Van alle meldingen is er letterlijk 1 melding over import. Wie zegt dat dit waar is? Als het waar zou zijn zouden meer mensen hier toch op ingegaan zijn dat ze ook een import pup hebben gekocht.Lieske_1977 schreef:Ik lees in Budkes’ post helemaal geen uit de duim gezogen feiten, dus kennelijk zijn Cleva’s woorden multi-interpretabel.dagmar88 schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo grappig, keer op keer een discussie doodslaan met uit de duim gezogen "feiten". Alleen om wij-zij gevoelentjes te etaleren.Lieske_1977 schreef: Maar vooruit: eens met BudkesVeel plezier ermee.
Ik struikel met name hierover:
“Natuurlijk komt zo'n hond niet tot zijn recht maar als ze geen pijn, geen angst en geen walging voelt gaat het soms gewoon goed genoeg.”
Dat is het voor mij pertinent niet. Honden zijn bij uitstek dieren die graag samenleven met mensen en daarbij gedijen. Ze letterlijk en figuurlijk wegzetten als fokteven, waarbij niet hun welzijn maar de portemonnee van de fokker eerste prioriteit heeft, vind ik verwerpelijk. Ook al zitten ze in schone kennels en krijgen ze op tijd een bak vreten.
Nog iets: deze handelaar fokt niet alleen zelf, maar importeert ook nesten. Daarover is hij naar pupkopers niet eerlijk. In hoeverre zijn die gezondheidsverklaringen en goede testuitslagen van ouderdieren dan wat waard?
Daarbij wordt meermaals aangegeven in de reviews dat ze personeel hebben. Niemand weet of alle honden daar altijd en continu aanwezig zijn of alleen tijden de dracht en het verkoop proces.