording. Net als wanneer ik een hond koop, ik dus zelf voor de rest bepaal wat ermee gebeurt castreren ja of nee(tenzij dit al gebeurt is), wat voor voer en wel of niet de trap op en af etc. Dat is mijn punt, niet dat ik een stichting verantwoordelijk houdt wanneer ik de hond allang en breed in bezit heb. Tenzij er binnen een week of 2 al wat aan het licht komt wat als verborgen gebrek aangemerkt kan worden, maar ook dan zal ik zelf voor de hond zorgen maar wel de vorige eigenaar inlichten. Of dat nou een stichting asiel of wat dan ook is maakt me dan niks uit. Als ze dit hadden kunnen weten op voorhand heb je gewoon iets moedwillig verzwegen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”